kacper___ Opublikowano 21 Lipca 2015 Opublikowano 21 Lipca 2015 a jaki masz MODUŁ ? numery Modułu nie sprawdzalem, taśme mam 8R0 953 568 N, takze wiem, że taśme też trzeba wymienic. A jest mozliwosc, ze modul bedzie do wymiany?
wrclaguna Opublikowano 21 Lipca 2015 Autor Opublikowano 21 Lipca 2015 Tasma=ModułJakby co to mam na sprzedaż taki zestaw Info na PW
kacper___ Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 (edytowane) Wymienilem caly zestaw, coding 16 wheel sterring ustawione prawidlowo, coding 01 engine niestety nie wyswietla mi w VCDS podpowiedzi w long coding helper, a na pewno nie przestawia sie tego tak jak w przedlifcie byte 06 bit 0 bo ten mam zaznaczony od razu. Ktos wie, ktory bit sie zaznacza w 2013r polift? Mam jeszcze problem z kalibracja czujnika kata skretu, pokazuje kat -360.o po nacisnieciu OFF/ON/NEXT wyskakuje error. Ktos sie orientuje w czym problem? Pytanie z kalibracja czujnika kata skretu i katem -360 nieaktualne, musialem recznie obrocic tasme o 360 stopni, bo ktos ja przekrecil lub w dziwnej pozycji zdjal kierownice. Ale dalej potrzebuje informacje, ktory byte i bit w engine 01 coding przestawic?? Edytowane 27 Lipca 2015 przez kacper___
wrclaguna Opublikowano 27 Lipca 2015 Autor Opublikowano 27 Lipca 2015 w polifcie jest inne kodowanieMusisz miec lepszy kabel aby zakodowac
kacper___ Opublikowano 28 Lipca 2015 Opublikowano 28 Lipca 2015 w polifcie jest inne kodowanie Musisz miec lepszy kabel aby zakodowac W polifcie jakby ktos potrzebowal byte 5 bit 5 i 6
cosh Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Witam. Chciałbym zamontować tempomat w B8 CJCA 2012 Avant po liftingu. Mam kierę multifunkcję. Czy wystarczy, że zakupię same manetki i zamontuję do swojego modułu i taśmy, to po kodowaniu będzie wszystko chulać? Czy w takim przypadku nie będę musiał robić kalibracji czujnika kąta? Niestety nie mam kabelka, aby podłączyć się do sterownika i spisać numer modułu... Ktoś w okolicach Wa-wy mógłby pomóc w modzie?
wrclaguna Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Pasuje miec numer sterownika.............wtedy bedzie wiadomo
cosh Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Byłem przed chwilą w ASO. Nie podłączałem do kompa, ale wyszło po VIN, że powinienem mieć zamontowany albo Kostal z oznaczeniem M, albo Valeo z oznaczeniem S. Oba według Twojej rozpiski w pierwszym poście obsługują tempomat. Znaczy kupować tylko manetki i dolną obudowę kolumny kierowniczej? Z góry dzięki za info.
wrclaguna Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Skoro tak , to manetki plus obudowa
cosh Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 (edytowane) Dzisiaj mają przyjść części. Czy jest ktoś w okolicach Warszawy, kto mógłby pomóc w przeprowadzeniu MODa, no i oczywiście w kodowaniu? W polifcie jakby ktos potrzebowal byte 5 bit 5 i 6 Sorki, za pytanie z kosmosu, ale co się ustawia w tych bitach 5 i 6 w bajcie 5? -------------------------------------------- OK, nieaktualne już się domyśliłem po screenach z pierwszego postu. Edytowane 13 Sierpnia 2015 przez cosh
marko1166 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Na koniec musimy odwiedzić przy okazji ASO celem przypisania naszego kodowania do VIN autka !!!!!!!!!!! Czy ta usłyuga jest płatna przypisania naszego kodowania do VIN autka ? Pytam dlatego że w Irlandi zaśpiewali sobie 70 € za tę usługę
wrclaguna Opublikowano 1 Września 2015 Autor Opublikowano 1 Września 2015 Na koniec musimy odwiedzić przy okazji ASO celem przypisania naszego kodowania do VIN autka !!!!!!!!!!! Czy ta usłyuga jest płatna przypisania naszego kodowania do VIN autka ? Pytam dlatego że w Irlandi zaśpiewali sobie 70 € za tę usługę Oczywiście ze jest płatna
JOHN777 Opublikowano 3 Września 2015 Opublikowano 3 Września 2015 (edytowane) Witam, Mam problem z tempomatem proszę o pomoc. Kupiłem samochód z zamontowanym tempomatem nie wiem czy fabrycznie,ale niestety nie działa. Sprawdziłem wszystkie ustawienia, kodowania jak w poście i wszystko się u mnie zgadza. Wszystko jest ustawione prawidłowo mimo to tempomat nie działa. Zdecydowałem się wymienić całą taśmę z manetkami na inne. Wcześniej miałem taśmę 8K0953568E wymieniłem na 8K0953568F i przy okazji wstawiłem sobie multifunkcyjna kierownice. Zaprogramowałem taśmę zgodnie z opisaną procedurą, czujnik skrętu 85 skalibrowany poprawnie itp nie mam żadnych błędów. Kierownica multifunkcyjna działa natomisat tempomat dalej nie. Zauważyłem że przy testowaniu manetki tempomatu w 16-steering wheel widzę reakcje każdego przycisku tempomatu natomiast jak chce przetestować manetkę tempomatu w zakładce 01 engine jak w załączonym zdjęciu to naciskanie manetki nie wywołuje tam żadnej reakcji cokolwiek naciskam na manetce tempomatu nie wywołuje reakcji przy tym teście w związku z czym mam pytanie czy to prawidłowa reakcja ? Może komunikacja z manetki nie dochodzi to sterownika silnika? Czy ma ktoś schemat elektryczny gdzie wpada sygnał z tempomat ? Interfejs VCDS 12 12 samochód Audi A4 B8 2008r 2.0 TDI 105KW zdjęcie z VCDS: http://s18.postimg.org/7dri326ft/IMG_4203.jpg lub: http://www.directupload.net/file/d/4097/gskkgp9g_jpg.htm Właśnie nagrałem serwisówke elsa win 4.0 i znalazłem tam schemat złącza taśmy J527 którego zdjęcie załączam poniżej. Pomierzyłem napięcia na kablach wychodzących z wtyczki i tak to wygląda: brązowy - masa jest biało czerwony jest napięcie 14V czarny również 14V pomarańczowo zielony 0,6V pomarańczowo brązowy 4,4V drugi pomarańczowo brązowy 2,2V pomarańczowo niebieski 2,7V niebiesko zielony - tutaj nic nie ma jak mierze zwarcie do masy też nic czy to jest sygnał: ”5 - GRA zablokowany w położeniu WYŁ”? Jak blokuje manetkę tempomatu cofając ją do tyłu też się nic nie pojawia Widzę że sygnał idzie do J623 ( sterownika silnika) co powinno się dziać na tym kablu? Może tu mam problem, nie ma sygnału i komputer cały czas myśli że ma zablokowany tempomat w pozycji wyłączonej. Czy ktoś wie co się dzieje na tym sygnale jak jest włączona manetka tempomatu i cofnięta w pozycje wyłączoną? Ma być jakieś napięcie czy ma zwierać do masy jaka ma zachodzić reakcja Napięcia mierzyłem w stosunku do masy na włączonym zapłonie. Czy na obu pomarańczowo brązowych kablach powinno być to samo ? Dodam że kontrolka tempomatu w ogóle się nie pojawia w zegarach. Jedyne co nasuwa mi się na myśl to zmierzyć przejścia kabli z J527 do J533 i J285 ale w elsa win która zainstalowałem nie widzę gdzie są te sterowniki/gniazda J533 i J285 bo nie ładują mi się wszystkie zdjęcia.Mam jakąś wybrakowaną wersje elsa win. Proszę o pomoc bo męczę się z tym drugi tydzień i sam sobie nie poradzę. J527 schemat : http://s4.postimg.org/quexz1ah9/J527.jpg lub: http://www.directupload.net/file/d/4097/wicz35if_jpg.htm Kolejny wieczór męczę się z tempomatem dzisiaj zmierzyłem że sygnał : „5 - GRA zablokowany w położeniu WYŁ” czyli kabel niebiesko zielony ze sterownika kolumny kierowniczej J527 ustaliłem że dochodzi do sterownika silnika oznaczonego na schemacie jako J623 , jest ładne przejście 2 omy, ale według schematu powinien wpadać na pin T94 a w praktyce pin T94 jest u mnie pusty ( załączam zdjęcie) natomiast namierzyłem ten kabel na pinie 63 wtyczki B J623 ( załączam zdjęcie ) Reasumując, przejście mam na tym kablu ale nic się nie pojawia jak cofam manetkię. Wydaje mi się że powinna zachodzić jakaś reakcja. Czy powinno się tam pojawiać jakieś napięcie czy masa ? PROSZĘ O POMOC Proszę też o podpowiedz czy te dwa pomarańczowo brązowe: 12 - magistrala CAN napędu Low 8 - magistrala CAN systemu Komfort Low powinny być połączone ze sobą i powinny mieć takie same napięcie ??? Proszę o jakąś podpowiedz. wrclaguna Mistrzu pomóż. Edytowane 3 Września 2015 przez JOHN777
wrclaguna Opublikowano 4 Września 2015 Autor Opublikowano 4 Września 2015 daj scan z kodowania 01 silnik i kolumna 16
JOHN777 Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 Proszę Mistrzu załączam zdjęcia. załączam też zdjęcie jak testuje mantke tempomatu w zakładce 16-steering whell -> Measuring Blocks —> group 004 ruszanie manetka powoduje zmiany w w pozycji CCS/ACC-Status nacikanie przycisku zmienia status w CCS/ACC Status natomiast nic się nie zmienia w Main Switch. Czy tutaj powinien się zmieniać status jak właśnie cofam manetkę do tyłu ??? Mogę przesłać filmik jak testuje. Jak pisałem wcześniej cofanie manetki do tyłu w pozycje wyłączenia tempomatu nic u mnie nie wywołuje ani w VCDS anie mierząc fizycznie na kablu niebiesko zielonym. zdjęcia z VCDS:
wrclaguna Opublikowano 4 Września 2015 Autor Opublikowano 4 Września 2015 Kodowanie jest jak najbardziej OKCzyli podczas jazdy nie działa tempomat ? bo od jakies predkosci powiniensprawdziłbym jeszcze czujnik stop i sprzegła
JOHN777 Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 (edytowane) OK udało się rozwiązać problem. Opisze bo może komuś się przyda. W 16-steering whell -> Measuring Blocks —> group 004 w zakładce Main Switch ma sie zmieniac status! Przy włączonym zapłonie jak manetka jest cofnięta do tyłu swieci sie „OFF” jak na wcześniejszym zdjęciu, natomiast jak pociągniemy manetkie w pozycje on w Main Switch również pojawia sie „ON” jak na zdjęciu poniżej . Problemem były dwie uszkodzone manetki. Obie w identyczny sposób. Przerwana ścieżka przy polu stykowym na płytce drukowanej przełącznika. zdjęcie poniżej: a tak to naprawiłem i działa : wrclaguna dzięki za chęć pomocy. Edytowane 4 Września 2015 przez JOHN777
marcinmariusz Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 wrclaguna Wielkie dzięki za poradę Zamontowane manetki poliftowe z tempomatem według opisu i wsjo działa aż miło .
xirus Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 Witam, czy ma ktoś pomysł dlaczego przy zmianie taśmy z: 8K0 953 568 M na 8K0 953 568 L po próbie kodowania wyskakuje informacja że "nie jest obsługiwana", teoretycznie wg pierwszego posta taśmy powinny bez najmniejszego problemu mogły by być stosowane zamiennie
wrclaguna Opublikowano 7 Listopada 2015 Autor Opublikowano 7 Listopada 2015 Witam, czy ma ktoś pomysł dlaczego przy zmianie taśmy z: 8K0 953 568 M na 8K0 953 568 L po próbie kodowania wyskakuje informacja że "nie jest obsługiwana", teoretycznie wg pierwszego posta taśmy powinny bez najmniejszego problemu mogły by być stosowane zamiennie A co chcesz zakodować ? daj scan
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się