Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż tempomatu w A4 B8 2007-2011


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a jaki masz MODUŁ ? numery

Modułu nie sprawdzalem, taśme mam 8R0 953 568 N, takze wiem, że taśme też trzeba wymienic. A jest mozliwosc, ze modul bedzie do wymiany?

Opublikowano

Tasma=Moduł

Jakby co to mam na sprzedaż taki zestaw

Info na PW

Opublikowano (edytowane)

Wymienilem caly zestaw, coding 16 wheel sterring ustawione prawidlowo, coding 01 engine niestety nie wyswietla mi w VCDS podpowiedzi w long coding helper, a na pewno nie przestawia sie tego tak jak w przedlifcie byte 06 bit 0 bo ten mam zaznaczony od razu. Ktos wie, ktory bit sie zaznacza w 2013r polift? Mam jeszcze problem z kalibracja czujnika kata skretu, pokazuje kat -360.o po nacisnieciu OFF/ON/NEXT wyskakuje error. Ktos sie orientuje w czym problem?

Pytanie z kalibracja czujnika kata skretu i katem -360 nieaktualne, musialem recznie obrocic tasme o 360 stopni, bo ktos ja przekrecil lub w dziwnej pozycji zdjal kierownice. Ale dalej potrzebuje informacje, ktory byte i bit w engine 01 coding przestawic??

Edytowane przez kacper___
Opublikowano

w polifcie jest inne kodowanie

Musisz miec lepszy kabel aby zakodowac

Opublikowano

w polifcie jest inne kodowanie

Musisz miec lepszy kabel aby zakodowac

W polifcie jakby ktos potrzebowal byte 5 bit 5 i 6

Opublikowano

Witam.

Chciałbym zamontować tempomat w B8 CJCA 2012 Avant po liftingu.

Mam kierę multifunkcję. Czy wystarczy, że zakupię same manetki i zamontuję do swojego modułu i taśmy, to po kodowaniu będzie wszystko chulać? Czy w takim przypadku nie będę musiał robić kalibracji czujnika kąta?

Niestety nie mam kabelka, aby podłączyć się do sterownika i spisać numer modułu...

Ktoś w okolicach Wa-wy mógłby pomóc w modzie?

Opublikowano

Pasuje miec numer sterownika.............wtedy bedzie wiadomo :)

Opublikowano

Byłem przed chwilą w ASO. Nie podłączałem do kompa, ale wyszło po VIN, że powinienem mieć zamontowany albo Kostal z oznaczeniem M, albo Valeo z oznaczeniem S. Oba według Twojej rozpiski w pierwszym poście obsługują tempomat. Znaczy kupować tylko manetki i dolną obudowę kolumny kierowniczej?

Z góry dzięki za info.

Opublikowano

Skoro tak , to manetki plus obudowa :)

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj mają przyjść części. :banan:
Czy jest ktoś w okolicach Warszawy, kto mógłby pomóc w przeprowadzeniu MODa, no i oczywiście w kodowaniu?

W polifcie jakby ktos potrzebowal byte 5 bit 5 i 6

Sorki, za pytanie z kosmosu, ale co się ustawia w tych bitach 5 i 6 w bajcie 5?

--------------------------------------------

OK, nieaktualne już się domyśliłem po screenach z pierwszego postu.

Edytowane przez cosh
Opublikowano

Na koniec musimy odwiedzić przy okazji ASO celem przypisania naszego kodowania do VIN autka !!!!!!!!!!!

Czy ta usłyuga jest płatna przypisania naszego kodowania do VIN autka ?

Pytam dlatego że w Irlandi zaśpiewali sobie 70 € za tę usługę :(

Opublikowano

Na koniec musimy odwiedzić przy okazji ASO celem przypisania naszego kodowania do VIN autka !!!!!!!!!!!

Czy ta usłyuga jest płatna przypisania naszego kodowania do VIN autka ?

Pytam dlatego że w Irlandi zaśpiewali sobie 70 € za tę usługę :(

Oczywiście ze jest płatna :)

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Mam problem z tempomatem proszę o pomoc.

Kupiłem samochód z zamontowanym tempomatem nie wiem czy fabrycznie,ale niestety nie działa. Sprawdziłem wszystkie ustawienia, kodowania jak w poście i wszystko się u mnie zgadza. Wszystko jest ustawione prawidłowo mimo to tempomat nie działa. Zdecydowałem się wymienić całą taśmę z manetkami na inne. Wcześniej miałem taśmę 8K0953568E wymieniłem na 8K0953568F i przy okazji wstawiłem sobie multifunkcyjna kierownice. Zaprogramowałem taśmę zgodnie z opisaną procedurą, czujnik skrętu 85 skalibrowany poprawnie itp nie mam żadnych błędów. Kierownica multifunkcyjna działa natomisat tempomat dalej nie. Zauważyłem że przy testowaniu manetki tempomatu w 16-steering wheel widzę reakcje każdego przycisku tempomatu natomiast jak chce przetestować manetkę tempomatu w zakładce 01 engine jak w załączonym zdjęciu to naciskanie manetki nie wywołuje tam żadnej reakcji cokolwiek naciskam na manetce tempomatu nie wywołuje reakcji przy tym teście w związku z czym mam pytanie czy to prawidłowa reakcja ? Może komunikacja z manetki nie dochodzi to sterownika silnika? Czy ma ktoś schemat elektryczny gdzie wpada sygnał z tempomat ?

Interfejs VCDS 12 12

samochód Audi A4 B8 2008r 2.0 TDI 105KW

zdjęcie z VCDS:

IMG_4203.jpg

http://s18.postimg.org/7dri326ft/IMG_4203.jpg

lub:

http://www.directupload.net/file/d/4097/gskkgp9g_jpg.htm

Właśnie nagrałem serwisówke elsa win 4.0 i znalazłem tam schemat złącza taśmy J527 którego zdjęcie załączam poniżej.

Pomierzyłem napięcia na kablach wychodzących z wtyczki i tak to wygląda:

brązowy - masa jest

biało czerwony jest napięcie 14V

czarny również 14V

pomarańczowo zielony 0,6V

pomarańczowo brązowy 4,4V

drugi pomarańczowo brązowy 2,2V

pomarańczowo niebieski 2,7V

niebiesko zielony - tutaj nic nie ma jak mierze zwarcie do masy też nic czy to jest sygnał: ”5 - GRA zablokowany w położeniu WYŁ”? Jak blokuje manetkę tempomatu cofając ją do tyłu też się nic nie pojawia

Widzę że sygnał idzie do J623 ( sterownika silnika) co powinno się dziać na tym kablu?

Może tu mam problem, nie ma sygnału i komputer cały czas myśli że ma zablokowany tempomat w pozycji wyłączonej. Czy ktoś wie co się dzieje na tym sygnale jak jest włączona manetka tempomatu i cofnięta w pozycje wyłączoną? Ma być jakieś napięcie czy ma zwierać do masy jaka ma zachodzić reakcja :co:

Napięcia mierzyłem w stosunku do masy na włączonym zapłonie.

Czy na obu pomarańczowo brązowych kablach powinno być to samo ?

Dodam że kontrolka tempomatu w ogóle się nie pojawia w zegarach.

Jedyne co nasuwa mi się na myśl to zmierzyć przejścia kabli z J527 do J533 i J285 ale w elsa win która zainstalowałem nie widzę gdzie są te sterowniki/gniazda J533 i J285 bo nie ładują mi się wszystkie zdjęcia.Mam jakąś wybrakowaną wersje elsa win.

Proszę o pomoc bo męczę się z tym drugi tydzień i sam sobie nie poradzę.

J527 schemat :

J527.jpg

http://s4.postimg.org/quexz1ah9/J527.jpg

lub:

http://www.directupload.net/file/d/4097/wicz35if_jpg.htm

Kolejny wieczór męczę się z tempomatem :) dzisiaj zmierzyłem że sygnał : „5 - GRA zablokowany w położeniu WYŁ” czyli kabel niebiesko zielony ze sterownika kolumny kierowniczej J527 ustaliłem że dochodzi do sterownika silnika oznaczonego na schemacie jako J623 , jest ładne przejście 2 omy, ale według schematu powinien wpadać na pin T94 a w praktyce pin T94 jest u mnie pusty ( załączam zdjęcie) natomiast namierzyłem ten kabel na pinie 63 wtyczki B J623 ( załączam zdjęcie )

Reasumując, przejście mam na tym kablu ale nic się nie pojawia jak cofam manetkię. Wydaje mi się że powinna zachodzić jakaś reakcja. Czy powinno się tam pojawiać jakieś napięcie czy masa ?

PROSZĘ O POMOC

Proszę też o podpowiedz czy te dwa pomarańczowo brązowe:

12 - magistrala CAN napędu Low

8 - magistrala CAN systemu Komfort Low

powinny być połączone ze sobą i powinny mieć takie same napięcie ???

schemat_j623_sterownik_silnika.jpg

gniazdo_j623.jpg

gniazdo_w_praktyce_j623.jpg
gniazdo_w_praktyce3.jpg
m_j_sterownik.jpg
gniazdo_w_praktyce.jpg

Proszę o jakąś podpowiedz.

wrclaguna Mistrzu pomóż. Edytowane przez JOHN777
Opublikowano

daj scan z kodowania 01 silnik i kolumna 16

Opublikowano

Proszę Mistrzu załączam zdjęcia.

załączam też zdjęcie jak testuje mantke tempomatu w zakładce 16-steering whell -> Measuring Blocks —> group 004

ruszanie manetka powoduje zmiany w w pozycji CCS/ACC-Status nacikanie przycisku zmienia status w CCS/ACC Status natomiast nic się nie zmienia w Main Switch. Czy tutaj powinien się zmieniać status jak właśnie cofam manetkę do tyłu ??? Mogę przesłać filmik jak testuje.

Jak pisałem wcześniej cofanie manetki do tyłu w pozycje wyłączenia tempomatu nic u mnie nie wywołuje ani w VCDS anie mierząc fizycznie na kablu niebiesko zielonym.

zdjęcia z VCDS:

IMG_4242.jpg

IMG_4243.jpg

IMG_4245.jpg
Opublikowano

Kodowanie jest jak najbardziej OK

Czyli podczas jazdy nie działa tempomat ? bo od jakies predkosci powinien

sprawdziłbym jeszcze czujnik stop i sprzegła

Opublikowano (edytowane)

OK udało się rozwiązać problem. Opisze bo może komuś się przyda.

W 16-steering whell -> Measuring Blocks —> group 004 w zakładce Main Switch ma sie zmieniac status!

Przy włączonym zapłonie jak manetka jest cofnięta do tyłu swieci sie „OFF” jak na wcześniejszym zdjęciu, natomiast jak pociągniemy manetkie w pozycje on w Main Switch również pojawia sie „ON” jak na zdjęciu poniżej .

IMG_4256.jpg

Problemem były dwie uszkodzone manetki. Obie w identyczny sposób. Przerwana ścieżka przy polu stykowym na płytce drukowanej przełącznika.

zdjęcie poniżej:

IMG_4251.jpg

IMG_4253.jpg

IMG_4254.jpg

a tak to naprawiłem i działa :) :

IMG_4255.jpg

wrclaguna dzięki za chęć pomocy.

Edytowane przez JOHN777
Opublikowano

wrclaguna

Wielkie dzięki za poradę :notworthy:

Zamontowane manetki poliftowe z tempomatem według opisu i wsjo działa aż miło :banan: .

Opublikowano

Witam, czy ma ktoś pomysł dlaczego przy zmianie taśmy z:

8K0 953 568 M

na

8K0 953 568 L

po próbie kodowania wyskakuje informacja że "nie jest obsługiwana", teoretycznie wg pierwszego posta taśmy powinny bez najmniejszego problemu mogły by być stosowane zamiennie

Opublikowano

Witam, czy ma ktoś pomysł dlaczego przy zmianie taśmy z:

8K0 953 568 M

na

8K0 953 568 L

po próbie kodowania wyskakuje informacja że "nie jest obsługiwana", teoretycznie wg pierwszego posta taśmy powinny bez najmniejszego problemu mogły by być stosowane zamiennie

A co chcesz zakodować ? daj scan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...