tomi-n Opublikowano 10 Lutego 2008 Opublikowano 10 Lutego 2008 Witam!!! W moim audi z nienacka zaczęłą palic się kontrolka airbag-g. Elektryk samochodowy oznajmił że przyczyną było to iz podczas rozruchu w duży mróz (okolo -20, w Suwałkach mieliśmy taka temperature tej zimy) na skutek słabego akumulatora nastapiła awaria sensora airbag. Kilka dni póżniej sprawdziłem akumulator na urzadzeniu pomiarowym i okazało sie że jest ok. Moje pytanie brzmi: czy taka diagnoza jest słuszna, czy mozliwa jest awaria sensora na skutek słabego pradu na akumulatorze? I jeszcze jedno pytanie, nigdzie nie moge znależć sensora o identycznym numerze (8D0 959 655 F), a sprzedawcy na allegro i w sklepach z cześciami przekonują mnie że sensor z auta z tego samego rocznika o numerze "8D0 959 655 J" tez będzie odpowiedni. Czy jest możliwa wymiana sensora na podobny z auta z tego samego roku (po liftingu) którego numer różni się ostatnia literką?
krzyniek Opublikowano 10 Lutego 2008 Opublikowano 10 Lutego 2008 a vag_iem błędy sprawdzał ten mechanik? może np jest gdzies "niedostyk" w kostce a to że było -20 i wtedy się zaświeciła kontrolka to tylko przypadek
Musashi Opublikowano 10 Lutego 2008 Opublikowano 10 Lutego 2008 numer, ktory podales to numer sterownika poduszek, a nie czujnika bledu nie udalo sie wykasowac? pojawia sie ponownie?
szogun0 Opublikowano 10 Lutego 2008 Opublikowano 10 Lutego 2008 Sterownik a sensor to to samo. Jest taka możliwość, że sensor się uszkodził z powodu znacznego spadku napięcia. Znam takie przypadki, spadek napięcia do 7-8 V uszkodził 3 sensory w 1 aucie.
Musashi Opublikowano 10 Lutego 2008 Opublikowano 10 Lutego 2008 to prosze o wyjasnienie wg mnie, sensor to czujnik - chodzi o czujnik opoznienia, sterownik to sterownik, chyba ze czujniki dla poduszek pasazera i kierowcy znajduja sie wlasnie w sterowniku :gwizdanie: proszę o oświecenie przeciez oprocz sterownika wystepuja czujniki opoznienia, z tego co widze w etce, w B5 wystepuja dla poduszek bocznych
kobra7 Opublikowano 10 Lutego 2008 Opublikowano 10 Lutego 2008 W zależności od wersji czujniki opóźnień ( uderzeniowe mogą być w sterowniku lub na zewnątrz. W A4 B5 sensory boczne są na wzmocnieniu pod fotelami, a przednie w sterowniku. Przy spadku napięcia może ulec uszkodzeniu zawartość pamięci sterownika, raz miałem przypadek, że w czasie burzy nastąpiła taka usterka. Jeśli problem jest tylko w pamięci to można to przywrócić do życia.
gregory Opublikowano 10 Lutego 2008 Opublikowano 10 Lutego 2008 AirBag Sensor- to sterownik poduszek powietrznych. Błąd mógł powstać na wskutek spadku napięcia bądz też na wskutek chwilowej przerwy w obwodzie poduszek. Chwilowa przerwa np. w taśmie poduszki w kierownicy czy też na którejś wtyczce spowoduje od razu zapisanie błędu w sterowniku airbag i świecenie kontrolki na desce rozdzielczej. Mimo, że przerwa była tylko chwilowa i aktualnie nie ma już przerwy kontrolka na desce oznaczona AIRBAG będzie się świeciła do czasu, aż nie skasuje się owego błędu. Jeśli któryś element w systemie AirBag został uszkodzony: Taśma, Pirotechniczny napinacz pasa, Któraś z poduszek, lub sam Sterownik AirBag to kontrolka nie zgaśnie dopóki nie wymienisz owego feralnego elementu. Pierwsze co to trzeba podłączyć Vag-a rozpoznać błąd czego dotyczy(którego elementu systemu AirBag) i próbować skasować błąd. Jeśli błędu nie uda się skasować to znaczy to, że któryś element być może/jest uszkodzoy. Jeśli błąd uda się skasować to po skasowaniu błędu trzeba pojezdzić troche i zobaczyć czy kontrolka znów się zapali po jakimś czasie(znów załapie błąd). Jeśli miałbyś uszkodzony sterownik AirBag to podstawowe pytanie, ile masz poduszek w swoim aucie, co odpowie na twoje pytanie czy możesz zastosować jakiś zamiennik(czy uda się go zakodować do twojego auta). Teraz po zakupie i zamontowaniu go w twoim aucie trzeba go jeszcze zakodować do twojego auta. Bez zakodowania prawdopodobnie system nie będzie sprawny co będzie mimo wymiany sterownika na nowy-sprawny potwierdzone świeceniem kontrolki na desce rozdzielczej. Według Etki: 8D0 959 655 F : Sterownik bocznych poduszek bezpieczeństwa i poduszek bezpieczeństwa głowy kierowcy i poduszki pasażera. 8D0 959 655 J : Sterwonik AirBagów: kierowcy ,pasażera oraz bocznych również do zastosowania dla pojazdów z poduszką kierowcy i pasażera. Ja mam na sprzedaż sterownik: 8A0 959 655 C -sterownik poduszki powietrznej kierowcy i pasażera. + Jeśli jest tak jak napisał kobra7 , że sterownik stracił swoją pamięć to prawdopodobnie trzeba zakodować go na nowo i może to pomóc w uzdrowieniu systemu airbag.
tomi-n Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Opublikowano 11 Lutego 2008 Co do tego czy vag_iem sprawdzał to nie wiem, robił to na komputerze, próbował wykasowac ale się nie dało![br]Dopisany: 11 Luty 2008, 10:27 _________________________________________________Poduszek w aucie mam sporo: kurtyny, boczne (w fotelach) oraz przednie. Z tego co czytam wynika że sam tego nie zrobie bo widze że trzeba nowy sterownik jeszcze zakodować, o czym nie wiedziałem wydawało mi się że wystarczy go po prostu wymienić na nowy. Dzięki za info!!!
hhacek Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 ja tydzien temu wymienialem ten 8D0 959 655 F sterownik. Musialem kupic nowy w ASO (330 funtow w UK) bo przez ponad rok nie moglem znalesc takiego samego nigdzie. trzeba bylo go zakodowac . JUz sie AIRBAG nie swieci
chrapusta Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 gdzie - gdzie sprawdizć jak powinien być zakodowany airbag, jesli dobrze kukam to u mnie jest numer 00102 - audi A4 Avant 97 rok. mam 4 poduszki - 2 w fotelach. czy taki własnie powinien być numer w tym modelu i tej konfiguracji? nie mogę wykasować byka pomimo idkręcenia wtyczek i poprawy ich styków, jutro spróbuje jakimś kontaktem po popsikać, czy żółtą wtyczkęod poduszek można śmiało traktować tym kontaktem bez obawy o odpalenie? oczywiście po odpięciu aku. w taki razie pytanie jeszcze - do czego służy ta duża czerwona wtyczka pod siedzeniem? mam do niej jeden przewód. 1
gregory Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 nie mogę wykasować byka pomimo idkręcenia wtyczek i poprawy ich styków Jaki to błąd?
chrapusta Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 00588 - czyli słynne n95 - za wysoka rezystancja - to taśma w kierownicy czy fotel?
Klima Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 tomi-n a u jakiego mechanika to robiłeś? mi tez kontrolka sie pali i musze jechać to naprawić
gregory Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 00588 588- Zapalnik poduszki powietrznej kierowcy/obwód uruchamiania poduszki powietrznej 1. Jeśli kontrolka się wcześniej nie paliła to znaczy, że któraś wtyczka prawdopodobnie nie przewodzi prawidłowo i trzeba poprawić łączenie. Wykręć poduszke kierowcy i sprawdz wszystkie łączenia(wtyczki). Od poduszki do Taśmy, od Taśmy do sterownika, przy sterowniku. Poprawienie styków sie spowoduje zgasnięcia kontrolki. Skasuj błąd Vag-iem i zobaczysz czy znów się pojawi. Jeśli się nie pojawi to kontrolka powinna zgasnąć. Jeśli się pojawi to może być coś rzeczywiście z zapalnikiem/lub uszkodzona taśma w kierownicy.
tomi-n Opublikowano 12 Lutego 2008 Autor Opublikowano 12 Lutego 2008 Odnośnie: tomi-n a u jakiego mechanika to robiłeś? Sensora jeszcze nie wstawiłem bo nie moge znależć (teraz szukam za wschodnią granicą ), a błąd mi zdiagnozował "KRAMEK".[br]Dopisany: 12 Luty 2008, 21:56 _________________________________________________Odnośnie:hhacek- 330 funtów to jakieś 1600 zł, serwis zarządał za ten element 1730!!! DROGO
rom789 Opublikowano 12 Lutego 2009 Opublikowano 12 Lutego 2009 Witam, zapaliła mi się kontrolka airbag, elektromechanik zbadał i stwierdził uszkodzenie procesora sensora. Auto A4 1.8T z 10-ma poduszkami. Na razie nie moge tego znaleźdź - jak widze rzadki symbol - 8D0 959 655 G. podobno to sie naprawia?
Sady Opublikowano 13 Lutego 2009 Opublikowano 13 Lutego 2009 rom789 - Wpierw podaj jakie dokładnie były błędy i czy dało się je wykasować.
DaRo4422 Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 U mnie jak wymieniałem żarówki na białe w przednich lampach to po złożeniu wszystkiego do kupy włączyłem zapłon i wyskoczyła mi kontrolka airbag. Jeździłem z tym jakiś czas i sama zgasła. Po ok 2 mieś. znowu sie zapaliła. Poruszałem wiązką kabli które idą do lamp i kontrolka zdechła od razu. Te czujniki są z przodu?? Dla mnie mech mówił że tam nic nie ma.... Nie wiem o co kaman ale pomogło i nie zapala sie, chociaż nie kasowałem błędu.
olo_gsm Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Witam, zapaliła mi się kontrolka airbag, elektromechanik zbadał i stwierdził uszkodzenie procesora sensora. Auto A4 1.8T z 10-ma poduszkami. Na razie nie moge tego znaleźdź - jak widze rzadki symbol - 8D0 959 655 G. podobno to sie naprawia? Naprawia się chociaż jest to prawnie zakazane. Odezwij sie na priva jak jeszcze potrzebujesz pomocy w temacie.
johnny27j Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 ja miałem taki sam przypadek jak w opisie w wątku vagiem wykazało że spadek napięcia faktycznie tak było bo autko nie odpaliło podładowałem akus skasowałem błąd i wszystko było ok przez 15 min. gasiłem go i odpalałem i gasła ale potem wyjołem kluczyk na 3min i znowu się pali a a błąd waga pokazuje to samu(spadek napiecia) choć akumulator jest naładowany i autko pali od pierwszego strzału. ale kontrolka dalej swoje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się