Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Multitronic - szarpnięcie przy ruszaniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Szanownych forumowiczów :hi:

Od około tygodnia niepokoi mnie problem związany z moim Audi A4 1,9TDI AFV 130 kM z 2004 r. - skrzynia multitronic GJA. Przyznam, że przeszukałem forum ale nie natknąłem się na podobny temat. Otóż przy pierwszym, po uruchomieniu silnika, ruszaniu do przodu, wyczuwalne jest szarpnięcie /jakby chwilowe "zrywanie" sprzęgła/, raz mocniejsze, innym razem słabsze - zależne od tego jak mocno nacisnę pedał przyspieszenia (nogę mam raczej lekką :)). Na początku myślałem, że to jednorazowe "zafiksowanie", jednak gdy sytuacja powtórzyła się kilkakrotnie (ostatnio zdarza się coraz częściej) przestałem się łudzić, że to tylko przypadek :no:

Dodam, że samochód ma przebieg 235 kkm, pół roku temu /przy przebiegu 228 kkm/ w warsztacie specjalizującym się w ASB wymieniany był uszkodzony sterownik elektroniczny skrzyni /"wypadanie" adaptacji, tryb awaryjny/ oraz olej ATF. Ponadto, poza ww. objawami, skrzynia zachowuje się poprawnie(no może poza delikatnym i ledwo słyszalnym "pomrukiem" w przedziale 1200-1400 obrotów silnika).

Proszę o pomoc - być może ktoś z Szanownych forumowiczów spotkał się z podobnym problemem.

Pozdrawiam.

Opublikowano

lada chwila Bart sie wypowie :)

Opublikowano

Darku - może być dwumas, lub też coś ze sprzęgłem. Na początek potrzebuję aktualne dane bloków pomiarowych skrzyni. Sprawdź też na FV oznaczenie ATF jaki zalano do Twojej CVT. Dane kontaktowe masz w moim podpisie (jutro od 14:00 będę dostępny pod telefonem).

Opublikowano

Bartku - dziękuję za zainteresowanie moim problemem.

Dane bloków pomiarowych skrzyni postaram się odczytać i wrzucić dziś wieczorem. Warsztat (ASB Długołęka - ponoć ogarniający temat) w którym wymieniałem sterownik, niejako przy okazji zalał świeży ATF, mimo że od poprzedniej wymiany przelatane zostało 25 kkm. W FV na wykonaną usługę ani słowem nie wspominają o wymianie oleju, natomiast w pisemnej, półrocznej gwarancji jest wzmianka o wymianie ATF bez podanego oznaczenia. W rozmowie telefonicznej zapewniają, że zalewają wyłącznie oryginalny G 052 180 A2.

Dodam jeszcze /być może się powtarzam/, że owo nieszczęsne szarpnięcie występuje wyłącznie jednorazowo, przy pierwszym ruszaniu do przodu, chwilę po uruchomieniu silnika. Gdy odpalę motor, minimalnie cofnę i przełączę na "D" nic podobnego się nie dzieje. Dziś przetestuję jeszcze ruszanie w trybie "S" i przy ręcznej zmianie biegów a o spostrzeżeniach niezwłocznie poinformuję.

Opublikowano

Darek62,

Jeśli jesteś z okolic Wrocławia i masz czas i chęci to daj znać bo też mam AVF + GJA, i np po przejechaniu się 1km twoim autkiem mogę ci od ręki powiedzieć czy skrzynia pracuje ok, lub czy jest coś podejrzanego w jej pracy. Co oczywiście nie zmienia faktu iż podeślij dane z bloków pomiarowych do Bartka bo on ogarnia konkretnie temat tej skrzyni.

Opublikowano

Wczoraj podpiąłem komputer do samochodu, wklejam zrzuty ekranu:

audi1.jpg

Opublikowano

Przydałoby się odpalić auto ;)

Opublikowano
Przydałoby się odpalić auto

Ok. W najbliższym czasie ponowię próbę odczytania danych z bloków pomiarowych skrzyni przy uruchomionym silniku /jestem zielony w te klocki :embarrassed:/. Podpowiedz mi jeszcze Bartku, czy odczytywać dane z innych bloków? Czy te bloki, które odczytałem i wkleiłem powyżej wystarczą? Czy rozgrzewać skrzynię do temp. pow. 65 stopni? A może jakieś inne sugestie?

Opublikowano

Warunki testowe: temperatura ATF min. 60 stopni, ADP obu sprzęgieł OK. Auto odpalone, dźwignia na P.

Generalnie - zadzwoń, jak olej się podgrzeje. Resztę instrukcji dostaniesz live ;)

Opublikowano
Darek62,

Jeśli jesteś z okolic Wrocławia i masz czas i chęci to daj znać bo też mam AVF + GJA, i np po przejechaniu się 1km twoim autkiem mogę ci od ręki powiedzieć czy skrzynia pracuje ok, lub czy jest coś podejrzanego w jej pracy. Co oczywiście nie zmienia faktu iż podeślij dane z bloków pomiarowych do Bartka bo on ogarnia konkretnie temat tej skrzyni.

Smoku666 - dzięki za zainteresowanie i chęć pomocy. Od Wrocławia dzieli mnie ok. 70 km. Planując wyjazd w tym kierunku, wcześniej dam Ci o tym znać, na pewno zgadamy się co do terminu i i miejsca :rolleyes:.[br]Dopisany: 26 Sierpień 2011, 17:22_________________________________________________Ponowny (już prawidłowy :>) odczyt danych z bloków pomiarowych mojej CVT wykonany.

Po konsultacji z naszym guru - Bartkiem :wink4: i przeanalizowaniu wartości zmierzonych (za co ogromne podziękowania :notworthy:) ze skrzynią wydaje się być wszystko OK. Cień podejrzenia pada na dwumas. Co ciekawe, samoistnie ustały nieszczęsne szarpnięcia przy ruszaniu (czyżby samochód sam się naprawił :mysli:). Na razie jeżdżę i mam to w nosie :gwizdanie:

Jeszcze raz dziękuję za okazaną pomoc. Pozdrawiam. Darek62

Opublikowano

No to niestety mam ten sam problem ze skrzynią co "Darek". Szarpnięcie przy ruszaniu ukazało mi się jakieś 3 tygodnie temu. Nie wiem co robić. No i ukazał mi się też znów problem z delikatnym szarpaniem przy zmianie biegów. Byłem u Bartka w sumie niedawno na wymianie oleju.. No i po wymianie oleju nie było szarpnięć jakieś 2 tygodnie.. Później problem znów powrócił.

Opublikowano

No to niestety mam ten sam problem ze skrzynią co "Darek". Szarpnięcie przy ruszaniu ukazało mi się jakieś 3 tygodnie temu. Nie wiem co robić. No i ukazał mi się też znów problem z delikatnym szarpaniem przy zmianie biegów. Byłem u Bartka w sumie niedawno na wymianie oleju.. No i po wymianie oleju nie było szarpnięć jakieś 2 tygodnie.. Później problem znów powrócił.

Maxxs - w tym przypadku niestety skrzynia na stół.

Opublikowano

No tak, widzę, że sporo nas jest "szarpiących" :> trzeba by się spotkać i wyjąc na stół skrzynie i nie tylko :drunk: Ja zbieram póki co na wyjęcie skrzyni i modyfikację. Oczywiście trzymam kciuki za te pozwolenie BartS :wink4:

Opublikowano

Niestety. Chyba będzie trzeba wymienić olej jeszcze raz . 2 tygodnie nie będzie szarpać i się auto sprzeda.

brawo,

Właśnie dzięki takim ludziom jak ty ta skrzynia ma taką opinie a nie inną.

Zamiast poprawnie zdiagnozować usterkę i sprawdzić co i jak, to wolisz zwalić to na barki kogoś innego.

żenada :wallbash::thumbdown:

Opublikowano

Max masz auto w identycznej konfiguracji co ja :D ja olej wymieniłam i jeżdżę a sprzęgło pójdzie razem z modyfikacją za jednym zamachem. Będzie 7 lamel zamiast 6. I tyle. Dwumas wymieniłam, bo się skończył. Nic wieczne nie jest. Polecam najlepiej zakup nówki z salonu. Wtedy jest szansa że nic nie będziesz przy aucie robił jakiś czas, trzeba tylko zbierać kasiorę na serwis autoryzowany :D Ja tam swoje auto kocham i tyle. Może dlatego chce mi się coś przy nim robić. Sporo pracy kosztowało i nie nie zamierzam sprzedawać. Frajda z jazdy mi to rekompensuje. :hi:

Opublikowano

Max masz auto w identycznej konfiguracji co ja :D ja olej wymieniłam i jeżdżę a sprzęgło pójdzie razem z modyfikacją za jednym zamachem. Będzie 7 lamel zamiast 6. I tyle. Dwumas wymieniłam, bo się skończył. Nic wieczne nie jest. Polecam najlepiej zakup nówki z salonu. Wtedy jest szansa że nic nie będziesz przy aucie robił jakiś czas, trzeba tylko zbierać kasiorę na serwis autoryzowany :D Ja tam swoje auto kocham i tyle. Może dlatego chce mi się coś przy nim robić. Sporo pracy kosztowało i nie nie zamierzam sprzedawać. Frajda z jazdy mi to rekompensuje. :hi:

Takie podejście to ja rozumiem, przynajmniej już wiem że nie jestem osamotniony w temacie i podejściu do niego :>

Opublikowano
:hi: temat da się okiełznać, trzeba tylko chcieć
Opublikowano

... Ja tam swoje auto kocham i tyle. Może dlatego chce mi się coś przy nim robić. Sporo pracy kosztowało i nie nie zamierzam sprzedawać. Frajda z jazdy mi to rekompensuje. :hi:

I to mi się podoba :oklaski:

Opublikowano

Powiem tak. Jest to moje pierwsze auto ze skrzynią automatyczną . Vag został podłączony , było wszystko ok . Barts wymienił mi olej i szarpania ustały na jakieś 2 tygodnie . Teraz sam już nie wiem co robić . A jazda multitronikiem jest bardzo fajna . Myślę cały czas nad tą sprawą .

Jeśli ktoś może niech mi jakoś przybliży ceny np. dwumasu itp. Nie orientuje się w tym wszystkim . Czy kupić używaną skrzynie ? No ,ale skąd pewność ,że pojeżdżę na tej skrzyni rok czy dwa lata ? Gwarancji na to nie mam . . .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...