Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Silnik zaczyna klepać, jak złapie temp.50-60st, AFN -nagrany dzwiek.


cowboy1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi:

Problem dotyczy Passata 98'r 1.9 AFN.Przebieg autentyczny 280tys.

Kłopot zaczał sie po wymianie oleju na Mobil 10W40 (wczesniej nie wiadomo na jakim oleju byl jezdzony).

Po osiagnieciu temp,50-60st silnik zaczyna klepac.Na zimnym motorze pracuje ladnie.Zostały wymienione popychacze na nowe (INA) i dalej jest to samo,wtryski sa ok.Cały czas tak nie klepie,chwilami pracuje dobrze silnik a po około 1min,dalej powraca i zanika

Jaka przyczyna moze byc,padnieta pompa,zbyt słabe cisnienie oleju ?

Dołaczam filmy,

http://w275.wrzuta.pl/film/6v94vC549zQ/passat_b5_1.9_tdi_afn_klepanie_na_cieplym_silniku

http://w912.wrzuta.pl/film/445ViwezjB6/klepanie_passat_b5_1.9_tdi_afn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miske olejowa sprawdzałem jest ok,a co do logow to nie wydaje mi sie zeby one cos pokazały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojne to klepanie, mało metaliczne, to jest raczej cykanie jak w zegarku, na zapalonym silniku odkręcaj kolejno przewody wtryskowe i nasłuc**j, jak po odkręceniu któregoś odgłos ucichnie widocznie coś z nim jest nie bardzo, jak nie wtryski to jeszcze może pompa wtryskowa, może pompa łapie lewe powietrze, zawsze silnik zapala prawidłowo? nie ważne czy ciepły czy zimny? no ale na słuch powinieneś dojść czy odgłos jest z okolicy głowicy czy pompy wtryskowej, kolejna opcji no to głowica, po wymianie popychaczy było identycznie jak przed?

a może coś ci się poluzowało i podczas drgań silnika brzęczy, sprawdź i pomacaj wszystko dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik zapila dobrze na cieplym i zimnym.Kupilem to auto z tym klepaniem i walnieta uszczelka,zalozylem inna glowice,nowe popychacze ,a nawet zmienilem inny wałek rozrzadu i dalej to samo.Wydaje mi sie ze to pukanie slychac w okolicy 3-4 tloka.Tak jak piszesz sprobuje odkrecac kolejno przewody od wtryskow.Pompa raczej jest ok ,jeszcze sie jej dokladnie przygladne[br]Dopisany: 31 Sierpień 2011, 08:43_________________________________________________Na czwartym cylindrze wymienilem juz dwa razy szklanke,bo byla wypompowana i wytarta i robiło wrazenie zatartych od srodka.Bardziej sie sklaniam ku temu ze bedzie cos ze smarowaniem nie tak.Na czasie sprawdze cisnienie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy z silnikiem 1Z w poprzednim audi. Walczyłem , wymieniałem 2 razy popychacze, sprawdzałem zegarem ciśnienie - super. Nic nie pomogło. I stał się dnia pewnego taki przypadek ,że przy dolewaniu oleju /między wymianami raz na 10tys dolewałem ok 0,3l/ wlałem za duzo . Oleju Było na miarce na max. do górnej kreski. Stukanie znikło. Spróbuj dolać do pełna .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od sprawdzenia ciśnienia smarowania. niektóre warsztaty posiadają stosowne manometry.[br]Dopisany: 02 Wrzesień 2011, 09:34_________________________________________________

Miałem podobne objawy z silnikiem 1Z w poprzednim audi. Walczyłem , wymieniałem 2 razy popychacze, sprawdzałem zegarem ciśnienie - super. Nic nie pomogło. I stał się dnia pewnego taki przypadek ,że przy dolewaniu oleju /między wymianami raz na 10tys dolewałem ok 0,3l/ wlałem za duzo . Oleju Było na miarce na max. do górnej kreski. Stukanie znikło. Spróbuj dolać do pełna .

to by swiadczylo o uzkodzeniu pompy oleju, lub luzach w jej mocowaniu.[br]Dopisany: 02 Wrzesień 2011, 09:37_________________________________________________

Na czwartym cylindrze wymienilem juz dwa razy szklanke,bo byla wypompowana i wytarta i robiło wrazenie zatartych od srodka.Bardziej sie sklaniam ku temu ze bedzie cos ze smarowaniem nie tak.Na czasie sprawdze cisnienie oleju.

ewidentnie problem ze smarowaniem.

a w jakim stanie walek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę miałem wymienioną na nówkę, miska nigdzie nie podgieta , a silnik przestał klepac po uzupełnieniu oleju do maxa. Do tej pory śmiga w okolicy u nowego posiadacza i jest tak samo. Oleju bierze ok 300ml na 10 tys , chyba że się go pogoni mocno to łyknie więcej. Słyszałem ,że podobna sytuacja jest w lagunach II, ale to wieść z warsztatu gdzie próbowałem dociec , dlaczego tylko przy pełnym stanie oleju silnik pracuje cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamowilem juz miernik cisnienia oleju,z tego powodu ze jestem za granica to musze poczekac na dostawe do nast,tygodnia jak sprawdze jakie jest cisnienie to zaraz napisze.

a w jakim stanie walek?

Wałek jest ok,nawet podmienilem inny i to samo.

Sprobuje zalac go olejem na ful i zobacze co sie bedzie dziac.

[br]Dopisany: 02 Wrzesień 2011, 16:57_________________________________________________mlodyy ok sprawdze.[br]Dopisany: 02 Wrzesień 2011, 16:59_________________________________________________Witam ponownie,dzisiaj sprawdzilem to cisnienie,silnik nagrzany do 76st, i wyszlo 1.378 bar,wie ktos jakie powinno byc prawidlowe cisnienie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...