Yoghurt Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 ja sie interesowalem tym modem ale nie znalazlem nikogo kto by sie podjal zakodowania tego (ja mam 2.0). fabrycznie sportowy dyfer byl dostepny dla 6 cylindrowych silnikow (pb jak i on). Mechanicznie sprawa jest prosta - do zmiany jest dyfer i poloski. Jesli mnie pamiec nie myli to wal kardana jest ten sam dla zwyklego jak i tego sportowego. i nie mam 100% pewnosci ale wydaje mi sie, ze nie bylo rozroznienia dla PB i ON (wydaje mi sie ze numer wystepowal jeden). I szczerze mowiac to nie bardzo sobie wyobrazam, dlaczego mialby byc inny dyfer na tylnej osi dla PB a inny dla ON. To nie skrzynia biegow zeby przelozenia byly inne dla rozno obrotowych silnikow.
_Gabriel_ Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 (edytowane) dyfry tylne dla s4 i 3.0 TDI sa takie same, skrzynie z reszta tez(mowie o manualach). kodowanie jest w centralnej elektryce o ile dobrze pamietampotraficie powiedziec, dlaczego chcieliscie ten "sportowy dyfer"?ja osobiscie nie widze zadnej przewagi, ma torque vectoring, co tak naprawde ogranicza mocno parametry auta - do sportowej jazdy lepsze sa pasywne dyfry - nie aktywne, ale to moje zdanie Edytowane 30 Października 2016 przez _Gabriel_
st4yKool Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Ciekawe info Panowie.. co do sportowej jazdy.. zalezy co przez to rozumiesz.. ja sie zainteresowalem tym dyfrem, bo jezdze po torach czasami.. a ze auto jest ciezkie, cokolwiek co pozwala na utrzymanie w zadanej trajektorii jest na plus... tez nie jestem ekspertem film pogladowy:
_Gabriel_ Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 ja tez jezdze po torach czasem, ale nie a4, bo ten samochod nie jest raczej do tego stworzony generalnie jesli masz w aucie torque vectoring, to trudniej zrobic nawrot np dookola beczki, niz w samochodzie z dyfrem gdzie oba kola kreca sie z podobna predkoscia - tak w skrocie
st4yKool Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Heh no ja jezdze po torach bardziej ulicznych niz rajdowych.. jak ci pupa zaczyna uciekac przy 160+kmh to srednie uczucie.. wiec ten sportowy dyfer bylby ciekawa opcja.. ale jest bardzo rzadko spotykany.. tak jak mowisz, b8 specjalnie do sportu stworzony nie jest.. wiec i ludzie malo zwracali na to uwage kupujac.. aczkolwiek mozna sie pobawic tym autem.. bardzo precyzyjny uklad kierowniczy, zawias na Dynamic daje rade.. tylko ta masa
_Gabriel_ Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 to ze Ci tyl ucieka, to raczej wina ciezkiego przodu i nierownego rozkladu masy w aucie - dyfer tutaj cudow nie zrobi - napewno nie przy takich predkosciach
Yoghurt Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 ja przyznam ze nie jezdzilem samochodem z tym dyfrem na tylnej osi, po prostu czytalem sporo pochlebnych wypowiedzi a mod jest stosunkowo tani i mechanicznie prosty do ogarniecia dlatego sie tym interesowalem. kodowanie jest w centralnej elektryce esp chyba tez jest do przekodowania
piotrekb_tt Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 (edytowane) Sprawa od strony technicznej wygląda tak: 3.0tdi z tiptronikiem o oznaczeniu LMK pracuje z dyfrem o oznaczeniu KCC który ma takie przelozenie Takie samo przelozenie jeśli chodzi o sportowy dyfer ma tylko LFW. Jak widać występują jeszcze dwa inne kody o innych przełożeniach zarówno w S4 jak i TDI także stwierdzenie, że wszystkie pasują pod wszystkie skrzynie mija się dość znacznie z prawdą. Tu dodatkowo macie do porównania przełożenia na poszczególnych biegach skrzynie w S4 i 3.0TDI bo ponoć też są takie same... Edytowane 30 Października 2016 przez piotrekb_tt
Yoghurt Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 (edytowane) rozumiem, ze ta fotka pokazuje po jednej strony sportowe dyfry dla 3.0 tdi a po drugiej dla S4, tak? no to rzeczywiscie nie sa takie same a tak powaznie - nie zdawalem sobie sprawy z tego ze wystepuja 3 rodzaje sportowego dyfra. moze w zaleznosci od tego jaka skrzynia jest uzyta Edytowane 30 Października 2016 przez Yoghurt
piotrekb_tt Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Pierwsza fotka pokazuje dyfry od 3.0tdi. druga niżej to sportowe dyfry. Tylko KCC i LFW są takie same. Większość handlarzy nie podaje kodów więc nie łatwo będzie dobrać odpowiedni.
_Gabriel_ Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 ja Ci od razu powiem, ze mam skrzynie z S4 z kodem KMU, ktora jezdzila z aktywnym dyfrem - u mnie jezdzi z normalnym i moge Ci powiedziec, ze pasuje.mialem do przymiarki dwie inne skrzynie manualne i wszystkie pasuja. Wiem, co mowi elsa, ale uwierz mi, ze da sie je zamontowac - przynajmniej jesli chodzi o skrzynie manualne
JawoR36 Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Ale się dyskusja rozkręciła Generalnie zacząłem swoją przygodę od a4 b5 z 1.6 i to był tragedia bo mega dużo paliła więc pozbyłem się i kupiłem to którym śmigam juz 5 rok czyli 1.9TDI avf i jakoś do tdi się przekonałem, lepiej się zbiera, mocy nie braknie i pali sporo miej niż benzyna dla tego też b8 myślę żeby kupić też tdi, tylko pytanie czy 2.0 czy 3.0 no i może wiecie które konkretnie silniki ( chodzi mi o kod ) są najbardziej godne polecenia? Bardziej chodzi mi tu o awaryjność bo spalanie to zasługa wszystkiego, ciężkiej nogi, załadowania opon, rozmiar koło itp wiec to jest względne. Myślę że jak przeskoczę z sedana b6 na kombi b8 to różnica będzie kolosalna... Wiadomo jak pakuje się cokolwiek do bagażnika w sedanie, masakra, szczególnie jak chce sie przewieźć jakiś większy gabaryt Tak więc słucham cennych rad użytkowników co by tu wybrać i na co się zdecydować Budżety to przedział 50-60tyś, rok koło 2012, fajnie by było w końcu dorobić się a4 w quattro żeby poczuć te rozwiązanie inżynierów audi W tym przedziale cenowym kupisz golasa bez Q w 2.0TDI, o quattro czy 3.0 zapomnij.
piotrekb_tt Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 ja Ci od razu powiem, ze mam skrzynie z S4 z kodem KMU, ktora jezdzila z aktywnym dyfrem - u mnie jezdzi z normalnym i moge Ci powiedziec, ze pasuje. mialem do przymiarki dwie inne skrzynie manualne i wszystkie pasuja. Wiem, co mowi elsa, ale uwierz mi, ze da sie je zamontowac - przynajmniej jesli chodzi o skrzynie manualne Fizycznie to będzie pasować na śruby itp. Tak samo jak np skrzynie z 1.9tdi do 1.8T. pamiętasz jaki miales kod starej skrzyni i jaki masz kod dyfra? Czemu zmieniłeś w ogóle skrzynie na taką od S4?
_Gabriel_ Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Zmienialem generalnie wszystko, orginalnie mialem CAPA, ktory zastapilem CCWA, przy wymianie okazalo sie, ze moja skrzynia(miala luz, wyrobiona obudowe od wew strony gdzie wchodzi polos) trafilem na sprawna z S4 i dlatego zmienilem.
jozek726 Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 macie może gdzieś numerek termostatu do CAHA ?
Piotr Czarnojan Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Koledzy za ile. Można Pogonic dyfuzor s-line przedlift i lampy tył Led Avant?
jozek726 Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 dyfuzor na jedną czy 2 strony wydech ? lampy 300-400 pln to lotka rs4 ? za ile można kupić taką lotkę ?
jozek726 Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Na 1strone tanie to jest , myślę że koło 300-400 zł
Piotr Czarnojan Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 (edytowane) Ok Dzieki Kolego Jak cos są na sell Edytowane 30 Października 2016 przez Piotr Czarnojan
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się