Hohe Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 tak, taki zabezpieczacz, zeby sie przypadkiem nic nie zapalilo itd Myślę jednak, że "zmniejszanie temperatury spalin po wyłączeniu silnika", to zbyt brawurowe stwierdzenie. W ogóle obniżanie temp spalin wentylatorem na chłodnicy jest śmiałą ideą.
_Gabriel_ Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 (edytowane) dobrze moze, to troszke nielogicznie brzmichodzi o to, ze podczas regeneracji DPF'a podnoszona jest temp spalin.wiadomo, ze jak wylaczysz silnik to spalin juz nie ma, ale kolektor i sam filtr sa nagrzane i po to wlasnie wlaczany jest wentylator Edytowane 22 Grudnia 2014 przez _Gabriel_
Hohe Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Nie czepiam się, ale jak to ma chłodzić dpfa?
_Gabriel_ Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 wprowadzajac cyrkulacje powietrza pod maska - auto stoi, wiec nie ma wtedy zadnego obiegu powietrza
griga-st Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 To dokładnie tak funkcjonuje jak opisuje Gabriel Mam Smarta gdzie takie "wietrzenie" komory silnika jest realizowane przez wentylator od IC
Hohe Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 A widzisz, człowiek uczy się całe życie.
skrab Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Czyli jest wszystko oky ,a juz myslalem ze cos sie zesrało Tylko dziwi mnie to ze przed zgaszeniem nie podniesly sie obroty na jalowym ,a wentylator chlodzil silnik i przerwałem cykl wypalania
_Gabriel_ Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 widocznie byles po regeneracji, a pod maska bylo jeszcze cieplo
Kaju77 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 U mnie taka akcja z chodzącą "wichurą" potrafi trwać nawet do 10 min...teoria Gabriela jest jak najbardziej słuszna.
skrab Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Dzieki Gabriel za sprostowanie sprawy
Hohe Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Przy okazji spytam. Jak wiadomo, kiedy zgasimy auto w czasie palenia DPFa, paliwo spływa do oleju. Myślicie, że jak po zgaszeniu natychmiast odpalimy na, powiedzmy, minutę to zapobiegnie to skutecznie temu spływaniu?
_Gabriel_ Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 dlaczego niby paliwo splywa do oleju?
Hohe Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 No tak słyszę od dawna. Dawka jest większa plus coś tam jeszcze związanego właśnie z wypalanie i po zgaszeniu niespalone paliwo spływa do michy.
_Gabriel_ Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 zgadza sie - dawka jest wieksza po to by podniesc temp,(podczas jazdy jeszcze przymykaja sie klapki w dolocie)ale nie bardzo widze, ktoredy by mialo to paliwo splywac do miski
Góral65 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 No tak słyszę od dawna. Dawka jest większa plus coś tam jeszcze związanego właśnie z wypalanie i po zgaszeniu niespalone paliwo spływa do michy. To co piszesz jest w modelach z początku stosowania DPF-a, dostając większą dawkę paliwa wzrastały obroty, w CR jest inaczej wypalanie jest możliwe nawet na wolnych obrotach i nie dostaje większej dawki paliwa tak przynajmniej gdzieś czytałem
Hohe Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 zgadza sie - dawka jest wieksza po to by podniesc temp,(podczas jazdy jeszcze przymykaja sie klapki w dolocie) ale nie bardzo widze, ktoredy by mialo to paliwo splywac do miski Po ścianach cylindrów, ale ja sobie za całą tą teorię ręki uciąć nie dam.
_Gabriel_ Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 No tak słyszę od dawna. Dawka jest większa plus coś tam jeszcze związanego właśnie z wypalanie i po zgaszeniu niespalone paliwo spływa do michy. To co piszesz jest w modelach z początku stosowania DPF-a, dostając większą dawkę paliwa wzrastały obroty, w CR jest inaczej wypalanie jest możliwe nawet na wolnych obrotach i nie dostaje większej dawki paliwa tak przynajmniej gdzieś czytałem przelacz sobie na chwilowe spalanie podczas regeneracji, a zobaczysz. u mnie w 3.0 TDI z normalnego na postoju 0,7l/h skacze czasem do 1,2-1,3l/h zgadza sie - dawka jest wieksza po to by podniesc temp,(podczas jazdy jeszcze przymykaja sie klapki w dolocie) ale nie bardzo widze, ktoredy by mialo to paliwo splywac do miski Po ścianach cylindrów, ale ja sobie za całą tą teorię ręki uciąć nie dam. nie potrafie Ci powiedziec czy tak jest. sa przeciez podnoszone obroty,wiec wszystko sie powinno ladnie spalac. poza tym przeciez po cos sa pierscienie na tlokach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się