Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Termostat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie odnośnie termostatu w silniku 2.0 20v ALT

Jest to zwykły mechaniczny termostat?

Do czego jest ta kostka 2 pinowa wpinana w niego? Podobno grzałka.

Czy będzie on prawidłowo funkcjonował jeżeli nie będzie podpięta?

Opublikowano

W ALT nie jest to termostat, a regulator temperatury. Kostka, która jest w niego wpięta doprowadza sygnał od kompa, który reguluje otwarcie zaworu (po co tam grzałka??!!).

Niestety wymienia się to w całości, czyli obudowę razem z regulatorem. W ASO ok. 350pln.

Bez kostki komputer będzie wyrzucał błąd, a regulator w ogóle najprawdopodobniej nie będzie działać (np. wodę będzie wywalać korkiem ze zbiorniczka wyrównawczego).

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ja to mojego silnika za termostat wraz z obudową ORI płaciłem 450zł razem z wymianą. Ale w moim silniku akurat było troszkę więcej rozbierania żeby wymienić.

Opublikowano

W ALT wymiana nie jest to też prosta sprawa termostat wymienic trzeba cały.

Opublikowano

W ALT wymiana nie jest to też prosta sprawa termostat wymienic trzeba cały.

zdejmujesz alternator, troche gimnastyki i juz :decayed:

Opublikowano

W ALT jest termostat ale elektro-mechniczny:D

Opublikowano

W ALT jest termostat ale elektro-mechniczny:D

Możesz rozszerzyć "elektromechaniczny" bo ja swój stary rozebrałem na części i w środku jest zwykły termostat i czujnik temperatury. Niestety takiego "wkładu" nie ma nigdzie a nawet jeśli by był to i tak nic z tego gdyż nie da się go wyciągnąć bez uszkodzenia tego czujnika...

Opublikowano

d

W ALT nie jest to termostat, a regulator temperatury. Kostka, która jest w niego wpięta doprowadza sygnał od kompa, który reguluje otwarcie zaworu (po co tam grzałka??!!).

Niestety wymienia się to w całości, czyli obudowę razem z regulatorem. W ASO ok. 350pln.

Bez kostki komputer będzie wyrzucał błąd, a regulator w ogóle najprawdopodobniej nie będzie działać (np. wodę będzie wywalać korkiem ze zbiorniczka wyrównawczego).

Mysle ze Fahur opisał wszystko szczegółowo, wiez mysle ze niepotrzebnie bede pisal ponownie dlaczego elektro-mechniczny:P

Opublikowano

d

W ALT nie jest to termostat, a regulator temperatury. Kostka, która jest w niego wpięta doprowadza sygnał od kompa, który reguluje otwarcie zaworu (po co tam grzałka??!!).

Niestety wymienia się to w całości, czyli obudowę razem z regulatorem. W ASO ok. 350pln.

Bez kostki komputer będzie wyrzucał błąd, a regulator w ogóle najprawdopodobniej nie będzie działać (np. wodę będzie wywalać korkiem ze zbiorniczka wyrównawczego).

Mysle ze Fahur opisał wszystko szczegółowo, wiez mysle ze niepotrzebnie bede pisal ponownie dlaczego elektro-mechniczny:P

Szkoda, że go wyrzuciłem bo bym pokazał, że nie ma tam żadnego elektrozaworu tylko zwykły termostat...

Opublikowano

Szkoda, że go wyrzuciłem bo bym pokazał, że nie ma tam żadnego elektrozaworu tylko zwykły termostat...

Ja też "rozłożyłem" na części swój stary (zablokowany) termostat i wyglądało to na "coś" sterowalnego, a na pewno inaczej niż "zwykły" termostat. Tak, czy inaczej, wymienia się to w całości, samego "środka" nie da się wyjąć, bo jest wtopiony w obudowę i wtyczka musi być wpięta :cool1:

Opublikowano

To może jest więcej typów tych termostatów?

Potrzebuję oszukać temperaturę silnika na potrzeby LPG i zastanawiam się czy się on otworzy.

Ja mam na termostacie w miejscu gdzie jest wtyczka taką zawleczkę jak przy czujnikach temperatury i wygląda, że można to coś wyjąć. Mi to wygląda jak też jakiś czujnik.

Może ma ktoś zdjęcia rozbebeszonego takiego termostatu?

Potrzebuje zrobić coś takiego:

bgebdhp.jpg

Opublikowano

rozbieralem termo w swojej starej audi w ALT, bede w przyszla Niedziele w Norwegi to moge zrobic zdjecia.

Ciagle mam dwa termostaty jeden rozpierdzielony wiec moge go rozebrac:)

Opublikowano

W ALT nie jest to termostat, a regulator temperatury. Kostka, która jest w niego wpięta doprowadza sygnał od kompa, który reguluje otwarcie zaworu (po co tam grzałka??!!).

Niestety wymienia się to w całości, czyli obudowę razem z regulatorem. W ASO ok. 350pln.

Bez kostki komputer będzie wyrzucał błąd, a regulator w ogóle najprawdopodobniej nie będzie działać (np. wodę będzie wywalać korkiem ze zbiorniczka wyrównawczego).

Odpowiedz zgodna z fizyką i bardzo wyczerpująca :hi:

Opublikowano

Potrzebuję oszukać temperaturę silnika na potrzeby LPG i zastanawiam się czy się on otworzy.

Po co oszukiwać temperaturę na potrzeby LPG? Tak z ciekawości :shocked: Ten termostat jest bardzo sprawny. U mnie mam temp przełączania na gaz 40* i zastanawiam się nad zmianą na 50* bo przełącza mi się na gaz zanim pozamykam bramę od garażu, a wolałbym aby troszkę sobie popracował na pb zanim się przełączy :tongue4:

Opublikowano

a ja mam pytanie po jakim czasie macie temperature 90 st, ja dzisiaj zlapalem po 8km spokojnej jazdy bez wlaczonego cieplego nawiewu a temperatura na dworze 10st. Bo mam wrazanie ze rok temu auto szybciej mi sie grzalo a teraz jak wlaczam cieple powietrze z nawiewu to duzo trzeba, zeby wskazowka wskoczyla na 90

Opublikowano

rozbieralem termo w swojej starej audi w ALT, bede w przyszla Niedziele w Norwegi to moge zrobic zdjecia.

Ciagle mam dwa termostaty jeden rozpierdzielony wiec moge go rozebrac:)

Rafal a w BFB nie jest taki sam przypadkiem?? Bo w AMB(USA) jest tez to gowno :decayed:

Opublikowano

No ja mam to samo jadę około 5 km przy temp powietrza 10* i nagrzewa mi się do zaledwie 55 - 60* :wallbash:

Zastanawiam się czy da się jakoś samo wnętrze wymienić tej obudowy z czujnikiem i termostatem. Bo jak widać dość drogi to interes ;/

Opublikowano

Nic nie wymienisz, nie osiagalne jest samo wnętrze. Niestety wynalazek ALT wbrew pozorom to niby popularny silnik było ich najwięcej ale tu serwisy na nim zarabiają bo sporo rzeczy tylko OE, tak i w przypadku Termostatu tylko OE cena około 350-400zł.

Opublikowano

:hi:Witam,opowiem moją przygodę z termostatem :>

Silnik osiągał max temp.70st.i to po długiej jedzie ,nawet na postoju nie osiągał większej temp. , więc podejrzenie padło na popsuty termostat ( czujnik temperatury wymieniałem 3 tyg. wcześniej , czujnik orginał ),między zegarami nie pokazała się żadna kontrolka silnika z usterką, wiec pomyślałem z kolęgą na bank termostat .Zakupiłem termostat w serwisie koszt 390zł, w sklepach za orginał wołali więcej,czas wymiany ok 2 godz, zalanie płynem chłodniczym, czekanie na rozgrzanie silnika a on nic wskazówka stoi jak zaklęta(układ odpowietrzony na pewno), dopiero po przejechaniu się kawałek wskazówka zaczeła sie podnosić i znowu max. 70 st. i tyle. po podłączeniu samochodu pod komp. pokazał usterkę czujnika temp. G2 o ile dobrze pamiętam :),zakupiłem ponownie czujnik temperatury tym razem w serwisie koszt.120zł :kwasny:,wymiana czujnika i wszystko ok.

Opublikowano

Wandej w BFB jest dokladnie taki sam:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...