gola77 Opublikowano 30 Września 2011 Opublikowano 30 Września 2011 Witam. Mam pytanie odnośnie termostatu w silniku 2.0 20v ALT Jest to zwykły mechaniczny termostat? Do czego jest ta kostka 2 pinowa wpinana w niego? Podobno grzałka. Czy będzie on prawidłowo funkcjonował jeżeli nie będzie podpięta?
fahur Opublikowano 30 Września 2011 Opublikowano 30 Września 2011 W ALT nie jest to termostat, a regulator temperatury. Kostka, która jest w niego wpięta doprowadza sygnał od kompa, który reguluje otwarcie zaworu (po co tam grzałka??!!). Niestety wymienia się to w całości, czyli obudowę razem z regulatorem. W ASO ok. 350pln. Bez kostki komputer będzie wyrzucał błąd, a regulator w ogóle najprawdopodobniej nie będzie działać (np. wodę będzie wywalać korkiem ze zbiorniczka wyrównawczego). 1
Onkel Opublikowano 30 Września 2011 Opublikowano 30 Września 2011 Ja to mojego silnika za termostat wraz z obudową ORI płaciłem 450zł razem z wymianą. Ale w moim silniku akurat było troszkę więcej rozbierania żeby wymienić.
risones Opublikowano 3 Października 2011 Opublikowano 3 Października 2011 W ALT wymiana nie jest to też prosta sprawa termostat wymienic trzeba cały.
Wandej Opublikowano 3 Października 2011 Opublikowano 3 Października 2011 W ALT wymiana nie jest to też prosta sprawa termostat wymienic trzeba cały. zdejmujesz alternator, troche gimnastyki i juz
Rafal-L Opublikowano 3 Października 2011 Opublikowano 3 Października 2011 W ALT jest termostat ale elektro-mechniczny:D
WinterOOOO Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 W ALT jest termostat ale elektro-mechniczny:D Możesz rozszerzyć "elektromechaniczny" bo ja swój stary rozebrałem na części i w środku jest zwykły termostat i czujnik temperatury. Niestety takiego "wkładu" nie ma nigdzie a nawet jeśli by był to i tak nic z tego gdyż nie da się go wyciągnąć bez uszkodzenia tego czujnika...
Rafal-L Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 d W ALT nie jest to termostat, a regulator temperatury. Kostka, która jest w niego wpięta doprowadza sygnał od kompa, który reguluje otwarcie zaworu (po co tam grzałka??!!). Niestety wymienia się to w całości, czyli obudowę razem z regulatorem. W ASO ok. 350pln. Bez kostki komputer będzie wyrzucał błąd, a regulator w ogóle najprawdopodobniej nie będzie działać (np. wodę będzie wywalać korkiem ze zbiorniczka wyrównawczego). Mysle ze Fahur opisał wszystko szczegółowo, wiez mysle ze niepotrzebnie bede pisal ponownie dlaczego elektro-mechniczny:P
WinterOOOO Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 d W ALT nie jest to termostat, a regulator temperatury. Kostka, która jest w niego wpięta doprowadza sygnał od kompa, który reguluje otwarcie zaworu (po co tam grzałka??!!). Niestety wymienia się to w całości, czyli obudowę razem z regulatorem. W ASO ok. 350pln. Bez kostki komputer będzie wyrzucał błąd, a regulator w ogóle najprawdopodobniej nie będzie działać (np. wodę będzie wywalać korkiem ze zbiorniczka wyrównawczego). Mysle ze Fahur opisał wszystko szczegółowo, wiez mysle ze niepotrzebnie bede pisal ponownie dlaczego elektro-mechniczny:P Szkoda, że go wyrzuciłem bo bym pokazał, że nie ma tam żadnego elektrozaworu tylko zwykły termostat...
fahur Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Szkoda, że go wyrzuciłem bo bym pokazał, że nie ma tam żadnego elektrozaworu tylko zwykły termostat... Ja też "rozłożyłem" na części swój stary (zablokowany) termostat i wyglądało to na "coś" sterowalnego, a na pewno inaczej niż "zwykły" termostat. Tak, czy inaczej, wymienia się to w całości, samego "środka" nie da się wyjąć, bo jest wtopiony w obudowę i wtyczka musi być wpięta
gola77 Opublikowano 7 Października 2011 Autor Opublikowano 7 Października 2011 To może jest więcej typów tych termostatów? Potrzebuję oszukać temperaturę silnika na potrzeby LPG i zastanawiam się czy się on otworzy. Ja mam na termostacie w miejscu gdzie jest wtyczka taką zawleczkę jak przy czujnikach temperatury i wygląda, że można to coś wyjąć. Mi to wygląda jak też jakiś czujnik. Może ma ktoś zdjęcia rozbebeszonego takiego termostatu? Potrzebuje zrobić coś takiego:
Rafal-L Opublikowano 8 Października 2011 Opublikowano 8 Października 2011 rozbieralem termo w swojej starej audi w ALT, bede w przyszla Niedziele w Norwegi to moge zrobic zdjecia. Ciagle mam dwa termostaty jeden rozpierdzielony wiec moge go rozebrac:)
Gość Autonet Opublikowano 9 Października 2011 Opublikowano 9 Października 2011 W ALT nie jest to termostat, a regulator temperatury. Kostka, która jest w niego wpięta doprowadza sygnał od kompa, który reguluje otwarcie zaworu (po co tam grzałka??!!). Niestety wymienia się to w całości, czyli obudowę razem z regulatorem. W ASO ok. 350pln. Bez kostki komputer będzie wyrzucał błąd, a regulator w ogóle najprawdopodobniej nie będzie działać (np. wodę będzie wywalać korkiem ze zbiorniczka wyrównawczego). Odpowiedz zgodna z fizyką i bardzo wyczerpująca
darkle Opublikowano 9 Października 2011 Opublikowano 9 Października 2011 Potrzebuję oszukać temperaturę silnika na potrzeby LPG i zastanawiam się czy się on otworzy. Po co oszukiwać temperaturę na potrzeby LPG? Tak z ciekawości Ten termostat jest bardzo sprawny. U mnie mam temp przełączania na gaz 40* i zastanawiam się nad zmianą na 50* bo przełącza mi się na gaz zanim pozamykam bramę od garażu, a wolałbym aby troszkę sobie popracował na pb zanim się przełączy
ed3ride Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 a ja mam pytanie po jakim czasie macie temperature 90 st, ja dzisiaj zlapalem po 8km spokojnej jazdy bez wlaczonego cieplego nawiewu a temperatura na dworze 10st. Bo mam wrazanie ze rok temu auto szybciej mi sie grzalo a teraz jak wlaczam cieple powietrze z nawiewu to duzo trzeba, zeby wskazowka wskoczyla na 90
Wandej Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 rozbieralem termo w swojej starej audi w ALT, bede w przyszla Niedziele w Norwegi to moge zrobic zdjecia. Ciagle mam dwa termostaty jeden rozpierdzielony wiec moge go rozebrac:) Rafal a w BFB nie jest taki sam przypadkiem?? Bo w AMB(USA) jest tez to gowno
meidzer Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 No ja mam to samo jadę około 5 km przy temp powietrza 10* i nagrzewa mi się do zaledwie 55 - 60* Zastanawiam się czy da się jakoś samo wnętrze wymienić tej obudowy z czujnikiem i termostatem. Bo jak widać dość drogi to interes ;/
powaguspisz Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Nic nie wymienisz, nie osiagalne jest samo wnętrze. Niestety wynalazek ALT wbrew pozorom to niby popularny silnik było ich najwięcej ale tu serwisy na nim zarabiają bo sporo rzeczy tylko OE, tak i w przypadku Termostatu tylko OE cena około 350-400zł.
wrx Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 :hi:Witam,opowiem moją przygodę z termostatem :> Silnik osiągał max temp.70st.i to po długiej jedzie ,nawet na postoju nie osiągał większej temp. , więc podejrzenie padło na popsuty termostat ( czujnik temperatury wymieniałem 3 tyg. wcześniej , czujnik orginał ),między zegarami nie pokazała się żadna kontrolka silnika z usterką, wiec pomyślałem z kolęgą na bank termostat .Zakupiłem termostat w serwisie koszt 390zł, w sklepach za orginał wołali więcej,czas wymiany ok 2 godz, zalanie płynem chłodniczym, czekanie na rozgrzanie silnika a on nic wskazówka stoi jak zaklęta(układ odpowietrzony na pewno), dopiero po przejechaniu się kawałek wskazówka zaczeła sie podnosić i znowu max. 70 st. i tyle. po podłączeniu samochodu pod komp. pokazał usterkę czujnika temp. G2 o ile dobrze pamiętam ,zakupiłem ponownie czujnik temperatury tym razem w serwisie koszt.120zł ,wymiana czujnika i wszystko ok.
Rafal-L Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Wandej w BFB jest dokladnie taki sam:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się