Magbet25 Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Witam wszystkich Posiadam od dwóch tygodni A4 B7, które kupiłem na zwykłych lampach. Dodatkowo dostałem 2 przejściówki oraz xenony skrętne, które założyłem. Czy może mi ktoś łopatologicznie napisać jak zrobić by działały długie i uruchomić DLR pomijając kodowanie. jakie kable z lamp i którego pinu pociągnąć do MCE i gdzie wpiąć. Zależy mi na prostym wykonaniu które mógłby zrobić laik.
miodzio Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Witam wszystkichPosiadam od dwóch tygodni A4 B7, które kupiłem na zwykłych lampach. Dodatkowo dostałem 2 przejściówki oraz xenony skrętne, które założyłem. Czy może mi ktoś łopatologicznie napisać jak zrobić by działały długie i uruchomić DLR pomijając kodowanie. jakie kable z lamp i którego pinu pociągnąć do MCE i gdzie wpiąć. Zależy mi na prostym wykonaniu które mógłby zrobić laik. Nie ten temat:wink: Do obsługi musisz mieć sterownik MCE w wersji High Gniazdo C 32Pin pin 21i 22 z tego co pamiętam. Co do DRL potrzeby jest przełącznik i podłączenie oraz kwestia czy masz cz.zmierzchu) Zresztą tu szukaj info http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-b7-modul-centralnej-elektryki-wlacznik-swiatel-czujnik-swiatla-clh-138327/
karol18183 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 chłopaki w wlepce wlepce mam kod 8Q1 i w czytaniu kodów wyskakuje mi "8Q1 = Autom. dynamiczna regulacja zasięgu refl." ktoś mi wytłumaczy o co chodzi? jakby co nie mam zadnych autopoziomowania lamp tzn nie wiem moze było kiedyś i ktos wymontował ---------- Post dopisany 03-04-2014 at 15:30 ---------- Poprzedni post napisany 01-04-2014 at 20:05 ---------- up
Gość .... Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Możliwe że zostało zdemontowane, trzeba sprawdzić wiązki przy lampach jak wyglądają, masz w środku pokrętło sprawne z ustawiana poziomu lamp ? rozumiem że nie masz xenonu ?
karol18183 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 mam w srodku manualne skala 0-3 xenon brak nie mam tzn moze kiedys bo auto było walone w przod w 2007 roku jak przyszło do polski ---------- Post dopisany at 17:46 ---------- Poprzedni post napisany at 17:35 ---------- jakie wiazki maja byc przy lampach?
Gość .... Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Napisz kolory przewodow przy wtyku do lampy L i P lub podlacz vcds i sprawdz czy sterownik xenonu sie loguje
niestandardowy Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Nie chlopaki. To cosik innego. Tez mam kod 8Q1 a mialem zwykle halogenowe reflektory. Xenon dokladalem... Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka
karol18183 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 hm jutro sprawdzę w dzien i napiszę ---------- Post dopisany 06-04-2014 at 19:52 ---------- Poprzedni post napisany 04-04-2014 at 21:21 ---------- 9 przewod idzie do lampy
nerwos Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Mam do was pytanie..powiedzcie w jakim zakresie prędkości działa "skręcanie" lamp w bixenonie a4 b7.pozdro
H4mm3R Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Mam do was pytanie..powiedzcie w jakim zakresie prędkości działa "skręcanie" lamp w bixenonie a4 b7.pozdro 30-120kmh
Gość .... Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 I na postoju po zmianie kodowania
blaster99 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 (edytowane) Elektryk podłączał xenon w miejsce zwykłych i nie jest dobrze: - w czasie jazdy gasnie lewy xenon - po wyłączeniu i włączeniu znów gaśnie po 30 sek - DRL swieci cały czas po przekreceniu zapłonu, nawet po wlaczeniu krotkich (choinka) - długie działaja tylko gdy swieca krotkie, przesłałem mu dzis schematy z forum, jak nie da rady to moze mi kogos polecicie z okolic Opola ? moga byc dalasze okolice czy aby działały wyzej wspominane rzeczy jest potrzeba instalacji dodatkowych sterowników itp ? Edytowane 19 Sierpnia 2014 przez blaster99
BeyerBrown Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 @BeyerBrown: Powinno pójść, aby zakodować moduł AFS pociągnij sobie tylko can-drivetrain do zlacza OBD na odpowiednie piny. Dzięki za info! Muszę to w końcu ogarnąć, bo tak wiejsko trochę, że jeżdżę wciąż bez działającego układu samopoziomowania - w czasie jazdy gasnie lewy xenon - po wyłączeniu i włączeniu znów gaśnie po 30 sek Miałem tak kiedyś i po wymianie żarnika problem znikł
H4mm3R Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Elektryk podłączał xenon w miejsce zwykłych i nie jest dobrze: - w czasie jazdy gasnie lewy xenon - po wyłączeniu i włączeniu znów gaśnie po 30 sek - DRL swieci cały czas po przekreceniu zapłonu, nawet po wlaczeniu krotkich (choinka) - długie działaja tylko gdy swieca krotkie, przesłałem mu dzis schematy z forum, jak nie da rady to moze mi kogos polecicie z okolic Opola ? moga byc dalasze okolice czy aby działały wyzej wspominane rzeczy jest potrzeba instalacji dodatkowych sterowników itp ? Pisz do djim i podjedź na Śląsk
MiGsu Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 Jestem ! troche to trwalo ale znalazłem was. Temat mnie totalnie zmylił. Ok. Do rzeczy. Obecnie bi-xenon i chce przejść na bi-xenon skretny. Lampy, zarniki, przetwornice, moduł i nowa kostka do niego. W takim wypadku z tego co widzę interesuje mnie czwarty wykres ale czy jest on kompletny? Czy potrzebuje nowe piny do nowej wtyczki modułu?
H4mm3R Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 Jestem ! troche to trwalo ale znalazłem was. Temat mnie totalnie zmylił. Ok. Do rzeczy. Obecnie bi-xenon i chce przejść na bi-xenon skretny. Lampy, zarniki, przetwornice, moduł i nowa kostka do niego. W takim wypadku z tego co widzę interesuje mnie czwarty wykres ale czy jest on kompletny? Czy potrzebuje nowe piny do nowej wtyczki modułu? Poczytaj dalej a nie tylko pierwszy post
MiGsu Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 uwierz że bym nie zadał pytania jak bym nie przeczytał wszystkiego dwa razy. tak więc jeszcze raz... 1. patrząc na wykres numer 1 ten z zapłonem. tak to wygląda przy biksie a co do biksa skretnego? czy to połącznie od J431 pin 23 zmienia się czy pozostaje bez zmian? 2. gdzie znajde drugą część wykresy numer 1. chodzi mi z których pinów z J431 wychodzą połaczenia do can przy biksie. Na czwartym wykresie jest to pokazane ale dla biksa skretnego piny 18 i 19. czy może pozostaje to bez zmian i wykres 4 przedstawia także połaczenie can dla wykresu 1. 3. gdzie dokładnie wpiac się w can-y z czwartego wykresu wychodzące z J431 z pinu 18 i 19 4. obeszlo się bez kolejnego czytania wątku by otrzymać odpowiedz odnośnie pinów do nowej niebieskiej wtyczki. mam biksy ori wiec mam czerwoną wtyczke. do czerwonej wtyczki wchodzą piny ...009 wiec takie same jak do niebieskiej. czy mam racje? 5. nie widze tu żadnych dodatkowych połączeń przy przejściu z biksów na skrętne. czy mam racje? jeśli nie proszę o przykład Tak wiec po usyskaniu tych informacji pozostaje mi tylko porównać wykres 1 i 4 i pozamieniać wszystko by było na wzór wykresu 4 z góry dzięki za wszelkie pomocne info. bez zbędnych komentarz, jest to mój pierwszy mod który przeprowadzam z wykresami.
BeyerBrown Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 (edytowane) Interesują Cię tylko schematy z części PRZYPADEK KSENONÓW SKRĘTNYCH. CAN "wewnętrzny" łączący moduł AFS (J431) z modułami (przetwornicami) w lampach (J667/J668) wychodzi z pinów 18 (high bus) i 19 (low bus) i jest wspólny do obu lamp. Najlepiej do tego celu wykorzystać 4 przewody sterujące położeniem soczewki (pozostałość po bixie zwykłym) - po całej operacji pozostanie Ci jeden niewykorzystany przewód w każdej kostce wchodzącej do lamp, ale zalecam go zmostkować w obu jego końcach z przewodem zasilającym moduł w lampie, bo na schemacie widzę, że ten przewód ma 0,5mm^2 a kabelki sterujące soczewką w zwykłym bixie mają po 0,35mm^2 (da to sumarycznie 0,7mm^2) Czyli przykładowo: Wtyczka przy lampie (J667/J668): Wtyczka przy module J431: Funkcja: pin 1 pin 18 CAN (high bus) pin 2 pin 19 CAN (low bus) pin 3+4 pin 23 lub bezpośrednio od bezpiecznika S10 Zasilanie + Zasilanie J431 jest takie same, wchodzi przez pin 23 i z też tego pinu wychodzą zasilania modułów J667/J668, choć idealnie by było puścić je bezpośrednio od bezpiecznika S10. No i musisz pozamieniać miejscami przewody od czujników umieszczonych w zawieszeniu, bo wchodzą w inne miejsca. To wszystko jeśli chodzi o kabelkologię pomiędzy J431 a modułami w lampach Upewnij się też czy na pinie 14 w lampie jest wspólna masa z masą żarówek (pin 7 i 5), ale na 99,99999% powinno tak być PS. Konektorki są te same, w razie czego potrzebne Ci będą 000 979 009E np: http://allegro.pl/pin-zenski-konektor-000979009e-000-979-009-e-2szt-i4755418225.html Edytowane 20 Listopada 2014 przez BeyerBrown
poloaudi Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 Koledzy jak zakodować lampy skrętne ze zwykłych. wszystko już zrobione kable itp Moduł AFS ma kodowanie 0000255 i nie przyjmuje innego. Sterownik kupiłem afs 4f0907357c
H4mm3R Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 Koledzy jak zakodować lampy skrętne ze zwykłych. wszystko już zrobione kable itp Moduł AFS ma kodowanie 0000255 i nie przyjmuje innego. Sterownik kupiłem afs 4f0907357c Oznacza to że moduł nie jest zakodowany, musisz najpierw wejść w Security Acc i wbić 02000 a potem zmienić kodowanie. W przypadku adaptacji wpisujesz kolejno w Security Acc 02000 > 03000 > 04000 > 05000 i potem robisz adaptację jeśli wcześniej się nie dało.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się