Gniady Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 Jak mnie ten temat wkur... co roku. Każdy zmienia kiedy chce Dokładnie - ale jaka dyskusja tak samo w telewizji co roku jakiś wulkanizator się wypowiada ''no bo przy +5 opona letnia traci swoje własciwosci i należy już zmieniać ''sranie w banie przeciez kazdy kto ma zimówki to wie po co je ma i na jaki okres kalendarzowy są one potrzebne po co o tym pieprzyć
Armi Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 Jak mnie ten temat wkur... co roku. Każdy zmienia kiedy chce Dokładnie - ale jaka dyskusja tak samo w telewizji co roku jakiś wulkanizator się wypowiada ''no bo przy +5 opona letnia traci swoje własciwosci i należy już zmieniać ''sranie w banie przeciez kazdy kto ma zimówki to wie po co je ma i na jaki okres kalendarzowy są one potrzebne po co o tym pieprzyć Co poradzisz, jest masa ludzi, którzy w dalszym ciągu uważają, że wcale nie trzeba zmieniać opon na zimowe. Gdyby dla wszystkich było to oczywiste tematu by nie było
grzes1150 Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 Jak zacznie pruszyś śnieg albo będzie w dzień mniej niż 5st a nocą przymrozki to zmienie Kolejki do wulkanizatora mi nie straszne bo mam całe koła i sam macham w garażu
variocustoms Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 ja od tygodnia na zimie śmigam i jestem zadowolony, mięciutko jak na letnich w dobry upał
tomaszstn Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 Jak mnie ten temat wkur... co roku. Każdy zmienia kiedy chce Dokładnie - ale jaka dyskusja tak samo w telewizji co roku jakiś wulkanizator się wypowiada ''no bo przy +5 opona letnia traci swoje własciwosci i należy już zmieniać ''sranie w banie przeciez kazdy kto ma zimówki to wie po co je ma i na jaki okres kalendarzowy są one potrzebne po co o tym pieprzyć Ja również jestem zwolennikiem zimówek i jeżdżę na nich już od 1996 roku (oczywiście w zimę ) ale gdzieś ostatnio obił mi się o uszy test że wcale tak super z tymi zimówkami nie jest. Sprawdzali, oczywiście na suchym asfalcie, przy temperaturze poniżej 0C i zwykła letnia opona biła na łeb zimówkę jeśli chodzi o drogę hamowania. Myślę że media specjalnie tak nagłaśniają aby zmieniać gdyż: 1. po pierwsze to jest kolosalna kasa dla nich od firm oponiarskich 2. po drugie umiejętności większości kierowców są kiepskie więc lepiej zmienić wcześniej niż za późno bo jak któryś kolega wcześniej napisał na błocie pośniegowym spisują się extra i wtedy znacznie lepiej od letniej Powiem tak, dawniej nie było zimówek i wszyscy jeździli na letnich które i tak były tragiczne w porównaniu do tych teraz. Zimówki i systemy które są teraz w aucie dają większą pewność siebie co jest zdradliwe bo taka opona trzyma lepiej o kilka bądź kilkanaście km/h więcej ale później jak już się wpada w poślizg to tragedia bo przy większej prędkości to konsekwencje wypadku znacznie większe. Fakt faktem że pomagają ale trzeba mieć łeb na karku i nie wierzyć tylko w opony i systemy w autkach.
variocustoms Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 Pytanie retoryczne dlaczego jak zimówki nie są dosyć dobre to w Słowacji w północnych Włoszech wprowadzono ostatnio obowiązek stosowania zimówek? większość TIRów śmiga na uniwersalnych, jak się zrobi lekko ślisko to są karambole, jak śniego to powodują kilometrowe korki bo ruszyć nie mogą
tomaszstn Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 Pytanie retoryczne dlaczego jak zimówki nie są dosyć dobre to w Słowacji w północnych Włoszech wprowadzono ostatnio obowiązek stosowania zimówek? większość TIRów śmiga na uniwersalnych, jak się zrobi lekko ślisko to są karambole, jak śniego to powodują kilometrowe korki bo ruszyć nie mogą A przeczytałeś to co napisałem? Test był robiony jak było sucho i przy ujemnej temp. Poza tym jak jest droga oblodzona to żadna zimówka Ci nie pomoże
variocustoms Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 4x4 pomaga ale tylko przy ruszaniu ale do zatrzymania to nic nie da, testy na suchym też są subiektywne
tomaszstn Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 4x4 pomaga ale tylko przy ruszaniu ale do zatrzymania to nic nie da, testy na suchym też są subiektywne W pierwszej części się z Tobą zgodzę w 100% ale odnośnie testów na suchym to może ktoś jeszcze to słyszał i się wypowie. Nie wiem czy czasem nie było to w jakimś programie w tv.
Armi Opublikowano 21 Października 2011 Opublikowano 21 Października 2011 Jak mnie ten temat wkur... co roku. Każdy zmienia kiedy chce Dokładnie - ale jaka dyskusja tak samo w telewizji co roku jakiś wulkanizator się wypowiada ''no bo przy +5 opona letnia traci swoje własciwosci i należy już zmieniać ''sranie w banie przeciez kazdy kto ma zimówki to wie po co je ma i na jaki okres kalendarzowy są one potrzebne po co o tym pieprzyć Ja również jestem zwolennikiem zimówek i jeżdżę na nich już od 1996 roku (oczywiście w zimę ) ale gdzieś ostatnio obił mi się o uszy test że wcale tak super z tymi zimówkami nie jest. Sprawdzali, oczywiście na suchym asfalcie, przy temperaturze poniżej 0C i zwykła letnia opona biła na łeb zimówkę jeśli chodzi o drogę hamowania. Myślę że media specjalnie tak nagłaśniają aby zmieniać gdyż: 1. po pierwsze to jest kolosalna kasa dla nich od firm oponiarskich 2. po drugie umiejętności większości kierowców są kiepskie więc lepiej zmienić wcześniej niż za późno bo jak któryś kolega wcześniej napisał na błocie pośniegowym spisują się extra i wtedy znacznie lepiej od letniej Powiem tak, dawniej nie było zimówek i wszyscy jeździli na letnich które i tak były tragiczne w porównaniu do tych teraz. Zimówki i systemy które są teraz w aucie dają większą pewność siebie co jest zdradliwe bo taka opona trzyma lepiej o kilka bądź kilkanaście km/h więcej ale później jak już się wpada w poślizg to tragedia bo przy większej prędkości to konsekwencje wypadku znacznie większe. Fakt faktem że pomagają ale trzeba mieć łeb na karku i nie wierzyć tylko w opony i systemy w autkach. A nie na uniwersalnych ?
tomaszstn Opublikowano 21 Października 2011 Opublikowano 21 Października 2011 Jak mnie ten temat wkur... co roku. Każdy zmienia kiedy chce Dokładnie - ale jaka dyskusja tak samo w telewizji co roku jakiś wulkanizator się wypowiada ''no bo przy +5 opona letnia traci swoje własciwosci i należy już zmieniać ''sranie w banie przeciez kazdy kto ma zimówki to wie po co je ma i na jaki okres kalendarzowy są one potrzebne po co o tym pieprzyć Ja również jestem zwolennikiem zimówek i jeżdżę na nich już od 1996 roku (oczywiście w zimę ) ale gdzieś ostatnio obił mi się o uszy test że wcale tak super z tymi zimówkami nie jest. Sprawdzali, oczywiście na suchym asfalcie, przy temperaturze poniżej 0C i zwykła letnia opona biła na łeb zimówkę jeśli chodzi o drogę hamowania. Myślę że media specjalnie tak nagłaśniają aby zmieniać gdyż: 1. po pierwsze to jest kolosalna kasa dla nich od firm oponiarskich 2. po drugie umiejętności większości kierowców są kiepskie więc lepiej zmienić wcześniej niż za późno bo jak któryś kolega wcześniej napisał na błocie pośniegowym spisują się extra i wtedy znacznie lepiej od letniej Powiem tak, dawniej nie było zimówek i wszyscy jeździli na letnich które i tak były tragiczne w porównaniu do tych teraz. Zimówki i systemy które są teraz w aucie dają większą pewność siebie co jest zdradliwe bo taka opona trzyma lepiej o kilka bądź kilkanaście km/h więcej ale później jak już się wpada w poślizg to tragedia bo przy większej prędkości to konsekwencje wypadku znacznie większe. Fakt faktem że pomagają ale trzeba mieć łeb na karku i nie wierzyć tylko w opony i systemy w autkach. A nie na uniwersalnych ? Nie no właśnie uniwersalne są niespecjalne i w takich i w takich warunkach chociaż w niektórych przypadkach zalecają na takich jeździć, ale to jak się patrzy z punktu ekonomicznego. Jednak widziałem bądź słyszałem o takim teście i może też ktoś to słyszał. Ja osobiście już kupę lat jeżdżę na zimówkach i nie wyobrażam sobie jazdy na letnich. Słyszałem również opinie od kolegów np. z pracy że zimówki nic nie dają, ale jak oni po przesiadce z letnich na zimówki w super stanie 5mm bieżnika, to co miałem im powiedzieć Aby zimówki miały sens to muszą być nowe i nie starsze niż 2 lata. Dwa sezony i można szukać nowych a te z 5-6mm bieżnikiem jako "super opony "sprzedać na alledrogo
Młody Opublikowano 21 Października 2011 Opublikowano 21 Października 2011 Nie wiem po co robić problemy już .Zakładam bo troszkę przymroziło 5C albo -5C tak ale to tylko dzień, dwa. Jeszcze nie sypie śniegiem i nie jest -10 przez tydzień że tragedią byłby już letnie. Dużo osób już założy zimówki a w lutym posty "kiedy letnie" bo w d*pie korci, nie dziwię się jak w październiku założy zimowe to się dłuży
piotreki Opublikowano 21 Października 2011 Opublikowano 21 Października 2011 Mam pytanko Mam B7 ktora jezdzi normalnie na 16, mam stare alu 15 i nowe ug 7+ od taty, w specyfikacji auta sa tylko 16 letnie i M+S Agent pzu nie odbiera tel w tej sprawie czy mozna jezdzic na innym kolach (na 15)aniezeli te z fabryki, moze macie jakies doswiadczenia w tej sprawie albo slyszeliscie cos ze byly problemy po np kolizji, problemy z wyplatami odszkodowania a ac? czy inwestowac w nowe 16 zimowe ?
Kowi87 Opublikowano 21 Października 2011 Opublikowano 21 Października 2011 Mam pytanko Mam B7 ktora jezdzi normalnie na 16, mam stare alu 15 i nowe ug 7+ od taty, w specyfikacji auta sa tylko 16 letnie i M+S Agent pzu nie odbiera tel w tej sprawie czy mozna jezdzic na innym kolach (na 15)aniezeli te z fabryki, moze macie jakies doswiadczenia w tej sprawie albo slyszeliscie cos ze byly problemy po np kolizji, problemy z wyplatami odszkodowania a ac? czy inwestowac w nowe 16 zimowe ? zmieniaj spokojnie
danielo Opublikowano 21 Października 2011 Opublikowano 21 Października 2011 Mam pytanko Mam B7 ktora jezdzi normalnie na 16, mam stare alu 15 i nowe ug 7+ od taty, w specyfikacji auta sa tylko 16 letnie i M+S Agent pzu nie odbiera tel w tej sprawie czy mozna jezdzic na innym kolach (na 15)aniezeli te z fabryki, moze macie jakies doswiadczenia w tej sprawie albo slyszeliscie cos ze byly problemy po np kolizji, problemy z wyplatami odszkodowania a ac? czy inwestowac w nowe 16 zimowe ? Jak dla mnie 16" to minimum dla B7
antonio Opublikowano 21 Października 2011 Opublikowano 21 Października 2011 ja dziś przełożyłem kółka na zimowe 16" stalóweczki
piotreki Opublikowano 21 Października 2011 Opublikowano 21 Października 2011 Daniel, chodzi Ci o wyglad czy o cos innego ?
antonio Opublikowano 21 Października 2011 Opublikowano 21 Października 2011 Daniel, chodzi Ci o wyglad czy o cos innego ? o wygląd pewnie
piotreki Opublikowano 21 Października 2011 Opublikowano 21 Października 2011 Dla mnie najwazniejszy jest silnik Opony zamierzam we wtorek wymieniac wiec jeszcze czekam na Wasze opinie
danielo Opublikowano 21 Października 2011 Opublikowano 21 Października 2011 Daniel, chodzi Ci o wyglad czy o cos innego ? Tak o wygląd,jak byś był chętny to w marcu będę miał do sprzedania ori alu 16" bo ja na następny sezon zakładam 17" zimówki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się