pjanik Opublikowano 11 Października 2006 Opublikowano 11 Października 2006 Witam!!! Potrzebuję informacji dot. wymiany nagrzewnicy, jakieś rysunki bądź instrukcje jak się do niej dobrać. Kolega Majki opisał mi to ogólnikowo, może ktoś ma jakieś bardziej szczegółowe informacje na ten temat, szczególmie w odniesieniu do rozebrania konsoli środkowej. I jeszcze jedno, jeżeli jakiś użytkownik forum ma jakiś pewny patent na przepłukanie grzejnika nagrzewnicy bez jego demontowania, miłoby było jakby się nim podzielił. Dziękuję i pozdrawiam!!!
adadur Opublikowano 16 Października 2006 Opublikowano 16 Października 2006 przepłykiwanie ciśnieniowe tak ... ale niestety po demontażu. Ale skąd myśl że coś tam zalega - jesli był lany właściwy płyn to nie ma prawa tam być większego syfu. Ale podejrzeam że zabawy z demontażem będzie co nie miara
pjanik Opublikowano 1 Listopada 2006 Autor Opublikowano 1 Listopada 2006 Witam!!! Nie wiem co tam byl za plyn zalewany, auto sprowadzilem we wrzesniu. Wydaje mi sie jednak, ze samochod byl serwisowany, jest w b.dobrym stanie. W najblizsza sobote pobawie sie w przeplukanie nagrzewnicy bez jej demontazu. Pozdrawiam.
groszek27 Opublikowano 8 Października 2007 Opublikowano 8 Października 2007 NO to napisz jak ci poszło? I jak sie zabrać do takiego przepłukiwania? Gdzie sie spuszcza płyn i wszytko po kolei bo tez mam zamiar to zrobić w sobotę a nie wiem jak sie do tego zabrać? Pytałem już na forum ale nie każdemu widać sie chce to opisać szczegółowo. Może jakieś fotki jak masz z tego zabiegu? Z góry dzeki.
adadur Opublikowano 9 Października 2007 Opublikowano 9 Października 2007 NIE wiem ja bym podchodził do tego tak ... spuścić płyn odkręcająć dolny wąż przy chłodnicy ... zdjąć oba węże przechodzące przez grodzie silnika i podszybie do środka, zamontować węże ogrodnicze z zaciskami, podłączyć wode ...
rtocki Opublikowano 9 Października 2007 Opublikowano 9 Października 2007 Było to już kilka razy opisywane, poszukajcie. Nie trzeba spuszczać całego płynu chłodniczego, wystarczy odpiąć węże od nagrzewnicy, założyć ogrodnicze (chyba 3/4 cala) odkamieniacz i jazda. Ja poszedłem hardcorowo, bo odkamieniaczem nie zadziałało do końca (zaczęło grzać ale tak letnim powietrzem nawet na maxa), więc użyłem Kreta w żelu zmieszanego pół na pół z gorącą wodą, zalane do nagrzewnicy na ok godzinę, potem oczywiście kilkakrotne płukanko w obydwie strony bieżącą wodą z węża. Ale to na własne ryzyko bo jak kamienia i osadów nie jest za dużo to pewnie zacznie wchodzić w reakcję z aluminium i może być zonk
groszek27 Opublikowano 16 Października 2007 Opublikowano 16 Października 2007 Zrobiłem to wczoraj, nie spuszczałem całego płynu z układu tylko odpiąłem te dwa węże od nagrzewnicy i przeczyściłem ją wodą pod lekkim ciśnieniem, ale nagrzewnica nie była zatkana. U mnie problem polega na tym że jest ciepło w samochodzie ale po dłuższym czasie dopiero i zauważyłem wczoraj że obieg płynu jest słaby na niskich obrotach. Dopiero powyżej 3 000 zaczyna normalnie lecieć z rury a tak to z nagrzewnicy płyn leci ciurkiem i dochodzi tak samo.Ale jak przy gazowałem żeby odpowietrzyć to płyn leciał pod bardzo dużym ciśnieniem. Nie wiem może mi się wydaje że słabo grzeje ale na co dzień mam porównanie z golfem z tym samym silnikiem i z klimą manualną i grzeje dużo szybciej i bardziej. Jak narazie to uzupelniłem niedobór płynu odpowietrzyłem układ i jest można powiedzieć ok.[br]Dopisany: 14 Październik 2007, 14:23 _________________________________________________E jednak od nowa jest lipa Nie wiem co sie dzieje z tym ogrzewaniem?? Jak płukałem nagrzewnice to nie jest zatkana ani nic moze normalnie w nią dmuchać i wszystko lekko idze. A ogrzewanie kiepskie a błędów na klimatroniku nie ma. Tyle ze niepokoji mnie to słabe ciśnienie w obiegu. Ma ktos jakis pomysł co to moze być?
fooxes Opublikowano 16 Października 2007 Opublikowano 16 Października 2007 Właśnie ja mam pytanie co do nagrzewnicy miałem już otwierać nowy temat. Nie wie ktoś może ile kosztuje nagrzewnica? ja odkryłem ze mam dziurawą i samochód stoi u mechanika i jutro będzie rozbierał;/ potrzebuje się zorientować jaka cena jest nowej ?:>
groszek27 Opublikowano 16 Października 2007 Opublikowano 16 Października 2007 A moze powinienem wymienic termostat chociaż nie wydaje mi sie bo silnik ma temperature 90 tak ze ok. Jeszcze jutro sprawdze filtr pyłkowy. Nagrzewnica kosztuje około 90zł ale roboty jest duzo.
fooxes Opublikowano 17 Października 2007 Opublikowano 17 Października 2007 acha wiem trzeba calo deche wywalac.
groszek27 Opublikowano 18 Października 2007 Opublikowano 18 Października 2007 Zauważyłem też że jak włączę ogrzewanie i otworze zbiornik z płynem to zaczyna sie nagle cały wypelniać. Chyba to znaczy ze sie zapowietrza. Od czego to moze byc????[br]Dopisany: 18 Październik 2007, 16:07 _________________________________________________Szkoda ze nikt nie odpowiada na tym forum;( Ale jeszcze takie pytanko może sie ktoś zlituuuuuuje wreszcie i odpowie. Jak stoję przed samochodem i mam otwartą maske to widzę dwa przewody do nagrzewnicy u mnie jest tak ze tym z prawej dochodzi płyn a tym z lewej wychodzi z nagrzewnicy.Czy nie powinno być na odwrót???
cypek80 Opublikowano 18 Października 2007 Opublikowano 18 Października 2007 Jak stoję przed samochodem i mam otwartą maske to widzę dwa przewody do nagrzewnicy u mnie jest tak ze tym z prawej dochodzi płyn a tym z lewej wychodzi z nagrzewnicy.Czy nie powinno być na odwrót??? U mnie też tak jest i chyba u wszystkich. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Na tym z lewej jest jeszcze dziurka do odpowietrzania. U mnie też słabo grzeje. Moje podejrzenia padły na termostat. Zbieram się do wymiany termostatu. Może w wekend się uda.
fooxes Opublikowano 18 Października 2007 Opublikowano 18 Października 2007 a ja mam w ogóle odłączono nagrzewnice bo jest dziurawa i mokro miałem pod nogami ale juz niedługo będę miał ciepełko tylko czekam na mechanika co wymieni mi nagrzewnice... ;/
rtocki Opublikowano 20 Października 2007 Opublikowano 20 Października 2007 Odpowiem zbiorczo na kilka pytań , które się pojawiły, więc tak to że płynie woda i powietrze wcale nie oznacza , że będzie grzało!, u mnie nawet obydwa przewody były gorące a z nadmuchu zimno-dopiero radykalna kuracja pomogła, prawym wpływa a lewym z dziurką do odpowietrzania wypływa-stojąc twarzą do szyby, nagrzewnica kosztuje śmieszne pieniądze, kilkadziesiąt złotych, ale jej wymiana (robocizna) kilkaset, trzeba zdjąć kokpit odłączać klimę itp.
seban Opublikowano 22 Października 2007 Opublikowano 22 Października 2007 Popieram rtocki-ego. nagrzewnica to grosze ale jak się ma klimatronik to o samodzielnej wymianie mozna zapomniec, bo chłodnica od klimy jest w tej samej plastikowej obudowie co nagrzewnica(sam stwierdziłem na mojej a4. 10 godzin roboty z rozbieraniem i składaniem całego srodka w aucie a na koniec i tak zostaje tylko płukanie
groszek27 Opublikowano 22 Października 2007 Opublikowano 22 Października 2007 Odpowiem zbiorczo na kilka pytań , które się pojawiły, więc tak to że płynie woda i powietrze wcale nie oznacza , że będzie grzało!, u mnie nawet obydwa przewody były gorące a z nadmuchu zimno-dopiero radykalna kuracja pomogła, Jaka radykalna kuracja???
malin2007 Opublikowano 22 Października 2007 Opublikowano 22 Października 2007 Ja wymieniłem termostat i temperature trzyma jednak dalej jest zimno juz mnie to wkurze chyba zamontuje sobie farelke na krótko??????//////
cypek80 Opublikowano 22 Października 2007 Opublikowano 22 Października 2007 U mnie jest podobnie po wymianie termostatu. Szybko sie grzeje silniczek, natomiast ogrzewanie zależne jest od obrotów silnika. Czyli na wolnych obrotach jest słabe, im szybciej jade tym cieplej się robi w aucie. - Spróbuje przepłukać nagrzewnice - Albo zmienić podłaczenie reduktora
fooxes Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 heheh ja już mam zrobione... tylko jeszcze muszę jechać na małą poprawkę. Bo odłączyła mi się poducha i świeci się kontrolka... no i trzeba napełnić klime. Mój mechanik wziął za robote 200zl a części podobno 300 i jeszcze plus naładowanie klimy ok 100 150? ale przynajmiej mam ciepło
groszek27 Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 Jakie części? Bo nagrzewnica i co jeszcze?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się