kajzera Opublikowano 11 Listopada 2011 Opublikowano 11 Listopada 2011 Witam coraz bardziej zaczynam myśleć o przejściu na Jednomasowe koło zamachowe . Co dokładnie potrzebuje zeby przejść na jednomasa mam skrzynie 5 .
Diablo Opublikowano 12 Listopada 2011 Opublikowano 12 Listopada 2011 Sprawdz czy Valeo nie ma kompletów do wstawienia.
Rafal-L Opublikowano 13 Listopada 2011 Opublikowano 13 Listopada 2011 Kajzera dlaczego chcesz przejsc na jednomas?
roman_tyk Opublikowano 13 Listopada 2011 Opublikowano 13 Listopada 2011 Ciekawym rozwiązaniem byłby zestaw sprzęgła z g60/vr6, tylko nie wiem czy będzie pasować z poprzecznego silnika... z tego co wyczytalem gdzie indziej: "jednomas z audi 80 i docisk + tarcza z r5 240mm" w miejsce tarczy 228 seryjnej z AVJ/BFB itp Czy ktoś jest w stanie to potwierdzić? btw. jak się jezdzi bez dwumasa w 1.8T?
Ksiadz Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Witam. Ostatnio zmieniałem u siebie dwumasa na solida. Ja nie odczuwam jakiejś wielkiej różnicy, mam na myśli w komforcie jazdy. Wydaje mi się, że jest dziwny dzwięk, jakby lekkie ocieranie, ale bardzo ciche. Trzeba chyba więcej biegami operować, podczas powolnej jazdy (ja mam benzynę), wrzucę bieg trzeci to mam buczenie dość głośnie, a wcześniej raczej tego nie byo, więc trzeba zrzucić na dwójkę. A tak poza tym chyba bez zmian.
darkle Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Tylko że w benzynie ta dwumasa spełnia ogólnie mniejszą rolę niż w dieslu. I mam nadzieję że tak nie siada To że właśnie buczy przy małych obrotach to właśnie efekt mniejszej wydajności w tłumieniu drgań skrętnych. W dieslu będzie to znacznie bardziej wyraźne i może skutkować uszkodzeniem skrzyni biegów. Dwumasa ma wady i zalety, ale raczej nie siada jeśli nie wykańcza jej się jazdą przy 1000rpm, oszczędności paliwa mszczą się właśnie m.in na tej dwumasie
roman_tyk Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Panowie to może powiecie coś o tym jakie zastosowaliscie bebechy zamiast dwumasa? konkretnie...i jakie koszta 1
paweu1 Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Jeśli twoja dwumasa jest w dobrym stanie, to dobrze się zastanów czy warto zmieniać na jednomasa. Bo możesz się bardzo rozczarować, po pierwszej jeździe. Napewno pojawi się buczenie i drgania przy jeździe na niskich obrotach (np na dwójce bez gazu) i bardziej wyczuwalny luz w układzie przeniesienia napędu, przy zaminach obciążenia, co jest bardzo denerwujące. Wiem co pisze, do swojego 1Z włożyłem dwumasę, bo miałem drgania przy przyspieszaniu, przy obrotach 1600-2000, poza tym silnik głośniej pracował. A teraz cisza, nic nie szarpie przy ruszaniu i ogólnie na plus
kalik Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Jeśli twoja dwumasa jest w dobrym stanie, to dobrze się zastanów czy warto zmieniać na jednomasa. Bo możesz się bardzo rozczarować, po pierwszej jeździe. Napewno pojawi się buczenie i drgania przy jeździe na niskich obrotach (np na dwójce bez gazu) i bardziej wyczuwalny luz w układzie przeniesienia napędu, przy zaminach obciążenia, co jest bardzo denerwujące. Wiem co pisze, do swojego 1Z włożyłem dwumasę, bo miałem drgania przy przyspieszaniu, przy obrotach 1600-2000, poza tym silnik głośniej pracował. A teraz cisza, nic nie szarpie przy ruszaniu i ogólnie na plus A ja mam jednomas już prawie 3 lata i też nic nie buczy, nie drga i głośniej nie pracuje. Wszystko zależy od kondycji poduszek pod silnikiem, skrzynią, plecionki wydechu itd...
paweu1 Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Jeśli twoja dwumasa jest w dobrym stanie, to dobrze się zastanów czy warto zmieniać na jednomasa. Bo możesz się bardzo rozczarować, po pierwszej jeździe.Napewno pojawi się buczenie i drgania przy jeździe na niskich obrotach (np na dwójce bez gazu) i bardziej wyczuwalny luz w układzie przeniesienia napędu, przy zaminach obciążenia, co jest bardzo denerwujące. Wiem co pisze, do swojego 1Z włożyłem dwumasę, bo miałem drgania przy przyspieszaniu, przy obrotach 1600-2000, poza tym silnik głośniej pracował. A teraz cisza, nic nie szarpie przy ruszaniu i ogólnie na plus A ja mam jednomas już prawie 3 lata i też nic nie buczy, nie drga i głośniej nie pracuje. Wszystko zależy od kondycji poduszek pod silnikiem, skrzynią, plecionki wydechu itd... Nie do końca, tak jest. Co w takim razie z ludźmi, którzy w 1Z lub AHU nie mają dwumasy, Buda drży przy przyspieszaniu, wymieniają poduchy, plecionki, sprzęgła i nic nie pomaga. Dla przykładu http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=26578.0 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=83865.0 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=81238.0 Na miejscu autora, nie szukałbym dziury w całym, jeśli z dwumasą wszystko jest OK, bo może sobie zaszkodzić. Ale każdy ma swój rozum i zrobi tak jak chce
wiktorsam Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Jak byś się zagłębił w te tematy to byś wiedział że najczęściej przyczyną tych nierozwiązanych problemów jest padająca skrzynia a nie brak dwumasy. Ja nie mam dwumasy i nie miałem takich problemów nawet gdy okazało się że z poduszek zostały strzępy a łapa skrzyni pękła U Ciebie możliwe że też skrzynia się już kończyła a dwumasa tylko odłożyła wyrok w czasie.
paweu1 Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Jak byś się zagłębił w te tematy to byś wiedział że najczęściej przyczyną tych nierozwiązanych problemów jest padająca skrzynia a nie brak dwumasy Czasami tak, ale w większości przypadków jest to wina sztywnego koła, które gorzej tłumi drgania. Jest też kilka osób na forum którym nie pomogła wymiana skrzyni w 1Z Myślę że nasza dalsza polemika nie ma sensu, każdy ma swój rozum i swoje doświadczenia z tym problemem. Osobiście kilka razy zmieniałem sprzegło i za każdym razem układ napędowy inaczej się zachowywał, aż w końcu zdecydowałem się na dwumas i mam święty spokój. Nich autor wątku rozważy wszystkie za i przeciw, i zda relację z efektu wymiany na sztywne koło, Jeśli się zdecyduje
rikardo Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 U Ciebie możliwe że też skrzynia się już kończyła a dwumasa tylko odłożyła wyrok w czasie. To przypuszczenie raczej nie trafione ponieważ w przypadku uszkodzenia skrzyni dwumas już jej nie pomoże
roman_tyk Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 Niemniej jednak panowie mowa tutaj o dwumasie w turbobenzynie nie tdi. Czy ktoś usuwał dwumase w 1.8T?
kalik Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Nie wiem czy kolega Colo nie jeździ na jednomasie, ale on ma B5...
hukałowicz Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Cześć,tu masz komplet z VALEO Pozdrawiam.http://moto.allegro.pl/kolo-sztywne-audi-a4-a6-1-9tdi-1-8t-1-6-passat-i1952611241.html
Ksiadz Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Przecież ja pisałem że zmieniłem u siebie i wszystko chodzi całkiem dobrze. Nie ma co narzekać
roman_tyk Opublikowano 25 Listopada 2011 Opublikowano 25 Listopada 2011 Przecież ja pisałem że zmieniłem u siebie i wszystko chodzi całkiem dobrze. Nie ma co narzekać Zmieniles na ten zestaw valeo?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się