KrzyHo Opublikowano 16 Marca 2008 Opublikowano 16 Marca 2008 Witam Chciałem zapytać o taką sprawę, ponieważ niedawno kupiłem auto i teraz co tylko stuknie, puknie albo coś usłyszę to się boję że będą problemy. Jak zapalam silnik po nocy, gdy temperatura jest w okolicach 4 stopni i niższa to auto musi ze 2 razy obrócić silnikiem i dopiero odpali. I wtedy dymi na biało (jak benzyniak w zimie). Po nagrzaniu auta wszystko jest w porządku, w ogóle nie widać dymu, zapala na dotyk, nawet wtedy gdy zdąży ostygnąć. Ten problem jest tylko z pierwszy odpaleniem po nocy. Czy to może być wina opóźnienia kąta wtrysku czy jakoś tak?? Samochód był przywieziony z niemiec i od razu wyładowany z lawety u mechanika na placu na wymianę rozrządu i wszystkiego co trzeba było zrobić. Nie wiem jak było wcześniej z tym odpalaniem i dymieniem. Mam powód do zmartwień czy to normalne??
bartek213 Opublikowano 16 Marca 2008 Opublikowano 16 Marca 2008 morze jestes przeczulony kolego morze to tylko para wodna kazdy diesel tak ma z rana sprawdz czy w przewodach paliwowych nie ma czasami powietrza
mcm Opublikowano 16 Marca 2008 Opublikowano 16 Marca 2008 przede wszystkim kąt wtrysku, u mnie tak było po ustawieniu pali na dotyk i 0 dymienia :th:
krzyniek Opublikowano 16 Marca 2008 Opublikowano 16 Marca 2008 przede wszystkim kąt wtrysku, u mnie tak było po ustawieniu pali na dotyk i 0 dymienia :th: w ajm - nie ustawia się kąta wtrysku !!!
mcm Opublikowano 16 Marca 2008 Opublikowano 16 Marca 2008 przede wszystkim kąt wtrysku, u mnie tak było po ustawieniu pali na dotyk i 0 dymienia :th: w ajm - nie ustawia się kąta wtrysku !!! czemu ??
KrzyHo Opublikowano 16 Marca 2008 Autor Opublikowano 16 Marca 2008 Świece były sprawdzone i działają. Kąt wtrysku odpada, ale może to wina tego opóźniena wtrysku na zimnym silniku (odpowiednik kąta wtrysku)?? Bo gdy jest ciepły ECU sam go ustawia i jest wszystko dobrze?? Możliwe że jestem przewrażliwiony, ale wydać 30 tyś na auto i pakować pieniądze w naprawy to była by porażka. Chyba będe musiał dłużej pojeździć i zaobserwować jak się zachowuje. AJM nie ma pompy wtryskowej, tylko pompowtryskiwacze - coś jak pompa i wtryskiwacz w jednym urządzeniu, silniki nowsze konstrukcyjnie. Dodam jeszcze że gdy auto ciepłe to jest 0 dymienia, nawet przy ostrej jeździe nic się nie pojawia, chodzi jak zegarek.
krzyniek Opublikowano 16 Marca 2008 Opublikowano 16 Marca 2008 przede wszystkim kąt wtrysku, u mnie tak było po ustawieniu pali na dotyk i 0 dymienia :th: w ajm - nie ustawia się kąta wtrysku !!! czemu ?? bo to są PD (pompowtryskiwacze)
Orfeusz Opublikowano 16 Marca 2008 Opublikowano 16 Marca 2008 ...było na forum...powiedz gdzie parkujesz - postaw na próbę auto w ciepłym, CIEPŁYM garażu na noc. Jak rano nie kopci to znaczy, że w wydechu zbiera sie woda- stąd biała para z kominów - jak kopci to szukaj dalej. HOWGH!
rookie Opublikowano 17 Marca 2008 Opublikowano 17 Marca 2008 A czy w ramach tego serwisu z lawety wymieniałeś też filtr paliwa? Ja bym zaczął od tego, tym bardziej, że możesz to sam zrobić. Pozdrawiam
KrzyHo Opublikowano 17 Marca 2008 Autor Opublikowano 17 Marca 2008 Był wymieniony całt rozrząd i pozostałe paski z napinaczami, wszystkie filtry i olej. Mam pewność że to było zrobiony bo byłem i stałem koło samochód podczas wymian. ...było na forum...powiedz gdzie parkujesz - postaw na próbę auto w ciepłym, CIEPŁYM garażu na noc. Jak rano nie kopci to znaczy, że w wydechu zbiera sie woda- stąd biała para z kominów - jak kopci to szukaj dalej. HOWGH! nie mam garażu i nie mam możliwości postawienia auta w ciepłym miejscu. Parkuje pod chmurka.
Musashi Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 po pierwsze podłącz auto pod VAG-a, sprawdz błędy, zrób logi statyczne. sprawdz miernikiem czy na swiecach zarowych jest napiecie na zimnym silniku, jezeli bedzie napiecie, to zmierz ich rezystancje przy wylaczonej stacyjce. auto powinno palic na dotyk nawet gdy jest zimne. max moze zrobic 1,5 obrotu wału. jeżeli trzeba zakręcic więcej wskazuje to albo na problem swiec, zle ustawiony rozrzad - wyjdzie w grupie 004 - (kąt synchronizacji, kontrola kąta wtrysku), jest również opcja padającego czujnika Halla. dymi natychmiast po rozruchu czy po dłuższym czasie? nie ubywa płynu chłodzącego? przede wszystkim kąt wtrysku, u mnie tak było po ustawieniu pali na dotyk i 0 dymienia :th: w ajm - nie ustawia się kąta wtrysku !!! czemu ?? poniewaz sterowaniem PD zajmuje sie ECU i przy prawidlowym ustawieniu rozrzadu, reszta wynika z map.
Luqas26 Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 Ja tez mam AJM i u mnie jest podobnie. Ten model charakteryzuje sie klekotem przy zimnych rozruchach i niska kultura pracy, dymienie na zimnym jest raczej normalne pod warunkiem ze nie sa to jakies wielkie kleby dymu za to plusem jest moment obrotowy wiekszy o 50Nm od silnkow z pompami na AFN 110km i produkuje mniej spalin. Wyczytalem to gdzies w internecie (tajemnice pompowtryskow) jak znajde to wrzuce link. Jezeli chodzi a samo zapalanie z rana to u mnie raczej na dotyk zapala tyle ze z lekkim klekotem. Jezeli cie to meczy to proponuje sprawdzic szczelnosc przewodow paliwowych od zaworu zwrotnego wlacznie do pompy tandem z tylu glowicy pad katem wyciekow. U mnie z tej pompy lekutko wycieka paliwko i jak postoi ze dwa dni tez musi troche przekrecic, w najblizyszm czasie zamierzam usunac ten wyciek bo mnie tez wkurzaja klopoty z zapalaniem. pozdro.
KrzyHo Opublikowano 18 Marca 2008 Autor Opublikowano 18 Marca 2008 Dymienie jest tylko po odpaleniu i jak się nagrzewa to zaraz dym znika. Jezeli cie to meczy to proponuje sprawdzic szczelnosc przewodow paliwowych od zaworu zwrotnego wlacznie do pompy tandem z tylu glowicy pad katem wyciekow. Będę musiał sprawdzić czy gdzieś się nie sączy paliwo.
gzrybol Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 Witam Nie szukaj problemu bo go w końcu znajdziesz Ja tez trzymam na powietrzu auto i róznie pali czasmi jak jest - 10 nawet 1 obrotu nie zrobi a czasmi trzeba mu 1,5 ale raczej nie ma obcji zeby zrobił wiecej niż 2 obr. Faktycznie kultura pracy zimnego silnika nie jest super. Jak ci ładnie pali i nie trzepie to nie szukaj dziury w całym a dymienie ...... Czy jest to błękitny dym, czarny czy może biały? Jak biały to raczej norma ja przejechałem juz 30 tys km i nadal jezdze bez awaryjnie.
audia4s4 Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 Jak są niskie temp. silnik zimny to musi dymic taka natura
krzysiek23 Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 Dym jest biały. ma byc bialy inny kolor jest nieakceptowany z rana przy niskich temp,
audia4s4 Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 Dym jest biały. ma byc bialy inny kolor jest nieakceptowany z rana przy niskich temp, Problem rozwiązany :th: Kazdy silnik przy niskich temp bedzie dymił po zaraz po uruchomieniu nie musisz miec zadnych obaw
qtper Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 Podłącze się do kolegi i zapytam o podobne objawy, nadal szukam auto już właściwie wybrałem czekam na komplet dokumentów, jednak zastanowiła mnie pewna sprawa, sprzedawca po dwóch dniach stania auta bez odpalania zakręcił przy mnie, zapalił na dotyk lecz kiedy poprosiłem o przyciśnięcie pedału gazu (zimny silnik) podobny objaw jak u kolegi biały dymek i trochę na czarno zabarwiło kamyczki na ziemi (takie białe jak na cmentarzach są więc od razu było widać sadzę) Para, ok sam miałem hdi Peugota i diesel ma prawo ale ta sadza ??? Może terz jestem przewrażliwiony bo chcę kupić jak najlepiej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się