Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Szarpie autem, silnik nie trzyma obrotów


siemian

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pomocy. Coś dziwnego zaczyna się dziać z moim silniczkiem. Może ktoś będzie wiedział gdzie szukac przyczyny.

Sprawa zaczeła się około 3 miesięcy temu.

Przy jednostajnej jezdzie głownie na 2 i 3 biegu w okolicy obrotów 2000-2500 pojawiło się czasem lekkie szarpnięcie. Poprostu auto na ułamek sekundy przestawało jechać. Po podpięciu Vaga i sprawdziliśmy korekcje i były powiedzmy w miare ok. (największa na pierwszym wtrysku 1,5).

Bipy wahały się w przedziale -80 do 0. Zaobserwowaliśmy że w czasie szarpnięcia bipy na ułamek sekundy spadają do -128 na 1 lub na wszystkich wtryskiwaczach.

Co ciekawe w tamtym okresie ubyło pól zbiorniczka płynu chłodniczego (od przeglądu zrobiłem 10 tys. km więc w tym przedziale).

Zaciekawiło mnie a raczej zaniepokoiło że auto przestało prosić o olej. Wcześniej dolewałem litr na 4-5 tys. km a wtedy zrobiłem 12tys. i dopiero zaświeciła sie kontrolka.

Wymieniony został pierwszy wtryskiwacz i wszystkie uszczelniacze. Sytuacja się jednak nie poprawiała. Auto szarpało.

Po jakimś czasie szarpanie jednak znikneło, płynu chłodniczego nie ubywało, szczerze mówiąc zapomniałem o całej sprawie (to było około miesiąc temu).

Płyn chłodniczy sprawdzałem mniej więcej co tydzien i było ok.

5 dni temu auto zaczeło znowu szarpać tym razem dużo mocniej. Co ciekawe okazało się że znowu znikneło pól zbiorniczka płynu chłodniczego.

Zaobserwowałem że auto po odpaleniu przez chwile jedzie ok a po około minucie zaczynają występować objawy.

Jako że od przeglądu który był miesiąc temu przejechałem 5 tys. km postanowiłem sprawdzić stan oleju i okazuje się że jest poziom maximum co mnie bardzo niepokoi bo nie ma szans żeby ten silnik nie brał oleju, więc przypuszczam że coś tam się musi dostawać.

W oleju nie ma białego osadu, na moje oko wygląda on normalnie.

Dolaliśmy płynu chłodniczego po ubytku i narazie drugi dzień nie ubywa (nie zauważyłem oczywiście żadnych wycieków).

Auto z godziny na godzine coraz bardziej szarpie.

Wcześniej szarpane można było zaobserwować przy jezdzie ze stałą prędkością w okolicach 2000-2500 obr.

Wczesniej były to takie kruciutkie szarpnięcia a teraz objawia się to tym że auto jakby dławiło. Jest to podobne uczucie do podmuchu wiatru, tyle że mocniejsze.2 sekundy jedzie, sekunde jakby nie ciągnał albo ciągnął słabiej, znowu jedzie itd....

Teraz nawet na 6 biegu przy wciśniegtym gazie do oporu czuć że auto nierówno się rozpędza. Ogłos silnika jest normalny nic się w tej materii nie zmieniło.

Zaobserowałem też że jak rozpędze się np. do 130km/h i trzymam gaz w stałym położeniu to po paru sekundach zaczyna szarpać i auto wytraca predkosc do ok. 120km/h nie jest w stanie utrzymać poprzedniej prędkości (chyba że dodam mocniej gazu).

Nagrałem jeszcze filmik jeden. Na postoju jak wkręce go na obroty w okolice 2000 obr/min. to nie jest on w stanie ich utrzymać. (widoczne od 12 sek.)

Poniżej wklejam logi: (każde robione podwójnie)

gr134.jpg

gr134b.jpg

gr81011.jpg

gr81011b.jpg

Błagam pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakies bledy w Engine? Jak bipy slabe to wiazka pompowtryskow moze nie laczyc lub moze byc uszkodzona :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błedów nie ma. Szaleje czasem czujnik temperatury paliwa ale to podobno nie pominno mieć na to wpływu.

Z tego co się dowiadywałem to te BIPy są całkiem niezłe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się dowiadywałem to te BIPy są całkiem niezłe

No to zrob jakis log dynamiczny z 023 :mysli: dla potwierdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są urządzenia w lepszych serwisach co ci sprawdzą czy w płynie chłodzącym nie masz (jeżeli dobrze pamiętam) dwutlenku węgla co powie czy uszczelka pod głowicą nie padnięta :cool1: [br]Dopisany: 07 Grudzień 2011, 10:32_________________________________________________aha no i głowice pękały w tych poprzecznych silnikach 2.0tdi tak? czy BLB też ? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepokojace jest to ubywanie płynu chlodniczego.

Czy jak auto pracuje na wolnych obrotach czujesz w spalinach zapach plynu ?

Wykonaj jeszcze logi statyczne... na max nagrzanym motorze ?

Auto jest po jakims modzie ?

A i prosba zeby grupę 018 logowac tak ok. 90 sek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są urządzenia w lepszych serwisach co ci sprawdzą czy w płynie chłodzącym nie masz (jeżeli dobrze pamiętam) dwutlenku węgla co powie czy uszczelka pod głowicą nie padnięta :cool1:

Z tego co mi wiadomo to takie coś działa tylko w silnikach benzynowych, bo kiedyś też miałem problem z ubywającym płynem :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są urządzenia w lepszych serwisach co ci sprawdzą czy w płynie chłodzącym nie masz (jeżeli dobrze pamiętam) dwutlenku węgla co powie czy uszczelka pod głowicą nie padnięta :cool1:

Z tego co mi wiadomo to takie coś działa tylko w silnikach benzynowych, bo kiedyś też miałem problem z ubywającym płynem :mysli:

No to ewentualnie jeszcze można próbować na zimnym silniku zobaczyć na bagnecie czy nie ma jakiś warstw różnych płynów :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są urządzenia w lepszych serwisach co ci sprawdzą czy w płynie chłodzącym nie masz (jeżeli dobrze pamiętam) dwutlenku węgla co powie czy uszczelka pod głowicą nie padnięta :cool1:

Z tego co mi wiadomo to takie coś działa tylko w silnikach benzynowych, bo kiedyś też miałem problem z ubywającym płynem :mysli:

No to ewentualnie jeszcze można próbować na zimnym silniku zobaczyć na bagnecie czy nie ma jakiś warstw różnych płynów :mysli:

Ciężko to sprawdzić... jak nigdzie na przewodach albo silniku niema białego osadu, to na 99% uszczelka albo głowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemian u mnie w BRD też po woli ubywało płynu - myślałem że to głowica, okazał się jeden z króćców wodnych... Kapało tak że pod autem nic nie było... Sprawdź dobrze wszystkie te króćce i pomyślał bym o nowej wiązce do PD-ków... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się dowiadywałem to te BIPy są całkiem niezłe

No to zrob jakis log dynamiczny z 023 :mysli: dla potwierdzenia.

w sumie racja. nie wiem czemu tego jeszcze nie zrobiłem... Oglądałem w czasie jazdy na monitorze ale nie logowałem...

Są urządzenia w lepszych serwisach co ci sprawdzą czy w płynie chłodzącym nie masz (jeżeli dobrze pamiętam) dwutlenku węgla co powie czy uszczelka pod głowicą nie padnięta :cool1:

dokładnie wojtuś ma takie urządonko. w piątek będzie mi to sprawdzał.

Dziwne jest to że płyn raz znika raz nie. Teraz zrobiłem z 500km od czasu jak ostatnio ubyło płynu i nic nie znika...

Niepokojace jest to ubywanie płynu chlodniczego.

Czy jak auto pracuje na wolnych obrotach czujesz w spalinach zapach plynu ?

Wykonaj jeszcze logi statyczne... na max nagrzanym motorze ?

Auto jest po jakims modzie ?

A i prosba zeby grupę 018 logowac tak ok. 90 sek.

Spaliny raczej śmierdzą tak jak zawsze... Nie mam kata więc wszędzie je czuć...

ok. Statyczne na jakich blokach pomiarowych?

Auto ma turbine z brd i coolery z brd. Ostatnio był hamowany i spadła mu moc o ok. 15KM (181hp) w stosunku do tego co było rok temu i moment o ok. 40 Nm... (360Nm) Patryk z CS twierdził że wtryski już nie dają już rady i przez to turbo późno wstaje...

Siemian u mnie w BRD też po woli ubywało płynu - myślałem że to głowica, okazał się jeden z króćców wodnych... Kapało tak że pod autem nic nie było... Sprawdź dobrze wszystkie te króćce i pomyślał bym o nowej wiązce do PD-ków... :wink4:

no wojtuś też mówi że by zaczął od wiązki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob statyczne... 001,003,004,007,013,018 i 023

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziliśmy korekcje i były powiedzmy w miare ok. (największa na pierwszym wtrysku 1,5).

Bipy wahały się w przedziale -80 do 0. Zaobserwowaliśmy że w czasie szarpnięcia bipy na ułamek sekundy spadają do -128 na 1 lub na wszystkich wtryskiwaczach.

korekcja PD 1,5 to sporo, a na - czy +, jak z resztą chętnie obejrzę wykonane logi. Bip'y -80 ok.. w BLB, lecz skok do -128 już prawie ociera się o notlauf...

Pomimo większej tendencji liczbowej wobec 1.9 PD, a pobór oleju i płynu czytam ze zdumieniem {2.0TDi}

Można wiedzieć ile lata na hybrydzie z takim programem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś uszczelnienia na wszystkich wtryskach? Ja ostatnio też miałem przypadek że auto utykało i w tym momencie na wtrysku pojawiał się mocno ujemny bip. Wymiana uszczelnień pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś uszczelnienia na wszystkich wtryskach? Ja ostatnio też miałem przypadek że auto utykało i w tym momencie na wtrysku pojawiał się mocno ujemny bip. Wymiana uszczelnień pomogła.

były wszystkie uszczelniacze wymeiniane.

sprawdziliśmy korekcje i były powiedzmy w miare ok. (największa na pierwszym wtrysku 1,5).

Bipy wahały się w przedziale -80 do 0. Zaobserwowaliśmy że w czasie szarpnięcia bipy na ułamek sekundy spadają do -128 na 1 lub na wszystkich wtryskiwaczach.

korekcja PD 1,5 to sporo, a na - czy +, jak z resztą chętnie obejrzę wykonane logi. Bip'y -80 ok.. w BLB, lecz skok do -128 już prawie ociera się o notlauf...

Pomimo większej tendencji liczbowej wobec 1.9 PD, a pobór oleju i płynu czytam ze zdumieniem {2.0TDi}

Można wiedzieć ile lata na hybrydzie z takim programem?

jest nagły skok na -128 na ułamek sekundy. Patryk twierdzi że wygląda to tak jakby pompka na chwile nie dostawała paliwa.

Pobór oleju przez 3 lata wahał mi się miedzy litr na 3 a 7 tys. km w zależności od jazdy. Z tego co zauważyłem jest to nornalne zurzycie oleju w tych silnikach...

Nie lata na hybrydzie tylko na turbie z BRD. Ile... hmmm jakośz 2 lata cztyli 100 tys. km

[br]Dopisany: 07 Grudzień 2011, 16:09_________________________________________________zgodnie z zaleceniami zrobiłem logi statyczne:

sl134.jpg

sl71318.jpg

sl23.jpg

Tutaj logowanie podczas występowania szarpania przy jednostajnym dodawaniu gazu na biegu jałowym. Widać dziwne skoki bipów co jakiś czas na wszystkich pompkach... (widać to np w 11, 34, 41 sekundzie)

sl223.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatury nie łapie , czy nie dogrzałeś ? , wydaje się jakby druga pompka coś szwankowała :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatury nie łapie , czy nie dogrzałeś ? , wydaje się jakby druga pompka coś szwankowała :mysli:

wiesz co on zawsze trzymał nisko temperature ok. 81.7

Teraz po przejechaniu ok. 20 km przy temperaturze otoczenia koło 0 po podjechaniu pod dom miałem na vagu 79. Musiałem go troche potrzymac na gazie żeby podrosła do tego 81 ale wiecej nie chciał...

Po czym wnioskujesz Wojtuś że druga pompka swankuje?

Jeśli mówisz to na podstawie bipów to jak się przypatrzysz to zobaczysz że na wszystkich pompkach prędzej czy pózniej bipy zaczynaja szaleć.

Tutaj akurat widać skoki na 2 i 4 pompce ale przy dłuższym obserwowaniu pojawiają się również na 1 i 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to że niedogrzewa to nie termostat. Z tego co pamiętam przy -25 stopniach kiedyś dorzałeś auto do 85 :gwizdanie: Co do pompek to jak postoi auto z 30 sek i dodasz gazu nie ma chmury za tobą ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to że niedogrzewa to nie termostat. Z tego co pamiętam przy -25 stopniach kiedyś dorzałeś auto do 85 :gwizdanie: Co do pompek to jak postoi auto z 30 sek i dodasz gazu nie ma chmury za tobą ??

Zieluch u mnie od zawsze tak nisko temp. trzymał. Nie kopci praktycznie w ogóle...[br]Dopisany: 07 Grudzień 2011, 22:41_________________________________________________zresztą widać to po wczorajszych logach trzyma temp. 81 a podczas logowania wzrasta ona do 84. Potem polejny pomiar znowu 81 i w góre...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak od podstaw .... filtr paliwa wymieniony , listwa zasilajaca pompki sprawdzona

ten plyn chlodniczy niepokojacy jest ... :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...