Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Common rail, pompowtryskiwacze ....kto mi to wyjasni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od razu zaznaczam, ze jestem laik jesli chodzi o silniki, samochody itp., ale jak wiecie gust mam dobry ... bo przeciesz mam audi ;).

Ale do rzeczy.

Slysze wiele opini na temat silnikow z pompowtryskiwaczami i rzekomo system common rail jest "najlepszy".

Ok posiadam silnik AJM,

Czemu rozwiazanie, ktore on posiada jest "gorsze" od common rail?

Czym sie roznia?

Czy audi stosuje tez common rail? w jakich silnikach od kiedy, jakie modele aut?

To prawda, ze common rail jest mniej zawodny od no wlasnie jak sie nazywa to co mam np. AJM.

Moze cos jeszcze co powinienem wiedziec.

Znajomy namawia mnie na BWM - wlasnie ze wzgledu na common rail, ktory tam jest stosowany i powiem szczerze, ze mnie przekonal, posiada fajny silnik 2000cm ekonomiczny bardzo i wydajny

Ale ja nie chce BMW...(planuje w tym roku zmienic autko na "swiezsze"), a wiele sie mowi na temat padania pompowtryskiwaczy i kosztow z tym zwiazanych

Opublikowano

CR nie jest bardziej niezawodny.

Zrezygnowano z PD (pompowtryskiwacze) bo były nie do zdarcia. Choć oficjalnie, to nie spełniają najnowszych wymagań dot. ekologii.

Comon Rail jest bardzo wyczulony na zanieczyszczenia w paliwie. Patrz, co się dzieje z silnikami HDI, w peugeotach, czy w tych z renówek (1.5 dCi).

Natomiast praca silnika Common Rail jest bardziej przyjemna dla ucha. Nie stuka jak jakieś nie wiem co...

A to za sprawą możliwości wtrysku pilotującego i późniejszych dotrysków, co jest prawie niemożliwe do wykonania w technologii PD.

Opublikowano

jedyne silniki CR w a4 to:

3.0 tdi montowane w B7 od 2004 roku.

2,7 tdi i 3.0 tdi montowane w A6 4F od 2005.

3.0 tdi i 3.3 tdi w a8 od 2003

ostatnio doszedl w A4 B8, 2.0 tdi z CR

Opublikowano

A te w a8 4.0TDI i 4.2TDi tez są CR? :mysli:

też, ale mowa o A4...

no i szogun0, nie zapominajmy o 130ps TDCI w mondeo :polew:

Znajomy namawia mnie na BWM - wlasnie ze wzgledu na common rail, ktory tam jest stosowany i powiem szczerze, ze mnie przekonal, posiada fajny silnik 2000cm ekonomiczny bardzo i wydajny

noo, ale czy to w tej samej cenie ? Nie bardzo pamiętam w tej chwili jak to się kształtowało

Jesli w BMW, to raczej 3.0 diesel.. 2.0 to nijaki silnik - tak mi się wydaje

Opublikowano

Znajomy namawia mnie na BWM - wlasnie ze wzgledu na common rail, ktory tam jest stosowany i powiem szczerze, ze mnie przekonal, posiada fajny silnik 2000cm ekonomiczny bardzo i wydajny

Ale ilu konny bo były dwa 136 i 150ps?
Opublikowano

Chodzi chyba o ten 163-konny...

Opublikowano

CR ma ta przewagę nad PD ze moment wtrysku nie jest bezpośrednio uzależniony od położenia walka rozrządu,dlatego ilość wtrysków wstępnych,dotrysków możemy dowolnie regulować.Widać to na bazie silnika DCI (kumpel myslal ze to benzyna :polew:),sam nie widziałem cichszego ?klekota?

Cisnienie na pompkach 2000bar na CR jakies 1600bar to chyba jedyna przewaga pompek.

http://video.google.pl/videoplay?docid=7787813914010103416&q=dci+renault&total=330&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1

Opublikowano

pablohasan, chodzi o dylemat czy kupić PD czy CR ?

Generalnie tak, ale tez poznac troche "techniki". Osobiscie "klekot" w moim AJM podoba mi sie ...

Opublikowano

He widze w zasadzie jednoznaczne opinie...

Wiec moj new car to chyba bedzie jakies A6 C5 (moze C6 ... ). Jakos jednak boje sie tych silnikow 2,5 - sporo zlych opinii...

Trzeba bedzie poczytac na forum - zna ktos dobre forum o A6 ..?

Opublikowano

Stanowczo odradzam silniki Common rail, bardzo wrażliwe na jakość paliwa. Tankowałem na Shellu, Esso w całej Europie i silnik wchodził na tryb awaryjny, tracił moc. Powód: awaria pompy wtryskowej. Wyobraźcie sobie taką awarię w Venlo [Holandia]. Auto: Renault Laguna 2004 rok przebieg 120 tys. km z książką serwisową od Deutscha. Silnik do d*py. Zbyt wrażliwy.

Tylko silnik PD koncernu VAG lub ukochany AFN na jednej zaj....stej pompie.

Pozdrawiam i polecam

Opublikowano

Stanowczo odradzam silniki Common rail, bardzo wrażliwe na jakość paliwa. Tankowałem na Shellu, Esso w całej Europie i silnik wchodził na tryb awaryjny, tracił moc. Powód: awaria pompy wtryskowej. Wyobraźcie sobie taką awarię w Venlo [Holandia]. Auto: Renault Laguna 2004 rok przebieg 120 tys. km z książką serwisową od Deutscha. Silnik do d*py. Zbyt wrażliwy.

Tylko silnik PD koncernu VAG lub ukochany AFN na jednej zaj....stej pompie.

Pozdrawiam i polecam

I jeszcze te alfy JTD to tez szły CR , lipa te silniki znajomy mial 166 i ciagle cos tam mu sie psuło
Opublikowano

Niedługo nie bedzie tego dylematu,bo wszystkie silniki beda na CR.

Opublikowano

Nie póki AFNy jeżdżą!!!:))) :chytry:

Opublikowano

He widze w zasadzie jednoznaczne opinie...

Wiec moj new car to chyba bedzie jakies A6 C5 (moze C6 ... ). Jakos jednak boje sie tych silnikow 2,5 - sporo zlych opinii...

Trzeba bedzie poczytac na forum - zna ktos dobre forum o A6 ..?

silniki 2.5 z rocznikow ktore Ciebie interesuja nie sa zle. ich problemy technicze zostaly usuniete.

jezeli myslisz o C6 to przeciez masz do wyboru 2,7 TDI i 3.0 TDI obydwa CR. :kox:

dobre forum o A6? sporo nt silnikow jest na naszym forum. oprocz tego polecam AKP.

ja czekam jak pojawia sie A4 B8 uzywane, w rozsadnej :gwizdanie: cenie. i z rozkosza przesiade sie na 2.0 TDI CR. :kox: nie demonizujmy awaryjnosci silnikow CR, pozatym.... wierze w Audi. :a4fan:

Opublikowano

No właśnie: włoszczyzna, żabojady, może VAG z premedytacją wszedł w CR później niż inni aby wykorzystać ich doświadczenia i te CR będą pozbawione tych bolączek? Też wierzę w Audi, bo ze względu na ekologię chyba nie ma odwrotu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...