pablohasan Opublikowano 17 Marca 2008 Opublikowano 17 Marca 2008 Witam Od razu zaznaczam, ze jestem laik jesli chodzi o silniki, samochody itp., ale jak wiecie gust mam dobry ... bo przeciesz mam audi . Ale do rzeczy. Slysze wiele opini na temat silnikow z pompowtryskiwaczami i rzekomo system common rail jest "najlepszy". Ok posiadam silnik AJM, Czemu rozwiazanie, ktore on posiada jest "gorsze" od common rail? Czym sie roznia? Czy audi stosuje tez common rail? w jakich silnikach od kiedy, jakie modele aut? To prawda, ze common rail jest mniej zawodny od no wlasnie jak sie nazywa to co mam np. AJM. Moze cos jeszcze co powinienem wiedziec. Znajomy namawia mnie na BWM - wlasnie ze wzgledu na common rail, ktory tam jest stosowany i powiem szczerze, ze mnie przekonal, posiada fajny silnik 2000cm ekonomiczny bardzo i wydajny Ale ja nie chce BMW...(planuje w tym roku zmienic autko na "swiezsze"), a wiele sie mowi na temat padania pompowtryskiwaczy i kosztow z tym zwiazanych
szogun0 Opublikowano 17 Marca 2008 Opublikowano 17 Marca 2008 CR nie jest bardziej niezawodny. Zrezygnowano z PD (pompowtryskiwacze) bo były nie do zdarcia. Choć oficjalnie, to nie spełniają najnowszych wymagań dot. ekologii. Comon Rail jest bardzo wyczulony na zanieczyszczenia w paliwie. Patrz, co się dzieje z silnikami HDI, w peugeotach, czy w tych z renówek (1.5 dCi). Natomiast praca silnika Common Rail jest bardziej przyjemna dla ucha. Nie stuka jak jakieś nie wiem co... A to za sprawą możliwości wtrysku pilotującego i późniejszych dotrysków, co jest prawie niemożliwe do wykonania w technologii PD.
Musashi Opublikowano 17 Marca 2008 Opublikowano 17 Marca 2008 jedyne silniki CR w a4 to: 3.0 tdi montowane w B7 od 2004 roku. 2,7 tdi i 3.0 tdi montowane w A6 4F od 2005. 3.0 tdi i 3.3 tdi w a8 od 2003 ostatnio doszedl w A4 B8, 2.0 tdi z CR