Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Wymiana oleju+clean: odsysać/nieodsysać


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zamieram zmienić olej ale nie wiem co wcześniej było do niego lane więc posłucham porad z forum i użyję cleana. Kupiłem tani środek do diesla KLEEN-FLO, miałem to sobie podarować ale jednak użyję. I teraz mam pytanie - czy samemu zmienić olej spuszczając go, czy jednak jechać z tym do speców, którzy odessają stary (do którego wcześniej doleję zgodnie z instrukcją tego cleana)?

Opublikowano

Witam nie wiem po co ci ten clean do czyszczenia silników teraz oleje mają własności myjące, czyszczące itp a wątpie żeby ktoś wlał olej do twojej niuni z beczki 7.50 za litr :polew: a co do wymiany to można zrobić to samemu i tak całość spłynie ci z miski korkiem spustowym no chyba ze nie chce ci sie brudzić to można do fachowca jechać wtedy od razu inspekcje ci skasuje :wink4: ps: przed spuszczeniem dobrze zagrzej silnik :tongue4:

Opublikowano

Inspekcję to kasuję tutaj JA! :cool::wink4:

Co do cleana, nie chce mi się dyskutować nad słusznością TAK/NIE bo przerobiłem tą kwestię czytając 17 stron wątku "Jaki olej" ... pytanie jest proste - odsysać/nieodsysać? - pytam tych co polecali cleana w szczególności.

Opublikowano

nieodsysac spuszczac na goracym motorze,podnoszac lekko strone pasazera na lewarku

Opublikowano

tylko się nie poparz jak na gorąco będziesz spuszczal :gwizdanie:, dolewaj cleana i zalewaj porządnym oleum.

Opublikowano

spuszczanie daje lepsze efekty, odsysanie nie daje 100% pewnosci usuniecia zuzytego oleju. oczywiscie jak Iverson, pisal spuszczamy goracy, wczesniej odkrecajac filtr oleju.

Opublikowano

W jednym z naszych wątków ktoś wpisał, że w przypadku Cleana doradza odessać olej. Czy odsysanie oleju robi się przez rurkę od bagnetu?

ps1. Oczywiście na ciepłym oleju, może taki całkiem rozgrzany to sobie podaruję żeby się nie oparzyć ale przy clean'ie trzeba poczekać 10minut na włączonym silniku (bieg jałowy) i dopiero zlać (może jakieś pomysły jak uniknąć poparzenia - pierwszy raz to będę robił i nie wiem czy ten olej wypływa powoli czy jak z wodospadu :) ) .

ps2. Korek wykręcić całkowicie? A co z uszczelką pod korek - wymianiać?

Opublikowano

A co to za tani środek, wiesz parę osób już robiło operację płukania, ale z tego co zauważyłem były to polecane środki motula lub LM, a jeśli ten tani rozwali Ci np. simmeringi? Te markowe przecież nie są znowu szczególnie drogie. Poza tym silnik i olej jak najbardziej rozgrzane, to właśnie daje gwarancję, że wszystko ładnie spłynie, jeśli tego nie robiłeś lub nie masz narzędzi (klucz do filtra, dobry klucz do śruby spustowej, bo łatwo ją skatować i będzie zonk) to lepiej dać 2-3 dychy za wymianę w jakimś warsztacie , olejem się nie popaprasz, śrubka Ci nie wypadnie jak zacznie płynąć gorący olej po paluchach - powinien mieć z 90 stopni itd, popatrzysz im na ręce i się nauczysz

Opublikowano

...może racja. Ja bym się nie bawił tylko użył zwykłego klucza do odkręcenia korka - nie wiedziałem że coś może sie z nim stać, to samo z filtrem oleju. Cóż... przemyślę to.

Środek - jak napisałem - to KLEEN-FLO (rzekomo renomowanej kanadyjskiej firmy... pewnie ;) )

http://www.allegro.pl/item336242175_kleen_flo_637_wyczysc_silnik_wymieniajac_olej.html

Cenowo porównywalny z STP (z którego to parę osób na forum było zadowolonych)

No i mnie jeszcze nastraszyłeś z tymi simeringami.

Opublikowano

Seba Ty weź nic nie dolewaj,bo ja chcę Cię na następnym spocie jeszcze zobaczyć :) Kup dobry olej syntetyczny zalej i ciesz się,nie kombinuj,bo przekombinujesz :wink4: A jak już tak bardzo chcesz się płukać zalej syntetykiem,zrób 3 tys. i wymień ponownie na nowy ten sam.

Opublikowano

spokojnie ;) syntetyku nie zaleję, ale ten dodatek to chyba sobie odpuszczę

Opublikowano

spokojnie ;) syntetyku nie zaleję, ale ten dodatek to chyba sobie odpuszczę

wydaje mi sie, że to będzie dobra decyzja miałem taki sam dylemat jak ty ale znajomy pracujący w branży motoryzacyjnej odradził mi dolewania jakiś dodatków rzekomo czyszczących układ. Zagrzałem silnik do 90 stopni i spuściłem olej czekając aż dobrze spłynie :)

Opublikowano

Jak masz taką możliwość zadzwoń do poprzedniego właściciela i dowiedz sie czym zalał poprzednio auto. Jak nie to na kilka kilkanaście tyś zalej półsyntetykiem a potem ful syntetyk wg zaleceń w instrukcji

Opublikowano

Poprzedniemu właścicielowi mogę powiedzieć to co Ryszard Ochódzki w Misiu - "Pardon Ich keine gawarit ja tylko...." :)

Leję półsyntetyk co 10tys w jeździe miejskiej. Dzięki za odpowiedzi koledzy ;)

Opublikowano

A jak byś zlewał sam to pamiętaj jeszcze o odkręcenia korku od wlewu oleju i wyjęcia bagnetu, zapobiega to zapowietrzaniu wylotu :th:

Opublikowano

podkladka kazdorazowo nowa,bo po kilku dokrecaniach zaczynaja puszczac,koszt to 30gr.

Opublikowano

podkładka hmmmmmm wy może macie podkładke u mnie jest gwint stożkowy więc żadnej podkładki nie ma :wink4:

Opublikowano

...nie ma podkładki?...zawsze kupuję i zakładam nową - miedzianą taką, która jest "spęczniała", a po dokręceniu robi się płaska i idealnie przylega do ścianki miski i do korka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...