rakud29 Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 witam koledzy dzisiaj zapalaem auto bylo -20 pierwsze krecenie zacza lapac ale nie zapalil bylo ono nie dlugie drugie krecenie zapalil ale tak dziwniw obroty poszly na ponad 100 troche tak zaszarpalo tak z 3 sekundy po czym obroty spadly i chodzil ok poradzcie dlaczego sie tak dziele
probi101 Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Ja obstawiam że paliwo się cofa przez noc i dlatego się tak dzieje. Podłącz Vag ale może nic nie wykazać.
pakotomasz Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 U mnie też przy solidnych mrozach silnik po odpaleniu ma zwiększone minimalnie obroty i po kilku sekundach spadają do normalnego poziomu. Podpinałem vaga, ale nie wyrzucił żadnych błedów :gwizdanie:
Lu-Gi Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 witam koledzy dzisiaj zapalaem auto bylo -20 pierwsze krecenie zacza lapac ale nie zapalil bylo ono nie dlugie drugie krecenie zapalil ale tak dziwniw obroty poszly na ponad 100 troche tak zaszarpalo tak z 3 sekundy po czym obroty spadly i chodzil ok poradzcie dlaczego sie tak dziele Normalka, stary nie masz się czym przejmować. Mróz robi Swoje
rakud29 Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Opublikowano 1 Lutego 2012 to nie sa podwiekszone obroty tylko wyskaocza ponad 1000 i przez jakies 3 sekundy tak szarpie silnikiem i widac ja te obroty skacza po czym spadaj na dol i jest ok myslalem ze moze swiece
MiruK Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 to jest całkowicie normalne i tak ma być,na większych mrozach komputer podnosi obroty silnika przez kilka pierwszych sekund po odpaleniu, w audi obroty i tak nie są duże wczoraj wsiadłem w ojca mercedesa 2,2cdi i tam po odpaleniu chyba z minute miał 1500-1600obr/min (4 letni automat)
rakud29 Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Opublikowano 1 Lutego 2012 tak ale tez tak szarpie i skacza przez ten czas
Musashi Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 moga byc niesprawne swiece zarowe, kulejacy pompowtrysk lub paliwo.
Andrzej88 Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 U mnie czasem jest podobnie, powiem nawet więcej: Przy mrozach takich jak obecnie to aż żal mi samochodu odpalać (biedaczek ) , po przekręceniu kluczyka tak jakby rozrusznik zaskakiwał z opóźnieniem, przekręcam kluczyk - przez chwilę nic sie nie dzieje (ułamki sekund) i dopiero później kręci (tak jakby prąd zbierał ) , zaraz po odpaleniu wchodzi na 1100-1200 obr, przez parę sekund nierówno pracuje i obroty skaczą, i po około minucie obroty normują się na normalnym poziomie. Ja się tym nie przejmuję, bo dzieje się tak tylko przy bardzo silnych mrozach >-10 i to też nie zawsze tylko czasami. W Megane to obroty wchodzą nawet na 1500 obr i tak sie trzyma przez kilkadziesiąt sekund :gwizdanie:
audiomaniak Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Pierwsze co sprawdź świece jak koledzy mówią, a podwyższone obr. przy tych mrozach to normalne
Musashi Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 podwyzszone rpm. moga a nawet musza byc do uzyskania rownomiernosci. to jest zapisane w mapach w funkcji temperatury. jednak silnik powinien pracowac rowno.
ŁukaszA4 Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 I to samo u mnie przy takich temperaturach się dzieje. Tzn. działo przed wymianą świec, w aucie po odpaleniu przez chwilkę obroty były nie równomierne, a później wracały do swojego poziomu. Dziś niestety pomimo usilnego próbowania (z nowymi świecami) autko się poddało. Lecz wiem gdzie jest przyczyna. Paliwo.
Cristoforo Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Pany u nas wilgoć + 15c to to samo co -35 gdzie klimat suchy jak byłem w górach i było -25 odpalał diesel bez większych problemów...
SEB-A4 Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 No niestety nasze Dieselki nie lubią zimy Dlatego chwilowe wyższe obroty zaraz po odpaleniu, przypominają nam o tym. Dodam, że przy -20st to normalne :gwizdanie:
Musashi Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 zaden silnik nie lubi zimy, zaden silnik nie lubi byc uruchamiany gdy jest zimny. proponuje oprawic samochody w ramke i powiesic nad lozkiem ludzie, przeciez te samochody sobie bez problemow radza w gorszych warunkach np na pln skandynawii. po to sa skontruowane aby pracowac a nie nad nimi sie rozczulac,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się