Cristoforo Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 czy do 1.8 ADR akumulatorek 60 Ah nie będzie za duży za duży. do ADR musi być akku 220 A (44 Ah). 220A rozruchowy oczywiscie wg DIN (czyli ok 400A EN). Kupisz za duzy i bedzie niedoladowany - szybko padnie. Od czego zalezy to czy bedzie doladowany czy nie? Od alternatora chyba, nie? Czemu centra w swoich tabelach do 1.6 zaleca zaleca az CA640(futura 64Ah) lub CB620(centra plus 62 Ah)? Pozdr. a myślisz co ładuje akumulator w czasie jazdy?? baterie słoneczne na dachu wyłacznie alternator
mikel Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 yyy, to bylo pytanie retoryczne... Bardziej chodziło mi o to czy alternator, ktory jest w 1.6 (ja mam np. 90A) rzeczywiscie nie da rady doładować 62Ah akumulatora?
slepy Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 U mnie od Soboty jeździ Centra Futura 77Ah, i jest elegancko, zobaczymy jak się będzie zachowywał z biegiem lat
_Solar_ Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Witam . Spotkała mnie nie miła niespodzianka . Akumulator w Audi padł i niestety reanimacja nie pomogła... Teraz mam pytanie jaki akumulator polecacie. Zbliża się zima i trudny okres dla samochodów, więc przydał by się jakiś dobry akumulator. Pytam, bo pierwszy raz coś takiego mnie spotkało. Czy te wymienione przeze mnie akumulatory będą dobre i czy 63Ah nie będzie za mało? http://www.allegro.pl/item759334848_bosch_s5_74ah_750a_2_lata_gwarancji_tylko_355_zl.html http://www.allegro.pl/item763690230_akumulator_bosch_silver_s5_63ah_610a_gwa_krakow.html a może inne polecacie? Za wszelką pomoc bardzo dziękuje. Pozdrawiam. Widzę, że nie moge liczyć na pomoc... no cóż kolego do ADRa mozesz brac Boscha S4 60Ah. wiecej nie potrzeba czy do 1.8 ADR akumulatorek 60 Ah nie będzie za duży za duży. do ADR musi być akku 220 A (44 Ah). 220A rozruchowy oczywiscie wg DIN (czyli ok 400A EN). Kupisz za duzy i bedzie niedoladowany - szybko padnie. to w koncu jaki AQ do ADR 1.8 bedzie najlepszy
endriuu Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Witam . Spotkała mnie nie miła niespodzianka . Akumulator w Audi padł i niestety reanimacja nie pomogła... Teraz mam pytanie jaki akumulator polecacie. Zbliża się zima i trudny okres dla samochodów, więc przydał by się jakiś dobry akumulator. Pytam, bo pierwszy raz coś takiego mnie spotkało. Czy te wymienione przeze mnie akumulatory będą dobre i czy 63Ah nie będzie za mało? http://www.allegro.pl/item759334848_bosch_s5_74ah_750a_2_lata_gwarancji_tylko_355_zl.html http://www.allegro.pl/item763690230_akumulator_bosch_silver_s5_63ah_610a_gwa_krakow.html a może inne polecacie? Za wszelką pomoc bardzo dziękuje. Pozdrawiam. Widzę, że nie moge liczyć na pomoc... no cóż kolego do ADRa mozesz brac Boscha S4 60Ah. wiecej nie potrzeba czy do 1.8 ADR akumulatorek 60 Ah nie będzie za duży za duży. do ADR musi być akku 220 A (44 Ah). 220A rozruchowy oczywiscie wg DIN (czyli ok 400A EN). Kupisz za duzy i bedzie niedoladowany - szybko padnie. to w koncu jaki AQ do ADR 1.8 bedzie najlepszy wysłalem na priv - http://allegro.pl/item847966693_centra_plus_44ah_420a_44ah_akumulator_slask.html
_Solar_ Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 endriuu najpierw napisałem posta zanim dostałem od Ciebie PW dzieki za pomoc
elmo814 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 U mnie od Soboty jeździ Centra Futura 77Ah, i jest elegancko, zobaczymy jak się będzie zachowywał z biegiem lat racja mam ten sam aku juz okolo 14 miesiecy i jak narazie daje rade(webasto)
maxxxo Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Witam mam z lekka podobny dylemat. Mam zamiar wymienić akumulator ale chciałbym najpierw się dowiedzieć : 1) czy odłączenie akumulatora będzie miało jakiś wpływ na centralny zamek, radio itp ?? 2) jaki byłby najlepszy akumulator jeśli chodzi o A4 1.8 benzyna rocznik 2000 ( ile Ah i prąd rozruchowy) ? 3) czy można zapakować np akumulator od diesla które wg co niektórych są mocniejsze a co za tym idzie 4) czy mocniejszy akumulator nie będzie stwarzał problemów jak również zbyt słaby akumulator ? Dzięki
elmo814 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 maxxxo 1. zalatw sobie kable i podalacz do innego aku bedzie miał wtedy na podtrzymanie , i w tym czasie odpinasz swoj a podpinasz nowy aku 2. zastosuj taki jaki jest zalecany do twojego auta 3. z tego co wiem nie stosuje sie mocniejszego aku , moze wystapic problem z ładowniem aku(bedzie niedoładowany) 4. bedzie prosze wesołych
_Solar_ Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 maxxxo 1. jak odłaczysz aku to centralny przestanie działac i dzwi otworzysz tylko z kluczyka a zamykac bedziesz musiał manualnie poprzez wcisnięcie rygla w drzwiach , radio może sie zakodowć jak masz jakies ori , zresetuje sie licznik km dziennych 2. odpowiedni aku możesz doprac poprzez sprawdzenie kodów wyposażenia z wlepki we węce po prawej str na koło zapasowe - lub wyzej w postach były równiez podane odpowiednie aku do twojego auta 3. można ale po co.Akumulator ten wtedy będzie nie doładowywany i jego żywotnośc skoci sie o wiele szybciej 4. odnosnie mocniejszego aku patrz na 3 odp a co do słabego aku mysle ze znasz sam odp na to pytanie , problemy z odpaleniem itp
lango Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Jaki akumulator do 1.8 T Quattro? Bo właśnie akumulator odmówił mi posłuszeństwa i nie mam pojęcia jaki akumulator kupić? Czy ma być 55A czy też 60A? Proszę o pomoc.
aramis Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Ja po analizie rynku, zebraniu opinii wczoraj nabyłem drogą zakupu akumulator TOPLA 60Ah- 255zł, najpierw miałem ochotę na Centrę Futura ale mi przeszło.
sołtys85 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Jaki akumulator do 1.8 T Quattro? Bo właśnie akumulator odmówił mi posłuszeństwa i nie mam pojęcia jaki akumulator kupić? Czy ma być 55A czy też 60A? Proszę o pomoc. 44Ah prąd rozruchowy 360 (EN) http://www.allegro.pl/item870287454_akumulator_moll_12v_44ah_360a_poznan.html
lango Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 44Ah może być za mały. Mam włożony aku. z Opla Vectry A 2.0 8v i przy zapalaniu przygasają kontrolki na liczniki. Akumulator jest firmy Bosch i ma ok 2 lat.
aramis Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Na dziś 44Ah to na pewno za mało. U mnie z kodów odczytałem że był fabrycznie 44Ah ale to były inne czasy i inna jakość akumulatorów. Poza tym np. katalog Centry do mojego silnika 1.6 przewiduje centrę futura 64Ah a centrę clasic 55Ah i przy założeniu mniejszego może być problem z ewentualną reklamacją.
pawel1985 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 witam ja to juz generalnie nie wiem co mam robić szukac nowego akumulatora czy jeździć na tym co mam w sumie autem jeżdżę od 4 lat a akumulator grom tam wie ile ma lat jak jest te - 14 czy - 15 to jeszcze zapali, jak w nocy złapie ponad -20 to rano zachodzę i pupa zakręci ale nie ma siły odpalić zostaje tylko rozruch z kabli i wtedy znowu śmigam i odpalam bez problemu ale jak w nocy znowu ponad minus 20 znowu to samo
sołtys85 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 44Ah może być za mały. Mam włożony aku. z Opla Vectry A 2.0 8v i przy zapalaniu przygasają kontrolki na liczniki. Akumulator jest firmy Bosch i ma ok 2 lat. Vectra A z silnikiem jaki piszesz c20nz ma alternator 70A a producent przewiduje do tego silnika aku 50Ah. Moze masz zwarcie na rozruszniku albo już łożyska są w nim do wymiany. A ładowanie sprawdzałeś? Akurat boscha tu nie polecam po Boschu to juz tylko legenda zostaje i nic więcej.[br]Dopisany: 07 Styczeń 2010, 16:17_________________________________________________ witam ja to juz generalnie nie wiem co mam robić szukac nowego akumulatora czy jeździć na tym co mam w sumie autem jeżdżę od 4 lat a akumulator grom tam wie ile ma lat jak jest te - 14 czy - 15 to jeszcze zapali, jak w nocy złapie ponad -20 to rano zachodzę i pupa zakręci ale nie ma siły odpalić zostaje tylko rozruch z kabli i wtedy znowu śmigam i odpalam bez problemu ale jak w nocy znowu ponad minus 20 znowu to samo A na jakim oleju jeździsz? Po prostu silnik stawia bardzo duży opór podczas kręcenia i rozrusznik nie daje rady. Ja bym na Twoim miejscu dał sie na spokój juz w tym roku podobno nie bedzie juz tak dużych mrozów a na przyszły rok kupisz jesienia nówkę. Jakiej firmy masz aku i o jakich parametrach? [br]Dopisany: 07 Styczeń 2010, 16:22_________________________________________________ Na dziś 44Ah to na pewno za mało. U mnie z kodów odczytałem że był fabrycznie 44Ah ale to były inne czasy i inna jakość akumulatorów. Poza tym np. katalog Centry do mojego silnika 1.6 przewiduje centrę futura 64Ah a centrę clasic 55Ah i przy założeniu mniejszego może być problem z ewentualną reklamacją. A po co Ci większy aku niż przewiduje producent? Powinno aku dobrac sie do alternatora. Jak bedziesz miał za duzy aku to jak jeździsz po miescie na krótkich trasach to bedziesz miał aku niedoładowany i bedą dopiero problemy z rozruchem. Wzrośnie Ci zużycie paliwa poniewaz aku w stanie spoczynku traci zmagazynowany prąd, a alternator bedzie to musiał doładować i zużyć sporo energii. A w zasadzie w benzyniaku bezsensem jest wkładanie tak duzej baterii skoro i tak bez względu na temp czy +30 czy -35 pali za pierwszym góra drugim razem. Przy zakupie patrzcie na prąd rozruchowy a nie pojemność aku ważniejszy jest prąd rozruchowy czyli siłą z jaką rozrusznik zakręci wałem przy minusowych temperaturach (wytworzy odpowiednią kompresję i musi zapalić), a nie jak długo bedzie nim kręcił aby kręcić. Lepszy mały aku a doładowany niż duży i nie doładowany. ps. Prosze spojrzeć na link jaki podałem wcześniej, jaki prąd rozruchowy podany jest przez producenta, a jaki w rzeczywistości. Centra podaje parametry ale w drugą stronę
pawel1985 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 A na jakim oleju jeździsz? Po prostu silnik stawia bardzo duży opór podczas kręcenia i rozrusznik nie daje rady. Ja bym na Twoim miejscu dał sie na spokój juz w tym roku podobno nie bedzie juz tak dużych mrozów a na przyszły rok kupisz jesienia nówkę. Jakiej firmy masz aku i o jakich parametrach? motul 6100, aku 80 ah a firma akumulatora jakaś zupełnie nie znana arktis czy takie cos, dziś zapalił pięknie mniejszy mróz i nie ma problemu
sołtys85 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 A na jakim oleju jeździsz? Po prostu silnik stawia bardzo duży opór podczas kręcenia i rozrusznik nie daje rady. Ja bym na Twoim miejscu dał sie na spokój juz w tym roku podobno nie bedzie juz tak dużych mrozów a na przyszły rok kupisz jesienia nówkę. Jakiej firmy masz aku i o jakich parametrach? motul 6100, aku 80 ah a firma akumulatora jakaś zupełnie nie znana arktis czy takie cos, dziś zapalił pięknie mniejszy mróz i nie ma problemu Olej pólsyntetyk nie powinien aż tak gęstnieć wiec raczej pozostaje wina po stronie akumulatora. Dla jasności zachodzisz do samochodu podczas podlaskiego mrozu i przekręcasz kluczyk a rozrusznik jak kręci:szybko/wolno/wcale a po podpięciu z kabli jak kręci:szybko/wolno/wcale pali: od kopa/ trzeba długo trzymać na rozruszniku i zapala za którymś razem Ile razy grzejesz świece przed odpaleniem?
pawel1985 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 ach te podlaskie mrozy , jak aku slaby to rozrusznik troszkę słabiej kreci, po podpięciu kabli kreci normalnie i pali normalnie, świeczki grzeje raz, po prostu większy mrozik i akumulator daje pupy co tu magikować heh
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się