Mesiah Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 Powinien dać radę ale jak będziesz kupował to możesz wziąć coś z minimum 600-640a. Nie jesteś w stanie kupić podstawowego miernika? Toć to grosze i wszędzie to mają. Kupisz nowy aku i ten też dobijesz jeśli okaże się , że w aucie ładowania brak albo jest za słabe.
Jarek882 Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 Rozglądam się za aku bo ten co mam na aucie jest ori z 2006 roku z tego co pamiętam ma wybite na przyłączu od klemy 80Ah i 620 prądu rozruchowego. Byłem w sklepie z akumulatorami i sprzedawca mi sprawdził testerem że aku jest ok i żeby nie wymieniać jednak mam trochę inne zdanie i mam wrażenie że gdy jeżdżę tylko do pracy 5 km w jedną strone i wracam to na drugi dzień gdy odpalam auto rano to przy niższych temp jak teraz musze lekko go przykręcic i niema chyba tego ''kopa'' Co o tym myślicie? A rozglądałem się dzisiaj za akumulatorem Varta Silver 85Ah 800 prądu rozruchowego cena 380zł. Silnik 1.9 Tdi Avf w środku grzane fotele, navi pakiet oświetlenie 4x grzane szyby podgrzewane lusterka, xenon. nie będzie za duży ten aku jak na moje auto ?
hortomagiko Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 Varta Silver 85Ah/800A będzie dobra. W niczym nie będzie za duża, ani fizyczne wymiary, ani parametry elektryczne.
Rotor Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Powinien dać radę ale jak będziesz kupował to możesz wziąć coś z minimum 600-640a. Nie jesteś w stanie kupić podstawowego miernika? Toć to grosze i wszędzie to mają. Kupisz nowy aku i ten też dobijesz jeśli okaże się , że w aucie ładowania brak albo jest za słabe. Mówiąc jeszcze prościej: jeżeli bateria nie wytrzymała nawet pół roku to znaczy, że problem jest nie w akumulatorze tylko w układzie ładowania lub np w rozruszniku. Lepiej kupić mierniczek uniwersalny za 15zł (lub kilka funtów, euro, dolarów) i zmierzyć napięcia tak jak kolega podpowiedział. Ryzyko finansowej wtopy dużo mniejsze bo równe tylko 15zł a nie 300zł. (...) ten co mam na aucie jest ori z 2006 roku z tego co pamiętam ma wybite na przyłączu od klemy 80Ah i 620 prądu rozruchowego. Byłem w sklepie z akumulatorami i sprzedawca mi sprawdził testerem że aku jest ok i żeby nie wymieniać (...) jeżdżę tylko do pracy 5 km w jedną strone (...) Na siłę nie ma co kupować. Przy takim stylu pracy (krótkie jazdy) poprostu warto kupić jakąś zgrabną ładowarkę i raz na tydzień doładować akumulator. Dopiero jeśli to nie pomoże pomyśleć o kupnie nowej baterii. Jeżeli on w ogóle jeszcze żyje przy takim traktowaniu i odpala to znaczy, że musi byc całkiem niezły Zresztą w przypadku takich krótkich dojazdów ładowarka będzie niezbędna również po zakupie nowego akumulatora, bo inaczej po roku ten nowy też już będzie ledwo zipał.
eXik Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 (edytowane) Panowie prośba o rade. Moje auto przy tych lekkich mrozach co były teraz miał trudności małe przy odpaleniu. Teraz mam wsadzony ori AUDI bynajmniej są tam takie naklejki na nim 44Ah, moim zdaniem to za mało. Fakt faktem nie jeżdżę dużo autem bo w roku myślę z 13-15 tys km i trasy około 50-70 km raz na tydzień czasem dwa. Rozmawiałem już z kolega hortomagiko który udzielił mi prawie wszystkich info jaką firme kupić, ale nie wiem ile Ah ?? Edytowane 26 Listopada 2014 przez eXik
Waldek1 Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Po długich poszukiwaniach akumulatora, ostatecznie byłem zmuszony (padł calkowicie akumulator) do kupienie pierwszego jaki mi się trafił, chociaż planowałem zakup VARTY 85 AH na 800 A, którego nie mogłem dostac ostecznie kupiłem Akumulator Topla Energy 100Ah 900A i jestem jak na razie bardzo zadowolony
erchi Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Moi znajomi też chwalą Toplę. Szkoda, że ich nie posłuchałem
Jarek882 Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Powinien dać radę ale jak będziesz kupował to możesz wziąć coś z minimum 600-640a. Nie jesteś w stanie kupić podstawowego miernika? Toć to grosze i wszędzie to mają. Kupisz nowy aku i ten też dobijesz jeśli okaże się , że w aucie ładowania brak albo jest za słabe.Mówiąc jeszcze prościej: jeżeli bateria nie wytrzymała nawet pół roku to znaczy, że problem jest nie w akumulatorze tylko w układzie ładowania lub np w rozruszniku. Lepiej kupić mierniczek uniwersalny za 15zł (lub kilka funtów, euro, dolarów) i zmierzyć napięcia tak jak kolega podpowiedział. Ryzyko finansowej wtopy dużo mniejsze bo równe tylko 15zł a nie 300zł. (...) ten co mam na aucie jest ori z 2006 roku z tego co pamiętam ma wybite na przyłączu od klemy 80Ah i 620 prądu rozruchowego. Byłem w sklepie z akumulatorami i sprzedawca mi sprawdził testerem że aku jest ok i żeby nie wymieniać (...) jeżdżę tylko do pracy 5 km w jedną strone (...)Na siłę nie ma co kupować. Przy takim stylu pracy (krótkie jazdy) poprostu warto kupić jakąś zgrabną ładowarkę i raz na tydzień doładować akumulator. Dopiero jeśli to nie pomoże pomyśleć o kupnie nowej baterii. Jeżeli on w ogóle jeszcze żyje przy takim traktowaniu i odpala to znaczy, że musi byc całkiem niezły Zresztą w przypadku takich krótkich dojazdów ładowarka będzie niezbędna również po zakupie nowego akumulatora, bo inaczej po roku ten nowy też już będzie ledwo zipał.Ladowalem go prostownikiem automatycznym i najpierw lądował go około godziny prądem 3A i później spadło do zera. Według mnie akumulator ma już za mały prąd rozruchu.
vblpl Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Pany, gdzie sprawdzić A4 B6, jaki mamy alternator i jaki akumulator może być założony? Chodzi mi o to, jaką maksymalną moc może mieć.
Waldek1 Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Pany, gdzie sprawdzić A4 B6, jaki mamy alternator i jaki akumulator może być założony? Chodzi mi o to, jaką maksymalną moc może mieć. 353mm (długość), 175mm (szerokość), 190mm (wysokość) o takich wymiarach miesci sie bez problemu
Mesiah Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Panowie prośba o rade. Moje auto przy tych lekkich mrozach co były teraz miał trudności małe przy odpaleniu. Teraz mam wsadzony ori AUDI bynajmniej są tam takie naklejki na nim 44Ah, moim zdaniem to za mało. Fakt faktem nie jeżdżę dużo autem bo w roku myślę z 13-15 tys km i trasy około 50-70 km raz na tydzień czasem dwa. Rozmawiałem już z kolega hortomagiko który udzielił mi prawie wszystkich info jaką firme kupić, ale nie wiem ile Ah ?? Bierz 60-64ah więcej nie ma sensu. Altek masz pewnie 70a ale jakoś to ogarnie. Przy awarii wymień sobie dla hecy na 90a.
Waldek1 Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Pany, gdzie sprawdzić A4 B6, jaki mamy alternator i jaki akumulator może być założony? Chodzi mi o to, jaką maksymalną moc może mieć. 353mm (długość), 175mm (szerokość), 190mm (wysokość) o takich wymiarach miesci sie bez problemu Prawdobodobnie jest to poadne w kodach ja mam alternator 140 A i akumulator 140 Ah
Mesiah Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Dziekować Przy wymianie poczyść sobie klemy i masy do budy. Ewentualnie jak masz użyj smaru miedzianego na klemach. U mnie poprawiło to ładowanie o ok 0.20v na klemach. Z ciekawości jakiej firmy kupujesz? Ja od siebie polecam Banner'a albo Fiamm'a.
erchi Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 kody: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295942-chyba-zbyt-maly-aku/?p=4227382
Rotor Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Ladowalem go prostownikiem automatycznym i najpierw lądował go około godziny prądem 3A i później spadło do zera. Według mnie akumulator ma już za mały prąd rozruchu. Ładowarki automatyczne przeważnie nie maja żadnego wskaźnika prądu więc skąd wiesz jaki był prąd ładowania? podłączyłeś dodatkowo amperomierz? Automat wygląda mniej więcej tak https://www.google.pl/search?q=prostownik+do+akumulator%C3%B3w+CTEK+foto&client=firefox-a&hs=y8c&rls=org.mozilla:pl:official&channel=nts&biw=1280&bih=901&tbm=isch&imgil=erIVxS-H48SiNM%253A%253BLuGfMgMZBvm1MM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.akumar.pl%25252Fctek%25252F106-adowarka-mikroprocesorowa-ctek-mxs-50-&source=iu&pf=m&fir=erIVxS-H48SiNM%253A%252CLuGfMgMZBvm1MM%252C_&usg=__K-qO5SU7I1huVa2ZkToOq2vCPMo%3D&ved=0CEwQyjc&ei=6MB1VL_EB-XQygPfwIHIDw#facrc=_&imgdii=erIVxS-H48SiNM%3A%3BgZe4MOK41CcOOM%3BerIVxS-H48SiNM%3A&imgrc=erIVxS-H48SiNM%253A%3BLuGfMgMZBvm1MM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.sklepcentra.pl%252Fcentra%252Fimages%252Fctek_mxs5.0.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.akumar.pl%252Fctek%252F106-adowarka-mikroprocesorowa-ctek-mxs-50-%3B500%3B360
Tommy Gun Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Odnośnie Varty Silver 85 Ah. Mam go od 2 lat, żadnych problemów, nigdy mnie nie zawiódł. Jak nie jeżdżę w trasę a tylko po mieście, to sporadycznie wrzucam go na prostownik. Jakby kogoś dziwiło dlaczego taki duży to odpowiadam - webasto. Pamiętajcie że bezobsługowy nie oznacza że nic przy nim nie trzeba robić. Co jakiś czas należy miernikiem sprawdzić napięcie spoczynkowe i ewentualnie podładować.
eXik Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Mesiah własnie kupuje Bannera albo Fiamma
Mesiah Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 (edytowane) Bierz Bannera są najcięższe:) Polecam. I kupuj u kolegi z którym piszesz, sprawdzony koleś. Edytowane 26 Listopada 2014 przez Mesiah
Tombik Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 WitamPlanuje kupno aku do mojej B7 2.0TDI BRE. Wg kodów wyposażenia J1D battery 72 Ah 380 A DIN 620 A EN...do dziś miałem rocznego Five Star'a 75 Ah 640 A ( rzeczywiście miał 600 A jak sprawdziliśmy miernikiem ) lecz ostatnio po nocnym postoju w garażu podczas niższych temperatur ( 5 st C ) miał problem wyrobić z b. dobrym odpaleniem...kręcił ale już z lekkim oporem...aku był dobry...bylem w serwisie aku i posprawdzali mi wszystko w samochodzie, podładowali aku i dalej to samo miało miejsce...wiec postanowiłem kupić coś większego... Dodam, że wyposażenie mam seryjne z małym wyjątkiem - Radio Concert (2 din) zamieniłem na RNS-E. Byłem w jednym sklepo-serwisie i gość poleca TAB MAGIC 12 V 75 Ah 720 A (EN) ( rzeczywiście miał 780 A jak sprawdziliśmy miernikiem ) lub Fiamm Titanium Plus 75Ah 12V 730A (EN) ( rzeczywiście miał 720 A jak sprawdziliśmy miernikiem ). Oba mają dwa lata gwarancji jak większość akumulatorów. Co o nich myślicie? Cena 330-340 zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się