Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić ? od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciut większy ale sądzę że nie będzie problemu

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja mojemu alt zapodalem właśnie aku jenox gold 63ah 630a

też mam Jenoxa, ale nie golda, sprzedawca zdradził, że Jenoxa reklamują właśnie golda, głównie taksówkarze.

mi wiele osob prywatnych doradzalo wlasnie golda bo jest poprawiony i zero problemow,czas pokarze.dobry polski produkt za rozsadna kase.

zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Opublikowano (edytowane)

Witam.
Autem jeżdżę rok, z takim aku go kupiłem, odpala, jeździ. Ale teraz mnie naszło, czy bezpiecznie jest używać taki słaby akumulator. We wlepce mam JOL/J0L, co oznacza 70ah i 340A, podczas gdy pod maskę ktoś wsadził 53ah i 470A(EN). Zalecany w normie EN to wg tabeli 570A. Póki odpala mogę go używać? Bo ustępuje fabrycznemu sporo...

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez SzczYpior_n1
Opublikowano

Nic złego się nie stanie, używaj puki dobrze kręci, raczej ci szybciej padnie aczkolwiek z parę lat pewno posmigasz

Opublikowano
SzczYpior_n1

Sprawdź jeszcze raz te wlepki i kody bo 53Ah do benzynowego 1,8 wydaje się w sam raz. Jeśli do mojego 1,9TDI producent podaje 72Ah to dlaczego u Ciebie miałoby być 70Ah czyli prawie tyle samo co w dizlu? Wniosek: jeździj i się nie przejmuj.

Opublikowano

Witam, przyszedł czas na wymianę akumulatora. Pomimo, że stary jeszcze kręci to zdecydowałem się kupić nowy akumulator ponieważ przy niższych temp. już się trochę jąka przy odpalaniu (akumulator ma już ponad 7 lat). Ostatnio po trzech dniach jak stal samochód w garażu po przekręceniu kluczyka odpalił ale sią trochę zająkał i wyskoczył czerwony wykrzyknik i trzykrotnie sygnał zapiszczał. Teraz mam Banner 80Ah 660A, chce zakupić również Bannera POWER BULL Professional 77Ah 680 A wymiary 278x175x190. Jak myślicie czy będzie to dobry wybór. Z tym starym Bannerem nie mam żadnych problemów. Czy takie wymiary co podałem podpasują do mojego auta?

Opublikowano (edytowane)

SzczYpior_n1

Sprawdź jeszcze raz te wlepki i kody bo 53Ah do benzynowego 1,8 wydaje się w sam raz. Jeśli do mojego 1,9TDI producent podaje 72Ah to dlaczego u Ciebie miałoby być 70Ah czyli prawie tyle samo co w dizlu? Wniosek: jeździj i się nie przejmuj.

Sam oceń:

220eaf5edae6f29af5272ea62d75b611.jpg

Generalnie tez jestem trochę zdziwiony, bo nie mam np. podgrzewanych siedzeń, ale fabryka wie lepiej i nie będę polemizował. Jak przyjdzie do wymiany to kupię taki jak jest napisane.

Co najlepsze, u ojca w B5, silnik 1,8T AJL 180KM, lepsze wyposażenie niż u mnie a ma we wlepce J1P, czyli 44ah. Skąd ta różnica?

EDIT:

Porównując kody wyposażenia znalazłem tą różnicę:

8GD = alternator 90A

8GL = alternator 120A

U mnie alternator 120A, stąd potrzebuję mocniejszy aku :)

@Rotor - musisz zobaczyć jaki Ty masz alternator.

Edytowane przez SzczYpior_n1
Opublikowano

Witam,

Od jakiegoś czasu miałem wrażenie, że mój akumulator jest już na wykończeniu, dziś jednak padł do końca.

A więc czas rozejrzeć się za nowym.

Jaki polecacie ? Jakie parametry powinien mieć ? Samochód to A4 b7 1.8t 163km.

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

We wlepce w książce serwisowej masz kod akumulatora, zaczyna się na J. Wyżej masz napisane kody i odpowiadające im pojemności, jak i moją wlepkę, gdzie szukać kodu.

Edytowane przez SzczYpior_n1
Opublikowano

Witam, również mój akku nadaje się do wymiany. Co mi polecicie do 2.0 TDI 140km. Grzane fotele przód/tył, Bose na pokładzie. Pozdro

Opublikowano

Dzień dobry, mam jeszcze pytanie, ja mam akumulator L+ dobrze to rozumiem?

J0Z = battery 520 A (110 Ah)

8GU = alternator 140A

Dlatego też jest taki mocny, bo mocny jest alternator z tego co zrozumiałem.

MINUS jest po PRAWEJ stronie napisów, tak wygląda zdjęcie:

https://www.dropbox.com/s/76p8sgqy7nto8qa/2016-11-30%2011.11.09.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/jol5o6o692kmp7x/2016-11-30%2011.15.24.jpg?dl=0

Pełny kod akumulatora:

https://www.dropbox.com/s/v4x0w5j7iyp4gj7/2016-01-04%2010.42.29.jpg?dl=0

Opublikowano (edytowane)

witam! nadeszły mrozy i aku juz ledwo zipie;/ a w aucie mam taki aku założony i chyba poprzedni właściciel przesadził i założył za duzy jak na ten model. dlatego moje pytanie brzmi jakie parametry pewien mieć aku do tej wersji audi? i jakiej firmy najlepiej założyć? moj obecny 12V 450A 95Ah 760A


post-70641-1481630448,5061_thumb.jpg

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Edytowane przez meo21
Opublikowano

Czytałeś pierwszy post ???

Opublikowano

Witam. Kończy mi się aku w moim A4. Fabrycznie siedzi 110Ah i 520A. Co polecacie? Jakie firmy? Dobrze opisują aku z firmy Topla, Duracel i Banner. One nadają się do naszych aut? Bo sprzedawcy twierdzą że musi być Varta. Jeszcze jedno jeżdżę z reguły krótkie trasy, czy tak duża pojemność jest potrzebna czy zmniejszyć na mniejszą? Wiem, producent z jakiegoś powodu włożył tak duży aku. Poprawiać fabrykę czy nie ma sensu? Topla 110Ah 1000A kosztuje w granicach 550 zł. Kabel mam więc bez problemu zakoduje inna pojemność, a jeśli zmienię na taką samą pojemność to rozumiem że nie trzeba nic kablem grzebać?

Opublikowano (edytowane)

Przeczytalem caly temat :) Wiec tak moje autko A4 B7 1.9 BRB ma obecnie aku Moll 72Mh 640A pierwszy montaz data produkcji 27 tydzien 2007 roku nr 8E0915105L czyli ponad 9 lat, alternator 8GU czyli 140A. Rano jak jest zimno (okolo 0 i mniej) to dluzej kreci plus po zapaleniu swiatla, zegary itd. przygasaja na sekunde (2-3 czasami) przy czym slychac pstrykajacy przekaznik. Aku jakie obecnie jest dedykowane do mojego autka to 74Ah 680A. Dolozony RNSe i bluetooth jezeli to ma znaczenie. Pokonuje glownie krotkie odcinki. Czy najlepiej bedzie jak kupie ten dedykowany czy moge smialo celowac w 77Ah 780A bosh s5 - Exide 77Ah 760A (dla przykladu)??

Moze ktos wybral podobnie i sie sprawdzilo :) Pozdrawiam!

Edytowane przez cubasx
Opublikowano

Witam.

Pojawily sie pierwsze mrozy i moj aku slabo, ale jeszcze daje rade. Niedlugo pewnie czeka mnie kupno nowego.

Na chwile obecna mam:

VARTA 12V 95Ah 450A DIN
kod: 8E0 915 105D

760A EN/SAE

Z kodow podanych we wczesniejszych postach, analogicznie mam J1U 8GU (jakby jakies jeszcze byly potrzebne, to napisze)

Moje AUDI to model A4 B6 1,9 TDI 130KM AVF

Z wyposazenia- pomijajac el szyby i lusterka, mam podgrzewane fotele, ktorych nie korzystam(przepalone maty), ogrzewanie postojowe- tez nie korzystam.

Pytanie czy moge kupic mniejszy akumulator np 74Ah, czy musze taki jaki mam w chwili obecnej?

Opublikowano

Do każdego diesla polecam od 77Ah w górę i nie będzie problemu. Sam mam 80 i 85.

Opublikowano

Do każdego diesla polecam od 77Ah w górę i nie będzie problemu. Sam mam 80 i 85

Czyli mowisz, ze do swojego nie potrzebuje ladowac 95? Nie bedzie zadnych problemow, ze mniejszy?

Opublikowano (edytowane)

koledzy ktory bd lepszy do BRD z wypasu tylko rnse, pakiet swiatlo, skladane lustra

77ah/760 czy 80ah/740 , obecnie jest 90ah, czy ostatecznie 90ah/720ah niestety ksiazki ani wlepy brak :P

Edytowane przez 15lolo
Opublikowano

Witam mam pytanie czy akumulator 74ah Warty blue line bedzie w pełni ładowany przez alternator trójfazowy 120A audi a4 b6 1,8t quatro 163KM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...