Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po wyłaczeniu silnika chodzi wentylator chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a jak można sprawdzić ile jest sadzy w dpf-ie??

Opublikowano

Witam, ja miałem podobną sytuację dzisiejszego dnia.

Rano parkując samochód w pracy wentylator chodził przez jakieś 5 minut.

Trochę się zdziwiłem ponieważ wcale nie katowałem samochodu (normalna spokojna jazda w mieście) temperatura na dworze również jest nie zbyt wysoka ok. 20 stopni.

Czy tak ma być, czy to coś z temperaturą silnika ?

pozdrawiam

Opublikowano

Moze DPF sie wypalał, podepnij kompa i sprawdz kiedy ostatnio była regeneracja

Opublikowano

Muszę jeszcze również dodać, że co jakiś czas pojawią się kontrolka świec żarowych i mruga. Po zgaszeniu silnika jest ok.

Trochę się wystraszyłem, ponieważ mam traumę z gotującym się silnikiem :) Ale z drugiej strony raczej przy takich warunkach nie powinien się zagotować

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Też to miałem ostatnio i to był krótki odcinek, po dłuższych nigdy czegoś takiego nie mam... krzy0000 miałeś to na błędach jak podpiąłeś komputer?

ps. gdzie w VCDS odczytuje się ostatnie wypalanie i poziom DPF?

Edytowane przez ciubas
Opublikowano

A to ciekawe co tu gadacie. U mnie dzieje się to samo, ale nie zawsze. Liczę, że to DPF ...

Opublikowano

Też mam nadzieję że to DPF

Opublikowano

Kolego, prawdopodobnie wszystko jest ok. Wypala się dpf i tak podobno ma być. Ja na to już nie zwracam uwagi. Jak ostatnio sprawdziłem popioły to miałem 2%.

A jak to sprawdzałes ??

Opublikowano

Witam. Od niedawna jestem właścicielem A4 i dzisiaj mimo ze na zewnątrz było 16 stopni a ja spokojnie przejechalem 14 km po zgaszeniu silnika zauważyłem ze chodził wentylator przez jakieś 5 minut. Czytając ten temat wynika ze to normalne ale czy na pewno? Prosze o opinie doświadczonych posiadaczy TDI.

Opublikowano

Gasząc silnik przerwałeś wypalanie DPF i to normalne

Opublikowano

Witam , mam robiłem z wentylatorem prawej po karzym wyłączeniu silnika dział wentylator przez 3-5 mm , vcds nie pokazuje żadnych błędów, jedyne co zauważyłem to większe spalanie i znalazłem jeden niepokojący odczytać z czujnika Air t egr cle ds -260.7 , mam pytanie może wiecie który to czujniki i gdzie się znajduje w audi b8 2.0 tdi ? 

Opublikowano

dobrze,że chodzi wentylator. u mnei coś rzadko się włącza. nawert zimą jak docisniesz to silnik temperaturer łapie. 2 minuty chodził więc nie ma sensu robić afere. 

Opublikowano (edytowane)

Witam, czy po podaniu nr VIN jesteście w stanie mi powiedzieć czy powinienem mieć wentylator podwójny czy pojedynczy? Miałem wymieniany jakiś czas temu i widzę że mam pojedynczy a nie zrobiłem foty jaki był wcześniej a teraz zaczęły się problemy w klimą ...

WAUZZZ8K29A142328

 

Edytowane przez krich8710
Opublikowano

Dzisiaj rano odpaliłem samochód - pochodził z 10 minut na jałowych i pojechałem tylko 2 km i za 2 godziny z powrotem do domu. Na dworze - 8 stopni. Po wyłączeniu silnika chodził wentylator - czy to może być wypalanie DPF czy wadliwe termostaty ( wymieniam je w piątek) ?

Opublikowano

Mam ten sam problem, ktoś już go rozwiązał? dodam, że u mnie na pewno nie jest to dpf

Opublikowano
W dniu 17.01.2021 o 12:37, Berserker napisał:

Dzisiaj rano odpaliłem samochód - pochodził z 10 minut na jałowych i pojechałem tylko 2 km i za 2 godziny z powrotem do domu. Na dworze - 8 stopni. Po wyłączeniu silnika chodził wentylator - czy to może być wypalanie DPF czy wadliwe termostaty ( wymieniam je w piątek) ?

Podepnij następnym razem pod vcds i sprawdź parametry to się dowiesz czy to rozpoczęta regeneracja. 

Opublikowano
25 minut temu, mirasekvip napisał:

Mam ten sam problem, ktoś już go rozwiązał? dodam, że u mnie na pewno nie jest to dpf

Tak, a skąd ta pewność?

Opublikowano (edytowane)

wystarczy że odpalę samochód, pochodzi z 10 minut, nawet nie całe i załącza się wentylator, lub wystarczy że przejadę dosłownie 3 km i też wentylator działa, tak cały czas, dodam że wentylator się załącza po zgaszeniu silnika

Edytowane przez mirasekvip
Opublikowano (edytowane)

W czasie rozpoczęcia regeneracji dpfu zostaje wtryskiwane więcej paliwa aby szybciej podnieść temp. spalin. Temp. Spalin musi osiągnąć grubo ponad 500°C aby dpf się zregenerował. Gdy zgasisz silnik zaraz po regeneracji lub gdy regeneracja nie została ukończona, wentylatory załączają się by schłodzić komorę silnika, żeby auto Ci się na postoju nie spaliło. Pokonując tylko krótkie odcinki auto rozpoczyna ciągle od nowa regenerację, której nie może pomyślnie zakończyć.

Edytowane przez Muskel1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...