jarek81234 Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 Witam wszystkich wiem że temat był już poruszany wielokrotnie ale nie znalazłem żadnego rozwiązania.Auto jak w temacie otóż moja a4 po postoju ok.10 godzin na mrozie odpala dopiero po dłuższym kręceniu rozrusznikiem,a jak już zapali pojawia się z wydechu biały dym o zapachu nieprzepalonej ropy i przez chwile ma nierówne obroty jak by chodziła nie na wszystkich garkach. Dodam że dwa dni temu został wymieniony akumulator,4 świeczki, pompa vacum,uszczelniacze pompek i czujnik temperatury płynu , vag nie pokazuje żadnych błędów korekcje pompek w normie a nie pali nadal. Proszę o pomoc bo już mi szkoda i pieniędzy i nerwów. Pozdrawiam
antonio Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 spróbuj odpalić auto na włączonych światłach
jarek81234 Opublikowano 4 Lutego 2012 Autor Opublikowano 4 Lutego 2012 to również przerabiałem i niestety bez skutku a najgorsze jest to ze nikt nie wie co się dzieje a objawy występują poniżej -5C, jak jest cieplej auto pali dobrze
kadopl Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 Moze rozwiazanie jest prozaiczne - np lejesz kiepskie paliwo, masz wode w filtrze paliwa albo w baku - razem z paliwem... sprobuj zatankowac czegos sprawdzonego np - shell vpower albo statoil gold oraz dolac do baku czegos co usuwa wode z paliwa. powodzenia
jarek81234 Opublikowano 4 Lutego 2012 Autor Opublikowano 4 Lutego 2012 wydaje mi się ze ropa którą leje jest dobra ponieważ brat ma paska na pompkach również jeździ na tej samej ropie i takich problemów nie ma. A dodam że dziś dolałem do baku czarnego STP więc rano zobaczymy co będzie bo juz w tej chwili mam na termometrze -22C
Proof Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 Kolego mam te same objawy i walczę już trzecią zimę,różnych speców od TDI odwiedziłem i nikt nic nie znalazł,wymienione też aku,świece,tandem pompa,oringi pompek,sprawdzona szczelność układu paliwowego,sprawdzony przekaźnik świec,kompresja silnika,kąt synchronizacji,gniazda pompowtrysków,na vagu zero błędów,kanały 013, 018 i 023 na vagu wzorowe i nadal źle odpala,przy obecnych mrozach sporo muszę kręcić rozrusznikiem aż zaskoczy.Co ciekawe jak postoi 4-5 godzin na -15 to odpali od strzała,a jak wieczór wrócę i rano odpalam to już się męczy,koło 10 sekund muszę trzymać rozrusznik albo przerwać i kręcić ponownie.Jak jest ciepło to pali na dotyk,nie kopci,nie ubywa oleju.Obecnie zastanawiam się nad wyjęciem pompek i daniem ich do sprawdzenia,bo mechanicy sugerują właśnie to,że pomimo wzorowych wartości na vagu wnętrze pompek może być do zmiany.
martinus Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 Owszem, potwierdzam waszą tezę mając kiedyś b6 awx, kiepsko pali na mrozie, natomiast jeszcze jedno: otóż kiedyś do kogoś pisałem kto założył dłuższe świece żarowe od AVF/AWX i napisał, że odpalanie lepsze.... bo po którymś czasie Audi zaleciło dłuższe, być może coś było właśnie z odpalaniem. Nie chce mi się ingerować już w problem bo nie mam już tego silnika, ale należało by się dowiedzieć wszystkiego. Można to stwierdzić na stronie NGK.... dłuższe chyba będą na 96 mm, nie obiecuje nic, wszystko do sprawdzenia.
studziany Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 Tylko czy te dłuższe wejdą do silnika do którego przeznaczone są krótsze. Po mojemu to nie bardzo.
martinus Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 Po mojemu bez problemu, było to chyba nawet potwierdzone...
Ronin72 Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 Witam, potwierdzam tezę o dłuższych świecach żarowych do silników PD. Kiedyś komuś o tym rówież pisałem na forum. Sprzedawcy ( większość ) nie ma o tym bladego pojęcia i sprzedają świece od zwykłych 1.9 TDI. Wyglądają tak samo poza długością grotu i ceną, różnica 20-30 zł/szt. Ludzie nieświadomie biorą te tansze. Sam tak zostałem wrobiony, po miesiącu walki z trudnym odpalaniem wykręciłemte nowe świace i na nich był ślad, że wystawały z głowicy do komory spalania na 1 mm. Długość tych świac była 92 mm. Sprawdziłem stare świece oryginalne i okazało się , że mają 97 mm. Świeca ma ogrzać powietrze w komorze spalania, a nie głowicę. Komora spalania w tłoku jest wystarczająco głęboka żeby nie doszło do jego kontaktu ze świecą. Dodatkowo na przewodzie paliwowym idącym z filtra do pompy tandem znajduje się zawór jednokierunkowy (taki plastikowy 1-1.5 cm). Niesprawny może przepuszczać i paliwo się cofa po tym dłuższym nocnym postoju.
jarek81234 Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Opublikowano 6 Lutego 2012 A może ktoś z forumowiczów na 100% rozwiązał ten problem ponieważ mam już dosyć wymieniania wszystkiego metodą prób i błędów.
Spidan Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Witam, potwierdzam tezę o dłuższych świecach żarowych do silników PD. Dokładnie,NGK ma krótszą świecę 92mm D-Power 4 i dłuższą 96mm D-Power 20. Dodatkowo na przewodzie paliwowym idącym z filtra do pompy tandem znajduje się zawór jednokierunkowy (taki plastikowy 1-1.5 cm). Niesprawny może przepuszczać i paliwo się cofa po tym dłuższym nocnym postoju. Masz jakiś schemat gdzie jest ten zawór albo jego numer katalogowy?
ems Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 u mnie na mrozie pali ale też zdecydowanie słabiej, sprawdziłem na opakowaniu po świecach, które wsadziłem jakiś czas temu i okazało się, że mam te krótsze ... porównałem po Vinie i wychodzi, że powinienem mieć dłuższe ... postaram się zmienić na czasie i zobaczymy czy coś to da ...
lis Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 mam to samo na większym mrozie nie odpala. wydawało mi się że to paliwko zamarzło ale może to te świece w sumie to już tydzień nie mogę odpalić
jarek81234 Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Opublikowano 6 Lutego 2012 A orientuje się ktoś z was czy vag pokazał by błąd przekaźnika świec żarowych, bo w sumie to jeszcze tylko nie sprawdzałem czy dochodzi prąd na świece,zaznaczam że słychać jego cykanie
aju Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 czy dochodzi to najlepiej sprawdzić miernikiem, będziesz miał pewność
Spidan Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 A orientuje się ktoś z was czy vag pokazał by błąd przekaźnika świec żarowych, bo w sumie to jeszcze tylko nie sprawdzałem czy dochodzi prąd na świece,zaznaczam że słychać jego cykanie Nie pokaże Ci błędu na vagu.Zciągasz fajkę świecy,ktoś przekręca stacyjkę a Ty przykładasz próbnik do wnętrza fajki i jak się lampka próbnika zaświeci to znaczy że prąd do świeczek idzie.
Art_A4 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Mam te same objawy. Ciężko pali po dłuższym postoju. Filtr paliwa wymieniony, kąt wtrysku sprawdzę jutro. Świeczki wydają się być sprawne, wymieniane rok temu (NGK). Możliwe że już padły ??? Sprawdzałem dotykając plusem do świeczek. Występowało bardzo lekkie iskrzenie na wszystkich świecach. To dobrze ???
Ronin72 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Witam, potwierdzam tezę o dłuższych świecach żarowych do silników PD. Dokładnie,NGK ma krótszą świecę 92mm D-Power 4 i dłuższą 96mm D-Power 20. Dodatkowo na przewodzie paliwowym idącym z filtra do pompy tandem znajduje się zawór jednokierunkowy (taki plastikowy 1-1.5 cm). Niesprawny może przepuszczać i paliwo się cofa po tym dłuższym nocnym postoju. Masz jakiś schemat gdzie jest ten zawór albo jego numer katalogowy? U mnie jak silnik jest postawiony wzdłuż, to jak patrzysz do komory silnika to obok filtra oleju silnikowego po prawej jego stronie przechodzą przewody paliwowe z filtra do pompy tandem spięte dwoma klamrami. Pomiędzy nimi przewody paliwowe są podzielone i na jednych jest czujnik temp a na drugich właśnie ten zawór jednokierunkowy ( ma oznaczony kierunek przepływu trójkątem). Pod osłonę zaglądałem miesiąc temu i piszę tak z pamięci. Nr to 165 201 542A, Jutro zajrze i zobaczę na którym przewodzie jest wpięty. [br]Dopisany: 07 Luty 2012, 22:04_________________________________________________ u mnie na mrozie pali ale też zdecydowanie słabiej, sprawdziłem na opakowaniu po świecach, które wsadziłem jakiś czas temu i okazało się, że mam te krótsze ... porównałem po Vinie i wychodzi, że powinienem mieć dłuższe ... postaram się zmienić na czasie i zobaczymy czy coś to da ... Jak wykręcisz to po okopceniu na świecy będziesz widział ile wystawały z głowicy.
Musashi Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 A orientuje się ktoś z was czy vag pokazał by błąd przekaźnika świec żarowych, bo w sumie to jeszcze tylko nie sprawdzałem czy dochodzi prąd na świece,zaznaczam że słychać jego cykanie VAG nie pokaze.[br]Dopisany: 07 Luty 2012, 22:15_________________________________________________ A orientuje się ktoś z was czy vag pokazał by błąd przekaźnika świec żarowych, bo w sumie to jeszcze tylko nie sprawdzałem czy dochodzi prąd na świece,zaznaczam że słychać jego cykanie Nie pokaże Ci błędu na vagu.Zciągasz fajkę świecy,ktoś przekręca stacyjkę a Ty przykładasz próbnik do wnętrza fajki i jak się lampka próbnika zaświeci to znaczy że prąd do świeczek idzie. bardzo duze uproszczenie.[br]Dopisany: 07 Luty 2012, 22:20_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=235493.0
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się