arris_88 Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Czy mogę spokojnie prysnąć WD-40 świeczki kilka dni przed odkręceniem aby nie było kwiatków w stylu urwana świeczka. Czy wtedy nie zaleje jakoś tej świeczki?
Musashi Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Czy mogę spokojnie prysnąć WD-40 świeczki kilka dni przed odkręceniem aby nie było kwiatków w stylu urwana świeczka. Czy wtedy nie zaleje jakoś tej świeczki? pod warunkiem ze do momentu wymiany nie bedziesz uruchamniac silnika
arris_88 Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Ok. Dobrze wiedzieć, bo zamierzałem prysnąć jutro jeszcze przed powrotem do domu . Ale zrobię jak radzisz. Czym by groziło takie spryskanie świeczek i odpalenie silnika?
tomekkk83 Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 niczym poprostu srodek odparuje ktos z kolegow uzywa swieczki denso?
arris_88 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Jeszcze jedno pytanie - zdania są podzielone na temat wykręcania świeczek a temperatury silnika - jedni mówią na ciepłym drudzy na zimnym. Otoż o ile pamiętam lekcję fizyki i posiłkując się wujkiem google: "Rozszerzalność temperaturowa to własność metalu polegająca na powiększaniu jego objętości pod wpływem ciepła. Przy oziębianiu zachodzi zjawisko odwrotne — metale kurczą się". Jak więc jest lepiej? OT: NGK vs BERU?[br]Dopisany: 05 Luty 2012, 23:01_________________________________________________Dzis -20 i mialem nie maly problem. 3 razy grzalem swiece, za 4 grzaniem krece rozrusznikiem jak szalony, FIS przygasa, ale w koncu zaskoczyl - bardzo nierowno i glosno. Mimo to odpalil sam, choc kilka osob odpalalo ma parkingu z okulara taksiarza. Chyba tylko dzieki dobremu aku i Ultimate z DE...
vertus69 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Ja wymieniałem na lekko ciepłym silniku i poszły bez problemu.Na zimnym to nawet jest problem zdjąć fajki ze świec.
luzur Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Ja się zastanawiam czy te "masowe" problemy z zapalaniem nie są spowodowane tym że to pierwsza zima gdzie dozwolona jest większa bo 7% zawartość BIO dodatków w paliwie... Mamy teraz droższe i gorsze paliwo...
arris_88 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Coś może w tym być. Dziś kupiłem sobie Castrola TDA, zobaczymy czy coś pomoże. Jak wlewacie tego typu środki, bezpośrednio do baku czy mieszacie z ON w kanistrze i dopiero wlewacie? Jeżeli mam pół baku Ultimate'a, to mogę wlać dawkę na cały bak i dopełnić ON czy tylko na połowę baku - na to co zaleję?
Krzy0 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Jeszcze jedno pytanie - zdania są podzielone na temat wykręcania świeczek a temperatury silnika - jedni mówią na ciepłym drudzy na zimnym. Otoż o ile pamiętam lekcję fizyki i posiłkując się wujkiem google: "Rozszerzalność temperaturowa to własność metalu polegająca na powiększaniu jego objętości pod wpływem ciepła. Przy oziębianiu zachodzi zjawisko odwrotne — metale kurczą się". Jak więc jest lepiej? OT: NGK vs BERU?[br]Dopisany: 05 Luty 2012, 23:01_________________________________________________Dzis -20 i mialem nie maly problem. 3 razy grzalem swiece, za 4 grzaniem krece rozrusznikiem jak szalony, FIS przygasa, ale w koncu zaskoczyl - bardzo nierowno i glosno. Mimo to odpalil sam, choc kilka osob odpalalo ma parkingu z okulara taksiarza. Chyba tylko dzieki dobremu aku i Ultimate z DE... Na gorącym silniku moze ci sciąć gwint w głowicy.Ja to robiłem na prawie ostygnientym silniku,a na gorącym to lepiej zdjąc same fajki ze swiec lzej zejdą.
danu44 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Jeszcze jedno pytanie - zdania są podzielone na temat wykręcania świeczek a temperatury silnika - jedni mówią na ciepłym drudzy na zimnym. Jak więc jest lepiej? 100% na silniku lekko cieplym... Nie zimny i nie goracy...
Musashi Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Jeszcze jedno pytanie - zdania są podzielone na temat wykręcania świeczek a temperatury silnika - jedni mówią na ciepłym drudzy na zimnym. Otoż o ile pamiętam lekcję fizyki i posiłkując się wujkiem google: "Rozszerzalność temperaturowa to własność metalu polegająca na powiększaniu jego objętości pod wpływem ciepła. Przy oziębianiu zachodzi zjawisko odwrotne — metale kurczą się". Jak więc jest lepiej? no to odpowiem rowniez przywolujac fizyke. rozszerzalnosc temperaturowa stopow glinu ( głowica) jest wieksza niz stali ( gwint świecy żarowej), wiec jak sadzisz? dokladnie tak jak Danu i Krzy0 napisali - nigdy gdy silnik jest goracy.
arris_88 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 No panowie/panie sporo się od was uczę . Tylko przez to forum to oceny na studiach trochę marne :gwizdanie:.
jasam Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Kolego odpalam jak tylko pyknie przekaźnik od świec żarowych. zobacz czy nie będzie lepiej, jak zaczniesz odpalać po zgaśnięciu kontrolki świece się żarzą jeszcze przez chwilę po odcięciu prądu więc jak ktoś chce to może przetrzymać jeszcze chwilkę :gwizdanie:
Spidan Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Ja się zastanawiam czy te "masowe" problemy z zapalaniem nie są spowodowane tym że to pierwsza zima gdzie dozwolona jest większa bo 7% zawartość BIO dodatków w paliwie... Mamy teraz droższe i gorsze paliwo... I te problemy dotyczą głównie silników PD,koledzy wymieniają świece,aku,tandem pompy,zaworek i dalej ciężko auta palą.Myślę jednak,że BIO dodatki nie odgrywają tu roli a stan pompek które mają już trochę nalatane.
Rako Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 a ja mam wlasnie pytanko do kolegów...jak najlepiej sprawdzić świeczki...czy metoda z kabelkiem daje dobre rezultaty?? Czy świeca może poprostu nie dogrzewać??
Ponio1767 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Ja mam pytanie. Otoz mam problem bo przy wiecej niz -10 stopni nie zawsze slysze pstrykniecie w przekazniku. Kolega mi powiedzial ze moze byc on winowajca zlego odpalania,a z koleji powiedzial ze to moze i swiece albo filtr jest zawalony szlamem. Jezeli podepne kompa pod auto to jaki blad powinien wyskoczyc jak bedzie cos nie tak ze swiecami. I jakie polecacie beru czy ngk ?? Jezeli beru to prosilbym o podanie wymiarow swiecy, pzdr
janjazda Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 z tego co wiem w twoim silniku błędu spalonej świecy nie pokaże, niech ktoś mnie poprawi jak się mylę ja ostatnio u siebie założyłem Beru, są OK
Spidan Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 I jakie polecacie beru czy ngk ?? Jezeli beru to prosilbym o podanie wymiarow swiecy, pzdr Ja mam NGK D-Power 20, one mają 96mm, oryginały w ASO są Beru, mają 97mm.
Ponio1767 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 A czy mozliwe jest aby te swieczki beru byly takie tanie ?? http://allegro.pl/swiece-zarowe-vw-audi-seat-skoda-1-9-tdi-beru-97mm-i2096229217.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się