Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w A4 B6/B7


H4mm3R

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tomek kiedy przewidujesz ogarnianie moich zacisków? W ogóle to 345mm? Bo cwiara to wysyłał :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qu.....a co za złom :facepalm:

Brudne zapiaszczone przewody trzeba nowe

jaki ma byc kolor ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ten co wrzuciłem w temacie blaszek:wink: Zaraz cwiare opier...:decayed:

Tapnięte z SGS5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 1.9 TDI BKE w serii jak wiadomo straszna bida 288/245, także zbieram graty na swap 320/288.

Większość już mam, chciałem zapytać co jeszcze mi brakuje (wraz z najmniejszymi detalami) i czy zabierać się za to samemu czy szukać mechanika? (Dev jak bym miał do Ciebie bliżej to już bym się ustawił w kolejce :good: )

Poniżej to co udało mi się zgromadzić (większość kupiona na forum za co wielkie dzięki) :

https://www.youtube.com/watch?v=qVFV17CHNws&feature=youtu.be

lbe6h7k4.jpg

sr6suu4l.jpg

Zaciski z A6 C6

qb27lw7v.jpg

qzhs5zta.jpg

96ku58pl.jpg

4l89uior.jpg

qt8v2m85.jpg

Tarcze przód OZ 320/30/46.6mm - 100.1249.20

ux69v499.jpg

Klocki przód Ferodo FDB1629

jshqfnz7.jpg

Płyn Ate typ200

nvtqbdn7.jpg

Osłony tył pod 288

v7aqenhp.jpg

Zaciski tył 288

lol7pxer.jpg

vfctzk45.jpg

drjjypj7.jpg

v2b2n2so.jpg

3jybogup.jpg

Tarcze tył 288 ori używane, były w komplecie z zaciskami jeszcze trochę pojeżdżą

tya7ih3b.jpg

s9bue7js.jpg

Klocki Ferodo na tył FDB1636

scjf3b5j.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sruby na 6-katny łeb do tylnych jarzm

gwint M10X1.25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev ,a tam nie ma imbusowych ? Chyba ,że od razu proponujesz ich zmianę ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie są te co w komplecie do klocków dają:

mj96jy3b.jpg

Te z zestawu od klocków służą do przykręcenia zacisku do jarzma.

Brakuje Ci śrub jarzmo-zwrotnica. według ETKI są M10x1,25x52,5 (górne 2szt) oraz M10x1,25,62,5 (dolne 2szt).

Najlepiej wziąć od razu na normalną nasadkę bo imbus to trochę problem z odkręceniem po jakimś czasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie czy tarcza o grubości 27,5mm nadaje się jeszcze do użytku czy może grozić np. biciem po ostrym hamowaniu?

Albo czymś jeszcze bardziej niebezpiecznym... :mysli:

PS.

Tak, wiem, że minimalna grubość to 28mm :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy min. 23mm tarcza ma 22,3...

Czasami po mocniejszym hamowaniu na kolejnym czuć wibracje, no i trochę mam stracha że może w końcu pęknąć...

Według mnie szkoda ryzykować bo to i tak nieuniknione, tym bardziej że mam już na półce komplet 320mm tylko czasu brak 0dash2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie są te co w komplecie do klocków dają:

mj96jy3b.jpg

Te z zestawu od klocków służą do przykręcenia zacisku do jarzma.

Brakuje Ci śrub jarzmo-zwrotnica. według ETKI są M10x1,25x52,5 (górne 2szt) oraz M10x1,25,62,5 (dolne 2szt).

Najlepiej wziąć od razu na normalną nasadkę bo imbus to trochę problem z odkręceniem po jakimś czasie

Jasne dzięki, rozumiem że starych z obecnego jarzma 245 się raczej nie zakłada... rozmiar chyba jest ten sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy min. 23mm tarcza ma 22,3...

Czasami po mocniejszym hamowaniu na kolejnym czuć wibracje, no i trochę mam stracha że może w końcu pęknąć...

Według mnie szkoda ryzykować bo to i tak nieuniknione, tym bardziej że mam już na półce komplet 320mm tylko czasu brak 0dash2.gif

ja bym jeszcze az tak sie nie martwill, zeby tarcza pekla to naprawde ja trzeba styrac mocno

u ojca w Ltku tylne tarcze z minimalnych 8 miały po 5 mm i jeszcze nic sie z nimi nie dzialo, a to ze coś bije to znaczy ze sąkrzywe a nie cienkie

ale jak wiadomo trzeba tak czy inaczej pomyslec o wymianie na czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie czy tarcza o grubości 27,5mm nadaje się jeszcze do użytku czy może grozić np. biciem po ostrym hamowaniu?

Albo czymś jeszcze bardziej niebezpiecznym... :mysli:

złom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


ja bym jeszcze az tak sie nie martwill, zeby tarcza pekla to naprawde ja trzeba styrac mocno
u ojca w Ltku tylne tarcze z minimalnych 8 miały po 5 mm i jeszcze nic sie z nimi nie dzialo, a to ze coś bije to znaczy ze sąkrzywe a nie cienkie

Pamiętaj, że wentylowana będzie bardziej podatna na takie nieprzyjemne zdarzenia ;)

Powiadasz, że jak tarcza bije to jest "8" jak koło w rowerze ? :decayed:

To kolega dziadekM miał racje, tarcze jak są poniżej grubości minimalnej to mają mniejszą odporność na przegrzania i bardzo często objawia się to biciem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie czy tarcza o grubości 27,5mm nadaje się jeszcze do użytku czy może grozić np. biciem po ostrym hamowaniu?

Albo czymś jeszcze bardziej niebezpiecznym... :mysli:

złom

A nie jest to trochę jak z klockami, które mają zatopiony czujnik zużycia nie na końcu a w połowie grubości klocka (a i tak większość to ignoruje - vide: wykodowanie ostrzegania na FIS-ie)? :mysli:

Nie mówię, żeby latać nimi aż się zrobią cienkie jak gazeta, ale może jeszcze jeden rok można by na nich przepękać, czy to już kuszenie losu, hmmm?

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopuszczalna grubosc tarczy nie ma zwiazku z jej odpornosc mechaniczna tylko z pojemnością cieplna a ta jest juz przekroczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym jeszcze az tak sie nie martwill, zeby tarcza pekla to naprawde ja trzeba styrac mocno

u ojca w Ltku tylne tarcze z minimalnych 8 miały po 5 mm i jeszcze nic sie z nimi nie dzialo, a to ze coś bije to znaczy ze sąkrzywe a nie cienkie

Pamiętaj, że wentylowana będzie bardziej podatna na takie nieprzyjemne zdarzenia ;)

Powiadasz, że jak tarcza bije to jest "8" jak koło w rowerze ? :decayed:

To kolega dziadekM miał racje, tarcze jak są poniżej grubości minimalnej to mają mniejszą odporność na przegrzania i bardzo często objawia się to biciem ;)

wszystko racja, cienka tarcza to wieksza temperatura, wieksza temperatura to wieksza ilosc gazow miedzy tarcza a klockiem czyli wieksza poduszka gazowa = slabsze hamowanie, ale to nie znaczy ze musza sie od razu krzywisc, dobre firmowe tarcze nie powinny tak latwo sie pofalowac

ale zalezy jeszcze od stylu jazdy kierowcy, ci co jezdza po dziadkowemu nie maja szans przegrzac tarczy w czasie jednego hamowania z 90km/h nawet jak tarcza jest ciut ponizej minimalnej grubosci, jezdzilem na 312x25 ktore mialy nieco ponad 22mm i chcac je nawet rozgrzac mocno srednio mi to wychodzilo w czasie normalnej jazdy

dlatego jak ktos upala mocno auto to tarcze nalezy zmieniac bezwzglednie ale jesli ktos normalnie uzytkuje swoje 1.6 w gazie to nie ma sie jeszcze czym az tak przejmowac od razu, chyba ze cos zlego sie dzieje, biją itp - zachowujac zdrowy rozsadek mozna jeszcze chwile polatac

Edytowane przez pioteros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


wszystko racja, cienka tarcza to wieksza temperatura, wieksza temperatura to wieksza ilosc gazow miedzy tarcza a klockiem czyli wieksza poduszka gazowa = slabsze hamowanie, ale to nie znaczy ze musza sie od razu krzywisc, dobre firmowe tarcze nie powinny tak latwo sie pofalowac

Nie zrozumiałeś ;P

Mniejsza grubość to mniejsza pojemność cieplna i będą tarcze biły, nie pokrzywią się z tego powodu ale będą biły bo będą się gotować znacznie szybciej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...