Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w A4 B6/B7


H4mm3R

Rekomendowane odpowiedzi

tarcza ATE PD z klockami ATE (takie miałem założone) to wielkie nieporozumienie, na początku jest ok ale później nic specjalnego szybko sie przegrzewała a klocki strasznie pyliły

jest wykonana z tego samego materiału co zwykła gładka a te nacięcia to pic na wodę, sama tarcza nie nadaje sie do agresywnego hamowania

Nie zauważyłem tego ,że ATE PD-ki nie nadają się do agresywnego hamowania. Auta o ktorych pisze miały silniki TDI o mocach (288mm) 145 KM , (312mm) 186 KM i (312mm) 190KM potwierdzone wykresami z hamowni obciążeniowej.

Jak każde miały wadę- pierwsze hamowanie na zimnej lub zmarzniętej tarczy (przeważnie rano ) to pedał twardy i mało skuteczny. Ale już kolejne w miarę nagrzewania sie tarczy co raz bardziej skuteczne. Przy dużych prędkosciach rewelacyjne zachowanie.

Zauważyłem też ,że jazda po mieście szybciej niszczyła klocek niż trasa Kielce-Monachium-Kielce (1400 km)

jak zauważyłeś dobrze sie spisywała tarcza ATE z odpowiednimi klockami w tym przypadku z ASO, a kto jest producentem tych klocków????

Nie pamiętam już kto był producentem ale coś mnie świta że chyab Textar był w środku , ale nie dam za to sobie nawet paznokcia obciąć.

jeśli chodzi o zimmermany to tarcza jest jedna z najlepszych tarcz ale ma pewne wady;

-nawiercana tarcze trzeba koniecznie czyścić co wielu o tym zapomina !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-odpowiedni klocek np. ferodo DS lub jakościowo jego odpowiednik wtedy ta tarcza daje frajdę z jazdy i hamowania

- jeśli chodzi o agresywne hamowania ta tarcza nie lubi jak jest na min. grubości nominalnej

Co do tego nie bede zawierał głosu bo nie mam w tej materii żadnego doświadczenia (Zimmerman )

ale chyba żadna tarcza nie zachowuje sie dobrze przy gruboscicach minimalnych.

najważniejsze to jest dobranie odpowiedniego klocka do tarcz

Ja myśle ,że Twoje ostatnie zdanie to klucz do sukcesu - czyli kompromisu pomiedzy klockami twardymi i miękkimi , odpowiednio "traktującymi" tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ja testowałem tarcze ATE PD i klocki ATE ( 288mm )w moim byłym aucie 1.8T avant moc około 190KM

na poczatku było ok i byłem z nich zadowolony

ale po kilku mocnych i czestych hamowań tarcze i klocki nie dawały rady, hamowanie było ale nie na tyle skuteczne co np. za 3 razem, hamowały na tyle żeby sie nie zabić i nikomu nie wjechać w tyłek płyn hamulcowy był świeży

, w porównaniu do mojej teraz serii (288mm) klocki na przód ferodo premier i nie wiem jaka tarcza to ate były super, pierwsze hamowania na ferodo bdb ale pozniej to porazka zero hamowania klocek mam pokryty szkliwem

dlatego zmieniam na 312mm i bede testował zimmermany gładkie

jesli chodzi o wykonanie tarcz (wizualne) ate to bardzo duzy plus :good:

do normalnej dynamicznej ale nie agresywnej jazdy tarcze ATE PD będą dobre nie wiem jak z innym klockami sie sprawuja nie spr. tego osobiście

z opini innych uzytkowników tarcze ate lepiej współpracuja z klockami sredniej twardości które też dobrze odbieraja temp.

to moje doświadczenie i moja opinia[br]Dopisany: 10 Marzec 2009, 22:01_________________________________________________tarcze ATE nie pokrzywiły mi sie nawet jak po butowaniu zapomniałem i pojechałem na myjnie i myjką cisnieniową myłem auto i felgi (tarcza była w tedy po przebiegu 4000) to też na plus

ale jak znajomy miał przy takiej mocy jak ja inny zestaw gładkie tarcze (juz nie pamietam jakie ) i klocek ferodo DS to hamowanie było bardziej skuteczne i nie dało sie tego tak szybko zmęczyć[br]Dopisany: 10 Marzec 2009, 22:06_________________________________________________wszystko zalezy od przygotowania podłoża pod tarcze i odpowiednie dotarcie całego zestawu, bo wprzeciwnym razie nawet taroxy czy brembo oro mozna szybko zniszczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tamtych zacisków z aukcji to są one bez mocowań, jak już tkoś napisał i ciężko będzie je zdobyć osobno.

Co do tego allegrowicza to ja od niego kupilem kompletne zaciski pod 321 i jestem bardzo zadowolony.

Stan super.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcza ATE PD z klockami ATE (takie miałem założone) to wielkie nieporozumienie, na początku jest ok ale później nic specjalnego szybko sie przegrzewała a klocki strasznie pyliły

jest wykonana z tego samego materiału co zwykła gładka a te nacięcia to pic na wodę, sama tarcza nie nadaje sie do agresywnego hamowania

jak zauważyłeś dobrze sie spisywała tarcza ATE z odpowiednimi klockami w tym przypadku z ASO, a kto jest producentem tych klocków????

jeśli chodzi o zimmermany to tarcza jest jedna z najlepszych tarcz ale ma pewne wady;

-nawiercana tarcze trzeba koniecznie czyścić co wielu o tym zapomina !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-odpowiedni klocek np. ferodo DS lub jakościowo jego odpowiednik wtedy ta tarcza daje frajdę z jazdy i hamowania

- jeśli chodzi o agresywne hamowania ta tarcza nie lubi jak jest na min. grubości nominalnej

najważniejsze to jest dobranie odpowiedniego klocka do tarcz

ciekawe nie zgadzam się z Twoja opinią.Fakt że nacinanie to farmazon ale hamowanie jest OK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli mówimy o normalnym hamowaniu to jest :good:

rozpędz sie do 160km/h z 4 razy i wychamuj do zera zobaczysz róznice

przykład podaje z klockami ATE z innym nie testowałem , byc może rezultat jest inny

do zwykłego hamowania tarcza spisuje sie dobrze ale u mnie pozniej po butowaniu klocki sie zeszkliły i efektu nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co mam 4 x z rzędu hamować do zera ze 160... jak ganiamy się nieraz to hamujemy ze 180 do 100 , ale nie do zera... lecąc przez miasto ok.15kilometrów non stop gaz-hampel na pełnej pycie 321 wystarcza w konfiguracji ATE/ATE... wczesniej próbowałem różnorakich miksów i wszystko było do d*py... ostatnio leciałem na a4 ponad dwie paczki i musiałem się zhamować do zera... hamują dalej OK. dla mnie to wystarczający test... ganiamy się z vectrą C 3.2, i jej często brakuje hamulca... także zestawik ATE daje radę do brycznej jazdy... takie jest moje zdanie... jak ktoś ma fantazję to może założyć zestaw z prosiaka, da za klocki 6tysi i będzie zadowolony... :) ja tak nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

321mm zalozone, troche pojezdzone, zobaczymy jak dalej beda sie sprawowac :)

ps. troche offtopicznie, zalozylem tez 17 225/45/17 + 321mm i mam wrazenie jakby do samochodu wsiadly z dwie osoby, ktore waza z 100kg a spalanie skoczylo z 2 litry na 100 ;-p tez mieliscie takie odczucia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do was pytanie kto ile płacił za przekładke hamulców z 288 na 320???

Bo mnie mechani chce sksować za przód i tył 400zł troszke dużo to mi się wydaje??? Oczywiście mówie o samej robociźnie bez jakichkolwiek części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaro a możesz mi napisać czy może być jeszcze coś potrzebne bo ja mam tak:

- zaciski z uchwytami przód

- klocki i tarcze przód

- przewody elastyczne przód nowe

- zaciski z jarzmami tył

- osłony metalowe za tarcze tył

- klocki i tarcze tył

- komplet nowych śrub do przykręcenia przednich i tylnych zacisków

- 2 Litry płynu ATE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam problem bo mam wrazenie, ze na nierownosciach skacze mi tarcza w lewym kole :shocked: komus tez skakala?

To cos masz nie tak, tarcza nie może skakać przecież jest skręcona szpilkami z kół. Może coś z zaciskiem jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do was pytanie kto ile płacił za przekładke hamulców z 288 na 320???

Bo mnie mechani chce sksować za przód i tył 400zł troszke dużo to mi się wydaje??? Oczywiście mówie o samej robociźnie bez jakichkolwiek części.

sam to robiłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciejski

Ogladalem wczoraj Twoje hamulce i musze powiedziec,ze wygladaja kozacko :kox: :kox: hamuja pewnie tak samo.

Kto wie moze i ja pomysle nad tym :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie

czy w b5 przejście z 288 na 312mm, tarcza nie będzie kolidować z blachą ochronną która jest wokół tarczy????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto wie moze i ja pomysle nad tym

Tu nie ma nad czym mysleć same zalety :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na hamulcach nie ma co oszczedzać. Moim zdaniem jest to jeden z najlepszych modow jakie zrobiłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na hamulcach nie ma co oszczedzać. Moim zdaniem jest to jeden z najlepszych modow jakie zrobiłem...

to prawda...juz zbieram graty i to kolejny mod ktory zrobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...