Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a dwa wentylowany tył daje tylko "ciut" większa siłe ale przede wszystki wieksza pojemnosc cieplna czyli pozwala zachomować kilka razy wiecej niż niewentylowane 288mm

Jest jeszcze różnica w średnicach tłoczków 41mm i 43mm, a to robi już sporą różnicę. Gdy zgłębiałem temat jakiś czas temu, według mądrych wzorów tył 300mm na tłoczku 43mm jest około 15% mocniejszy od tyłu 288mm na tłoczku 41mm. Przód 345mm jest około 9% mocniejszy od przodu 320mm (tłoczki takie same).

A 300mm na tłoczku 41mm? :decayed:

  • Odpowiedzi 12.8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zawsze lepiej niż 288mm na 41, i na pewno taniej niż 300mm na 43 ;)


te procenty sa troche wieksze jak piszesz

Możliwe, liczyłem korzystając ze wzorów znalezionych na necie ;)

Opublikowano

Panowie A4 Cabrio 3.0TDI (ASB) ma tył idento jak zwykla buda A4?

Opublikowano

288mm

Opublikowano (edytowane)

A 300mm na tłoczku 41mm?

No właśnie, ktoś mi może pokazać jaką ma siłę hamowania na ori zestawie od S4 (tłoczek 43mm), bo ja mam hebel z tyłu zbudowany na tłoczku 41mm z tarczą ori S4 300/22 + klocek EBC Ultimax2 i na stacji diagnostycznej wyszło mi, że mam 2354N i 2205N (L/P) siły hamowania.

Jest jeszcze różnica w średnicach tłoczków 41mm i 43mm, a to robi już sporą różnicę

Różnica w średnicy tłoczka (41 vs. 43mm) to niecałe 5%... czy o tyle % jest przez to słabszy hamulec? :mysli:

Mowa oczywiście o porównaniu ori zacisków S4 z ich tańszą alternatywą od VW :naughty:

Panowie A4 Cabrio 3.0TDI (ASB) ma tył idento jak zwykla buda A4?

Tak

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

5% różnicy na średnicach, a już prawie 10% na polu powierzchni tłoczka (a pole nas interesuje). Jeśli myślisz o zmianie 41 na 43 to ja bym raczej dał sobie spokój ;)

Pomiary siły hamowania na stacji ma sprawdzic czy róznica między stronami mieści się w granicach jakiejś tam tolerancji, wystarczy, że ktoś będzie na szerszej "gumie" i siła już będzie inna. Takie jest moje zdanie.

Edytowane przez staniek
Opublikowano (edytowane)

Jakie są alternatywy 300mm na tył z innych aut niż S4 B6/B7? Szukam od roku i dorwać to jak trafić 6 w lotto.

Edytowane przez turzol
Opublikowano (edytowane)

Aaaaa, nie wziąłem pod uwagę pola powierzchni, rzeczywiście wtedy różnica rośnie do 9% :wink:

Na stację przyjechałem na rozmiarowo fabrycznym ogumieniu tj. 235/45R17

Gumki to nowe zimówki Continentala TS850P

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Tarcze i jarzma i tak trzeba dac z S4'ki.

Nie ma zacisku (poza s4), który jest w 100% P&P, ten który sprzedaje Wandej jest powiedzmy w 90% P&P. Od RS4 może byc,ale przewody trzeba wymienic.

Opublikowano

Tarcze i jarzma i tak trzeba dac z S4'ki.

Nie ma zacisku (poza s4), który jest w 100% P&P, ten który sprzedaje Wandej jest powiedzmy w 90% P&P. Od RS4 może byc,ale przewody trzeba wymienic.

W katalogach dla zacisków tylnych TRW S4 B6 piszą że mają też zastosowanie w A4 3.2FSI i 2.0TFSI co może i jest mylące bo przecież te mają 288mm na tyle.

Opublikowano (edytowane)

Jakie są alternatywy 300mm na tył z innych aut niż S4 B6/B7? Szukam od roku i dorwać to jak trafić 6 w lotto.

Zaciski pasują (nie licząc małej przeróbki w mocowaniu linek ręcznego i przewodów hamulcowych) od VW *************************** :wink: Na PW Ci napiszę, bo się co niektórzy jeszcze obrażą na mnie, że psuję im biznes ;)

Jarzma muszą zaś być bezwzględnie od S4, nowe od TRW kosztują w granicach 150zł/szt.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Tarcze i jarzma i tak trzeba dac z S4'ki.

Nie ma zacisku (poza s4), który jest w 100% P&P, ten który sprzedaje Wandej jest powiedzmy w 90% P&P. Od RS4 może byc,ale przewody trzeba wymienic.

W katalogach dla zacisków tylnych TRW S4 B6 piszą że mają też zastosowanie w A4 3.2FSI i 2.0TFSI co może i jest mylące bo przecież te mają 288mm na tyle.

Tak jak Beyer pisze sam śmiga na takim zestawie ode mnie:wink: Jak wertujesz często allegro to skompletujesz za 400zl maks

Tapnięte z SGS5

Opublikowano

Tarcze i jarzma i tak trzeba dac z S4'ki.

Nie ma zacisku (poza s4), który jest w 100% P&P, ten który sprzedaje Wandej jest powiedzmy w 90% P&P. Od RS4 może byc,ale przewody trzeba wymienic.

W katalogach dla zacisków tylnych TRW S4 B6 piszą że mają też zastosowanie w A4 3.2FSI i 2.0TFSI co może i jest mylące bo przecież te mają 288mm na tyle.

Tak jak Beyer pisze sam śmiga na takim zestawie ode mnie:wink: Jak wertujesz często allegro to skompletujesz za 400zl maks

Tapnięte z SGS5

AMEN :D

Opublikowano

Jakie są alternatywy 300mm na tył z innych aut niż S4 B6/B7? Szukam od roku i dorwać to jak trafić 6 w lotto.

Nowe zaciski TRW w granicach 700zł komplet więc nie wiem, czy to nie lepsza opcja niż szukać na siłę używki do malowania i regeneracji. ; )

Opublikowano

Panowie pewnie juz bylo nie raz, ale nie moge znalesc. Ktore oslony od tylu 288mm czy od FWD, czy od Q, pasuja uniwerslnie i pod FWD i Q?

Opublikowano

Od quattro pasują tu i tu.

Opublikowano (edytowane)

Dziekuje bardzo :good:

Edytowane przez biggman
Opublikowano

Czy spece od hamulców mogą mi powiedzieć czy przy zmianie z 255 na 300 z tylu linki bedą pasować czy trzeba wymieniać?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Beda pasowac

Opublikowano

Beda pasowac

:good:

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...