Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Najlepszy silnik pod gaz..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam..

Jestem nowy na forum, więc chciałem zasięgnąć informacji od bardziej kumatych w temacie,a więc czy silnik 2.0 benzyna 130km jest odpowiednią jednostką pod instalację gazową..???

Jakie najlepiej zastosować podzespoły do niego..???

Pytam ponieważ mam zamiar zakupić a4 b6 z myślą o założeniu gazu, lub już z założoną instalacją..

Z góry dzięki wielkie za wszystkie sugestie i porady..

Opublikowano

Gaz podobno dobrze znoszą, ale zanim kupisz to poczytaj o tym silniku :no:

branie oleju itp

Opublikowano

Nie słuchaj opinii tych którzy nie mieli do czynienia z tym silnikiem. Jak kupisz auto zadbane z pewnym przebiegiem to nie powinno być problemów. Wyjątkowo w tym przypadku można się zastanowić nad autem krajowym, ponieważ niemcy serwisują je w trybie long-life i z tąd biorą się problemy z braniem oleju. U nas w serwisach zalecają normalną wymianę oleju co 15 tys km więc powinno być ok.

Co do instalacji ja mam STAG300+ i nie mogę narzekać. W wyborze instalacji weź pod uwagę dostępność serwisu w Twojej okolicy. STAG ma akurat dobrze rozwiniętą sieć serwisów.

Opublikowano

Nie mówię że wszystkie silniki tak mają ale sporo osób ma problemy.

Kiedyś też taki oglądałem, chciałem kupić w porównaniu z B5 1,6 szału nie było, o 30km jest więcej ale buda cięższa.

Poczytałem o tym oleju i dałem spokój.

Samo to ile jest takich audi na sprzedaż z tym silnikiem, a 1.8T już sporo mniej

Szukałem takiego bo turbo to zaraz wydatek itp. ale dałem spokój i mam 1.8T :naughty:

Poczytaj:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=72049.0;highlight=2+0+branie+oleju

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=168654.0;highlight=2+0+branie+oleju

Opublikowano

Jeśli problem jest w przedwcześnie zużytym silniku to raczej łatwo nie będzie. Wszystko wskazuje na to że te silniki, pomimo że niby są do tego przystosowane i tak je się w niemczech serwisuje, nie wytrzymują lub bardzo źle znoszą serwisowanie w trybie long-life czyli z wymianą oleju co 30tys. W praktyce pewnie jeszcze przeciąganej do 50tys. Jeśli jednak w samochodzie był normalnie co 15 tys wymieniany olej i to nie na energooszczędny-lekkobieżny 50w30 a coś porządnego to silnik nie będzie brał oleju i powinien wytrzymać duże przebiegi. Tak że nie masz się co bać się tego silnika, najlepiej sprawdzić jego historię serwisową przed zakupem. Z silników benzynowych stosowanych w B6 jest to najbardziej ekonomiczny, poza może 1,6 ale tym maleństwem się nie interesowałem więc o nim nie wiem. Moc 130KM i 195Nm szału nie ma, szczególnie w porównaniu do większych silników w B6, ale do normalnej jazdy i bezstresowego wyprzedzania francuskich i włoskich wynalazków w zupełności i za nawiązką starcza. Poza tym jest to silnik bardzo zaawansowany technicznie, dzięki czemu jest bardzo elastyczny i ciągnie od dołu niemal jak turbodiesel.

Opublikowano

Nie słuchaj opinii tych którzy nie mieli do czynienia z tym silnikiem. Jak kupisz auto zadbane z pewnym przebiegiem to nie powinno być problemów. Wyjątkowo w tym przypadku można się zastanowić nad autem krajowym, ponieważ niemcy serwisują je w trybie long-life i z tąd biorą się problemy z braniem oleju. U nas w serwisach zalecają normalną wymianę oleju co 15 tys km więc powinno być ok.

Co do instalacji ja mam STAG300+ i nie mogę narzekać. W wyborze instalacji weź pod uwagę dostępność serwisu w Twojej okolicy. STAG ma akurat dobrze rozwiniętą sieć serwisów.

Naturalne żywienie 5 posiłków dziennie.

Kolego jest masa ludzi na tym forum, którzy wkładają tysiące w remont tego silnika i niestety to nie pomaga. Z tym jak trafisz to loteria. Bo oczywiście nie wszystkie muszą być wadliwe i w czasie jazdy próbnej pewnie aż tyle nie ubędzie żeby wywalić Ci błąd. Weź pierwszy lepszy nr do a4 b6 2.0 i od razu wal do kolesia z tekstem ile oleju ubywa bo wiem, że te silniki mają z tym problem. Ja tak robiłem ale po kilku telefonach i tekstach, że około 0.5-1.0 odpuściłem. Kupiłem 1.8T :cool1: Poprzednik jeździł na 10W40, uszczelka pod pokrywa zaworów była do wymiany. Wymieniłem uszczelke olej na MOTUL 5W40 zrobione 4200km i zero ubytku.

Aha gazownie mam już prawie 15000km bo muszę umówić się już na przegląd i jest wszystko dobrze. Najważniejsze to dobry magik do montażu.

Opublikowano

Ja miałem alt'ka przez 3lata i byłem bardzo zadowolony z tego auta,zrobiłem ponad 45tys. km i nic poważnego się nie działo .Auto kupiłem z przebiegiem 138tys.km .Spożycie oleju było w granicach 1.5 do 2l na 15tys.,gaz znosił bardzo dobrze, a osiągi na prawde nie były tragiczne ( można sobie sprawdzić w książce, że przyśpieszenie do 100km/h ma takie same jak 1.9tdi ) .

Co do kupna 1.8t, to oczywiście jest to dużo fajniejsza opcja niż alt ,ale też są znacznie droższe i ciężko kupić w dobrym stanie, poza tym nie ma ich tak duzo na rynku .

Opublikowano

poza tym nie ma ich tak duzo na rynku .

Bo każdy trzyma dla siebie albo rozchodzi się po znajomych.

Opublikowano

Miałem już kilka aut i jakoś olej od wymiany do wymiany nie dolewany (15tys) a ALT trochę sobie pobierze albo więcej.

Kupisz auto za 25tys. i trzeba wozić bańkę oleju w trasę i sprawdzać do 400km - to ja dziękuję

Był temat że na 1000km 0.8l oleju zjadł :kox:

To jest Twój wybór, ale dobrze się zastanów.Chyba że trafisz na super stan.

Opublikowano

ja bym proponował w b6 którąś z Vek 2.4 bądź 3.0

Opublikowano

większy silnik niż 2.0 nie wchodzi w grę..

już sam nie wiem, wolał bym 2.0 ale dobijało by mnie to pożeranie oleju.. :no:

mówicie, że 1.8T..????

no,ok ale jak tam jest z turbiną, tzn. z jej awaryjnością i w ogóle..???

ile tak przeciętnie połknie gazu..???

ogólnie to dzięki tym, którzy czynnie angażują się w temat.. :beer1: :beer1:

i czekam na kolejne sugestie.. :)

Opublikowano

mówicie, że 1.8T..????

no,ok ale jak tam jest z turbiną, tzn. z jej awaryjnością i w ogóle..???

Też miałem ten dylemat. Ale wolałem auto na turbinie niż ciągłe problemy z nadmiernym pobieraniem oleju. A teraz nie zmieniłbym tej decyzji i nie żałuję. Wystarczy dobrze obchodzić się nie piłować na zimnym odczekać moment przed zgaszeniem autka żeby turbo się schłodziło i będzie wszystko ok. W 1.8T masz moc i zawsze możesz ją podnieść. Spalanie gazu: na zbiorniku 41l robię 360km. Wiadomo przyjdzie zima to więcej benzynki idzie bo dłużej się nagrzewa. W tym roku większą ilość zatankowałem tylko w tym miechu. Wszystko zależy jaki trasy robisz do pracy/szkoły.

Opublikowano

Kolego 1.8T AVJ bardzo fajnie jeżdzi na lpg- mam takową sztukę. Dobrze wystrojony pali tyle samo co Pb

Opublikowano

Ja również nie żałuję, jak pierwszy raz się przejechałem to normalnie szok.

Wciska w fotel i jeszcze quattro, samochód jakby przyklejony do szosy.

O turbinę należy dbać, ale jakby co, to remont też nie jest taki straszny, przecież w TDI są turbiny też.

Podoba mi się jeszcze ten odgłos turbiny, w TDI nie słychać chyba

Opublikowano

Mam teraz turbo w dieslu i właśnie chciałem coś bez, ale skoro tak zachwalacie 1.8T to może i ja zacznę je brać pod uwagę..

Nie mówiąc już o Quattro bo chyba w kwocie ok. 25tys. ciężko będzie taką sztukę upolować, oczywiście w zadawalającym stanie, a nie jakiegoś ulepka..

Opublikowano

jak bez turbo to tylko 4,2 :naughty:

Opublikowano

jak bez turbo to tylko 4,2 :naughty:

dzwiek miazdzy suty :notworthy:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...