przemek4net Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 A uzyskuje sie to przez dotrysk paliwa, na poczatku fazy wydechu oraz w fazie wydechu hmmm.... Primo nr 1: dotrysk jest w poczatkowej fazie rozprezania a nie wydechu - gdyby byl w fazie wydechu to by sie nie spalil (to nie benzyna, ze "swieca" zapalisz) a chodzi o to, ze przez doopny/teoretycznie zle dobrany kat wtrysku (jak powerbox zwiekszajacy koks bez zwiekszenia wyprzedzenia) przy tym spalaniu podniesie sie temperatura spalin.. i to sie wlasnie dzieje: temperatura spalin sie podnosi i tyle wezmy 1Zta w okresu sanacji dokoksowanego powerboxem, z zajechanymi wtryskami, ktore "leją"... jak wiadomo powerboxy w wiekszosci przypadkow podnosza zwyczajnie dawke paliwa przy tym samym wcisnieciu pedalu gazu (np przy 60% wcisniecia koku jest tyle co w serii przy 100%) ale niestety nie wplywaja na kat wtrysku (czyli dalej jest on taki jak przy dawce przypisanej dla seryjnego auta dla 60% wcisniecia gazu)... turbina takze wiecej nie laduje... efekt "1zecior zap..." tyle ze dymi przy tym bo koksu +50% no i lejace wtryski + niewlasciwy (za pozno rozpoczaty) wtrysl - jedenzecior jakos mimo nie zwieksza stany oleju? wezmy duzego fiata z wypadajacymi zaplonami czasem: wciaga mieszanke paliwa i powietrza do cylindra, ta czesciowo juz mu przez pierscienie w fazie sprezania w skrzynie korobowa idzie (otworzyc wlew oleju, zatkac odme i wiac bedzie), co n-ty cykl pracy wogole nie spala i paliwo nie zwieksza poziom oleju? Czary? Problem zwiekszania stanu oleju nie dotyczy aut z silnikami z filtrem czastek ale auto z pompowtryskami Pozdrawiam, Przemek
Musashi Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 faktycznie, z katem wtrysku troche przesadzilem to 350 po GMP. tutaj maly cytat z literatury serwisowej Audi. Co prawda wyjasnia dlaczego nienalezy stosowac paliw Bio, jednak jasno informuje, ze takie zjawisko zachodzi w przypadku ON rowniez, z tym ze olej napedowy ma mozliwosc odparowania. czyli, skoro jednak ON moze sie dostac do oleju to moze nie ulec odparowaniu gdy eksploatacja pojazdu powoduje ze silnik jest niedogrzany.
przemek4net Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 przeciez wiadomo, ze paliwo dostaje sie do oleju (patrz przyklad z duzym fiatem)... gdyby tak nie byloby zmienialbym olej nie czesciej niz raz na 5 lat Twierdze tylko, ze w tych silnilach nie filtr czastek stalych popowtryski u podstaw tego leza Pozdrawiam, Przemek
Musashi Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 przeciez wiadomo, ze paliwo dostaje sie do oleju (patrz przyklad z duzym fiatem)... gdyby tak nie byloby zmienialbym olej nie czesciej niz raz na 5 lat Twierdze tylko, ze w tych silnilach nie filtr czastek stalych popowtryski u podstaw tego leza Pozdrawiam, Przemek zrobilbys duzy blad. oleje w skutek wysokich temperatur ulegaja sukcesywnym przemianom chemicznym, m.in utlenianiu. Podobny proces dotyczy dodatkow do olejow. Proces zachodzi rowniez w temperaturze atmosferycznej. Po 2 latach nawet wykonujac nawet male przebiegi olej nadaje sie do wymiany. A co do ON w paliwie, nie twierdze ze przyczyna nie sa gniazda PD, ale DPF rowniez moze byc za to odpowiedzialny. Dlaczego AWX i AVF ten problem nie meczy tak czesto jak BPW?
griga-st Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 Problem zwiekszania stanu oleju nie dotyczy aut z silnikami z filtrem czastek ale auto z pompowtryskami co n-ty cykl pracy wogole nie spala i paliwo nie zwieksza poziom oleju? Czary? Przemek , jakieś dwa lata temu tez prosiłem na forum o wytłumaczenie fenomenu przybywania oleju. Odpisano mi ze przez DPF a dokładniej dotrysk paliwa. Podawałem przykłady mw.takie jak ty, no i... koledzy zrugali mnie trochę ze nie kapuje . Auto było jeżdżone sporo po miejscu, wiec "przybywało" oleju na potęgę(jw.). Po usunięciu DPF oleju zaczęło ubywać, co wydaje mi się przy silniku o sporym przebiegu(pn.160tys)to normalne. Czary? Dlaczego AWX i AVF ten problem nie meczy tak czesto jak BPW? No właśnie?
antonio Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 ja wywaliłem DPF i oleju nie przybywa
piotrsob1 Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 ja wywaliłem DPF i oleju nie przybywa A próbowałeś zdiagnozować co było nie tak z twoim DPF-em zanim go wyrwałeś ? Może wywaliłeś( ewntualnie sprzedałeś na złom ) całkiem dobry filtr, a przyczyną był jakiś głupi czujnik
marda16 Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Opublikowano 21 Lutego 2012 antonio wiesz coś więcej jak był użytkowany wcześniej twój samochód(okresy między wymianą oleju,itp)?
Musashi Opublikowano 22 Lutego 2012 Opublikowano 22 Lutego 2012 przeciez wiadomo, ze paliwo dostaje sie do oleju (patrz przyklad z duzym fiatem). benzyna ma nizsza temperature wrzenia niz ON, w zwiazku z tym biorac pod uwage odpowietrzanie komory korbowej nie ma szans zbyt dlugo w oleju pozozstac. zwyczajnie, oddestylowana zostaje...
antonio Opublikowano 22 Lutego 2012 Opublikowano 22 Lutego 2012 antonio wiesz coś więcej jak był użytkowany wcześniej twój samochód(okresy między wymianą oleju,itp) Auto firmowe, do 175kkm serwisy co 15kkm Przy 173kkm wymiana oleju w PL i przez 16 miesięcy zrobione 20kkm praktycznie po miescie. Wymiana oleju 194kkm (juz u mnie) i po 8kkm zacząłem szukać przyczyny dziwnego zachowania silnika czasami i w taki oto sposob doszedlem do walka a powiem Ci ze wygladal strasznie.
Musashi Opublikowano 22 Lutego 2012 Opublikowano 22 Lutego 2012 antonio wiesz coś więcej jak był użytkowany wcześniej twój samochód(okresy między wymianą oleju,itp) Auto firmowe, do 175kkm serwisy co 15kkm Przy 173kkm wymiana oleju w PL i przez 16 miesięcy zrobione 20kkm praktycznie po miescie. Wymiana oleju 194kkm (juz u mnie) i po 8kkm zacząłem szukać przyczyny dziwnego zachowania silnika czasami i w taki oto sposob doszedlem do walka a powiem Ci ze wygladal strasznie. a w jakim stanie miales gniazda PD? glowice lub PD demontowales?
antonio Opublikowano 22 Lutego 2012 Opublikowano 22 Lutego 2012 Gniazda oki, pompki wymontowane (oringi tez byly OK) i umyte ultradzwiekami, zalozone nowe oringi, szklanki i panewki walka wraz z walkiem
marda16 Opublikowano 22 Lutego 2012 Autor Opublikowano 22 Lutego 2012 czyli co, twoje auto było lepiej użytkowane, miał częstszy serwis i wymianę oleju aż mi się nie chce wierzyć że w firmie nie jeździł na longlife ale być może
antonio Opublikowano 22 Lutego 2012 Opublikowano 22 Lutego 2012 mam książkę, wydruki z Vassa do każdej wymiany oleju itd oraz wydrukowaną calutką historię z ASO mój furacz przy 35kkm dostał nowy silnik i widzisz jakie kwiatki jak kupiłem go przy 194kkm to też miałem prawie o litr wyższy stan oleju - no ale jak wspomniałem wcześniej auto zrobiło 20kkm po Radomiu
marda16 Opublikowano 22 Lutego 2012 Autor Opublikowano 22 Lutego 2012 a powiedzcie czy to dużo roboty i jakie koszty żeby u mnie sprawdzić te gniazda i uszczelniacze które może są przyczyną ? acha, czy to robić w serwisie czy szukać dobrego mechanika?
marda16 Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Opublikowano 28 Lutego 2012 Dzwoniłem do serwisu a więc koszt diagnozy -400zł, jeżeli chodzi o wymianę uszczelniaczy to 900zł, połowa części połowa robocizna:sad: więc kupuję olej filtry uszczelniacze i umawiam się na robotę u mechanika,robota 200zł+części i chyba trzeba zaglądnąć na napęd pompy przy okazji spuszczonego oleju,co byście jeszcze doradzili czy coś kupić już do napędu pompy?
Musashi Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 pamietajcie, ze zajrzenie do PD to wymiana wszystkich uszczelnien. srub mocujacych zarowno PD jak i osie dzwiegienek. trudnosc to prawidlowa regulacja. raz ustawienia PD w gniazdach, a dwa polozenia srub regulacyjnych PD w dzwigienkach sterujacych. dlatego wymagane jest aby wykonujacy wiedzial co robi i dlaczego.
Jacek001 Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 tak tak wiem że to ON się dostaje do oliwy :wallbash:czyli już czas wywalić DPF chociaż nawet się nigdy ikonka nie zapaliła,może ktoś to robił i poleca jakiś warsztat w moich okolicach? Co do usunięcia DPF to mogę polecić Ci z lubelskiego www.tune-soft.pl Swoją droga to zajrzyj to pompowtryskiwaczy czy przypadkiem nie leją. U znajomego w A6 2.0 tdi 140km był taki problem, przez co poleciał filtr DPF a za nim pociągeło jeszcze turbo. Podobno występowało zbyt duże ciśnienie w układzie smarowania. Do silnika wchodzi około 4 litrów oleju, przy wymianie zeszło około 8 litrów. Olej żadki, o zapachu oleju napędowego, podobno pompowtryski doprowadziły do tego jak również przerywany cykl regeneracji DPF.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się