radeek9 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Opublikowano 9 Stycznia 2017 dzieki. z allegro nie bede kupował, jedynie chodzi mi o numer części czy takie są dobrej jakości. dopiero zauważyłem, że na aukcji jest opakowanie ruville. jesli w sklepie motoryzacyjnym wałek o tym numerze przyjdzie w tym opakowaniu to nie brać? kilka osob odradzało ruville'a
Lukasz_N Opublikowano 9 Stycznia 2017 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Tak jak wiele osób już tutaj pisało: Ruville to tylko "pakowacz", więc co w pudełku dostaniesz nie wiadomo.
slawekk1980 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Odnośnie wypadających broków, czy objawem tego może być narastajaca głośność w kabinie (tak basowo) podczas wkręcania na obroty w czasie jazdy, na moje ucho trochę za głośno jak na Audi :-). Na postoju nie słychać tego klepania które są na filmikach, co prawda z obudowy filtra słychać lekko basowy pogłos ale to chyba normalna praca silnika, nie ma przecież opcji aby było zupełnie cicho przy tym silniku. Jest jakaś reguła z tymi brokami, np. że wypadają raczej przy większych przebiegach, przy wymianie oleju w trybie longlife itp.? Mam przejechane 120.000 km, przebieg pewny i nie wiem czy jest sens ściągać pokrywę, czy później nie będzie podciekać spod uszczelki, samej uszczelki chyba nie idzie dokupić?
kamil-vag Opublikowano 28 Stycznia 2017 Opublikowano 28 Stycznia 2017 12 godzin temu, slawekk1980 napisał: ...nie wiem czy jest sens ściągać pokrywę, czy później nie będzie podciekać spod uszczelki, samej uszczelki chyba nie idzie dokupić? Ściągaj śmiało, nie ma jakiejś reguły na broki... jednym wypadają wcześniej innym później, chociaż wychodzi na to, że pierwsze TDI PD mają z tym mniejszy problem niż te późniejsze. Uszczelka, jak dobrze się ją wyczyści i odtłuści, to samo z kanalikiem w pokrywie, nie ma prawa cieknąć po dokręceniu odpowiednim momentem i w odpowiedniej kolejności. Niby przebieg masz mały, ale warto zajrzeć ocenić stan krzywek i czy broki są na miejscu
Brzozek Opublikowano 10 Marca 2017 Opublikowano 10 Marca 2017 Czeka mnie wymiana wałka w BRB, przestudiowałem temat i podsumowując: wałek kolbenschmidt, popychacze INA, panewki Glyco + simering jakie jeszcze potrzebne są śruby ? Przy wymianie wałka warto sprawdzić/wymienić uszczelnienia PD? czy nie ma sensu pchać się w koszta?
car_diag_cork Opublikowano 24 Marca 2017 Opublikowano 24 Marca 2017 Czeka mnie wymiana wałka w BRB, przestudiowałem temat i podsumowując: wałek kolbenschmidt, popychacze INA, panewki Glyco + simering jakie jeszcze potrzebne są śruby ? Przy wymianie wałka warto sprawdzić/wymienić uszczelnienia PD? czy nie ma sensu pchać się w koszta? Śruby mocujące mostki wałka oraz śruby dźwigienek pompowtryskiwaczy. Jeśli parametry pompek w vag-u masz ok to nie ruszaj Zazwyczaj problemy pojawiają się po dotknięciu pompek. Prawdopodobnie gniazda pompowtryskiwaczy są delikatnie zużyte i jeśli nie wyrównasz ostrych krawędzi to podczas wkładania pompek poprzecinasz oringi i robota od nowa.
Brzozek Opublikowano 26 Marca 2017 Opublikowano 26 Marca 2017 Dnia 24.03.2017 o 10:22, car_diag_cork napisał: Śruby mocujące mostki wałka oraz śruby dźwigienek pompowtryskiwaczy. Znalazłem na alledrogo "ŚRUBA POMPOWTRYSKIWACZA VW AUDI 1.9 2.0TDI VAG ORG" o nr 038103385A jaki ma nr ta druga śruba?
lukaszooo Opublikowano 26 Marca 2017 Opublikowano 26 Marca 2017 Z tego co pamietam to powinno byc wszystko w pierwszym poście. Śruba pompowtrysku 038 103 385A śruba mocowania popychaczy czyli "klawiatury" 038 103 714A
CzarekJ Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam serdecznie. Proszę o podanie namiarów na rzetelnego i sprawdzonego sprzedawcę wałków rozrządu. Potrzebuję zakupić wałek Kolbenschmidt do silnika AVF. Może ktoś z forum nimi handluje? Edytowane 12 Kwietnia 2017 przez CzarekJ
BoskiEnrike Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Witajcie. Niecały rok temu, wymieniałem wałek rozrządu (potencjalnie był to Ruville), rozrząd, szklanki (Ina), uszczelnienia (bosch), olej Motul 5W-30, płyny, filtry. Po zabiegu auto miało problem z odpalaniem, z ciągnięciem od dolnych obrotów. Zdiagnozowanie problemu przerosło kolejnych mechaników począwszy od wykonawcy. Po przejechaniu 12tys. auto chodziło na tyle źle że trzeba było zajrzeć pod dekiel... A tam koszmar - wałek ponownie wytarty tyle że krzywki przypominają bardziej kwadraty, szklanki jak po strzelaninie. Ręce mi opadły... Czy już te wałki robią z marchwi czy przyczyna leży w innym miejscu? Pomocy!
turzol Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 1 minutę temu, BoskiEnrike napisał: Witajcie. Niecały rok temu, wymieniałem wałek rozrządu (potencjalnie był to Ruville), rozrząd, szklanki (Ina), uszczelnienia (bosch), olej Motul 5W-30, płyny, filtry. Po zabiegu auto miało problem z odpalaniem, z ciągnięciem od dolnych obrotów. Zdiagnozowanie problemu przerosło kolejnych mechaników począwszy od wykonawcy. Po przejechaniu 12tys. auto chodziło na tyle źle że trzeba było zajrzeć pod dekiel... A tam koszmar - wałek ponownie wytarty tyle że krzywki przypominają bardziej kwadraty, szklanki jak po strzelaninie. Ręce mi opadły... Czy już te wałki robią z marchwi czy przyczyna leży w innym miejscu? Pomocy! Ale wiele razy tutaj pisane było - żadnych żeliwnych odlewanych wałków bo przy obciążeniach jakie sa generowane w PD-kach wytrzyma kilka tys km. Wkleje ponownie bo widze ze do niektorych nadal nie dociera Ale jeśli chodzi o after-market to można znaleźć wałki 3 rodzajów: Odlewy żeliwne utwardzane na zimno (iron chill cast) ZŁOM, nie wytrzymują obciążeń w TDI PD, taki typ wałków nadaje się tylko do silników z rolkami do zaworów, a nie z płaskimi popychaczami. Takim wałkiem są te wszystkie Camshaft International czy też Federal Mogul CAM672 lub Kolbenschmidt 50006304/1 - ogólnie wszystkie za ~500zł. Odlew żeliwny utwardzany indukcyjnie (iron cast induction hardened) Już lepiej, tutaj wyraźnie się tym chwali tylko Federal Mogul przy wałku CAM914. Wałek stalowy, kuty lub obrabiany od zera (steel, steel alloy, steel billet) Prawdopodobnie tak jest wykonany oryginał. Wyraźnie jest są tak opisane wałki Kolbenschmidt 50006304 (bez /1) i Federal Mogul CAM928. Niestety oba są w tej chwili produktami wirtualnymi, nikt ich nie ma, nikt nic nie wie. Marki takie jak Febi, Ruville, Myele nie produkują wałków - to tylko pakowacze i nie ma w katalogach żadnej informacji w jakiej technologi są wykonane.
BoskiEnrike Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Dzięki za uświadomienie ale zrozum jedno - ja oddałem auto do warsztatu (tak na marginesie klubowicza tego forum) z nadzieją, że zrobi mi porządnie auto. Wychodzi na to, że to do niego nie dotarło co się powinno montować. Czyli wychodzi na to, że jedynym ratunkiem jest odnalezienie używki w dobrym stanie.
lukaszooo Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Na wałku ruvilla przejechałem 30 tys i po takim przebiegu pod palcem wyczuwalny był delikatny uskok ale w pracy silnika nie zmieniło się nic, auto nie jest juz w moich rękach ale z tego co wiem to teraz ma 50 tys i dalej jeździ. 1
MariuszKK Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Dnia 15.04.2017 o 13:09, BoskiEnrike napisał: Dzięki za uświadomienie ale zrozum jedno - ja oddałem auto do warsztatu (tak na marginesie klubowicza tego forum) z nadzieją, że zrobi mi porządnie auto. Wychodzi na to, że to do niego nie dotarło co się powinno montować. Czyli wychodzi na to, że jedynym ratunkiem jest odnalezienie używki w dobrym stanie. Zacznijmy od tego jaki silnik masz? AWX, AVF czy może BKE?
BoskiEnrike Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 2 godziny temu, MariuszKK napisał: Zacznijmy od tego jaki silnik masz? AWX, AVF czy może BKE? AVF
MariuszKK Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 No to możesz sprawdzić czy: 1. wszystkie wtryski są z takim samym oznaczeniem 2. nie zamontowali Ci wałka AF, do DPF
lukaszooo Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Pompowtryski nie muszą mieć takich samych końcówek, znam dwa auta które mają po dwie inne pompki i ładnie pracują.
MariuszKK Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 No pod warunkiem że są od tej samej mocy, bo inaczej bipy i dawka paliwa skaczą i silnik nie będzie równo pracował.Wysłane z mojego SM-G901F przy użyciu Tapatalka
DanielMod Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 Dnia 15.04.2017 o 13:03, turzol napisał: Ale wiele razy tutaj pisane było - żadnych żeliwnych odlewanych wałków bo przy obciążeniach jakie sa generowane w PD-kach wytrzyma kilka tys km. Wkleje ponownie bo widze ze do niektorych nadal nie dociera Ale jeśli chodzi o after-market to można znaleźć wałki 3 rodzajów: Odlewy żeliwne utwardzane na zimno (iron chill cast) ZŁOM, nie wytrzymują obciążeń w TDI PD, taki typ wałków nadaje się tylko do silników z rolkami do zaworów, a nie z płaskimi popychaczami. Takim wałkiem są te wszystkie Camshaft International czy też Federal Mogul CAM672 lub Kolbenschmidt 50006304/1 - ogólnie wszystkie za ~500zł. Odlew żeliwny utwardzany indukcyjnie (iron cast induction hardened) Już lepiej, tutaj wyraźnie się tym chwali tylko Federal Mogul przy wałku CAM914. Wałek stalowy, kuty lub obrabiany od zera (steel, steel alloy, steel billet) Prawdopodobnie tak jest wykonany oryginał. Wyraźnie jest są tak opisane wałki Kolbenschmidt 50006304 (bez /1) i Federal Mogul CAM928. Niestety oba są w tej chwili produktami wirtualnymi, nikt ich nie ma, nikt nic nie wie. Marki takie jak Febi, Ruville, Myele nie produkują wałków - to tylko pakowacze i nie ma w katalogach żadnej informacji w jakiej technologi są wykonane. Czyli wałek z tej aukcji będzie jak najbardziej ok ? http://allegro.pl/walek-stalowy-passat-b5-sharan-touran-t5-1-9-tdi-i6807452267.html Szukam właśnie wałka do swojego BPW przed założeniem turbo GTB chcę włożyć nowe graty w głowicę . Stary wałek jeszcze by napewno jezdził ale lekkie ślady już na nim widać :-)
BoskiEnrike Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 Ja zdecydowałem się na zakup oryginalnej używki i raczej się nie zawiodę jak w przypadku tych wszystkich zamienników. Tam gdzie wybierałem wałek dla siebie (w Suchedniowie), mogłem wybrać z pośród ok. 20 sztuk, po przemierzeniu krzywek suwmiarką wyszło że ta sztuka nie nosi oznak zużycia. Cena - 350zł, w porównaniu do tego co miałem założone za 670zł Ruvilla i co z niego zostało po przejechaniu niecałych 12k km to chyba dobra inwestycja - przynajmniej taką mam nadzieję Auto chodzi tak jak trzeba, pali bez problemu więc w końcu mogę spać spokojnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się