Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dziś przypadkowo znalazłem w internetach... i to podobno po wymianie wałka i szklanek. Ale napitala... :huh:

Edytowane przez Maestro_86
Opublikowano

Dziś przypadkowo znalazłem w internetach... i to podobno po wymianie wałka i szklanek. Ale napitala... :huh:

było wcześniej pare stron. Dudnienie to nic innego jak zawory i trzeba z tym jeździć dopóki nie padnie i szukać wtedy głowicy albo silnika. Byłem z tym u mechanika i robił passata awx i mowi do mnie czym TY sie przejmujesz każdy Tdi tak dudni :D

Opublikowano

Kolego to mój filmik cały czas dudni przejechałem już z tym ok 3000 km i dudni teraz jak są mrozy to od rana jest cicho ale później to... Masakra szklanki i wałek ruville, zastanawia mnie czy to czasem szklanki może jakies do d*py

Opublikowano

No to nieźle. A przed wymianą tak samo Ci waliło czy mniej? Oprócz dudnienia masz jeszcze jakieś inne objawy? drży buda? buczy w srodku?

Opublikowano

Tak samo przed wymiana innych objawów nie ma tylko to cholerne dudnienie. W środku trochę słychać ale nie ma tragedi

Opublikowano

Dramat. Wykosztowałeś się i d*pa z tego.

Opublikowano

Jedno mnie dziwi że słychać cykanie jak by któraś szklanka nie domagała założyłem szklanki ruville zastanawiam się czy nie wymienić na ina

Opublikowano

No szklanki to podobno INA bo niby na pierwszy montaż szły, Koszt szklanek nie taki straszny możesz spróbować, tylko koszty wymiany dolecą

Opublikowano

Jedno mnie dziwi że słychać cykanie jak by któraś szklanka nie domagała założyłem szklanki ruville zastanawiam się czy nie wymienić na ina

Szklanki ruville to nic innego jak INA.
Opublikowano

Dziwna sprawa jeśli masz wsio nowe, to cykanie to według mnie popychacze klepiące o szklanki lub szklanki o zawory. Jest jeszcze opcja ze to pompki ale nigdy nie słyszałem żeby tak głośno chodziły.

Mechanik ci tak powiedział żebyś dał mu spokój wziął kase za prostą robotę a teraz ma cie głęboko. W tym aucie głowica pada przy przebiegu powyżej 500 tysi więc nie słuchaj mechanika że to zawory tylko każ mu zmierzyć ciśnienie.

Opublikowano (edytowane)

Dziwna sprawa jeśli masz wsio nowe, to cykanie to według mnie popychacze klepiące o szklanki lub szklanki o zawory. Jest jeszcze opcja ze to pompki ale nigdy nie słyszałem żeby tak głośno chodziły.

Mechanik ci tak powiedział żebyś dał mu spokój wziął kase za prostą robotę a teraz ma cie głęboko. W tym aucie głowica pada przy przebiegu powyżej 500 tysi więc nie słuchaj mechanika że to zawory tylko każ mu zmierzyć ciśnienie.

Sratatata :) Mechanik akurat nie robił mi żadnego zabiegu przy głowicy a akurat jest to mój sąsiad przez płot i wiem że w chu... nie leci jak naprawia. Wtopcie w silnik jeszcze z 5 koła :D

Grześ mierzył ciśnienie miał po 32 bary wymienił wałek szklanki dudnienie nadal jest resztę odpowiedzcie sobie sami.

Edytowane przez Jarek882
Opublikowano

Temat rzeka co egzemplarz to inna historia, ale na tym filmie silnik chodzi strasznie brzydko i coś napewno jest nie tak.

Opublikowano

Strasznie ehh co zrobić cały czas myślę ale teraz św i trochę kasy trzeba zaoszczędzić

Opublikowano (edytowane)

Przy takim dudnieniu po wymianie szklanek musi być problem po stronie gniazd zaworowych i/lub zaworów, które się niedomykają i robi się cofka z komory spalania? Dobrze kminie?

Ide nagrać jak to u mnie słychać....

https://www.youtube.com/watch?v=kjrg48D9lpk&feature=youtu.be

Edytowane przez C4_KAWON
Opublikowano

:grin: widzę znowu temat powrócił.

Panowie ogarnijcie się i zlejcie temat. Szkoda Waszego zdrowia, kasy i nerwów. Tak, jak Jarek wyżej wspomniał. Jestem po wymianie całej hydrauliki, nawet pompki mi doszły inne. Robiłem to w wydaje mi sie dobrym zakładzie. Od wymiany może 2 tysiące. Dudni, stuka, pufa, puka - wszystko na raz. Ale auto odpala, nie kopci, nie chleje 100na100, nie ma muła - jeździ jak złoto. Minusem jest tylko ten dźwięk, wyraźnie inny niż przed wymianą. Mógł bym spróbować wymienić jeszcze raz wałek, szklanki, pompki wstawić od AVFa, a nie od 2.5 TDI. Ale co to da???? Wydam kupę kasy, a może wcale nie być lepiej. Diagnozy innych warsztatów są takie, że najprawdopodobniej szklanki i wałek jakieś dziwne, ale sami odradzają wymianę, gdyż może nic nie wnieść.

Z tymi zaworami, to też radził bym się zastanowić. Sprawdzić ciśnienie, zrobić próbę olejową, dopiero wtedy będzie wiadomo, czy warto sie tym przejmować.

U mnie wszystko z cisnieniem jest w normie, więć nie drąże tematu.

Jeśli macie za dużo kasy, trzeba było kupić coś młodszego, a nie 12 letniego parcha i teraz się dołować stanem i ładować bezcelowo kasę mechanikom do kieszeni :wink:

Lub wyjście numer dwa, czyli doposażać swoje dupowozy i cieszyć się nowym gadżetem na pokładzie :wink:

Miłego wieczoru Panowie :hi:

Opublikowano (edytowane)

A ja już po cichu myślałem , że w swojej powinienem przebieg liczyć X 2, z racji bardzo ciężkiej nogi, a tu proszszę, po normalnej jeździe też wygląda prawie tak samo jak u mnie :grin::kox:

Pomierz krzywki, lej Militeca i będziemy co jakiś czas sprawdzać jak postępy w zużyciu :whistling::hi::decayed:

Tak zrobię, a w międzyczasie zrobiłem logi, czy widać na nich coś niepokojącego? :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/296338-b7-19-bke-prosba-o-analize-logow/

No i będzie faza... A właściwie jej brak... krzywka zjechana jak w większości przypadków. Dam sobie upitolić że dźwięk który słyszałem to właśnie to. Jak jeszcze nie złożyłeś to zrób zdjęcia innych wierzchołków krzywek zaworów wydechowych. Niech zgadne... to jest 3 cylinder i oczywiście zawór wydechowy. Żeby obrócić wałek do zdjęcia na biegu przeciągnij auto ręcznie. Nie odpalaj :-)

wysłane z Commodore 64

Inne krzywki są chyba ok, wszystkie wyglądają tak:

http://www.directupload.net/file/d/3821/btthzdoh_jpg.htm

Zrobiłem jeszcze ujęcia boku tej krzywki z trzeciego cylindra, być może tutaj lepiej widać:

http://www.directupload.net/file/d/3821/98uwtsoy_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/3821/nti9k9x6_jpg.htm

Jak myślicie jak jest przyczyna tego że tylko ta jedna się przytarła?

Mój blok made in GERMANY:

http://www.directupload.net/file/d/3821/ffzrgmqr_jpg.htm

Edytowane przez Tajfun211
Opublikowano

muszę się zgodzić z grzes283 wszystko wymienione cała góra silnika ( wałek, popychacze, uszczelniacze itd ) a dudni jak dudnił no może odrobinę mniej i silnik się nie telepie wałek był wytarty na 1 krzywce wydechowej, ciśnienie wszystko w normie zawory nie puszczają wiec zostaje coś z układem wydechowym sam nie wiem ale od teraz już się tym nie przejmuję.

Opublikowano

pierwsze zdjęcie powinno być w pierwszym poście z tytułem "tak wygląda fazka krzywki" :banan:

na dwóch pozostałych widać zużycie - tyle w temacie...

Opublikowano

Trochę nieład jest w podpiętych tematach bo co 2-3 stronę dużo info się powtarza... Jakiś mod mógłby wkleic najważniejsze info fo I postu...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Jeśli silnik nie wykazuje większych usterek to nie ma co drążyć. Tym bardziej że nawet inna marka oleju może powodować inny dźwięk silnika. Ja te dudnienie słyszę prawie w każdym 1.9 tdi PD a w VP dochodzi jeszcze cykanie, czyli szklanki.

A kiedy u mnie dudnienie się nasila??? Jak próbuje ruszyc np. na 2 czy 3 biegu bez gazu. Jak puszczam sprzęgło bardzo powoli, to w pewnym momencie słychać takie wyraźne dudnienie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...