Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

grzes283 jeśli chodzi o kąt synchronizacji to mój mechanik który między innymi 6 lat w ASO audi pracował i zrobił tych silników dziesiątki zawsze ustawiał synchro na zero. Śmiał się jak ktoś kombinował bo po to jest tolerancja -3/+3.

Dając bardziej w minus uzyskasz "moc" w plus "miększą" pracę silnika.

Tunerzy zalecają przy typowej korekcie softu -1 po to aby przy ostrym deptaniu synchro nie wyjeżdżało zbytnio na plus.

Powyższe możesz zauważyć że przy robieniu dynamicznie 004 jak przy coraz wyższych obrotach A co za tym idzie większej mocy synchro ucieka na plus. Zwłaszcza gdy rozrząd ma już trochę najechane i napinacz nie "trzyma" jak nowy.

Tak się zastanawiam że skoro miałeś włożone pompki z innego silnika to czy była robiona korekta softu? A w ogóle podstawowe pytanie czy cała akcja wymiany była zrobiona bez jakiegoś babola typu odpowiednie ustawienie PD względem komory spalania oraz luzu.

wysłane z Commodore 64

Edytowane przez elmer80
Opublikowano (edytowane)

Pewnie była robiona korekta softu. Inaczej nie sądzę aby wszystko banglalo.

Tak dokładniej to powiedziano mi, że pompki są od 5 litrowej V10. Po sprawdzeniu w innym warsztacie potwierdzono to i powiedziano ze to są te same co w 2.5 tdi. Zamienne ze soba H i F.

Edytowane przez grzes283
Opublikowano

Producentem nie jest ale wiem czego dowiedziałem się w aso, gdy prawie dwa lata temu przerabiałem to u siebie wszyscy forumowi specjaliści mówili ze jeśli wymiana to tylko na ori. Siedziałem u gościa z działu części ponad godzinę i według jego jak i numerów są to dwa inne produkty do innych silników.

Opublikowano

witam. czy wie ktos moze gdzie dostane dobry walek rozrzadu?oryginal albo dobry zamiennik?

Opublikowano

Ori tylko w ASO za 2500....

Jak zamiennik to FM lub KS, ale tylko utwardzane, ale nawet te walki to nie to samo co ori.

Używany w dobrym stanie to jak szóstka w lotka...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Ori tylko w ASO za 2500....

Jak zamiennik to FM lub KS, ale tylko utwardzane, ale nawet te walki to nie to samo co ori.

Używany w dobrym stanie to jak szóstka w lotka...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

aha...a ciekawe czy kazde aso ma takie same ceny

Ori tylko w ASO za 2500....

Jak zamiennik to FM lub KS, ale tylko utwardzane, ale nawet te walki to nie to samo co ori.

Używany w dobrym stanie to jak szóstka w lotka...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

aha...a ciekawe czy kazde aso ma takie same ceny

po rozmowie z aso walek 2500zl... wiec zapytalem czy dla serwisow taniej a pan mi na to ze moga dac 7 procent znizki

Opublikowano

Ja po znizkach kupiłem za 2300

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Ja po znizkach kupiłem za 2300

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

no to by sie zgadzalo te 7 procent wyjdzie 2300... a jakie szklanki do te go? ina?

Ja po znizkach kupiłem za 2300

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

no to by sie zgadzalo te 7 procent wyjdzie 2300... a jakie szklanki do tego? ina? te czarne?

Opublikowano

Wszystko masz opisane w temacie, kilka stron wstecz...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Panowie u mnie 315 tyś i jest też delikatne dudnienie, ale było gorzej, lekarstwem okazało się sprawdzenie synchronizacji wałka rozrządu, miałem walnięte o 1 stopień, ustawiłem idealnie na zero i jest lepiej, co prawda delikatnie dudni ale nie bierze oliwy, nie trzęsie, nie kopci trzyma moc, pali od strzała - co chcieć więcej, znajomy który "ruszył" górę z tego powodu stwierdził ze drugi raz by tego nie zrobił bo nagle okazało się że połowa rzeczy była zużyta i kasy poszło kupe, taniej wyjdzie jeździć do końca i wstawić BLT z przebiegiem około 100-150 tyś ;)

Opublikowano (edytowane)

Panowie, pierwsze odpalenie po nocnym postoju i słychać przez pierwsze kilka sekund szklanki jak sie tłuką... To norma czy c**j by strzelił nowe szklanki? Lany oczywiście motul specific od chłopaków ze szczecina, przelatane 1500 km od ostatniej wymiany i 3500 km po remoncie...

Edytowane przez C4_KAWON
Opublikowano

Eee, to norma. Mi też po wymianie jakieś tysiąć stuknął i z nim słychać silnik :grin:

Jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć. To już chyba nigdy nie bedzię cicho i lekko chodził..... :wink:

Opublikowano

Tak więc trzeba zalac miltec1;-)

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

zamiast pakowac kolejne tysie w b6 zbieraj na b7.

Opublikowano

zamiast pakowac kolejne tysie w b6 zbieraj na b7.

nie kazdemu się podoba B7 , ja jestem zdania że to najmniej udany model z całej rodziny A4

Opublikowano

Podoba nie podoba, trzeba potrafić liczyc jesli miał bym wsadzić kolejne 3 tysie w auto to wole dołożyć i kupić 5 lat młodsze.

Opublikowano

Z jednej strony masz rację, ale z drugiej nie do końca. Tu wsadzi 3 tysie i wie, czym jeździ. Kupując inne auto nie ma pewności, co trafi. I nie dość, że dołoży kilka tysi do nowego, to jeszcze może wyjść lipa po jakimś czasie i wtedy kula w łeb.

Sam przez pół roku biłem się z myślą zamiany auta, ale jednak głównie ludzie z forum wybili mi to z głowy. Teraz uważam, że to dobra decyzja. Wiem, co mam. A jak zacznie się silnik sypać, to wtedy można pomyśleć na jakimś swapem, etc. B7.....nie wiem, co w niej ładnego. A za fajną serię trzeba położyć, jak za A6C6, a wg. mnie przepaść pod każdym względem.

Opublikowano

Gdyby wszyscy tak myśleli to świat zatrzymał by sie na jednym z lepszych aut w historii czyli W124 a my nie mieli bysmy B6 bo po co komu takie auto. W obecne auto dzieki nakręcaniu sie przez forum wsadziłem tyle kasy ze spokojnie starczyło by na ori sline w B7. Na szczęście jestem już starszy o to co przeżyłem i nigdy więcej nie dam sie wkręcić w chore doposażanie wyposażenia, jesli dołożył bym odrazu to co wsadziłem po kupnie miał bym ładne S4.

Opublikowano (edytowane)

Hi mi by starczyło na b8, a to jeszcze nie koniec modów w mojej b6....

Ale takie ciorne A6C6 to b przygarnął :-). No i w124 też nie głupi pomysł, odjebac takiego klasyka i dać ojcu na urodziny ha!

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Edytowane przez C4_KAWON
Opublikowano

2500 zaoriginalny walek to duzo kasy, tym bardziej ze jakosc to moim zdaniem pol gowno.

dwa dni temu wymienialem pare rzeczy w aucie, jak :

termostat,

pasek wielorownkowy

napinacz i rolka to tefo paska

sprzeglo alternatora

uszczelka pod deklem od glowicy

przy tej okazji sprawdzilem broki, sa wszystkie na swoim miejscu, gleboko na jakies 3-4mm.

jedynie co mnie wkurzylo to dosc zuzyte krzywki zylindra 1 i 4 zaworow wylotowych.

na kazdej krzywce jest faza 45° 0,8-1mm. na tych dwoch wyzek wymienionych krzywkach tej fazy juz niema.

mam dopiero 200tkm, i to originalne bo mam auto od przebiegu 56tkm (pierwszym wlascicielem byl audi stuttgart, ja jestem drugim)

olej jaki ja wlewalem to normy 50501 i marki ravenol, mobil1, pentosin, motul.

nastepnych 200tkm ten walek nie wytrzyma, za rok lub dwa bede go musial wymienic albo auto sprzedac.

patrzalem w necie troche za innymi i znalazlem walek od febi, koszt to jakies 190€ (800zl) do tego szklanki ina za 80€ (320zl).

do tego jeszcze sruby itd.

jestem bardzo rozczarowany ze tylko po 200tkm taki walek jest juz zajechany.

janusz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...