elmer80 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Szklanki INA czarne jak widać... Wałek hgw nie pamiętam ale nie KS. Sam już nie wiem kto tu kogo wyciera!? Chyba pada popychacz i wyciera później krzywkę. wysłane z Commodore 64
C4NC3R Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 (edytowane) Zalewam cerattec do swojego PDeka, bo jak mi szklanki wytrą ori wałek to j***e chyba.Elmer olej co ile i jaki ale domyślam się że co 10kkm i motul?Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2 Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez C4NC3R
KoJ@K Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 "szklanki czarne" - nie moze to byc wlasnie przyczyna, ze jakies za twarde pod ten walek czy cos ? Jakies objawy miales, klepal jakos inaczej/glosniej ?
lukaszooo Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Widziałem identyczny przypadek tyle ze po 50 tysiącach i walek ruvilla. U mnie od wymiany 33 tysiące na krzywkach czuć juz załamania ale szklanki jak nowe.
elmer80 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 (edytowane) Motul 505.01 co 12 tys Zaczął twardo chodzić i dudnienie coraz większe więc sobie myślę zajrzę pod dekiel... No i ch.. mnie strzelił wysłane z Commodore 64 Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez elmer80
turzol Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 U mnie też silnik twardo chodzi po wymianie wałka, ale zalany mam właśnie Motul 5W40 z normą 505.01. Przejechałem od wymiany wałka 4tys km i zdjąłem czapkę - wałek jak nowy, szklanki również. Natomiast praca silnika nie podoba mi się... Pozbyłem się zatem dudnienia ale teraz za to chodzi twardo jak ZETOR
KoJ@K Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 A synchro i pompki jak ustwione? Czasem warto sie "pobawic" synchronizacja i ta "twardosc" moze sie troche zniwelowac.
grzes283 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 A synchro i pompki jak ustwione? Czasem warto sie "pobawic" synchronizacja i ta "twardosc" moze sie troche zniwelowac. Dokładnie, tez to kiedyś przerabiałem. Warto spróbować.
turzol Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 A synchro i pompki jak ustwione? Czasem warto sie "pobawic" synchronizacja i ta "twardosc" moze sie troche zniwelowac. synchro na -0,6 ustawione, pompki wyregulowane na 225st. Przy ustawieniu pompek na 180st było znacznie gorzej.. Jutro zlewam Motula i zalewam 5W30 z normą 507.00.
grami121 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Jakie macie przebiegi w autach, bo moje poprzednie A4 też miało AVF i do 330kkm z wałkiem i popychaczmi nie było problemu. Moj znajomy ma Superb z motorem AVF od nowości i niedawno przekroczył 580kkm. Auto ma oryginalny wałek, popychacze i pompowtryski. Z poważniejszych rzeczy jakie robił przy silniku, to tylko turbo i to dopiero przy przebiegu ok 560 kkm..
DanielMod Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 U kolegi w awx znowu zaczyna buczeć , szklanki ina czarne i wałek ruvilla . Dodam że ja też na dniach wymieniam szklanki i wałek . Ale widzę że z wałkami to nieciekawie się dzieję.. Chyba zdecyduję się na wymianę samych popychaczy a wałek zostawię mój ponieważ nie jest okropnie uszkodzony . U mnie główne objawy to klepanie na zimnym potem ustaje i zaczyna się delikatne dudnienie więc zaryzykuję i wałek zostaje . Przebieg u mnie 330 tyś olej co 10 tyś wymieniam na mobil super 3000 x1 . W Niemczech wymiana według książki co 15 tyś też na mobilu . U mnie przejechało 100 tyś i niedawno dopiero usłyszałem "klepanie" i własnie buczenie . Przy dodawaniu gazu kiedy silnik jest obciążony np.jazda pod górkę słychać że silnik pracuje tak właśnie twardo . Kiedyś tego nie było . Moja jedyna uszkodzona krzywka wygląda tak : sorry za jakość zdjęcia ale miałem tylko przy sobie telefon .
grzes283 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Jakie macie przebiegi w autach, bo moje poprzednie A4 też miało AVF i do 330kkm z wałkiem i popychaczmi nie było problemu. Moj znajomy ma Superb z motorem AVF od nowości i niedawno przekroczył 580kkm. Auto ma oryginalny wałek, popychacze i pompowtryski. Z poważniejszych rzeczy jakie robił przy silniku, to tylko turbo i to dopiero przy przebiegu ok 560 kkm.. To nie do końca kwestia przebiegu. Większe znaczenie ma sposób jazdy, częstotliwość wymiany oleju i jego parametry.
grami121 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Jakie macie przebiegi w autach, bo moje poprzednie A4 też miało AVF i do 330kkm z wałkiem i popychaczmi nie było problemu. Moj znajomy ma Superb z motorem AVF od nowości i niedawno przekroczył 580kkm. Auto ma oryginalny wałek, popychacze i pompowtryski. Z poważniejszych rzeczy jakie robił przy silniku, to tylko turbo i to dopiero przy przebiegu ok 560 kkm.. To nie do końca kwestia przebiegu. Większe znaczenie ma sposób jazdy, częstotliwość wymiany oleju i jego parametry. We wspomnianej A4 do przebiegu 210 kkm olej był zmieniany co ok 30 kkm, a potem ja zmieniałem co 15 kkm. Superb cały żywot ma zmianę co 15 kkm. Obydwa latały na Castrol EDGE. Sposób jazdy moim zdaniem nie ma wielkiego wpływu, największy wpływ ma Polska mentalność do oszukiwania, a dokładniej do cofania liczników.
traktorek_tdi Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Witam , czy ktoś ma jakieś doświadczenie z oliwą Millers do PD http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/xf-longlife-5w40/
grami121 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Mój znajomy do Sharana z motorem ASZ go leje i bardzo sobie chwali.
elmer80 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Witam , czy ktoś ma jakieś doświadczenie z oliwą Millers do PD http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/xf-longlife-5w40/Nie ten wątek Panowie...I olejach macie milion stron rad, porad, kłótni i dygresji.... Polecam na sobotni wieczór wyborna rozrywka. Mój znajomy do Sharana z motorem ASZ go leje i bardzo sobie chwali. wysłane z Commodore 64
egon@ Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 (edytowane) RacZej przebieg rodzaj oraz częstotliwość wymiany oliwy ma tu kluczowe znaczenie. Edytowane 4 Kwietnia 2015 przez egon@
grzes283 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Jakie macie przebiegi w autach, bo moje poprzednie A4 też miało AVF i do 330kkm z wałkiem i popychaczmi nie było problemu. Moj znajomy ma Superb z motorem AVF od nowości i niedawno przekroczył 580kkm. Auto ma oryginalny wałek, popychacze i pompowtryski. Z poważniejszych rzeczy jakie robił przy silniku, to tylko turbo i to dopiero przy przebiegu ok 560 kkm.. To nie do końca kwestia przebiegu. Większe znaczenie ma sposób jazdy, częstotliwość wymiany oleju i jego parametry. We wspomnianej A4 do przebiegu 210 kkm olej był zmieniany co ok 30 kkm, a potem ja zmieniałem co 15 kkm. Superb cały żywot ma zmianę co 15 kkm. Obydwa latały na Castrol EDGE. Sposób jazdy moim zdaniem nie ma wielkiego wpływu, największy wpływ ma Polska mentalność do oszukiwania, a dokładniej do cofania liczników. Styl jazdy ma właśnie ogromne znaczenie. Ciekawy jestem, ile pociągnie wałek, który dostawał w palnik na zimnym, a ile ten sam, ale rozsądnie eksploatowany. Co do cofania liczników, to na pewno masz rację. Jak statystyki mówią, że większa część aut w PL jest z importu, a zatem zaimportowany też ma "nowy" przebieg. Tylko ludzie sami siebie oszukują i jakby wstydzą się przyznać, że mają cofkę zrobioną........... Wesołych!!!
lukaszooo Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 (edytowane) Nikt nie wspomniał o charakterze pokonywanych tras, jedni jezdzą tylko w trasach inni tylko krótkie odcinki po max 20km a to tez ma duze znaczenie. Co by nie było zamienniki wytrzymuja ok 50 tysi ..... Edytowane 4 Kwietnia 2015 przez lukaszooo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się