Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


majster151

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 6.07.2017 o 18:58, ŁukaszPłock napisał:

dźwięk po wymianie wałka i szklanek. To stukanie słyszalne na filmie to już coś innego :) na żywo słychać jak gdyby coś pukało o coś innego :) przy samym filtrze cisza. 

 

nie wiem, może ja juz jestem przewrażliwiony, ale albo faktycznie tylko na filmiku tak słychać a odgłos idzie z czego innego, albo dalej tu basowo mruczy, tylko troche ciszej :)

a co u siebie jeszcze zauważyłem - jeśli jade w trasę i jadę spokojnie to pomruk cały czas jest taki sam, ale jak tylko przez jakies 20-30km będę agresywniej jechał, to ten pomruk nasila się, potem przy ponownej spokojnej jeździe wraca do swego stałego poziomu głosności. W upalne dni też jest głośniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, radeek9 napisał:

nie wiem, może ja juz jestem przewrażliwiony, ale albo faktycznie tylko na filmiku tak słychać a odgłos idzie z czego innego, albo dalej tu basowo mruczy, tylko troche ciszej :)

a co u siebie jeszcze zauważyłem - jeśli jade w trasę i jadę spokojnie to pomruk cały czas jest taki sam, ale jak tylko przez jakies 20-30km będę agresywniej jechał, to ten pomruk nasila się, potem przy ponownej spokojnej jeździe wraca do swego stałego poziomu głosności. W upalne dni też jest głośniejszy

U mnie tak nie ma,  było cały czas tak samo, a ten dźwięk fakt jest, ale już bardzo cicho i czytałem że tak ma być nie da się tego wyciszyć do zera tak że uznaje to za normalne ale różnica jest ogromna po wymianie. Wcześniej było słychać bez otwierania maski z prawej strony auta a teraz naprawdę trzeba się wsłuchać żeby usłyszeć, i po otwarciu filtra nie dudni tak jak kiedyś.  A turbo miałeś robione? 

Edytowane przez ŁukaszPłock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ŁukaszPłock napisał:

czytałem że tak ma być nie da się tego wyciszyć do zera tak że uznaje to za normalne ale różnica jest ogromna po wymianie

Też tak czytałem i mechanik mi też tak mówił. Jednak stojąc obok innych audiczek i mojej na pierwszy "rzut ucha" słychać, że u mnie jest za głośno. Fakt - po wymianie wałka hałas na wysokich obrotach się zmniejszył ale pomruk został. Na Twoim filmiku może faktycznie słychać tylko to co musi być słyszalne. Telefonem nagrywasz? Na filmach które ja nagrywam słychać tylko sam klekot diesla - gdy chcę uchwycić syczenie lub basowy pomruk to niestety nie idzie w żaden sposób tego nagrać, stąd też nie mogę żadnego filmu wrzucić.

Do turbiny w ogóle się nie dotykałem. Nikt mi nie mówił, że coś z nią nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, radeek9 napisał:

nagrywałem telefonem , dziś dla świętego spokoju nagrałem jeszcze raz ale dźwięk podobny , przystawiałem ucho do filtra i cisza ale za to teraz stuka coś innego wywołane drżeniem silnika . różnica w dźwięku polega na tym ze podczas dudnienia masz praktycznie cały czas taka sama częstotliwość a teraz słychać nierównomierne dźwięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ŁukaszPłock napisał:

nagrywałem telefonem , dziś dla świętego spokoju nagrałem jeszcze raz ale dźwięk podobny , przystawiałem ucho do filtra i cisza ale za to teraz stuka coś innego wywołane drżeniem silnika . różnica w dźwięku polega na tym ze podczas dudnienia masz praktycznie cały czas taka sama częstotliwość a teraz słychać nierównomierne dźwięki.

Łukasz, u mnie już temat nieaktualny. Sprzedałem dziś samochód, poinformowałem co mu dolega, a nowym nabywcom ten dźwięk nie przeszkadzał. Tym sposobem po swoim 3 audi, dziś definitywnie zakończyłem przygodę z tą marką :) Z moim pedantycznym podejściem czas spróbować tańszej marki :)

Edytowane przez radeek9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ile mechanik sobie może krzyknąć za wymianę szklanek i panewek? Wałek prawdopodobnie jeszcze dobry także chciałbym tylko te rzeczy wymienić

Edytowane przez kiemon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kiemon napisał:

Koledzy ile mechanik sobie może krzyknąć za wymianę szklanek i panewek? Wałek prawdopodobnie jeszcze dobry także chciałbym tylko te rzeczy wymienić

Robota ta sama co z wałkiem ok. 300 zł plus części chyba że będzie chciał przód zdejmować to 500 ale nie jest to konieczne dla wprawnego mechanika 

Edytowane przez ŁukaszPłock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ŁukaszPłock napisał:

Robota ta sama co z wałkiem ok. 300 zł plus części chyba że będzie chciał przód zdejmować to 500 ale nie jest to konieczne dla wprawnego mechanika 

Dzięki kolego :) Właśnie chciałbym bez zdejmowania przodu bo właśnie tak myślałem, że jak już ktoś ściągnie rozrząd i na nowo go ustawi to pewnie policzy sobie więcej za robocizne niż ja zapłacę za części...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kiemon napisał:

Dzięki kolego :) Właśnie chciałbym bez zdejmowania przodu bo właśnie tak myślałem, że jak już ktoś ściągnie rozrząd i na nowo go ustawi to pewnie policzy sobie więcej za robocizne niż ja zapłacę za części...

W obu przypadkach rozrząd trzeba rozpiac, a liczą więcej za zdejmowanie przodu  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ŁukaszPłock napisał:

W obu przypadkach rozrząd trzeba rozpiac, a liczą więcej za zdejmowanie przodu  

Aaa to tego nie byłem pewien, dzięki za informację ;) To teraz tylko musze znaleźć takiego, który to zrobi bez zdejmowania przodu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, kiemon napisał:

Aaa to tego nie byłem pewien, dzięki za informację ;) To teraz tylko musze znaleźć takiego, który to zrobi bez zdejmowania przodu :D

Ostatnio u siebie wymienialem wałek, panewki i szklanki bez zdejmowania przodu, bez problemu można to tak zrobić :-) Zeszło mi około 4 godzinki na spokojnie. 

Edytowane przez danielstol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, misiek95 napisał:

Jak zdejmujecie koło z wałka?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
 

Ściągaczem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, danielstol napisał:

Ściągaczem :-)

Albo kilka delikatnych uderzeń przez drewno i powinno zeskoczyc, koło siedzi na stozku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

natchniony lekturą wątku postanowiłem sprawdzić u siebie te dudnienie no i po zastosowaniu metody przygaszania klapą zaworów okazuje się, że i u mnie wałek jest do wymiany.

Mam pytania związane z tym:

- ile kosztuje oryginalny wałek? (tylko taki biorę pod uwagę)

- jakie części jeszcze by należało wymienić (co i jaka marka)?

- całkowity koszt reszty rzeczy?

Dzięki za wszelkie info.

 

Edyta:

- cena nowego wałka oryginalnego do 1,9 tdi avf to jedyne 2700 pln, już ogarnięty, teraz jedynie pozostało jeszcze resztę gruzu zakupić

Pzdr VEN

Edytowane przez vendorr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem jak w temacie( powietrze jest wypychane z filtra),  do tego w trakcie przyspieszania od 1700obr auto zaczyna się telepać po dodaniu gazu. Czy ten 2 objaw świadczy o tym samym? Dodam jeszcze że problem z telepaniem przy przyśpieszaniu i dźwiękiem z filtra jest sporadyczny, rano dosłownie nic spokój, mija tydzień i znów to samo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.08.2017 o 22:55, Mefisto221 napisał:

Mam podobny problem jak w temacie( powietrze jest wypychane z filtra),  do tego w trakcie przyspieszania od 1700obr auto zaczyna się telepać po dodaniu gazu. Czy ten 2 objaw świadczy o tym samym? Dodam jeszcze że problem z telepaniem przy przyśpieszaniu i dźwiękiem z filtra jest sporadyczny, rano dosłownie nic spokój, mija tydzień i znów to samo.  

Dudnienie to wałek i szklanki,. 

Telepanie to coś z pompowtryskiwaczami na początek odkrec pokrywę i popraw konektory na nich może któraś wtyczka się poluzowala u mnie też coś takiego było i podoginanie pomogło 

Edytowane przez ŁukaszPłock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie trochę zgłupiałem:

Ten set pasuje do AVF-a???

1. Wałek rozrządu
producent Kolbenschmidt
numer producenta: 50006343
numer OE: 038109101AF


2. Uszczelniacz wałka rozrządu
Producent: Elring
Indeks 129.780
Średnica wewnętrzna [mm] 32
Średnica zewnętrzna [mm] 47
Grubość [mm] 10

3. Komplet 10 panewek wałka rozrządu
producent: Glyco
numer producenta: N147/5

4. Komplet ośmiu popychaczy hydrulicznych (wzmocnionych, koloru czarnego):
Producent: INA
Kraj pochodzenia: Niemcy
Numer producenta: 420 0209 10, 038 109 309C, XM21-6500-BA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim AWX też miałem odbijanie w filtrze powietrza, przyszedł czas na wymianę rozrządu więc wymieniłem: rozrząd + przy okazji wałek, panewki, szklanki. Po wymianie wałka i szklanek odbijanie jest słyszalne 3 razy mocniej niż wcześniej. Ręce opadają...

Edytowane przez Kazim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...