POWER-KRIS Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Nie smaruj tam niczym bo tylko syf i pył z klocków szybciej je unieruchomi. Jak masz gdzie to ewentualnie pomaluj proszkowo. Możesz profilaktycznie zmienić uszczelnienia na tloczkach. Jeden siedzi w środku jak pierścień na tłoku ale na obudowie ;-) a drugi jest ten co go widzisz aby się brud nie dostawał. Tamten wkłada się łatwo a zewnętrzny zakładasz najpierw na tloczek i razem w całość. Są jeszcze tacy ludzie co na szlifierce te skrzydełka skracają ale moim zdaniem to jakiś problem z deklem mają. ;-) Ale poczekaj jak Dev nie ryknie to Ok. ;-)
Chemik21 Opublikowano 1 Maja 2014 Opublikowano 1 Maja 2014 Cześć, przejechałem już na nowych hamulcach ponad 700 km. I nurtuje mnie jedna rzecz, na przedniej tarczy od strony kierowcy wyraźnie widać, że klocek nie bierze całą powierzchnie tarczy. Zostaje okrąg o szerokości 1cm od strony wewnętrznej tarczy. Dodam, że na innych tarczach nie ma takiego problemu. Pozatym podczas hamowania z większych prędkości słyszę delikatne "szuranie" czy to efekt docierania się klocków? Zestaw ferodo, klocki ferodo premier
irzyk Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Ja tuż po wymianie mam to samo ale równo po obu stronach. Mniej więcej 1/3 od wewnętrznej strony pozostaje rdzawa, więc klocek tam nie ściera. Ja przejechałem dopiero około 60km. Szuranie też słychać. Klocki Steinhof, tarcze Koffler.
Chemik21 Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 No właśnie u mnie w sumie z obydwu stron zostaje taki pasek a zrobione mam już ponda 600km
rav-tdi Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Panowie, szukac, szukac i czytac: http://a4-klub.pl/uklad-hamulcowy-96/nierowne-zuzycie-tarcz-318197/
irzyk Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Panowie, szukac, szukac i czytac:http://a4-klub.pl/uklad-hamulcowy-96/nierowne-zuzycie-tarcz-318197/ Nie widzę pod tym linkiem żadnego rozwiązania. Jestem jednak przekonany, że to normalka przy docieraniu. Jak będzie to samo po przejechaniu 500km to zacznę się martwić.
Chemik21 Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Panowie pytanie do Was czy do smarowania prowadnic hamulcowych mogę użyć tego samego smaru co do tłoczków? I drugie pytanie jak poprawnie założyć gumową osłonę tłoczka hamulcowego?
irzyk Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Do smarowania czegokolwiek w układzie hamulcowym najlepszym środkiem jest smar miedziowany dobrej firmy. Ja korzystałem z Wurth'a. Nasmarowałem nim prowadnice oraz miejsca, gdzie chodzą "skrzydełka" klocków. Zastanawiam się jeszcze nad posmarowaniem zewnętrznych klocków w miejscu styku z zaciskiem bo coś mi ta taśma dwustronna tam nie leży - wszystko się ładnie dotarło ale zaczynają mi heble popiskiwać. Ta taśma, co jest na nowych klockach stosowana to dla mnie jakiś dziwny pomysł.
Chemik21 Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Nowlasnie gdzieś wyczytałem ze smar miedziany nie jest zbytnio polecany do prowadnic. Zacis będę wyciągał z auta , czym najlepiej zamykać przewód oczywiście bez jego ściskania itp.? I jak z ta osłona tloczka?
POWER-KRIS Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Najpierw naciagasz ja na tloczek, tylko dobrą stroną ;-) a ta co wchodzi w cylinder wyciągasz trochę żeby wystawala. Później całość wkładasz powoli, najpierw delikatnie wsuwasz gumę w rant i potem wpychasz obracając delikatnie tloczkiem.
irzyk Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Nowlasnie gdzieś wyczytałem ze smar miedziany nie jest zbytnio polecany do prowadnic. A czy źródło podające tą bzdurną informację podaje uzasadnienie swojej wypowiedzi? Smar miedziowany jest dlatego dobry i wręcz wskazany do układów hamulcowych ponieważ zachowuje właściwości w zakresie temperatur od -40stC do aż 1200stC. Tylko zaznaczam, że musi być dobrej firmy czyli np. Wurth, który u siebie stosowałem czy np. Castrol'a. Nie może to być jakiśtam smar zabarwiony na brązowo, bo faktycznie może być różnie.
POWER-KRIS Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Jak ktoś ma pojęcie o chemii to miedzi nie tyka. A przy ABS to już w ogóle partactwo. Proste pytanie co się dzieje na styku miedzi z alu po dodaniu wody? Co miedź robi z gumy? http://hamulcowe.com.pl/mobile/pl/p/Smar-do-hamulcow-ATE-PLASTILUBE/417
Chemik21 Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 KRis właściwa stroną? Proszę lapotologicznie mi wytlumacz . Masz moze namiary na jakieś foto z takiego zabiegu?
Chemik21 Opublikowano 11 Maja 2014 Opublikowano 11 Maja 2014 Hej wojna z rantem na tarczy wygrana. Zaciski wyczyszczone, gumki wymienione, hamulce odpowietrzone. Tylko jedno mnie gnębi a mianowicie dosyć twardy pedał hamulca. Możliwe, że to już końcówka serwa. Pedał hamulca ma niski skok wcisnę go 2 cm i już łapie przy czym jest twardy. Dodam, że u brata w golfie ten skok jest większy. Auto nie hamuje źle, jest ok tylko co mogę poradzić by ten hamulec był trochę bardziej elastyczny?
POWER-KRIS Opublikowano 11 Maja 2014 Opublikowano 11 Maja 2014 No bym na ten twardy się zamienił bo mój elastyczny ze 180 do 0 na 200 metrach dopiero staje. ;-)
Chemik21 Opublikowano 11 Maja 2014 Opublikowano 11 Maja 2014 Czyli co zostawić go jak jest? Wcześniej bywał raz mięki raz twardy ale "odpowietrzali" go spece mechanicy, po moim odpowietrzeniu ( masa bąbli w wężyku) jest twardawy.
SCORPIO111 Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 pytanie jak wyglada montaz w angliku klockow ktore maja byc po ktorej stronie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się