Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zasady wymiany i docierania tarcz hamulcowych, kierunkowość klocków hamulcowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie smaruj tam niczym bo tylko syf i pył z klocków szybciej je unieruchomi. Jak masz gdzie to ewentualnie pomaluj proszkowo.

Możesz profilaktycznie zmienić uszczelnienia na tloczkach. Jeden siedzi w środku jak pierścień na tłoku ale na obudowie ;-) a drugi jest ten co go widzisz aby się brud nie dostawał. Tamten wkłada się łatwo a zewnętrzny zakładasz najpierw na tloczek i razem w całość.

Są jeszcze tacy ludzie co na szlifierce te skrzydełka skracają ale moim zdaniem to jakiś problem z deklem mają. ;-)

Ale poczekaj jak Dev nie ryknie to Ok. ;-)

Opublikowano

Cześć, przejechałem już na nowych hamulcach ponad 700 km. I nurtuje mnie jedna rzecz, na przedniej tarczy od strony kierowcy wyraźnie widać, że klocek nie bierze całą powierzchnie tarczy. Zostaje okrąg o szerokości 1cm od strony wewnętrznej tarczy. Dodam, że na innych tarczach nie ma takiego problemu. Pozatym podczas hamowania z większych prędkości słyszę delikatne "szuranie" czy to efekt docierania się klocków? Zestaw ferodo, klocki ferodo premier

Opublikowano

Ja tuż po wymianie mam to samo ale równo po obu stronach. Mniej więcej 1/3 od wewnętrznej strony pozostaje rdzawa, więc klocek tam nie ściera. Ja przejechałem dopiero około 60km. Szuranie też słychać. Klocki Steinhof, tarcze Koffler.

Opublikowano

No właśnie u mnie w sumie z obydwu stron zostaje taki pasek a zrobione mam już ponda 600km

Opublikowano

Nie widzę pod tym linkiem żadnego rozwiązania. Jestem jednak przekonany, że to normalka przy docieraniu. Jak będzie to samo po przejechaniu 500km to zacznę się martwić.

Opublikowano

Panowie pytanie do Was czy do smarowania prowadnic hamulcowych mogę użyć tego samego smaru co do tłoczków? I drugie pytanie jak poprawnie założyć gumową osłonę tłoczka hamulcowego?

Opublikowano

Do smarowania czegokolwiek w układzie hamulcowym najlepszym środkiem jest smar miedziowany dobrej firmy. Ja korzystałem z Wurth'a. Nasmarowałem nim prowadnice oraz miejsca, gdzie chodzą "skrzydełka" klocków.

Zastanawiam się jeszcze nad posmarowaniem zewnętrznych klocków w miejscu styku z zaciskiem bo coś mi ta taśma dwustronna tam nie leży - wszystko się ładnie dotarło ale zaczynają mi heble popiskiwać. Ta taśma, co jest na nowych klockach stosowana to dla mnie jakiś dziwny pomysł.

Opublikowano

Nowlasnie gdzieś wyczytałem ze smar miedziany nie jest zbytnio polecany do prowadnic. Zacis będę wyciągał z auta , czym najlepiej zamykać przewód oczywiście bez jego ściskania itp.? I jak z ta osłona tloczka?

Opublikowano

Najpierw naciagasz ja na tloczek, tylko dobrą stroną ;-) a ta co wchodzi w cylinder wyciągasz trochę żeby wystawala. Później całość wkładasz powoli, najpierw delikatnie wsuwasz gumę w rant i potem wpychasz obracając delikatnie tloczkiem.

Opublikowano
Nowlasnie gdzieś wyczytałem ze smar miedziany nie jest zbytnio polecany do prowadnic.

A czy źródło podające tą bzdurną informację podaje uzasadnienie swojej wypowiedzi? Smar miedziowany jest dlatego dobry i wręcz wskazany do układów hamulcowych ponieważ zachowuje właściwości w zakresie temperatur od -40stC do aż 1200stC. Tylko zaznaczam, że musi być dobrej firmy czyli np. Wurth, który u siebie stosowałem czy np. Castrol'a. Nie może to być jakiśtam smar zabarwiony na brązowo, bo faktycznie może być różnie.

Opublikowano

Jak ktoś ma pojęcie o chemii to miedzi nie tyka. A przy ABS to już w ogóle partactwo.

Proste pytanie co się dzieje na styku miedzi z alu po dodaniu wody?

Co miedź robi z gumy?

http://hamulcowe.com.pl/mobile/pl/p/Smar-do-hamulcow-ATE-PLASTILUBE/417

Opublikowano

KRis właściwa stroną? Proszę lapotologicznie mi wytlumacz . Masz moze namiary na jakieś foto z takiego zabiegu?

Opublikowano

Na przykład

Opublikowano

Hej wojna z rantem na tarczy wygrana. Zaciski wyczyszczone, gumki wymienione, hamulce odpowietrzone. Tylko jedno mnie gnębi a mianowicie dosyć twardy pedał hamulca. Możliwe, że to już końcówka serwa. Pedał hamulca ma niski skok wcisnę go 2 cm i już łapie przy czym jest twardy. Dodam, że u brata w golfie ten skok jest większy. Auto nie hamuje źle, jest ok tylko co mogę poradzić by ten hamulec był trochę bardziej elastyczny?

Opublikowano

No bym na ten twardy się zamienił bo mój elastyczny ze 180 do 0 na 200 metrach dopiero staje. ;-)

Opublikowano

Czyli co zostawić go jak jest? Wcześniej bywał raz mięki raz twardy ale "odpowietrzali" go spece mechanicy, po moim odpowietrzeniu ( masa bąbli w wężyku) jest twardawy.

Opublikowano

Jak dobrze hamuje to zostaw.

Opublikowano

pytanie jak wyglada montaz w angliku klockow ktore maja byc po ktorej stronie ?

Opublikowano
:polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...