lajt63 Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Witam. Kupiłem B6 z silnikiem AVB. Na ciepłym silniku po odkręceniu korka zaczyna bryzgać olejem i dymi. Jaka może być przyczyna? A może ten silnik tak ma? Pozdrawiam.
Musashi Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 wszystki silniki PD tak pracuja. zawor odpowietrzajacy komore korbowa znajduje sie w pokrywie zaworow, stad nadcisnienie. pompowtryskiwacze sa smarowane chmura olejowa stad pryskajacy olej.
graszu Opublikowano 4 Marca 2012 Opublikowano 4 Marca 2012 Ja mam AWX i tez pluje olejem a z odmy dmucha siwy dym. Mechanik powiedział że to pierścienie na tłokach się zużyły, dodatkowo pojawił się olej na wlocie do turbiny i też nie wiem co może być tego przyczyną ponieważ silnik pracuje równo i nie czuje spadku mocy a oleju ubywa.
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 4 Marca 2012 Opublikowano 4 Marca 2012 A tyle razy juz pisałem ze nie wolno otwierać silnika na PD podczas pracy. Szukaj jest taka fajna opcja i było by wszystko jasne. Pozdro ZC
Musashi Opublikowano 5 Marca 2012 Opublikowano 5 Marca 2012 Ja mam AWX i tez pluje olejem a z odmy dmucha siwy dym. Mechanik powiedział że to pierścienie na tłokach się zużyły, dodatkowo pojawił się olej na wlocie do turbiny i też nie wiem co może być tego przyczyną ponieważ silnik pracuje równo i nie czuje spadku mocy a oleju ubywa. olej w dolocie to norma. zawsze troche bedzie. wczesniej go nie bylo? jezeli nie odczuwasz utraty poziomu oleju, spaliny nie dymia na niebiesko. nie przejmuj sie.
dziadek Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 Ja mam AWX i tez pluje olejem a z odmy dmucha siwy dym. Mechanik powiedział że to pierścienie na tłokach się zużyły, mechanik to chyba polonezy tylko naprawiał wcześniej co? ewentualnie klocki wymieniał - nie słuchaj go bo głupoty gada...niech najpierw się pouczy o konstrukcji tego silnika a później puknie się w głowę
jarek_ns Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 A olej w dolocie przeważnie pochodzi z odmy, a nie jak to większość mechaników twierdzi z turbiny. Jak pójdzie uszczelnienie w turbinie po zimnej stronie to silnik potrafi dostać samozapłonu i chodzi aż wyciągnie olej z silnika.
colins Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 Miałem do czynienia z kilkoma dieslami i w każdym w mniejszym lub większym stopniu dmuchało z korka wlewu oleju. Zanim kupiłem to badziewie, które mam teraz ;-), to jeździłem autem francuskim z turbodieselkiem 2.0 HDI i tam także lekko dmuchało z wlewu oleju. Można przyjąć, że w dieslach to norma.
rafikk01 Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 mój kolega ma nową b8 i tam po 20 tys km przy podniesieniu bagnetu idzie para hehe silnik 2.0 tdi
norek91 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Czyli mówicie olać to i jeździć dalej. Spadek oleju delikatny jest, ale cieknie mi egr'em więc nie mam jak udowodnić że silnik nic nie bierze ;?. Jutro jadę spr. ciśnienie na cylindrach bo jednak mechanik mówi że coś może zaczynać się dziać. Ogólnie nie widzę aby brał oleju, płynu chłodniczego. A tu link do filmiku: A4 B6 1.9tdi przedmuchy - YouTube Z odmy tej napieprza spalinami. Planuje ostro przyinwestować ten samochód ale jak coś jest nie tak z silnikiem to nie chce tracić czasu i pieniędzy na takie zabawy.
tomx Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 moim zdaniem z dislami tak jest to brudne silniki jak chce sie czysciutko bez dymu to tylko pb:) taki urok:grin:
norek91 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 A więc jestem świeżo po pomiarach: zaczynając od najbliższego od zderzaka 3.2; 3.0; dobija do 3.0; 2.7 ale jak się dłużej pokręci to do ~3.0 dobije. Teraz pytanie co dalej. Mam servo do wymiany, egr mi cieknie, amorki do wymiany pytanie czy sens jest ładować się z pieniędzmi w niego czy lepiej go sprzedać i szukać czegoś lepszego?
norek91 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 sprzedać trupa jaja sobie robisz czy mówisz na serio?
MemberA4 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Troszu słabe to ciśnienie bo według knigi o A4 nowy silnik ma 18,5 no a u Ciebie jest 3,0.
banshee Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 skoro bierze olej, kompresja nierówna i tyle do zainwestowania to moim zdaniem trzymanie tego auta nie jest rozsądne.
norek91 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Boże mea culpa, dopiero teraz zobaczyłem że to inny silnik... ja mam AVF 1.9tdi 130 a co do wartości to 32; 30;30; 27
Sztomel Opublikowano 30 Czerwca 2013 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Przedmuchy z wlewu oleju mają być i to takie, że jak odkręcisz korek i go położysz na wlewie to ma podskakiwać do góry że hej ale wyziewy z wlewu mają być przezroczyste. Niepokoić się trzeba jeśli wyziewy będą miały kolor biały lub siwy bo to już świadczy o uszkodzonych pierścieniach lub gładziach cylindrów. Chlapanie drobinami oleju to również objaw normalny. Niektóre silniki nie mają pod pokrywą zawórów wcale odolejaczy i z tych dopiero olej pryska ale to wcale nie świadczy, że coś jest nie tak.
Fido Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Mnie również przestraszyli. Dwóch mechaników mówi że mam za duży przedmuch z korka i bagnetu. Obstawiają pierścienie.Nalatane coś koło 300 tyś. Przeleciałem całe forum w poszukiwaniu info na ten temat. Z tego co doczytałem to AWX tak ma i kropka. Na 15 tyś.km wziął mi 1L Castrola. Serwisówka podaje że nie powinien brać więcej niż 0,8 dm3 na 1000 km. czyli można przyjąć że u mnie jest ok. Jestem umówiony na sprawdzenie ciśnienia sprężania. Jakie ma mieć nowy AWX ? 18,5 ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się