Mati_23 Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 po wlepce i kodach wyposażenia jeżeli masz taki kod0L2 = Pedał gazu z modułem elektronicznym to zakładasz manetkę i w odpowiednie piny podłączasz jeżeli nie masz kodu to gra nie warta świeczki a powiedz mi gdzie jest to napisane ( skąd mam to odczytać )
Mario82A4 Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 W bagażniku na wlepce po prawej stronie tam gdzie jest koło zapasowe
bidzio1 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Panowie poszukuje kostke do manetki tempomatu i fis, nie ma ktoś na zbyciu??
luki195 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 opis za***isty;D manetka juz leci:banan::banan:
bidzio1 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Ją od sobie bym coś delikatnie zmienił w podłączeniu. A mianowicie pin nr 1 zamiast do czerwonego z białym paskiem w żółtej kostce, podłączył bym do czerwonego z szarym paskiem w bezowej kostce a pin nr 5 przez bezpiecznik do plusa. A reszta tak samo jak jest. Ale to tylko moja sugestia. Ale wszystko chodzi dobrze ;-)
bidzio1 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Przy obecnym podłączeniu bezpiecznik jest tak jakby na wyjściu z tempomat a tak powinien być na wejściu czyli na początku układu. Porównywałem kilka innych tematów i osoby które miały oryginalną wiązkę to właśnie kabel z pinu 1 ma kolor czerwono siwy a pin 5 idzie przez bezpiecznik..
pschemoo79 Opublikowano 1 Maja 2013 Opublikowano 1 Maja 2013 dołączę się do wątku - tempomat zainstalowany do białej kostki - działa (A4 B5 '99 110KM) A teraz pierdoła - czy jak tempomat jest załączony (w trakcie jazdy działa) to na liczniku powinien sygnalizować to jakiś znaczek ? U mnie nic się nie podświetla - pytanie czy to kwestia żarówki, diody w liczniku i czy można to w prosty sposób aktywować?
bidzio1 Opublikowano 1 Maja 2013 Opublikowano 1 Maja 2013 W b5 nie ma kontrolki tempomatu ---------- Post dopisany at 23:22 ---------- Poprzedni post napisany at 23:18 ---------- Panowie a u kumpla w a3 też jest tempomat tylko że ktoś już to wcześniej zakładał. Teoretycznie podłączony dobrze w kablach. Ale po włączeniu na EIN wartość w blokach pomiarowych powinna być 11 na końcu a tu jest 01 i tempomat mie działa... Co to możne być? co sprawdzić?
bronson Opublikowano 2 Maja 2013 Opublikowano 2 Maja 2013 W b5 nie ma kontrolki tempomatu---------- Post dopisany at 23:22 ---------- Poprzedni post napisany at 23:18 ---------- Panowie a u kumpla w a3 też jest tempomat tylko że ktoś już to wcześniej zakładał. Teoretycznie podłączony dobrze w kablach. Ale po włączeniu na EIN wartość w blokach pomiarowych powinna być 11 na końcu a tu jest 01 i tempomat mie działa... Co to możne być? co sprawdzić? Czujniki przy pedale hamulca i sprzęgła... chociaż widzialem działający tempomat przy uwalonym czujniku pedału sprzęgła w golfie IV Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
bidzio1 Opublikowano 2 Maja 2013 Opublikowano 2 Maja 2013 Tak ale przy wygaśnięciu sprzęgła czy hamulca pokazują odpowiednie wartości. Mówisz że jeżeli jest uszkodzony to komputer poprostu nie pozwala na uruchomienie tempomatu?
bronson Opublikowano 2 Maja 2013 Opublikowano 2 Maja 2013 na bank bez sprawnego czujnika hamulca nie będzie ci Tempomat działał, wg mnie w naszych furach bez czujnika sprawnego pedału sprzęgła też nie powinien działać.... zapnij vaga i tam gdzie masz te bloki pomiarowe powinny ci się zmieniać wartości po wciśnięciu hebla albo sprzęgła.... gdzieś wcześniej w wątku było info jakie powinny być to odpowiednie wartości..
bidzio1 Opublikowano 2 Maja 2013 Opublikowano 2 Maja 2013 No tak jest. Właśnie w tych blokach pomiarowych. Jak dam sprzęgło albo hamulec to w odpowiednich miejscach zmienia się 0 na 1 więc wydaje mi się że to działa. Tylko że po włączeniu tempomatu na manetce wartość powinna być 000011 a jest 000001. Jeżeli wcisne guzik fix czy dam na aufn to wszystko prawidłowo się pokazuje odpowiednio się zmieniają wartości jak trzeba. Tylko właśnie przy włączeniu z aus na EIN nie jest prawidłowo.
fanthomas18 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Dziś u siebie przy okazji rezania fisa chciałem wyrezać sobie tempomat no i się bardzo zdziwiłem:kwasny: Sprawdzałem w kostkach kable- nie mam ich tam albo kolorami w ogóle się nie zgadzają, sprawdzałem potem tak jak któryś kolega poradził, żeby wlutować się bezpośrednio w kable wychodzące z ecu, ale w tej szerokiej kostce w miejscach gdzie miałbym się wlutować nie ma żadnych kabli:kwasny: myślałem żeby je tam po prostu dołożyć, ale pytanie- jak tą kostkę rozebrać żeby wszystkie kable nie wyleciały? Tak żebym mógł sobie spokojnie te swoje dołożyć. I drugie, jakie powinny być "wsuwki" czy tam konektory, chodzi mi o wymiary, może być aukcja z allegro z nimi:wink: ---------- Post dopisany 30-08-2013 at 11:09 ---------- Poprzedni post napisany 29-08-2013 at 18:06 ---------- Silnik 1Z jak coś
MATI766 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 mam pytanie, czy chcąc dokładać tempomat do mojego polifta z AVG powinienem bardziej się sugerować opisem pod AFN czy pod AJM (inny temat)? Jak ktoś ma avg to tylko tak jak w ajm inaczej nie pojdzie
grippen Opublikowano 8 Września 2013 Opublikowano 8 Września 2013 Dziś u siebie przy okazji rezania fisa chciałem wyrezać sobie tempomat no i się bardzo zdziwiłem:kwasny: Sprawdzałem w kostkach kable- nie mam ich tam albo kolorami w ogóle się nie zgadzają, sprawdzałem potem tak jak któryś kolega poradził, żeby wlutować się bezpośrednio w kable wychodzące z ecu, ale w tej szerokiej kostce w miejscach gdzie miałbym się wlutować nie ma żadnych kabli:kwasny: myślałem żeby je tam po prostu dołożyć, ale pytanie- jak tą kostkę rozebrać żeby wszystkie kable nie wyleciały? Tak żebym mógł sobie spokojnie te swoje dołożyć. I drugie, jakie powinny być "wsuwki" czy tam konektory, chodzi mi o wymiary, może być aukcja z allegro z nimi:wink: ---------- Post dopisany 30-08-2013 at 11:09 ---------- Poprzedni post napisany 29-08-2013 at 18:06 ---------- Silnik 1Z jak coś Podłączasz się bezpośrednio do komputera ja tak mam a wsówki to kup sobie kostke mini iso w elektrycznym i kabelki powyciągaj ja tak zrobiłem i jest git
fanthomas18 Opublikowano 8 Września 2013 Opublikowano 8 Września 2013 No tak, to wiem, ale chodzi mi konkretnie, jak wsadzić te wsuwki w kostkę od komputera, ona jest rozbieralna? Jak je tam umocowałeś? Podłączyłeś tak jak pisał na pierwszej stronie Tommy Gun? Bo pisałem do niego i mówił, że przy takim podłączeniu tempomat nie rozłącza się przy wciśnięciu sprzęgła:kwasny:
Piteros1 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 mam problem tempo przestal dzialac, a wszystko dzialalo wymienialem tylko miske , wartosci zamiast na koncu 11 mam 10 zrobione jeden kabelek sie odpial
piotrple Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Witam wszystkich! Proszę o porade odnośnie montazu tempomatu w mojej A4 B5, autko z 04.1996 roku, silnik 1.9 TDI AFN. Czytając juz drugi post ( wcześniej przeczytałem post z montazem tempomatu w tutule AJM - niektórzy pisza o montazu do AFNa w tym poście - OK! Bezpośredni montaż do ECU - OK! - sprawdzam i wg. nich jest - 1 pin z tempomatu do pinu 8 w kostce żółtej (przewód CZARNY) 39 PIN 2 rząd 15 pin od lewej 2 pin z tempomatu do pinu 1 w kostce żółtej (przewód niebieski) 35 PIN 2 rząd 11 pin od lewej 3 pin z tempomatu do pinu 8 w kostce czarnej (przewód czerwono-żółty) 36 PIN 2 rząd 12 pin od lewej 4 pin z tempomatu do pinu 9 w kostce żółtej (przewód czarno-żółty) 67 PIN 1 rząd 21 pin od lewej 5 pin z tempomatu do pinu 1 w kostce brązowej (przewód czerwono siwy) 59 PIN 1 rząd 13 pin od lewej 6 mostek z 4 I TU WYSTĄPIŁ ZONK - A u mnie wygląda to tak: PIN 38 - czarny, PIN 34 - niebieski, PIN 35 - czerwono - żółty, PIN 66 - czarno-żółty, PIN 59 - brak przewodu, Niby liczenie kolejności się zgadza tylko pytanie czy ktoś omyłkowo nadał złe numery przewodom... wygląda to na przesunięcie o 1 pozycję z każdego... Tego nie będe poruszał ... Wolę ustrzeć innych i abyście pomogli mi rozwiać wszelkie wątpliwości odnośnie montażu w tych starszych - najstarszych modelach A4. I tu moje pytanie: Mam podłączać wg. tego schematu spokojnie? = Manetka------ECU 1-------------58 2-------------34 3-------------35 4 i 6----------66 5-------------bezpiecznik na plus Wg tego zgadza się wszystko jak u mnie i chce mieć 100 % że jak tak podłaczę to będzie działać i nic się nie uszkodzi. Dziękuję serdecznie za odpowiedź.
fragless1 Opublikowano 8 Lutego 2014 Opublikowano 8 Lutego 2014 Panowie, ja już jestem po montażu tempomatu. Manetka mi się trafiła przedliftowa z kostką i kawałkiem wiązki, więc miałem to ułatwione. Wątek bardzo pomocny, ale trochę zmodyfikowałem podłączenie. Opiszę krótko jak to zrobiłem. Mój silnik to 1z z 1995r. Z kostki od tempomatu wychodziły takie przewody: Pin 1 czerwono-siwy Pin 2 niebieski Pin 3 czerwono-żółty Pin 4 czarno-żółty x2 Pin 5 zielono-brązowy Pin 6 czerwono-szary Pin 4 i 6 zmostkowałem, jak było to opisane przez autora wątku. I podpinałem resztę kabli z pomocą opisu i swojej modyfikacji. Dodam tylko, że kolory przewodów są dość istotne, bo jak ktoś ma wyprowadzenie przewodów z ECU do kostek przy ECU, to podpięte przewody muszą się zgadzać kolorami. Opis podpięcia przewodów: Pin 1 tempomatu do kostki brązowej przy ECU do kabelka w kolorze czerwono-siwym. Pin 2 tempomatu do kostki żółtej przy ECU do kabelka w kolorze niebieskim. Pin 3 tempomatu do kostki czarnej przy ECU do kabelka w kolorze czerwono-żółtym. Pin 4 i 6 tempomatu do kostki żółtej przy ECU do kabelka w kolorze czarno-żółtym. Pin 5 tempomatu najlepiej podpiąć pod bezpiecznik nr 11 w skrzynce bezpieczników, a drugą wsówkę od tego bezpiecznika podpiąć pod źródło prądu po zapłonie. Ja podpiąłem ten przewód pod bezpiecznik nr 5, bo nie udało mi się włożyć pinów do skrzynki bezpiecznika. Może z czasem to poprawię. Przy takiej konfiguracji przewodów wszystko działa, jak należy. Muszę tylko jeszcze przeczyścić styki manetki, bo w jednej pozycji lubi wyskoczyć błąd. Jeszcze tylko napiszę, że po podpięciu według rozpiski z pierwszego posta nie mogłem zgasić auta, jak miałem na środku suwak tempomatu. Dodatkowa wskazówka przy podpinaniu tempomatu jest taka, że jak ktoś ma wyprowadzenia przewodów z ECU do kostek, to te przewody dochodzą tylko do samych kostek. Jak się wyjmie kostkę, to widać, że w miejscach, do których dochodzą przewody brakuje we wtyczce pinów. To pomaga, bo jak nie ma pinu, to oznacza, że dobrze podpinamy kabelki od tempomatu. Mam nadzieję, że to pomoże niektórym w podpięciu tempomatu. ---------- Post dopisany at 22:25 ---------- Poprzedni post napisany at 13:59 ---------- Jeszcze napiszę, jak to wszystko jest podpięte w oryginale do pinów komputera w modelach przedliftowych: Pin 1 tempomatu do pinu 58 ECU (czerwono-szary) Pin 2 tempomatu do pinu 34 ECU (niebieski) Pin 3 tempomatu do pinu 35 ECU (czerwono-żółty) Pin 4 i 6 tempomatu do pinu 66 ECU (czarno-żółty) Pin 5 tempomatu do bezpiecznika, chociaż ze schematu jednoznacznie to nie wynika. ---------- Post dopisany 08-02-2014 at 13:55 ---------- Poprzedni post napisany 07-02-2014 at 22:25 ---------- A mam pytanie do tych, którzy dokładali bezpiecznik do tempomatu. Jak dołożyć te piny? Mam kilka sztuk, ale nie chcą przejść przez tę kratkę różową. Zdjąć tej kratki też nie mogłem, bo coś ją blokowało. Jak to ogarnąć? Nie chcę mieć na stałe podpiętego tempomatu pod bezpiecznik nr5, a chciałbym mieć, jak w oryginale.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się