Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż tempomatu A4 B5


krzyniek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Powiem szczerze że trochę tych stron tu jest napisanych przez was ale jeżeli możecie to pomóżcie. Mam problem u siebie z tempomatem.. (dane do silnika itp w profilu) mam manualna przepustnice kompa wszystko podłączone ale nie działa. Sygnał z manetki do sterownika dochodzi, sterownik podmieniałem na inny i na 1000% sprawny i nic. Czy macie może schemat podłączenia krok po kroku tempomatu na linkę ? Ewentualnie czy ktoś się orientuje jak najprostszym sposobem sprawdzić czy pompka od sterowania tempomatem/przepustnicą działa czyli czy zasysa powietrze jakimi kablami na krótko podłączyć itp. Chyba że ktoś posiada tak jak pisałem schemat łopatologiczny kabel po kablu, kolor po kolorze jak podłączyć.

Panowie ktoś coś podpowie? Na pewno ktoś ma z was taki schemat tyle osób i nic?

Niestety "przy naszych AEB" mamy mega pod górę.... :( z montażem, a graty do tego skompletować to już........... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki "Banan"

"Opti" zgadza się masz racje tylko że ja posiadam wszystko do tempomatu. Przynajmniej mam założone wszystko u siebie i tak mi się wydaje że wszystko posiadam ale nie działa dlatego dzięki za podpowiedz "Banan" i poszukam i odezwę się do kolegi podanego. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mu pomagałem diagnozować i wypinaliśmy sterownik i na krótko prąd z lampki schowka. Prześlij mi na pw mail to przerzucę Ci schematy elektryczne.

U kolegi też nie działał , na koniec okazało się że przyczyną był czujnik przy pedale sprzęgła.

Poczytaj ten temat: www.audiworld.com/forums/a4-b5-platform-discussion-1/cruise-control-diagnostic-non-dbw-a4-ver-1-longer-than-long-168736/

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mu pomagałem diagnozować i wypinaliśmy sterownik i na krótko prąd z lampki schowka. Prześlij mi na pw mail to przerzucę Ci schematy elektryczne.

U kolegi też nie działał , na koniec okazało się że przyczyną był czujnik przy pedale sprzęgła.

Poczytaj ten temat: www.audiworld.com/forums/a4-b5-platform-discussion-1/cruise-control-diagnostic-non-dbw-a4-ver-1-longer-than-long-168736/

mój email: [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra manetka zamowiona :) Teraz dwa pytanie a ich odpowiedzi bardzo ulatwia mi montaz:)

- Jakich pinow trzeba uzyc do dolozenia bezpiecznika w skrzynce?

- I czy w kostkach do ktorych trzeba poprowadzic wiazke tempomatu sa takie same piny jak w kostkach od licznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w liczniku są inne , ja 2 razy montując wpinałem się w kable zasilające komputer silnika ( chyba w pomarańczowej wtyczce w obudowie ecu ) , tak jest według ori schematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie dokładałem , zrobiłem tak ja w pierwszym poście - zasilania do pinu 8 pomarańczowej wtyczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie w takim razie napisać nr tych części, które są potrzebne do dołożenia w aeb tempomatu na linkę ;)

Sterownik pod deską, vacum pompa (chyba okolice abs), gruszka z cięgnem, czujnik na pedał sprzęgła, manetka coś jeszcze ? (prośba o nr. , może będzie szybciej to kupić ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

był temat już , musisz poszukać

ten temat z A6klub może być pomocny: http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=39158&postdays=0&postorder=asc&start=15

dodatkowo schemat: http://docdroid.net/und9

robimy mały offtop i bałagan w temacie :P

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bedzie. Szukaj z koncowka nr M lub P I musi miec z tylu jeszcze wtyczke 3 pin od kierunkow. Od A8 D2 pasuje I latwiej dostac.

Kaki bezpiecznik uzyc do tempomatu? 10A czy 5A?

Tempomacik juz zalozony, 3 godzinki i bajka :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za co odpowiada ostatnia jedynka w VAGu przy testowaniu tempomatu w kratce 3?

po wlaczeniu
1.0
2.000
3.000011
4.1.0

u mnie tempomat działał dzień, wszystko było ok i nagle coś się stało że w każdej testowanej pozycji na końcu jest 0 i tempoamt podczas jazdy nie reaguje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzyniek chodzi mi dokładnie o testowanie tempoamtu w VAGu w grupie 6, o którym pisałeś wcześniej w wątku:

"sygnały z manetki sprawdzasz w silniku - grupa 6 - i przedostatnie okno

wyłączony tempomat - 000000
wyłączony tempomat z "vor dem Einrastpunkt"-nie mam pojecia o co chodzi - 000010
włączony tempomat - pozycja EIN - 000011
pozycja AUFN - 001011
wciśnięty FIX - 000111
wciśnięty hamulec - 010011
wciśnięte sprzęgło - 100011"

u mnie przy każdej akcji ostatnią cyfrą jest 0 zamiast 1 i pewnie dlatego tempomat nie działa. Nie wiem czy któryś kabel się nie odłączył czy może nie zepsuł się przełącznik i dlatego pokazuje na końcu 10 jakby był tylko częściowo przesunięty w lewo, przed tym pyknięciem.

Edytowane przez fazi777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy zakupiłem już manetkę tempomatu wraz z kostką lecz kable są ucięte i będę musiał dorobić kable jak i piny do białej kostki. czy ktoś mógł by wkleić foto jakie piny sa potrzebne do białej kostki i jakie wsówki potrzeba aby zrobic dodatkowy bezpiecznik w skrzynce bezpiecznikówabym mógł je kupić bo w weekend zaczynam montaż tempomatu i mam nadzieję że to mi sprawnie pójdzie bo ponoc w moim aucie z silnikiem 1.6jest mozliwośc prostego podłaczenia tempomatu ponieważ mam całkowicie elektroniczną przepustnicę i na zegarach wyswietla się kontrolka EPC czyli tylko potrzebuję manetki i wiązki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przewodow dolutuj kable i zabezpiecz koszulka termokurczliwa, a jezeli chodzi o piny w bialej kostce trzeba sie dolutowac do nich, najlepiej powypinac je pokolei dolutowac i nasunac koszulke termokurczliwa i spowrotem wsunac w biala kostke. A pin 5 z manetki najlepiej podlaczyc pod listwa przekaznikow w nogach, pierwsza sruba po lewej skierowana w dol. Sam przez to przechodzilem ostatnio ;)

Edytowane przez Chadury89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli w białej kostce piny są tylko ja musze się dolutowac tak czy nie ma tych pinow i musze wsadzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wypiąć calkiem biala kostkę i wpiac sie od dolu, od strony nóg kierowcy, wtedy będzie to wyglądało jak ori, ale dojście jest paskudne, miejsca na ręce żeby wypiąć kostkę tez jest malo, ja wlutowalem sie od góry i tez wszystko śmiga, tylko ze wygląda troszkę niechlujnie

Edit: W sumie powtorzylem to co chadury napisal :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...