Prezes870 Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 Kostka przy manetce / oryginalny kolor przewodu / biała kostka w okolicach komputera / kolor przewodu w białej kostce PIN 1 czerwono-szary czerwono-szary PIN 2 niebieski niebieski PIN 3 czerwono-zolty czerwono-zolty PIN 4 i 6 czarno-bialy czarno-bialy PIN 5 czerwono-bialy bezpiecznik kolo komputera Ja podlaczylem wedlug tego schematu do wtyczki. O wiele szybciej. Wszystko na spokojnie 4 godziny mi zajelo .
BartriczkoSM Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 Witam, przeczytałem wszystko lecz nadal nie uzyskałem odpowiedzi na pytanie: gdzie podpiąć czujnik sprzęgła ponieważ oryginalnie nie było go w mojej a4 /kiedyś automat/ ? Do której kostki trzeba sie wpiąć? A4 B5 AFN 96'
Banan Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 (edytowane) Według schematu czujnik sprzęgła ma dwa piny: - pin 2 do czujniku hamulca kabel czerwono-biały - pin 1 do sterownika - pin 17 sterownika ( kabel czerwono-żółty ) , lub 10-pin białej kostki pod komputerem ( kabel czerwono-żółty ) Kolory kabli podałem orientacyjnie bo takie są podane w schemacie a w aucie może być różnie. Edytowane 6 Listopada 2014 przez Banan
BartriczkoSM Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 Z tego co widzę u siebie to czujnik podpinałem pod +12 wzięte właśnie z czujnika hamulca, Do sterownika czyli do komputera silnika tak ?
Banan Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Tak ten pin do komputera silnika , a drugi do czujnika hamulca - ale on powinien być 4 pinowy - 2 piny to włacznik świateł stop ( one miernikiem nie mają przejścia po po wciśnieciu zapalają światła ) , i 2 piny to czujnik włączenia świateł stop dla komputera ( one mają przejście dla napięcia , naciśnięcie powoduje rozłączenie obwodu ) Pozmieniałem posty bo źle odczytałem schemat - to nie masa Ta część 2 pinowa świateł stopu która rozłącza to: - pin 1 - pod terminal 86 ( nie wiem gdzie jest ) kabel czerwono biały - napięcie do niego idzie z bezpiecznika na miejscu 6 w skrzynce komputera pod miejscem na 3 przekaźniki - pin 2 - do sterownika silnika pin 20 , Edytowane 6 Listopada 2014 przez Banan
BartriczkoSM Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) U mnie wygląda to tak: -czujnik do świateł stop'u jest osobny /większy biały na 2 pin'y/ -nad nim jest drugi czujnik /jak od sprzęgła/ mniejszy czarny na 2 pin'y/ -->od niego podciągnąłem sygnał /jak sprawdzałem jest to +12/ które po naciśnięciu nie jest przerywane lecz dopiero włączane na drugim pinie, więc nie jak pisałeś rozłącza lecz złącza. Edytowane 6 Listopada 2014 przez BartriczkoSM
Banan Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 Ja to wnioskuje ze schematu - nie wiem jak jest rzeczywista logika czujników. Ale dokładnie te 12v ma być podłączone to czujnika sprzęgła do pinu 2 a z pinu 1 do komputera silnika pin 17
kozunia13 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Panowie a manetka z golfa IV podejdzie?
armxfx Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Czy pasuje do audi b5 przed liftem 1997r. ?
befol Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Witam Panowie, widzę, że temat tempomatu w B5 nadal żywy Namęczyłem się przy tym ustrojstwie i niestety efektu zamierzonego brak Model to A4 B5 2000r. AJM Manetka zamontowana, wiązka poprowadzona, zalogowane poprawnie (11463) w Engine [1], pojawiła się literka G. Styki manetki odświeżone, sprawdzone przed zamontowaniem, działają wzorowo. Finał jest taki, że w grupie 006 każda pozycja przełączników manetki jest interpretowana właściwie, tzn: wyłączony tempomat - 000000 wyłączony tempomat z "vor dem Einrastpunkt"-nie mam pojecia o co chodzi [ja mam, tempomat włączony, suwak w prawą stronę, ale nie tak daleko, by wyłączyć tempomat] - 000010 włączony tempomat - pozycja EIN - 000011 pozycja AUFN - 001011 wciśnięty FIX - 000111 wciśnięty hamulec - 010011 wciśnięte sprzęgło - 100011 U mnie na manetce opisy są po angielsku, ale nie sądzę, żeby to sprawiało jakąkolwiek różnicę. Jedyny niepokojący sygnał to prędkość w pierwszym okienku tej grupy, zawsze wskazuje 00km/h (być może tutaj powinna pojawiać się zadana prędkość). Zegary i klimatronik wskazują prędkość właściwie. Testy przeprowadzałem oczywiście przy prędkości powyżej 40km/h. Suwak na pozycji On (Ein), przycisk Set (Fix) próbowałem przyciskać lekko, mocniej, przytrzymać przez chwilę, zero reakcji, auto normalnie zwalnia po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia. Pedały hamulca i sprzęgła nie tykane nawet podczas testu. W grupie 022 widoczne 000, przy wciśnięciu sprzęgła 100, przy wciśnięciu hamulca 011. Nie wiem jakie informacje mogę jeszcze dodać by można było zidentyfikować przyczynę usterki. Chyba napisałem wszystko, co może mieć znaczenie. Co najgorsze wszystko wygląda w porządku. Jeśli macie jakieś sugestie, będę niezmiernie wdzięczny. Włożyłem w montaż gadżetu dużo pracy, troszkę środków a efektu niestety nie ma.
Arkadiush Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 Ja w 1.8 miałem tempomat i okazało się że przy czujnikach jest uszkodzone gniazdo że po wciśnięciu pedała czujnik wysuwał się ;/
Labiel Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Ja w 1.8 miałem tempomat i okazało się że przy czujnikach jest uszkodzone gniazdo że po wciśnięciu pedała czujnik wysuwał się ;/ A już rok wcześniej ci mówiłem żebyś sprawdził czujniki przy pedałach, bo one mogą ci go wyłączać
Arkadiush Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Ja w 1.8 miałem tempomat i okazało się że przy czujnikach jest uszkodzone gniazdo że po wciśnięciu pedała czujnik wysuwał się ;/ A już rok wcześniej ci mówiłem żebyś sprawdził czujniki przy pedałach, bo one mogą ci go wyłączać dlatego sprawdziłem
Chadury89 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Jaki jest numer zamiennika manetki tempomatu? Na aledrogo widzialem ze sa bez tej drugiej manetki od swiatel.
Banan Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Podawałem parę stron wcześniej numery do polifa
Chadury89 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Kurcze, przlecialem caly temat i tylko numery ori znalazlem:) a chodzi mi czy sa zamienniki z manetka do swiatel:P
opti Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Czy dokładał ktoś tempomat do AEB, przepustnica na linkę , czy za dużo zabawy / za stary ? Ciężko znaleźć obszerne info, żeby skompletować "cały pakiet" do montażu
Labiel Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Da radę zrobić, ale potrzeba więcej rzeczy które ciężko dostać. Oprócz manetki dochodzi pompa i sterownik tempomatu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się