kicoro Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 Witam, Chciałem przedstawić wynik działania zrobionego przeze mnie komputera VFIZ nadzorującego pracę silnika w moim A4 B7. Umożliwia wyświetlanie wybranych parametrów tylko w polu RDS lub wyświetlanie całej ich listy (ale tylko z wybranymi parametrami) na całej powierzchni FIS. Obsługa odbywa się za pomocą kierownicy multifunkcyjnej, a dokładnie przycisków po lewej stronie. (Mode/Up/Down) Dodatkowo obsługuję m.in. test zegarów (open ceremony), zgłaszanie alarmów po przekroczeniu zadanych parametrów, Planowane jeszcze wyświetlanie Boost, diagnostyka a'la vcds - odczyt grup pomiarowych i błędów Proszę o konstruktywne uwagi i pomysły na następną funkcjonalność Jedyne co mi przeszkadza to że jak aktywuje się na środku wyświetlacza (również w trybie Navi) to do drugiej linii RDS "wskakuję" temperatura zewnętrzna, pytanie czy ktoś wie czy da się to wyłączyć, dokładnie wyświetlanie temperatury w RDS ? Wydaje mi się ze po małych przeróbkach dałoby się to uruchomić w B5, B5 ma czerwony FIS sterowany przez linie 3LB ? pozdrawiam Mariusz 1
kicoro Opublikowano 13 Marca 2012 Autor Opublikowano 13 Marca 2012 Komunikaty z can-bus sam rozpracowałem, niestety nie wszystko jest jeszcze zrobione, chcę jeszcze np. zrobić rysowanie wykresów, (na białym wyświeltaczy można osiągność 8 róznych kolorów Koszt trudno powiedzieć, sporą część stanowi koszt samych wiązek i złącz. W sumie to w okolicach ceny licznika FIS. Jak ktoś chce dalej drążyc to na PW. Na kostce u góry można podłączyć dodatkowe czujniki np EGT i jest też wyjście z przekaźnika (tak na przyszłość). USB jest do aktualizacji oprogramowania np z laptopa o nowe funkcję (jest wyprowadzony u mnie na stałe ale schowany pod osłonami) Zrobiłem dodatkowe wiązki i komputer wpinam miedzy licznik a instalację samochodu, nic nie trzeba ciąć, całość mieści się w konsoli pod licznikiem z lewej strony i wygląda tak:
kkam Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 ile godzin poświęciłeś na rozpracowanie komunikatów?
kicoro Opublikowano 13 Marca 2012 Autor Opublikowano 13 Marca 2012 W sumie przystosowanie do a4/b7 zajęlo mi ok pół roku, jednak wcześniej już miałem wersję działającą vw/seat/skoda (mk4) (miałem toledo2), początek prac to 2-2.5roku temu.
kkam Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 z zawodu jesteś elektronikiem czy po prostu pasjonat? Da się wyświetlać większą czcionkę i zrobić np licznik prędkości taki jak w nowych b8?
kicoro Opublikowano 13 Marca 2012 Autor Opublikowano 13 Marca 2012 Dużo wiekszej czccionki nie znalazłem, wiec raczej cieżko będzie, ale po co jeszcze jedno wskazanie prędkości skoro na tarczy obok jest - co prawda trochę wiecej wskazuje (~8 dla 100km/h, 15 dla 200km/h...) i kto na to patrzy.. Lepiej wyświetlić np Boost i temp oleju.. jestem programista i elektronikiem
PILOT_24 Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 1.) Czy w B7 musi być kolorowy Fis??? 2.) Czy ten komputer (wpinka) zadziała w B6 z kierownicą multifunkacyjną z B7 ??
kicoro Opublikowano 13 Marca 2012 Autor Opublikowano 13 Marca 2012 W tej chwili musi byc kolorowy FIS i B7 i B6, w nastepnym etapie bedzie dzialalo też na czerwonym FIS W tym celu przydałby się ktoś z Gliwic lub Katowic co posiada czerwony FIS oraz navi, i jest chętny na spotknie 1-2 godzinne w celu podpięcia VFIZ i zlogowania komunikacji Navi z czerwonym FIS.. W zamian mogłbym np taniej zrobić VFIZa W B6 z multifunkcją z B7 bez problemu powinno działać, sterowanie z konsoli centralnej też powinno dać się zrobić To wrócę jeszcze to pytań z mojego pierwszego posta, może ktoś potrafi pomóc.. Jedyne co mi przeszkadza to że jak aktywuje się wyświetlanie na środku wyświetlacza FIS (również w trybie Navi) to do drugiej linii RDS "wskakuję" temperatura zewnętrzna, pytanie czy ktoś wie czy da się to wyłączyć, dokładnie wyświetlanie temperatury w RDS ? np poprzez odpowiednie zakodowanie licznika ?
domin79 Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 -> Kanal 19 (Verschiedenes) ?xxxx: Beleuchtungsoptionen 0 - Zeiger und Skala nur bei "Licht ein" aktiv 1 - Zeiger bereits bei "Zündung ein" aktiv 2 - Skala bereits bei "Zündung ein" aktiv 3 - Skala (2. Kennlinie) und Zeiger bei "Zündung ein" aktiv x?xxx: Bordcomputer 0 - nur Ebene 2 (Langzeitspeicher) 1 - Ebene 1 und 2 xx?xx: Fahrerinformationssystem 0 - FIS (9Q2 bzw. 9Q4) 1 - ohne FIS (9Q3) xxx?x: Außentemperatur 0 - keine Anzeige, Beleuchtung aus 1 - Anzeige und Beleuchtung aktiv xxxx?: Funkuhr 0 - Funkuhr nicht aktiv 1 - Funkuhr aktiv przedostatnia cyfra odpowiada za temp. zewnetrzną 0-brak 1- aktywna , ale wątpie zaby zadzialało kiedyś sie bawiem i nic to nie zmieniało:kwasny:
letallec Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 Komunikaty z can-bus sam rozpracowałem, niestety nie wszystko jest jeszcze zrobione,Koszt trudno powiedzieć, sporą część stanowi koszt samych wiązek i złącz. W sumie to w okolicach ceny licznika FIS. http://images43.fotosik.pl/1428/03e39eece85b9e1em.jpg tzn, mozesz podac koszt w PLN? Koszt licznika wacha sie w dosc sporym przedziale. IMO parametry wyswietlane to(w kolejnosci waznosci): BOOST OIL Temp Oil Pressure Coolant Temp RPM Atm Pressure TB
kicoro Opublikowano 13 Marca 2012 Autor Opublikowano 13 Marca 2012 -> Kanal 19 (Verschiedenes) przedostatnia cyfra odpowiada za temp. zewnetrzną 0-brak 1- aktywna , ale wątpie zaby zadzialało kiedyś sie bawiem i nic to nie zmieniało:kwasny: J ateż to już próbowałęm i też bez żadnego efektu.. ---------- Post added at 23:47 ---------- Previous post was at 23:43 ---------- To jeszcze dla TFSI, ciśnienie paliwa w obwodzię o niskim i wysokim ciśnieniu, ciśnienie zadane przez ECU, ewentulanie różnica (odchyłka) Tak samo z doładowaniem, ciśnienie żądane przez ECU (specific), aktualne i ewentualnie różnica Myślę sobie że różnica pozwoli wcześniej wykryć stan niedoładowywania/przeładowywania turbo , lub wyjechaniej pomy wysokociśnieniowej a dla diesla, to moze sie jeszcze przydać stan DPF..
Lukaszxxx Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 moze ogarnołbys temat samego testu wskazówek po przekręceniu licznika jak to jest np w a4 b8??
kicoro Opublikowano 14 Marca 2012 Autor Opublikowano 14 Marca 2012 przeciez ogladalem, tylko reszta mi zbedna, jaram sie tylko testem wskazówek Pytanie czy warto, bo zrobienie plytek na zamowinie + elementy + montaż będzie w pewno w okolicach 250zeta
kicoro Opublikowano 14 Marca 2012 Autor Opublikowano 14 Marca 2012 oczywiscie te 250 to szacowowany koszt płytki do samego testu wskazówek, tzn uproszczona i pomniejszona płytka bez złącz, z wyprowadzonymi 6-10przewodami do podmiany pinów we wtyczkach licznika, a zamiast obudowy w specjalna gruba koszulka termokurczliwa z klejem koszt wersji pelnej z obudowa i mozliwościa wyswietlania na FIS byłby gdzies dwa razy wyższy
kkam Opublikowano 14 Marca 2012 Opublikowano 14 Marca 2012 włożyłeś w to dużo pracy, nie sprzedawaj za bezcen, szanuj swój czas. Myślę, że jak dopracujesz wyświetlane informacje. To nawet za 500zł znajdziesz nabywców. Chętnie bym to też kupił.
Śmierć z nieba Opublikowano 14 Marca 2012 Opublikowano 14 Marca 2012 No, chłopie zaimponowałeś mnie, gratuluję wytrwałości, jak będziesz gotów na seryjne montaże to dawaj znać też chętnie zakupie takie coś tylko powiedz czy bez kierownicy multimedialnej da radę to obsłużyć?
truckmaniac Opublikowano 14 Marca 2012 Opublikowano 14 Marca 2012 Jak będzie już hulać na czerwonym FISie, to się piszę
kicoro Opublikowano 15 Marca 2012 Autor Opublikowano 15 Marca 2012 tylko powiedz czy bez kierownicy multimedialnej da radę to obsłużyć? da radę, a masz na myśli manetkę czy dial'a na konsoli? Jak będzie już hulać na czerwonym FISie, to się piszę Nie powinno byc ztym problemu, tylko musiałbym sie z kims postkac np w gliwicach lub katowicach w celu podpiecia vfiz najpierw w celu sciagniecia logow.. No to kiedy bedziesz mial gotowy produkt ? Mam zapasowe 2 płytki, ewentualnie mogłym je zmontować na za ok jeden miesiąc
kicoro Opublikowano 15 Marca 2012 Autor Opublikowano 15 Marca 2012 OILT - temp oleju IAT - temp powietrza zasysanego (inatake air temp) ... Wiecej skrótów jest poniżej: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0ArzNI6TM4kuDdG9mNVFlM05CVndfbFN5OVl0NDJRWWc
Rekomendowane odpowiedzi