Tomeks Opublikowano 2 Maja 2008 Opublikowano 2 Maja 2008 jak odpalam zimny silnik (BDG)to wszystko jest ok.,ale jak osiagnie wlasciwa temperature,to trzesie silnikiem (tylko na luzie), wskazowka obrotomierza nie drzy,obroty nie faluja myslalem ze to poduszki,ale wtedy powinno trzasc tez na zimnym. ma ktos jakis pomysl?
Musashi Opublikowano 3 Maja 2008 Opublikowano 3 Maja 2008 VAG sprawdz bledy i zrob logi. przedewszystkim zloguj statycznie grupe 013, statyczny i dynamiczny log grupy 003
Flyer Opublikowano 4 Maja 2008 Opublikowano 4 Maja 2008 Przyczyny moga byc rozne... dwumas, wtrysk, cos moglo sie rozregulowac... Zdalnie na forum raczej nikt Ci nie pomoze - znajdz dobrego mechanika od 2.5TDI (nie ma ich wielu), ale logi rowniez mozesz zrobic tak jak pisal Musashi...
Tomeks Opublikowano 4 Maja 2008 Autor Opublikowano 4 Maja 2008 Przyczyny moga byc rozne... dwumas, wtrysk, cos moglo sie rozregulowac... Zdalnie na forum raczej nikt Ci nie pomoze - znajdz dobrego mechanika od 2.5TDI (nie ma ich wielu), ale logi rowniez mozesz zrobic tak jak pisal Musashi... dwumas-trzeslo by zawsze,zimny czy cieply. wtrysk-raczej tak samo. u mnie trzesie tylko jak osiagnie wlasciwa temperature poniedzialek lub wtorek zrobie VAGa i wzuce logi.
hafas Opublikowano 11 Czerwca 2008 Opublikowano 11 Czerwca 2008 czesc, dolacze sie do tematu A4 2.0 TDI 140KM; mam podobny problem - czasem jak mi silnik wpadnie w drgawki to cala buda sie kolysze jak na falach... ale tylko i wylacznie po osiagnieciu temperatury roboczej; dzis zauwazylem ze po chwili telepania motor jakby wszedl na inne oboroty (wskazowka jednak nie drgnela) - zmienil lekko barwe dzwieku i telepanie ustalo.... Vag nie pokazuje zadnych bledow. Dodam ze znajomy mial podobny problem w A6 z tym samym motorem, ale vag mu "powiedzial" ze ma jeden pompowtrysk do wymiany. Po wymianie "dyganie" troche sie uspokoilo ale nie zniknelo calkowicie. Moze ktos z Was zna juz przyczyne takiego zachowania? Slyszalem opinie ze to moze byc kwestia jakosci paliwa (jezdze na shellu) a takze DPF-a.... Czekam na opinie przed udaniem sie do "specjalistow" Pozdrawiam
ajonak Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 dwumas-trzeslo by zawsze,zimny czy cieply. wtrysk-raczej tak samo. u mnie trzesie tylko jak osiagnie wlasciwa temperature poniedzialek lub wtorek zrobie VAGa i wzuce logi. Niekoniecznie. Jeśli to wtrysk to może nie trząść gdy silnik jest zimny bo wtedy dostaje większe dawki paliwa. Gdy silnik osiągnie wymaganą temperaturę dawki paliwa stają się minimalne i wtedy korekcje na pojedynczych, zużytych wtryskiwaczach powodują trzęsienie silnika.
Tomeks Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2008 Niekoniecznie. Jeśli to wtrysk to może nie trząść gdy silnik jest zimny bo wtedy dostaje większe dawki paliwa. Gdy silnik osiągnie wymaganą temperaturę dawki paliwa stają się minimalne i wtedy korekcje na pojedynczych, zużytych wtryskiwaczach powodują trzęsienie silnika. jak klima chodzi prawie na maxa,to trzesienie ustaje.
c2tomek Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Miałem cos takiego i był pompowtrysk niby popsuty po wymianie drgania ustały .ale na popsutym nawet jak klime właczyłem na minimum to było odrazu ok ale tylko na ciepłym silniku
Tomeks Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2008 Miałem cos takiego i był pompowtrysk niby popsuty po wymianie drgania ustały .ale na popsutym nawet jak klime właczyłem na minimum to było odrazu ok ale tylko na ciepłym silniku czyli pasowalo by
ajonak Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 No właśnie. Jak pracuje klima to obciążenie silnika wzrasta i pompa daje większe dawki paliwa, a wtedy wielkość korekcji procentowo staje się mniejsza i w związku z tym mniej się je odczuwa. Kup kabel, weź laptopa, zainstaluj VAG-COM-a i zrób logi korekcji wtrysków (grupy: 013 i 014 dla V6) na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku. Norma to do +/- 1.5. Typowe korekcje to tak ok. -0.5 Trząść może nawet gdy np. na jednym jest 1.5 a na pięciu pozostałych 0.5.
Tomeks Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2008 no wlasnie czekam na pre_pl,ma miec kabel i na najblizszym spocie sprawdze.
bulk_1986 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 jak bedziesz juz znal wyniki to daj znac w tym temacie
Bartekl Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Miałem tak samo i przyczyną prawdopodobnie były styki elektryczne łączące PD z listwą zasilającą. U mnie trzęsło na wolnych obrotach (z klimą było słabiej) i też diagnoza była p-wtryski do wymiany, ale ku mojemu zaskoczeniu po wymontowani i zamontowaniu PD (w warsztacie) problem zniknął jak ręką odjął.... Jeden koleś z forum też tak miał i powiedział że to właśnie kwestia niestykania elektryki. Z tego co czytałem mogą też mieć na to wpływ oringi pod PD jak nie trzymają dobrze ciścnienia to odbija się to też na korelacjach. Poczytajcie posty w których uczestniczyłem tam jest to opisane. U mnie od 30 tys jest cisza i nie telepie!
pre_pl Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 kabelek dotarł, właśnie chcę wszystko poinstalować, posprawdzam u siebie czy działa i można zacząć działać. mnie trzęsło na wolnych obrotach (z klimą było słabiej) i też diagnoza była p-wtryski do wymiany, ale ku mojemu zaskoczeniu po wymontowani i zamontowaniu PD (w warsztacie) problem zniknął jak ręką odjął wielokrotnie pisał o tym Musashi Czy w BDG pomoże... hmm, wątpię - ale kto wie
Tomeks Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2008 kabelek dotarł, właśnie chcę wszystko poinstalować, posprawdzam u siebie czy działa i można zacząć działać. Przemek,jak posprawdzasz,to daj znac,wyleczysz mojego,bo to telepanie mnie dobija
pre_pl Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Tomek, spojrzałem wczoraj co w innym motorku BDG piszczy i tak: korekcje wtrysków nie są najlepsze... Jedna nawet jest na granicy tolerancji. Według mnie : - może być lekko zapowietrzony układ, ponieważ przy przyśpieszaniu czaaasem (dość rzadko), zdarza się lekkie drgnięcie - warto przeczyścić układ dolewając mixolu Co do ostatniego, logi "przed" już mam. Teraz kupię mixolka i co miesiąc będę sprawdzał korekcje. Tobie proponuję to samo. Oczywiście nie wiadomo, czy jest to wtrysk sterujący. Według mnie "jeszcze nie" ponieważ żadnych błedów zarejestrowanych nie ma/ nie było. Przyjrzałbym się jednak też czy czasem nie ma lekko zapowietrzonego układu. Acha, zapomniałem sprawdzić ustawienie rozrządu Bo to też może mieć wpływ. Także możemy się spotkać i zobaczyć jak to u Ciebie wygląda, może kolega Kocky też by się pojawił bo chciał zmienić coś u siebie
Kocky Opublikowano 15 Czerwca 2008 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Także możemy się spotkać i zobaczyć jak to u Ciebie wygląda, może kolega Kocky też by się pojawił bo chciał zmienić coś u siebie Jeżeli o mnie chodzi to dajcie znać kiedy i gdzie:) Jeżeli nic niespodziewanego mi nie wyskoczy to będę na bank.
Pyotr Opublikowano 22 Lipca 2008 Opublikowano 22 Lipca 2008 Witam, widze że temat upadł wieć chcę go podniść. Moje BPW na jałowym też wpada w telepke. Co ciekawe podczas telepania brzmi inaczej niż wtedy gdy przestanie telepać . Wtedy jakby przechodzi na inne obroty a z filta powietrza wydobywa się dudnienie. Całość z tyłu buczy jak amerykańskie V8. Obroty nie falują, spalanie jest na takim samym poziomie. Hafas powiedz co u ciebie bo pisałeś podobnie. Dajce jakiś pomysł co jest grane i co z tym zrobić .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się