szymi100 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Witam koledzy, Mam pytanie jak w temacie. Ponieważ wymieniałem go tylko raz w poprzednim aucie i był on innego typu wolę wcześniej spytać Was, co by nie narobić głupot. Poprzednie auto miało filtr nazijmy go całościowy - czyli była to puszka z fajkami wlotowymi i wylotowymi u góry, a wymiana polegała głównie na przepięciu przewodów paliwowych ze starego filtra do nowego. Tym razem filtr wyglada bardziej jak filtr olejowy starego typu model PP850/2 wg Filtron. Nie ma już tych górnych fajek - te fajki są w elemencie powyżej filtra. No i teraz moje pytania: - element powyżej mocowany jest na jedną śrubę bodajże imbus (dość spory), czy wykręcam tą śrubę, przekładam na nowy zalany paliwem filtr, skręcam znów tą srubą, mocuję w gnieździe i to wszystko? - co ze śrubą odpowietrzającą (przy wymianie filtra jest nieużywana? ) - czy grozi zapowietrzenie układu paliwowego i jesli tak to jak ograniczyć je, lub na co zwrócić uwagę, żeby go uniknąć, a jeśli się nie da niezapowietrzyć, to jak odpowietrzyć potem cały układ? z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi i sugestie
danu44 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 No i teraz moje pytania: - element powyżej mocowany jest na jedną śrubę bodajże imbus (dość spory), czy wykręcam tą śrubę, przekładam na nowy zalany paliwem filtr, skręcam znów tą srubą, mocuję w gnieździe i to wszystko? Dokladnie tak jak napisales... Jesli filtr zalejesz dieslem to ukladu nie zapowietrzysz. A jesli nawet (po zalaniu filtra) dostanie sie tam kropla powietrza to silnik to... no nie wiem jak to powiedziec. Ale chyba spali. Mowie to z moich doswiadczen z wymiana filtra paliwa. Generalnie operacja bezproblemowa.
Kuba A4 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 nie jest konieczne zalania ropą starczy przekręcić zapłon nie odpalać i ropa sama naleci do filtra. może jednak tak być że operacja się nie uda wówczas tylko zalania filtra pomoże, ja tak jak napisałem tak robię i jest OK.
GOLI Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Nie kombinuj z napełnianiem filtra. Kilkakrotnie przekręć kluczyk w stacyjce,Po włączeniu bez uruchamiania silnika,na sekundę lub dwie włącza sie pompa w zbiorniku.ona napełni ci filtr i po kłopocie. Nie ma potrzeby dodatkowo odpowietrzać układu. Jeżeli zapali to już będzie żył
SotoM Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 ja za każdym razem w PD"eku zalewam filtr paliwem... kilka razy nie zalałem i pałowałem się żeby to scierwo zapaliło, mimo ze pompa w BQ furczala...
STASIU227 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Witam jak bendziesz wymieniał to zalej go paliwem nie ma dużo roboty a masz pewność że sie nie bendzie zapowieczał bo z tym przekręceniem kluczyka to szczykawka do ręki i ogień
KIKO80 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 zalej filtr ON jak odpalisz przytrzymaj troche na obrotach i po problemie.
szymi100 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2012 ok, dzieki za podpowiedzi. chwilowo jestem w delegacji, ale jak wrócę i wymienie filtr to się jeszcze odezwę... pozdr
biker110 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 STASIU227 polecam wrocic do podstawowki z twoja pisownia moze cos sobie przypomnisz, szymi100 zalej ten filtr ropa i swiety spokoj
Musashi Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Napełnij filtr paliwem. Później włącz kilkukrotnie stacyjkę bez uruchamiania rozrusznika. Dopiero wtedy uruchom silnik.
machina Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Filtr powinno się napełniać, gdyż nigdy nie ma pewności ile razy w danym aucie z silnikiem PD trzeba włączyć zapłon żeby pompa z baku napełniła cały nowy filtr. Gdy zabrakło mi paliwa i kompletnie zapowietrzyłem układ (awaria licznika) po zatankowaniu włączyłem zapłon ok 10 razy a i tak kręciłem kilka krotnie po 5 sec. zanim zapalił. Odpukać nic się nie stało. Także tak jak pisał Musashi; zalać filtr, uruchomić kilkakrotnie pompkę i cieszyć się z jazdy
johnnythebest Opublikowano 25 Maja 2012 Opublikowano 25 Maja 2012 A jak jest z uszczelka w tym filtrze? Bo jak sie wymienia filtr oleju to trzeba uszczelke lekko zwilzyc przed zakreceniem go a jak to sie ma w filtrze paliwa??
yahoovip Opublikowano 25 Maja 2012 Opublikowano 25 Maja 2012 Przy wymianie filtra paliwa nigdy nie zwilżałem i nie uszczelniałem jakąś masą tej uszczelki. Zawsze robię montaż "na sucho". Wszystko gra i buczy
lutas Opublikowano 25 Maja 2012 Opublikowano 25 Maja 2012 Ja z kolei napełniałem filtr paliwem, ale w konsekwencji układ i tak mi się zapowietrzył i kilka razy go później musiałem kręcić aby odpalił. Niemniej zalać warto - oszczędzić można nieco rozrusznik i pompę wtryskową. Uszczelkę też zwilżałem - mam złe doświadczenia przy wkręcaniu tego typu uszczelek "na sucho" - czasem uszczelka lubi wyskoczyć ze swojego miejsca i wyciek gotowy.
yahoovip Opublikowano 25 Maja 2012 Opublikowano 25 Maja 2012 U mnie natomiast przy zalewaniu filtra nie ma żadnych problemów z zapowietrzaniem
lutas Opublikowano 25 Maja 2012 Opublikowano 25 Maja 2012 Faktem jest, że przy ostatniej wymianie filtra paliwa nie zalałem go "pod korek", to pewnie wystarczyło żeby się zapowietrzył.
Biszczan Opublikowano 19 Czerwca 2012 Opublikowano 19 Czerwca 2012 To powinno rozwiać wasze wątpliwości: <br /><br />
KAT666 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Opublikowano 21 Czerwca 2012 To powinno rozwiać wasze wątpliwości:http://s16.postimage.org/6onpjzxfl/wymiana_filtra_paliwa.jpg <br /><br /> Trochę małe wyszło - Niemniej uszczelkę w nowym filtrze należy posmarować czystą ropą - Filtr można napełnić ręcznie, można też nie napełniać go wcale tylko włączyć zapłon i VAG-iem wejść w basic settings grupa 035 (spowoduje to uruchomienie pompy na ok. pół minuty i napełni filtr) - Wykręcając stary filtr wylewa się trochę ropy, trzeba to potem zmyć lub podłożyć jakąś szmatę
Biszczan Opublikowano 21 Czerwca 2012 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Kliknij na zdjęcie to się powiększy
szymi100 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2012 ... kolego Biszczan, zdjecie ciekawe, ale akurat w moim modelu było inaczej, bo wszystkie wężyki dopływowe / odpływowe są mocowane w osobnym pierścieniu górnym - nie w filtrze. U mnie potrzeba było wykręcić imbusem 13mm śrubę, wymienić filtr i z powrotem przykręcić do nowego filtra pierścień z wężykami śrubę imbusową. W razie czego zalałem nowy filtr do pełna olejem... i żeby zabezpieczyć się podwójnie, zapłonem uzupełniłem gdyby jeszcze czegoś brakowało. Filtr wymieniony, nie zapowietrzyło się. Tak więc, dzieki kolejny raz za pomoc... pozdrawiam i zamykam wątek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się