Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3,0 TDI Rozrząd, ku przestrodze. +Zdjęcia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem, moją opinię wydałem po tym jak u klienta w 2.7 TDI A4 B7 widziałem BC- teraz patrząc u siebie mam prawie takie samo spalanie (różnica może 0,3-0,4 l/100 km) na niekorzyść 3.0. Ale jak ktoś jeździł to pewnie ma rację,

Opublikowano (edytowane)

U mnie jest sprawa typu silnik BKN 204 zrobiony na 280km wymieniony komplet wtryskiwaczy silnik ladnie chodzil nigdy przy rozruchu nie bylo slychac ani grzechotek itp itd.. nagle przy 180km/h kontrolka od oleju czerowna oil pressure silnik gasnie i teraz przy probie odpalenie telepie calym silnikiem lecz ten nie odpala.. obecnie auto w serwisie na diagnozie.. mial tak ktos z was ??:)

Edytowane przez kmr91
Opublikowano (edytowane)

tak z ciekawości,po przeczytaniu całego wątku nasuwa mi sie pytanie: czy da radę w miejsce 3.0TDI wsadzić 1,9 lub 2,0? Stałem się przypadkowo(buda bardzo mi się spodobała silnik mniej, ale kupiłem) posiadaczem opisywanych jednostek (dokładnie BKN) i aż sie boję. Mozna też na wszelki wypadek prosić adres tego AZ serwisu w Gdańsku. Znalazłem coś ale w pruszczu gdańskim i nie wiem czy to ten.

Edytowane przez Maniusiek28
Opublikowano

Ale po co pakować się w coś gorszego,wolniejszego i wydać na to sporo $$$? Lepiej sprawdzić porządnie wtryski i łańcuch, ew wymienić i cieszyć się bezawaryjnym samochodem, 3.0 tdi jest dużo bardziej wytrzymale niż 1.9 czy 2.0 . BTW. masz 2005 rok i ASB? To ktoś już robił swapa, albo masz BKN ;)

Opublikowano (edytowane)

No fakt BKN

Edytowane przez Maniusiek28
Opublikowano

Nie martw się na zapas, ja też na początku robiłem w gacie jak poczytałem o rozrządzie a właściwie jego cenie, jak przyszło co do czego to się okazało że wcale nie jest tak źle.

Jedynym ale w moim przypadku to są wtryski mimo wszystko jest to wydatek a buda jest zbyt stara i zbyt słaba by w nią tyle inwestować. Nie zmienia to jednak faktu że nie są one z cukru i same się nie rozpuszczają. Moje mają bardzo ciężko i dzięki temu czują się dobrze.

Opublikowano (edytowane)

Ja do wczoraj myślałem że mam BKN-a na pasku zębatym <lol> a tu odpalenie i grzechotka przez 2 sek. Ale wpadną tylko zestawy na dwie głowice a reszta zostanie.

Edytowane przez Matrix1540
Opublikowano

Najbardziej się męczy ta od strony kierowcy bo napędza resztę i łańcuch główny.

Opublikowano (edytowane)

Ja do wczoraj myślałem że mam BKN-a na pasku zębatym <lol> a tu odpalenie i grzechotka przez 2 sek. Ale wpadną tylko zestawy na dwie głowice a reszta zostanie.

Decyzja należy tylko i wyłącznie do Ciebie!

Daj znać jak będziesz już po wymianie! :wink:

Edytowane przez beny2303
Opublikowano

Wygląda w porządku - można śmiało kupować.

Opublikowano

nie ma uszczelek do napinaczy, o dziwo nawet wersja ASO nie ma ich w komplecie.

Idź do sklepu niech Ci skompletują mix swag / ASO powinien wyjść taniej o jakieś 200-300 zł. Niektóre zamienniki są droższe.

Opublikowano (edytowane)

nie ma uszczelek do napinaczy, o dziwo nawet wersja ASO nie ma ich w komplecie.

Idź do sklepu niech Ci skompletują mix swag / ASO powinien wyjść taniej o jakieś 200-300 zł. Niektóre zamienniki są droższe.

nie ma uszczelek do napinaczy, o dziwo nawet wersja ASO nie ma ich w komplecie.

Idź do sklepu niech Ci skompletują mix swag / ASO powinien wyjść taniej o jakieś 200-300 zł. Niektóre zamienniki są droższe.

ale tam napisano że:

-uszczelka pod napinacz pompy oleju

- oring pod napinacz główny

Marcin czy o jakis dodatkowych uszczelkach piszesz?

Edytowane przez Maniusiek28
Opublikowano

a to sory umknęło mi.

Opublikowano

Czytam sobie... Co prawda mam 4.2 BBK benzynę ale rozrząd wygląda podobnie... Były właściciel wymieniał kompletny rozrząd i kompletne sprzęgło... Standardowo grzechotka (niby norma) przez 1 sekunde...

Postanowiłem to zrobić. Po wyjęciu silnika i skrzyni okazało się że w rozrządzie wymieniono tylko 3 napinacze z czego jeden nowy padł. Łańcuchy rozciągnięte i inny stary mapinacz też już pada... Dwumas i docisk to stary złom - wymieniona tylko tarcza sprzegła.

A potem ludzie pier... że silniki na łańcuchach audi to lipa... Jak tępego byłego właściciela nie stać na takie auto i lepi je po taniości...

Opublikowano (edytowane)

A w ASB pompa wody jest na pasku wielorowkowym, a na zębatym jest wyłącznie napęd pompy wtryskowej. Oznacza to, że ta aukcja na allegro jest źle opisana i te części nie pasują do tego silnika. http://google.plczesc/pasek-rozrzadu,audi,a4-avant-8ed-b7-2004-11-2008-06,3-0-tdi-quattro-233km,5-5377-19850-100452-0-31-ct1094.html

Edytowane przez poczekaj
Opublikowano

A w ASB pompa wody jest na pasku wielorowkowym, a na zębatym jest wyłącznie napęd pompy wtryskowej. Oznacza to, że ta aukcja na allegro jest źle opisana i te części nie pasują do tego silnika. http://google.plczesc/pasek-rozrzadu,audi,a4-avant-8ed-b7-2004-11-2008-06,3-0-tdi-quattro-233km,5-5377-19850-100452-0-31-ct1094.html

to tylko zdjęcie poglądowe, wiem że wygląda inaczej, o tak:

5415742841.jpg

Opublikowano

Tak, wygląda tak jak pokazałeś, ale jednocześnie jest napędzana paskiem od wspomagania, alternatora, klimy, a nie paskiem zębatym, tak jak jest na aukcji...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...