Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co powiecie o silniku 2.0 TDI BPW


seban111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio zamienilem moje A4 2.8( ACK) b5 na A4 2.0 (BPW) TDI B7 . Mam pytanko bo szukam cos o tym silniku. Wiem ze jest wadliwy bo kupilem go z padnietym silnikiem a silnik padł bo naped pompy oleju odmówil posluszenstwa i posypala sie reszta.

Pytanko jest takie na co jeszce zwrócic uwage przy tym silniku ??????

Z góry dzieki za wszystkie podpowiedzi:hi:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na forum, jest sporo informacji na ten temat.

jednostka praktycznie identyczna z 1,9 tdi AWX, AVF, maja nawet taka sama głowicę. POdstawowa wada, to jednopunktowe mocowanie PD, skutkujace wyrabianiem się gniazd PD.

DPF i jego warunki dopalania katalitycznego skutkuja przelwaniem paliwa, ktore dostaje sie do oleju. to prowadzi do przyspieszonego zuzycia walka rozrzadu oraz, popychaczy.

plusy w stosunku do AWX i AVF, to elektrycznie sterowany EGR oraz klapa gaszaca, eliminujace przeciekanie oleju na plecionke.

jeżeli 2.0 tdi to zdecydowanie 16V czyli BLB lub BRE

oczywiście należy pamietać o potencjalnym problemie z napedem pompy olejowej poprzez walki wyrownowazajace. Problemy najczesciej sa spowodowane peknieciem lyzwy napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było że sie wymądrzam ale też mam BPW i ,,0'' problemu z klekotym ,dpf usunołem profilaktycznie ,zabierak pompy oleju wymieniłem przy 234 tyś i wygłądał super ,olej i filtry wymieniam co 7 tyś ,zrobione jest 236 tyś ,osobiście zrobiłem ja 50 tyś , tylko jeden minus wybadły broki (zaślepki) z wałków PD osobiście polecam ten motor :wink: pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety do auta z BPW nie zamontujesz bez wiekszych kosztow zadnego z 2.0 tdi 16V, poniewaz BPW to ECU - EDC 15+ a silniki 16V to nowoczesniejszy EDC16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie BPW jest jeszcze najlepszym silnikiem z tych 2,0TDI- bo blizniaczy do AWX. Ma co prawda problem tez ta pompa oleju co BLB, ale na tym forum juz kolega Jaro4444 opracowal juz skuteczne lekarstwo na to :wink: wiec po operacji wedlug jego przepisu bedzie git.

Wiem o wyrabianiu sie gniazd PD, ale takie same mocowania ma AWX , AJM- a te silniki jak wiemy sa godne polecenia.

16- zaworowe glowice sa mniej wytrzymalsze na pekniecia od 8V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie można też popadać w skrajności i twierdzić, że każdy BPW i BLB to kicha i będzie się psuć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na forum, jest sporo informacji na ten temat.

POdstawowa wada, to jednopunktowe mocowanie PD, skutkujace wyrabianiem się gniazd PD.

AWX, AVF też miały montowane PDki na jedną śrubę. Może to kwestia "serwisowania"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten silnik, kupiłem z przebiegiem 160tyś. teraz ma 206tyś. jak do tej pory chodzi bezawaryjnie. Niedługo będę wymieniał rozrząd i w związku z tym mam pytanie do kolegów, co jeszcze dać wymienić lub sprawdzić przy okazji tej roboty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,jak koledzy wyżej napisali,sprawdziłbym napęd pompy olejowej.Szczególnie,że przebieg masz już 206 tys.Koszt nieporównywalny z ewentualną naprawą,jeśli wysiądzie.Ja w służbowym Pasku 2,0 BMR ostatnio przy wymianie oleju obejrzałem wałek z zabierakiem pompy.Zabierak już się lekko obracał w wałku.Tak może 1/8 obrotu.Więc wymieniłem wałek z zabierakiem na ten z 10-cm zabierakiem po regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam BPW jedyną awaria jaka mnie spotkała to uszczelki pod gliwica. Dpf oczywiście profilaktycznie usunięty. A przy wymianie rozrządu sprawdziłem napęd pompy oleju w moim silniku napęd już poprawiony jest zabierak 10cm napęd w idealnym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napęd pompy oleju w moim silniku napęd już poprawiony jest zabierak 10cm .

O co chodzi z tym napędem 10 cm? Fabrycznie jest jakli? Czy a ASO kupię ten napęd z zabierakiem 10 cm? Może ktoś poda numer poprawionego napędu pomy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi cyt."jeżeli 2.0 tdi to zdecydowanie 16V czyli BLB lub BRE"

Musashi wiem że masz BLB , ale czy aby na pewno polecasz go innym ? Przecież jak dobrze pamiętam to chyba najgorszy silnik z 2.0 TDI ( według opinii użytkowników)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba najgorszy silnik z 2.0 TDI ( według opinii użytkowników)

no wlasnie: "chyba"......

1 .jakie masz doswiadczenie z tego typu silnikami? żeby tak pisać? :cool1:

2. autami z roznymi silnikami z PD pokonalem ok 130.000 km i wszystkie sam serwisowalem.

3. diagozowalem... nawet nie pamietam ile szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświadczenia z 2.0 TDI mam tylko takie co jeździłem trochę passatem brata , czyli żadne , dlatego napisałem "chyba" i "( według opinii użytkowników) "tylko tyle co dowiedziałem się m.in. z tego forum . Tego ,że znasz się na silnikach diesla nie neguję ( sam parę razy korzystałem z Twoich rad) dlatego właśnie zadałem to pytanie. Sam miałem kilka lat temu ochotę kupić a4 b7 - wszystko było super ( kolor , wypas ) ale zniechęcił mnie właśnie silnik BLB , po prostu bałbym się nim jechać np. zagranicę ( wiem ,że każdy może się zepsuć , ale to siedzi w mojej psychice)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz, zla opinia o BLB pochodzi od osob ktore mialy problemy. A4 z tego typu napedem jezdzi jednak wielokrotnie wiecej niz tych ktorzy tutaj- na forum trafiaja. Kazdy, podkreslam kazdy silnik, a zwlaszcza wspolczesny moze sie popsuc, i wymagac kosztownej naprawy. Niestety od poczatku XXI do koncernow masowo wkroczyli ekonomisci, udowodniajac a rady nadzorcze zamiast jakosci zaczely dostrzegac wylacznie zyski poprzez ciecia kosztow oraz programowana trwalosc podzespolow.

Jednak na tle innych pojazdow, Audi i tak wypada rewelacyjnie. Wlasnie zakonczylem 3 dniowa przygode z 5 letnim Focusem 1,8 tdci przebeig 150 kkm. PORAŻKA!!! 700 km mi wystarczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem w ciagu niecałych dwóch lat zrobiłem 80 tys km wymieniłem napęd pompy oleju bo już było słychać przy 220 tys km a przy okazji pozbyłem się dpf, innych problemów żadnych, to że sa jakieś felerne sztuki to się trafiają w każdym aucie, nie ma co mówić tego nie kupuj, szczerze mogę go polecić :)

zrobic pompe wywalic dpf i spokoj;) tym bardziej ze glowica jest z 1,9 a nie 2,0. minus wtryski które sa słabe i 200 km z nich nie wyciągniesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napęd pompy oleju w moim silniku napęd już poprawiony jest zabierak 10cm .

O co chodzi z tym napędem 10 cm? Fabrycznie jest jakli? Czy a ASO kupię ten napęd z zabierakiem 10 cm? Może ktoś poda numer poprawionego napędu pomy.

sa 4 rodzaje napedu pompy oleju podzielone na 2 grupy

grupa 1)

a) naped pompy poprzez lancuch bezposrednio z walu bez walkow wyrownujacych (stosowane w 1.9tdi oraz 2.0tdi PD/CR w budzetowych autach grupy VW np octavia)

- chyba tez jest poprzez pasek klinowy w 1.6tdi cr? (do weryfikacji)

grupa 2)

wal napedza walki wyr. a jeden walek poprzez zabierak osadzony w nim napedza pompe oleju (z drozszcyh autach grupy vw np passat czy audi od a4 w gore)

a) lanuchowy naped walkow i poprzez plytko osadzony zabierak w walku wyr. napedzana jest pompa oleju (brak zestawu naprawczego napedu lancuchowego w ASO - najgorsze rozwiazanie)

- brak dostepu czesci zamiennych (oficjalna droga wg ETKI to "zastapic czesciami dla wariantu 2c")

B) naped walkow poprzez zazebiajace sie kola zebate i tez plytko osadzony zabierak - takze brak czesci .... oficjalna droga wg etki "czesci z 2c"

- sa tacy co wydrazaja glebszy otwor na zabierak z "2c" z tym ze to hybryda bo w 2c jest tez np. inna pompa oleju

Rozwiazanie stosowane takze w silnika 2.0TDI CR do okolo 10.2009!

c) inne walki wyr., inna pompa oleju, inny zabierak (10cm - osadzony glebiej), inne kola posrednie

- rozwiazanie stosowane fabrycznie od 10.2009 do dzis, te czesci sa oferowane takze do naprawy aut z fabrycznym 2a i 2b. Silniki 2.0TDI PD nigdy fabrycznie nie mialy zestawu "2c" (jezeli ktos ma taki w 2,0tdi PD to jest to wynikiem naprawy ewentualnie jakiejs akcji serwisowej)

Poniewaz czesci do 2c bez znizek to 4,5 kola popularna metoda naprawy to "kastracja" (przerobka na wersje jak 1.9TDI) lub regeneracja tak by dalo sie wlozyc do czesci z 2b sam zabierak z 2c

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...