Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie automat b5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , mam zapytanie czy jest to spowodowane że podczas jazdy szarpie mi przy zmianie biegów . Ale po kolei , kiedy jest auto zimne po nocy pierwsze 20 km biegi zmieniają się płynnie w miarę , ale już po rozgrzaniu automat już ma tendencje do lekkich szarpnieńć , natomiast z biegu 2 na 3 jest to już bardziej odczuwalne jest szarpniencie , audik sprawdzony na kompie zero błędów skrzynia jak i silnik .

Opublikowano

Wymieniałeś w niej olej? Pierwsze co to kontrola stanu oleju. Jeśli jest mało dolej jeśli jest ok wymień na nowy. Jeśli i to nic nie da zostaje dość kosztowny remont lub wymiana na inną. Od dawna śmigasz tym autem?

Opublikowano
Wymieniałeś w niej olej? Pierwsze co to kontrola stanu oleju. Jeśli jest mało dolej jeśli jest ok wymień na nowy. Jeśli i to nic nie da zostaje dość kosztowny remont lub wymiana na inną. Od dawna śmigasz tym autem?

Oleju jeszcze nie wymieniłem oraz filtra , stan oleju nie sprawdzony najwcześniej za kilka dni , auto kupiłem całkiem niedawno w maju z Niemiec z kompletną dokumentacją nalatane 144 tys .

Opublikowano

najlepiej będzie jakbyś podjechał do warsztatu w swojej okolicy który się zajmuje typowo ASB, z fusów wróżyć nie ma co jeśli uszkodzenie będzie czysto mechaniczne komp żaden nie pokaże, problem może być duży jak również błachostka podjedź niech ocenią i wycenią szacunkowo wtedy podejmiesz decyzję naprawa czy swap na manuala:hi:

Opublikowano

Po pierwsze zobacz w jakim stanie jest olej. Jak nie ma w nim dużo szlamu i opiłków, to wymiana na dedykowany całości oleju i powinno się poprawić.

Opublikowano
najlepiej będzie jakbyś podjechał do warsztatu w swojej okolicy który się zajmuje typowo ASB, z fusów wróżyć nie ma co jeśli uszkodzenie będzie czysto mechaniczne komp żaden nie pokaże, problem może być duży jak również błachostka podjedź niech ocenią i wycenią szacunkowo wtedy podejmiesz decyzję naprawa czy swap na manuala:hi:

W mojej okolicy nie znam takiego chyba że się mylę muszę głębiej poszukać , swap na manuala hmm nie uśmiecha mi się to .

---------- Post dopisany at 00:19 ---------- Poprzedni post napisany at 00:17 ----------

Dokładnie ta w teoria a reszta wyjdzie w praniu .

Opublikowano

Dokładnie nie po to się kupuje ASB , aby przekładać na manuala. Koniecznie sprawdź olej może to tylko niski stan , ale jeśli będziesz to odwlekał możesz spalić skrzynię , a to już nie małe koszty. Gdzieś tu jest nawet opis remontu ASB (dział zrób to sam) nie pamiętam czy było tylko opisana jak sprawdzać olej.

Opublikowano

Skoro na zimnym jest ok to na 90% olej, jak wymiana nie pomoże to proponuję przekładkę na manual, nie baw się w remont automatu no chyba że masz wolną kasę i czas:wink:

Opublikowano

Remont skrzyni ma swoje zalety :cool1: o ile nie znajdzie się gotowca wartego zachodu.

Opublikowano

Poziom oleju raczej n ei ma tu nic do rzeczy, bo w miarę rozgrzewania się ten olej zwiększa swoją objętość, żeby skrzynia popuszczała i ślizgała to tam mus być najwyżej ze 3-4 litry oleju na ciepłym, znam to z autopsji. Stawiam na ogólne wyeksploatowanie sprzęta lub usterkę sterowania i wymiana oleju raczej niewiele tu pomoże, to nie jest sposób na naprawę tak samo jak głupawe przekładki na manual i inne cuda-wianki.

Opublikowano

jak już niedomagają elektrozawory to skrzynia szarpie- znajdują się na sterowniku hydraulicznym. Po zwaleniu miski olejowej wszystko widać jak na tacy:)

Opublikowano

zgadzam się z moimi przedmówcami wymiana oliwy nic nie da wydasz tylko niepotrzebnie kasę, co do kosztów napraw najpierw ktoś mósi obejrzeć skrzynię i zrobić wycenę i wtedy sam zdecydujesz co dalej:hi:

Opublikowano

Nowe wiadomości z placu boju , w końcu dotarłem do specjalisty od automatów i następnie , podpoił kompa [ przypominam ze na moim VAGu nie pokazywało żadnego błędu ze strony skrzyni ] pogrzebał i powiedział abym się przejechał usterka szarpnięcia między 2-3 biegu znikła , natomiast inne dolegliwości typu rozgrzany mniej kulturalna skrzynia czasami przeciąga tylko kiedy jadę pod jakieś wzniesienie jestem umówiony na termin zrzucenie miski zobaczymy co dalej ale już nie ma tego pier.. szarpnięcia z 2na 3 :wink:. Pytałem na koniec specjalistę co tam robił na kompie u którego byłem , powiedział że miałem jakieś błędy i pytał czy coś było grzebane przy aucie [ zakładali mi LPG] i robiłem serwis paski plyny oleje .

Opublikowano

to że pod wzniesienie przeciąga to norma

Opublikowano
to że pod wzniesienie przeciąga to norma

Czyli co tak ma być , może nie jestem przyzwyczajony do takiego stanu rzeczy normalnie silnik dla mnie wyje

Opublikowano

tzn u mnie w tiptroniku tak jest - i wiem że to nie wina skrzyni bo ręcznie mogę przerzucić bez problemu . po prostu kwestia oprogramowania

teraz zauważyłem ze masz zwykłego automata tzn AG4 - to sorry za zamieszanie niech się może ktoś wypowie kto takową posiada

Natomiast wcześniej jeździłem dwoma automatami w Vectrach i w odydwu na wzniesienia troszkę skrzynia podciągała obroty żeby łatwiej szło ta samo z górki lekko podtrzymywały obroty ( przynajmniej w Vectrze C )

---------- Post dopisany at 21:17 ---------- Poprzedni post napisany at 21:16 ----------

aha a teraz myślę że może ten spec wgrał inne oprogramowanie skrzyni i dlatego troche inaczej skrzynia pracuje :eusathink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...