Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] FMIC w A4 B5 1.9 TDI AFN oraz 1.8T B6 AVJ


Maniusiek28

Rekomendowane odpowiedzi

radzik wzmocni Ci sprzęgło od 500zł do 800zł..

A co dalej, nowy dwumas SACHSA czy jednomas od 1Z :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ale mam nadzieje że wiecie o tym że po wzmocnieniu takiego sprzęgła i docisku, jazda takim samochodem będzie bardziej nerwowa, wiadome że jeśli chce mieć się dużo kucy pod maską trzeba myśleć o mocnym sprzęgle, w innym wypadku nie polecam wzmacniania sprzęgieł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie, sorki że wchodzę w wątek, ale nie chciałem zakładać nowego.

Mianowicie jeżdżę na setupie turbo awx+chip i mam pytanie, zgromadziłem wszystkie potrzebne materiały do zrobienia FMIC. Jak go założę teraz to muszę jechać na korektę programu??? czy mogę, jeździć tak? bo chciałbym zmienić wtryski i dopiero zrobić korektę wiadomo koszty.

Prosiłbym o konkretą wypowiedź najlepiej rogalotti, bądź rob555

dzięki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu przewodniego :>. Jak widać na stronie 11 mój FMIC kończy się przy plastikowej rurze i zgodnie z zaleceniem Witka :good: pasowało by go pociągnąć do samego kolektora, a sam kolektor zamienić na AWXowy:

dscf1439jj4br6.th.jpgthpix.gif

Przeszkodą jak zwykle była flansza do kolektora AWX oraz montaż czujnika ciśnienia i temperatury dolotu. Na razie zebrałem i dorobiłem wszystkie potrzebne graty. Udało mi się na allegro kupić kolektor od AWXa razem z EGRem i wężem do EGR. Imadło, piłka, trochę papieru ściernego i miałem ori flanszę z miejscem na uszczelkę. Spawanie alu 20PLN :shocked: i otrzymałem całkiem niezły efekt końcowy:

dscf1475nw4.th.jpgthpix.gif dscf1476jk4.th.jpgthpix.gif dscf1477ga2.th.jpgthpix.gif dscf1478rx4.th.jpgthpix.gif - jak się okazuje 63mm to najlepszy rozmiar dla kolektora AWX :>

Spawy wyszły grubo ponieważ rura jest z czystego aluminium a części odlewane z jakiejś podłej mieszanki alu (pryskało na wszystkie strony). Do tego zakupiłem w ASO oring EGR w cenie 6 PLN :polew:.

Następnie nabyłem 2,5 cm długości, 5-cio cm średnicy pręta aluminiowego na gniazdo czujnika temperatury i ciśnienia. Kosztowało mnie 3,50 PLN :polew:. Spawanie niestety znowu 20 PLN :chytry:. Troszkę diaksa, pilnika i wyszło:

dscf1481yg0.th.jpgthpix.gif dscf1482sd3.th.jpgthpix.gif - otwór 17,5mm - czujnik uszczelniony jest na oringu który wchodzi do otworu. Musi on być chyba w pewnej odległości od rury (jak na ori plastikowej rurze), ponieważ czujnik temperatury jest w postaci pręcika, który wystaje do przelotu rury i znajduje się w bezpośrednim kontakcie z pompowanym przez turbinę powietrzem, natomiast czujnik ciśnienia jest malutkim otworkiem, który jest schowany zdala od przelotu rury (pewnie żeby się nie zalał drobinkami oleju które w dolocie pojawiają się często :))

Do tego odcięta i zaspawana flansza od węża EGR jako zaślepka EGR :gwizdanie::

dscf1479zr3.th.jpgthpix.gif - kolega miał fantazję i przyspawał do niej kulkę od łożyska :polew:

Ten mieszek czy jak to tam zwą, użyję chyba zamiast zaślepiać wężyk EGR. A niech sobie coś tam pompuje (dzwignię i tak ma odciętą :polew:)

dscf1483jz1.th.jpgthpix.gif

Jak wszystko zmontuje (pewnie najbliższy weekend) to wrzucę fotki całości :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładna robota! Przydało by się tylko poddać te aluminium jakiejś obróbce bo będzie się utleniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak tam prace?? bo ciekaw jestem efektów, ja jestem na końcu zbierania gratów, niebawem IC zagości i u mnie :evil:

Ja skończyłem. Fotki z komórki :no: - lepsze zrobię może jutro :wink4:

image082ar6.th.jpgthpix.gif image083yf2.th.jpg image084qw6.th.jpgthpix.gif image085nu7.th.jpgthpix.gif

Jak widać stary kolektor był zawalony syfem z EGRu tak, że prawie nie było przelotu :shocked:. Muszę zrobić logi, ale teraz chyba naprawdę wieje :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda, ze "pęczniejące" złączki :decayed:

niestety nie mialem więcej rury alu :confused4: ale nie jest chyba tak źle do końca :mysli: kolektor za to wyczyszczony w benzynie ekstrakcyjnej do gołego aluminium :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego tak dużo tych złączek gumowych?

widocznie tyle wypadło

ale wątpię aby pęczniały tak bardzo jak niektórzy tutaj myslą

ostatnio robiłem AWX-a, dokładany był FMIC a praktycznie wszystkie rury były gumowe

nie było aluminium wiec poszła guma, klient tak chciał i tak zostało zrobione

nie było żadnego wiekszego laga, jak sie spodziewalismy

poszedł to tego program i wszystko smiga az miło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy takich temp powietrza to na seryjnym smic masz 25C w dolocie

dokladnie ...

bedzie upal na zewnatrz , bedzie widac duza roznice ... mozna jeszcze przegonc sie po autobanie z 20 km z pedlaem w podlodze i tez bedzie widac zalety FMIC'a....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...