Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] FMIC w A4 B5 1.9 TDI AFN oraz 1.8T B6 AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W tekście o tym że taki cooler byłby otwarty na świeże powietrze, miałem na myśli że przy wysokim IC jego górna połowa jest za belką zderzaka

Nie od dziś wiadomo, że lepiej by bylo gdyby cały był chłodzony pędem powietrza a nie w połowie grzał się pod belką.

Armistead nie zrozum mnie źle, dalej uważam że na dzień dzisiejszy IC-ek z Iveco to jeszcze najlepsza opcja.

Ale gdyby ktoś przełamał lody i wyrezał zderzak pod IC z A5, to byłby już jakiś postęp - sposób na super tani i wydajny FMIC.

Nie mówię że to będzie proste, ale czy możliwe ? Nie zależy mi na halogenach i tak ich nie używam.

Opublikowano

Aaa nie załapałem, fakt lepiej żeby fmic był otwarty na świeże powietrze ale z drugiej strony lepiej żeby był zakryty (kratkami) - zbyt łatwo go uszkodzić.

Ja nie mówię nie rdzeniowi z A5, tylko stwierdzam że będą duże problemy z jego montażem. Jak ktoś się uprze i pokombinuje to pewnie się uda.Tyle że na podstawie własnego doświadczenia stwierdzam, że nie ma co się męczyć. :wink4:

Nawet najmniejszy chinol spełni swoją rolę.

Opublikowano

dokładnie jak mówi armistad, moce mamy śmieszne więc po co się pchać w jakiś mega colery

a jak się ściągnie kratki jak pokazał armistad to i na chinola udeptacie jakąś małolatkę :kox:

Opublikowano

U widzę, że temat fmica z a5 się mocno rozkręcił na forum;)

fotki z paska, zdjecia zapozyczone z forum passata, mam nadzieje,ze autorzy nie beda mieli tego mi za zle ;)

721be52a72f9b549.jpg

d6a53c69b642d4bb.jpg

Co do zdjeć to nie mam tego za złe;)

No ale trzeba rozwiać trochę nieścisłości...

Nie da się tego podpiąć pod ori węże w passacie czy w a4. Węże, które mam u siebie i widać je na zdjęciach są orginalne od audi A5 dlatego nie wymieniałem ich na silikony bo nie było takiej potrzeby:)

Można wykorzystać do jego montażu ori węże z passata b5/ audi a4 ale i tak zabraknie 3 X kolanko fi 51mm, 2x redukcja na ic i kawałek łącznika fi51mm.

Poglądowo moje zdjęcie ze wszystkim co potrzebne:)

fa0dd956484f7107med.jpg

Jeżeli chodzi o szczelność plastikowych boczków to nie trzeba sie tego obawiać. Dmuchałem w niego 3bar na sprawdzaniu szczelności i wszystko ok.

Szlaki w a4 już prawie przetarte... Kolega z a4 b6 jest po zakupie u mnie takiego zestawu i lada dzień będzie jego montaż:)

Dla zainteresowanych link na forum passata:)

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=97089

Opublikowano

Jeżeli ten cooler ma 80mm grubości, to życzę powodzenia w montażu w B6 :gwizdanie:

Opublikowano

Jeżeli ten cooler ma 80mm grubości, to życzę powodzenia w montażu w B6 :gwizdanie:

Ktoś się zapędził z wymiarami... grubość to 64mm. Jest też grubszy do A5 który ma chyba nawet ponad 80mm.

efde42df56e4520a.jpg

Opublikowano

bo są dwa typy fmicow z a5 :)

Opublikowano

Ktoś się zapędził z wymiarami... grubość to 64mm. Jest też grubszy do A5 który ma chyba nawet ponad 80mm.

efde42df56e4520a.jpg

Mam FMIC custom na rdzeniu nissena i nie wejdzie do B6 nic grubszego niż 50mm, bo inaczej bym taki miał.

Opublikowano

Ktoś się zapędził z wymiarami... grubość to 64mm. Jest też grubszy do A5 który ma chyba nawet ponad 80mm.

efde42df56e4520a.jpg

Mam FMIC custom na rdzeniu nissena i nie wejdzie do B6 nic grubszego niż 50mm, bo inaczej bym taki miał.

Chyba się nie rozumiemy. Ty mówisz o tym że za belkę nie da rady wetknąć nic grubszego niż 50mm, a ic a5 czy chinolka 14x55 montuje się POD belką i tam się mieści więcej niż 50mm;)

Opublikowano

Chyba się nie rozumiemy. Ty mówisz o tym że za belkę nie da rady wetknąć nic grubszego niż 50mm, a ic a5 czy chinolka 14x55 montuje się POD belką i tam się mieści więcej niż 50mm;)

No chyba, że tak, ale taki FMIC to mały trochę.

Opublikowano

Chyba się nie rozumiemy. Ty mówisz o tym że za belkę nie da rady wetknąć nic grubszego niż 50mm, a ic a5 czy chinolka 14x55 montuje się POD belką i tam się mieści więcej niż 50mm;)

No chyba, że tak, ale taki FMIC to mały trochę.

Uwierz, że nie jest mały i spokojnie starczy do ok 200km i zapewni niską temp w dolocie;)

Nie można zapominać o tym, że zbędnie dobrana za duża powierzchnia ic to większa objętość dolotu, a przez to i większy lag.

Jeszcze większy ic trzeba przemyślanie dobierać pod oprzyrządowanie, jego wydajność i moc w jaką się celuje;)

Opublikowano

Tak jak kolega Aju pisał są dwa typy intercoolerów w A5:

o grubości 64 mm - od 2.0 tdi

oraz o gr. 80 mm - od 2.7 i 3.0 tdi

Mnie interesował ten grubszy :naughty: ale cieńszy i tak by zrobił swoją robotę, a i zderzaka by coś zostało.

Porównując pojemność tego cieńszego (powierzchnie oddawania ciepła), jest taka jak chińczyka o wysokości 180 mm.

Należy brać jednak poprawkę, że przy tych samych wymiarach cooler firmowy jest duuużo wydajniejszy od chinola.

Potwierdzi to każdy, kto dłużej dostrajał autko na hamowni :wallbash:

Opublikowano

Tak jak kolega Aju pisał są dwa typy intercoolerów w A5:

o grubości 64 mm - od 2.0 tdi

oraz o gr. 80 mm - od 2.7 i 3.0 tdi

Mnie interesował ten grubszy :naughty: ale cieńszy i tak by zrobił swoją robotę, a i zderzaka by coś zostało.

Porównując pojemność tego cieńszego (powierzchnie oddawania ciepła), jest taka jak chińczyka o wysokości 180 mm.

Należy brać jednak poprawkę, że przy tych samych wymiarach cooler firmowy jest duuużo wydajniejszy od chinola.

Potwierdzi to każdy, kto dłużej dostrajał autko na hamowni :wallbash:

ile Ty planujesz wydusić z tego AFNa ze tak liczysz tą objętość, co bys tam nie wsadził będzie wydajniejsze niż seria :gwizdanie: chłopaki montowali 14ki i spokojnie wystarczyło na te 160km :wink4:

ten co olek_wroc pokazuje moim zdaniem bedzie najlepszą opcją :good:

Opublikowano

ile Ty planujesz wydusić z tego AFNa ze tak liczysz tą objętość, co bys tam nie wsadził będzie wydajniejsze niż seria :gwizdanie: chłopaki montowali 14ki i spokojnie wystarczyło na te 160km

Ten grubszy daje rade na 300KM w 3,0Tdi więc chyba tyle planuje :polew:

Opublikowano

ehheheh

daruj sobie ten grubszy i wrzucaj ten cienszy, bedzie ok : )

Opublikowano

Gdybym celował w 160km , to na pewno by mi chinol wystarczył.

Tyle, że wtedy wolałbym dokupić prawy cooler z 2.5 tdi + 2 x nadkole z S4 i nie rzeźbić zderzaka.

Wydaje mi się że temat nie jest o tym jaki IC jest odpowiedni dla mnie, tylko jaki IC w B5/B6

jest najbardziej wydajny, łatwy w montażu, a do tego tani...

Więc napisali byście coś konstruktywnego, a nie nabijali się z każdego nowego pomysłu :thumbdown:

Tymczasem zacząłem szukać wersji 64mm grubości...

Opublikowano

Temat FMICu w B5 jest juz na tyle rozpracowany że nie bardzo jest co nowego wymyślać, drugiego coolera na prawą strone nie włożysz tym bardziej z 2,5TDI, nadkole S4 przy mocach rzedu 160km nie spełnia swojej roli, takie mody to możesz sobie zrobić przy samym programie :gwizdanie:

Jak bys doczytał troche ten wątek to byś wiedział że prócz FMIC masz jeszcze alternatywe w coolerze z alfy w ori miejsce :gwizdanie: starczy do 170km z pewnością :hi:

taki chinol to i do 200 wytrzyma, a wiecej i tak nie wykrzesasz z tego auta, wiec chyba najlepiej bedzie jak weźmiesz ten cooler z A5 mniejszy :wink4:

A tak z ciekawości jaki setup planujesz :mysli:

Opublikowano

Czytałem ten wątek dwa razy, ale widocznie nie dokładnie bo o alfie nie słyszałem :mysli:

Odnośnie setupu, to chyba taki forumowy standardzik:

- dziś wskoczyły wtryski 0,216 z 2,5 tdi R5

- jutro wkładam pompę 11 , z golfa 4 automat

- kolektor AWX

- do tego FMIC - mam nadzieje że węższy z A5

- na turbo BRD muszę jeszcze poczekać min. miesiąc-dwa (finanse)

- kolo+sprzeglo+docisk 1z

No i program - założenie jest takie: max co się da z tych gratów osiągnąc - może dymyć, ma jechać :polew:

Opublikowano

Czytałem ten wątek dwa razy, ale widocznie nie dokładnie bo o alfie nie słyszałem :mysli:

Odnośnie setupu, to chyba taki forumowy standardzik:

- dziś wskoczyły wtryski 0,216 z 2,5 tdi R5

- jutro wkładam pompę 11 , z golfa 4 automat

- kolektor AWX

- do tego FMIC - mam nadzieje że węższy z A5

- na turbo BRD muszę jeszcze poczekać min. miesiąc-dwa (finanse)

- kolo+sprzeglo+docisk 1z

No i program - założenie jest takie: max co się da z tych gratów osiągnąc - może dymyć, ma jechać :polew:

no to faktycznie standardzik :decayed: jak nie zmienisz map sensora to wyjdzie 165-175km, a barierą będą wtryski i wspomniany map :wink4: mam to samo u siebie tylko zamiast BRD hybrydke ARL :wink4:

Co do tego coolerka z alfy według mnie lepszym rozwiazaniem jest jednak FMIC :good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...