arre Opublikowano 16 Września 2012 Opublikowano 16 Września 2012 Witam Pierwszy raz przedstawiam pojazd którym się poruszam, w sumie nie ma się czym chwalić, 13 letnie prawie auto, ale parę rzeczy wyrzezałem, więc jak by ktoś potrzebował się coś podpytać to chętnie służę pomocą Swoja przygodę z marka Audi zacząłem od a4 2.6 v6 w avancie która wiernie mi służyła do początku stycznia br. Parę osób mnie tu zna, parę kojarzy zwłaszcza z Dolnego Śląska – Jeleniej góry. Po sprzedaży A4 padło na A6 C5. Szukałem generalnie 2.4, 2.8 lub 2.7BiT ale wybór w naszym rejonie był kiepski, obejrzałem w sumie dwie lepianki które wołały o pomstę do nieba, i w sumie przypadkiem zajechałem obejrzeć 1.8TQ które to stało się na koniec stycznia br moją własnością. Od początku. Auto trafiłem zaniedbane, ale nie zajechane, na blacie było cos nie całe 190k km i po wszelakich oględzinach uznałem ten stan za oryginalny. Książka do jakichś 130k, historia auta w sumie ciekawa bo wyjechało na rynek Włoski, tam kupił je Słowak, od którego odkupiłem ja w Danii Lakierniczo jest parę zadrapań do tej pory ale już nie długo, natomiast sam lakier bardzo ładny, tapicerka również, jak i pozostałe podzespoły mechaniczne i elektryczne w bdb stanie. Na 16 z zimowkami: Audi 1.8 Turbo Quattro Avant, Silnik APU, Skrzynia manual, Lakier LY7L Produkcja Październik 1999r. Fabryka dała: - 150 km -Quattro, co ciekawe bez ESP -Fele Alu 16 cali – 5 sztuk -zwykła tapicerkę, fotele placki, ale regulowane elektrycznie: góra-dół, lędźwie i poddupek - klimę dwie strefy -fisa poliftowego – białe podświetlenie, cyfrowy zegarek -audio: radio ori kaseciak, głośniki w każdych drzwiach z tubiszczem ori w bagażniku -lusterka regulowane elektrycznie, grzane, elektrycznie składane. -przeciwmgłowe świecidełka -zawias BA – komfortowa koza, -4 jaski -4 elektryczne szyby, otwierane i zamykane z kluczyka -ori alarm, z kluczykiem scyzorykiem Chyba tyle Po zakupie, przyszła kolej na szarpaninę urzędniczą - umowa Duńska, papiery słowackie. Na pierwszy ogień wymiana górnych wahaczy przednich oryginalne fabryczne miały dość. Naprawa przerywacza kierunkowskazów, wymiana oleju i filtrów. W miedzy czasie zakup wycieraczek Boch-a płaskich, Gumowych korytek-wycieraczek do wnętrza. Orginalny radiomagnetofon zastąpił Blaupunkt Mp56 Queens, który to ma podświetlenie przycisków i ekranu na czerwono oraz USB na przewodziku który można np. schować w schowku Po miesiącu padło na gazownie, mam dobrego gazownika który zakładał i serwisował i serwisuje mi kilka aut, wiec założył stag-a 4, parownik silver, butla w koło, tankowanie pod osłoną wlewu. Po jakimś czasie wymiana przegubu zewnętrznego z lewej strony, przepływomierza, świec na NGK-platinum. Kupiłem skromne końcówki wydechów Ulter-a i ujrzały światło dzienne spod zderzaka. Przed rezaniem: Po rezaniu: Przyszła wiosna wiec padło na letnie buty – auto kupiłem na ładnych zimowkach naciągniętych na ori Alu 16 - pierwsza fota. Po przymiarkach na okazyjne kupione 19: padło na 17 od A3 z zajefajnymi oponkami Goodyear F1 Eagle Asimetric 225x45x17 plus doszły dystanse tył 20mm przód 15mm. Trafiła się też wymiana licznika – w oryginalnym były linie i po nagrzaniu nic nie było widać- jest igła Wymieniona uszczelka pod klawiatura – stara przepuszczała Dołożyłem tez tempomat W Klimie został wymieniony czynnik, filtr kabinowy, odgrzybiona. Padło tez na pakiet LED, całe wnętrze jest w białych LED-ach łącznie z oświetleniem w drzwiach i pod nogami oraz bagażnikiem. Wymiana kompletnego rozrządu – łącznie z rolkami i paskami Klimy i alternatora. Lampy przód były w kiepskim stanie, więc kupiłem soczewki Bix-y z a6 c6, Hid-y 6000, które to po wypolerowaniu szkieł trafiły do środka. W miejsce po długich żarówkach wpadły h7 led 6w które śmigają obecnie na automacie jako DRL-e. Katalizator wypadł w jego miejsce trafił tłumik przelotowy. Naprawiłem tez padnięty w mrozy sterownik air-bagów. W czerwcu po przejechaniu jakchś 8k km od zakupu płukanka i wymiana oleju, filtra – zalany Motul 6100 synergie+ 10w40. Pare dni temu raptem wymiana pękniętej odmy, oraz wpadł komplet nowych tarcz ferrodo i klocków na przód. Na chwilę obecną przejechałem prawie 11k km i auto ma 200k, jest bez usterek mechanicznych, wygodne komfortowe o bardzo dobrych właściwościach trakcyjnych. W porównaniu do a4 dużo lepiej wygłuszone, dużo więcej schowków, komfortowe ale wielu powie że koza – tak zostanie z uwagi na uniwersalność użytkowania. W planach najbliższych: - malowanie zderzaka przód i tył, zaprawka za tylnym prawym błotnikiem, na klapie z tyłu oraz z prawego przodu miedzy błotnikiem a zderzakiem - spryskiwacze w zderzak Po tym pewnie będę myślał o sprzedaży, dlatego że chciałbym 2.7BiT w polifcie. Jeżeli się nie uda sprzedać to pewnie wymienię sprzęgło z dociskiem, łożyskiem i uszczelniaczem z uwagi na to że wysoko bierze. Pomyśle nad czipem na jakieś 185-190km i wtedy koza zostanie do wiosny ;P Mysle ze zrobie jakas sesje po doprowadzeniu lakierniczo do stanu w miare fabrycznego Aktualne foty (przepraszam za kalkulator ) Pare lepszych zdjec: 7.09 przy pomocy wujka Burus2 jego kanalu, kluczy oraz pozyczonego pneumata wymieniona uszczelka michy i wyczyszczony smok... czas operacyjny jakies niecale 5 godzin. opuszczane sanki z przodu plus troszke rozkrecania.... 20.09 na tylna klape wpadl jaszczurek ktorego mi brakowalo, na drzwi przednie nad listwa zreszta tez
kaju Opublikowano 16 Września 2012 Opublikowano 16 Września 2012 Ładna podoba mnie się, mimo, że przedlift
arre Opublikowano 16 Września 2012 Autor Opublikowano 16 Września 2012 Dzieki troszke ja odmlodzilem ledami... jak zostanie to pomysle nad BE... ale wolal bym 2.7TQ... chociaz przy Q to co by nie bylo i tak na zime czekam
kaju Opublikowano 16 Września 2012 Opublikowano 16 Września 2012 No ja z Q mam tylko dekor na desce...
arre Opublikowano 16 Września 2012 Autor Opublikowano 16 Września 2012 To moje pierwsze Q ale nie wyobrazam sobie teraz nic innego... trakcja boska... a na deszczu czy w zimie to reszta zostaje w tyle.... Moze w zimie sie wybierzesz w karkonosze to zrobimy jakies spotkanko... Ja we wro bede pewnie 13-14.10 to sie wtedy spotkamy
Pucek Opublikowano 16 Września 2012 Opublikowano 16 Września 2012 Wszystko fajnie, ale jak Ty dołożyłeś ten tempomat, masz może jakiś opis? Jest z tym tak łatwo jak w dieslu?
arre Opublikowano 16 Września 2012 Autor Opublikowano 16 Września 2012 Kolego zalezy czy masz aeb czy apu... w APU jest przepustnica elektroniczna i tak latwo jak w dieslu czyli manetke rezasz plus przewodziki do kompa lutowanie kodowanie i smiga
Pucek Opublikowano 16 Września 2012 Opublikowano 16 Września 2012 Kolego zalezy czy masz aeb czy apu... w APU jest przepustnica elektroniczna i tak latwo jak w dieslu czyli manetke rezasz plus przewodziki do kompa lutowanie kodowanie i smiga A no mam APU, od dłuższego czasu nad tym myślałem ale nie słyszałem żeby ktoś zakładał do benzyny, dzięki za info
arre Opublikowano 16 Września 2012 Autor Opublikowano 16 Września 2012 Jak masz APU to nie ma najmniejszego problemu mam gdzies rozpiski jest roznica w kabelkologii miedzy dieslem ale da sie to ogarnac bez problemu Milo ze ktos ta moja litanie przydluga czyta
arre Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2012 Cos tam sie zmienia ale nie opisuje bo malo kto tu a6 lubi
Mati_23 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 ja również lubię gdyż miałem A6 przed A4, niestety wesele i musiałem się pozbyć ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting ale została w rodzinie a dokładnie u brata więc cieszy oko
arre Opublikowano 6 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2013 Mati_23 dzieki Aktualnie: By nie bylo ze sie nic nie dzieje: * Wymienilem przeplywke na ori boch-a * wkladka K&n trafila zamiast filtra powietrza * orginalne ringi licznika - cala szybka z polifta * po plukance wpadl olej motul 5w40 czyli z polsyntetyka na syntetyk * sciema szybek - zostala klapa do oklejenia * wymiana klapy na polift - kompletna z blenda (w trakcie) * bedzie Bose - zakupiony tubiszcz ze wzmakiem <rotfl> juz siedzi i roznica duza * beda tez spryski w zderzak * szukam lamp poliftowych - mysle nad ledami w nich * siedzi setup zimowy 205x55x16 na dystansach przod 15mm tyl 20mm na strone foty z zimowego setupu wrzuce po wymianie klapy i po pelnym sciemnieniu szkiel
kaju Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Mati_23 dzieki Aktualnie: By nie bylo ze sie nic nie dzieje: * Wymienilem przeplywke na ori boch-a * wkladka K&n trafila zamiast filtra powietrza * orginalne ringi licznika - cala szybka z polifta * po plukance wpadl olej motul 5w40 czyli z polsyntetyka na syntetyk * sciema szybek - zostala klapa do oklejenia * wymiana klapy na polift - kompletna z blenda (w trakcie) * bedzie Bose - zakupiony tubiszcz ze wzmakiem <rotfl> juz siedzi i roznica duza * beda tez spryski w zderzak * szukam lamp poliftowych - mysle nad ledami w nich * siedzi setup zimowy 205x55x16 na dystansach przod 15mm tyl 20mm na strone foty z zimowego setupu wrzuce po wymianie klapy i po pelnym sciemnieniu szkiel Błądzisz Arek ale odnajdziesz właściwą drogę
arre Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2013 Błądzisz Arek ale odnajdziesz właściwą drogę znaczy sie ze co? ledy sobie odpuscic? cos zrobic musze bo bede mial klape polift a lapy stare i misz masz bedzie... albo same poliftowe lapky albo jakies diody... albo diody w ori lapkach... Jak wg Ciebie bladze to doradz
Reggi Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Mati_23 dzieki * beda tez spryski w zderzak To Ci podpowiem..nie ładuj się w kupno zderzaka z otworami. Każdy zderzak fabrycznie ma mocowania do sprysków tylko nie ma otworu, a ten możesz zrobić sobie sam
kaju Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Błądzisz Arek ale odnajdziesz właściwą drogę znaczy sie ze co? ledy sobie odpuscic? cos zrobic musze bo bede mial klape polift a lapy stare i misz masz bedzie... albo same poliftowe lapky albo jakies diody... albo diody w ori lapkach... Jak wg Ciebie bladze to doradz Aaa, mówisz o tylnych lampach... To i tak jest ta sama historia, co w B5 - najładniejsze lampy są poliftowe ja u siebie nadal szukam US poliftowych, ale te jest jeszcze gorzej dorwać niż klapę US na tył do B5... na razie znalazłem przedlifty, no to wsadziłem.
Reggi Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Pisi na forum A6 ma lampy poliftowe US w znośnej cenie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się