Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] A4 Avant 1.9TDI 131KM S line, Recaro (Projekt: "Full Opcja")


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 5.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Łukasz - felgi są od A6 C5 (RS4 B5 ma przy tej samej szerokości jeszcze mniejsze ET = 20 :decayed:).

Właśnie miałem Wam napisać, że jeśli chodzi o szerokość to jestem pozytywnie zaskoczony... Jeździ się bardziej komfortowo niż na 225.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f*ck żebym wiedział to też bym polował na takie ET a nie 43 (bo z takim ET kupiłem...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f*ck żebym wiedział to też bym polował na takie ET a nie 43 (bo z takim ET kupiłem...)

Dokładnie. Też się zawiodłem - po założeniu ET43, totalne rozczarowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku - kto Ci doradzał wdoborze rozmiaru felg??

ArturB6 dostarczył dane swoich replik. Natomiast Zimny75 zatwierdził ET30 przy 8,5" - wg. moich obliczeń miało delikatnie wystawać... Wg. danych Tomka miało pasować idealnie (i tak też jest :thumbup1:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku - kto Ci doradzał wdoborze rozmiaru felg??

ArturB6 dostarczył dane swoich replik. Natomiast Zimny75 zatwierdził ET30 przy 8,5" - wg. moich obliczeń miało delikatnie wystawać... Wg. danych Tomka miało pasować idealnie (i tak też jest :thumbup1:).

Bartek, Artur82 :wink: ale miło, że pamietasz mój stary nick

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku - kto Ci doradzał wdoborze rozmiaru felg??

ArturB6 dostarczył dane swoich replik. Natomiast Zimny75 zatwierdził ET30 przy 8,5" - wg. moich obliczeń miało delikatnie wystawać... Wg. danych Tomka miało pasować idealnie (i tak też jest :thumbup1:).

Bartek, Artur82 :wink: ale miło, że pamietasz mój stary nick

Heeh, no widzisz - ciągle mi się myli :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byku, w jakim sensie jestes pozytywnie zaskoczony felga z tym rozmiarem opony? Nie latasz na koleinach ? Co masz na mysli?

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byku, w jakim sensie jestes pozytywnie zaskoczony felga z tym rozmiarem opony? Nie latasz na koleinach ? Co masz na mysli?

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Dokładnie - nie latam w koleinach i nie tłucze mi tak autem (w kontekście zawieszenia, a tego już nie potrafię wyjaśnić - znów efekt placebo?).

---------- Post dopisany at 23:43 ---------- Poprzedni post napisany at 13:46 ----------

A zatem - dziś po naprawie wiązki HL zabrałem się za EGR... Tak to wygląda:

egr.JPG

Jeszcze fotka jak to obecnie wygląda na wejściu do kolektora - biorąc pod uwagę to, że olej w dolocie będzie zawsze, nie wiem czy obecny stan jest hmmm... naturalny czy wywalać i czyścić także kolektor.

kolektor.JPG

---------- Post dopisany 29-04-2014 at 00:17 ---------- Poprzedni post napisany 28-04-2014 at 23:43 ----------

...jak widać na powyższych fotkach - EGR poci się na ośce klapy gaszącej no i leci też z dwóch bocznych otworków na samym zaworze = wymiana na nowy (głównie ze względu na ośkę).

Zawór wyczyszczony ale po podłączeniu podciśnienia nie chciał ruszyć tłoczkiem - po zdjęciu górnej pokrywy okazało się, że pęknięta jest guma pod deklem (potwierdzenie potrzeby zakupu nowej sztuki ;). Myślałem nad ori gratem ale z ceną trochę przeginają - poszukam czegoś bezpośrednio od Wahlera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowalem u Tom77 i juz 2 rok suchutko i pieknie. Polecam wymiane, zamiast likwidacji, choc nie wiem jak jest po "wyciaciu" EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowalem u Tom77 i juz 2 rok suchutko i pieknie. Polecam wymiane, zamiast likwidacji, choc nie wiem jak jest po "wyciaciu" EGR.

Właśnie taki mam plan :wink: Pamiętasz ile kosztował aftermarketowy odpowiednik Wahlera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli dobrze pamietam to w granicach 400-450PLN

Zawsze to lepiej niż 1000 PLN :decayed: Porównam go jak przyjdzie - zobaczymy czy OEM i after market czymś się różnią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek pewnie taka opcja Ciebie nie interesuje ale ze swojej strony moge polecic oil catch tank z lublina lub honkera.

Jest o wiele lepszy niz te allegrowe swiecidelka bo spelnia swoje zadanie.Co jakis czas spuszczam z rurki wode i szlam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek pewnie taka opcja Ciebie nie interesuje ale ze swojej strony moge polecic oil catch tank z lublina lub honkera.

Jest o wiele lepszy niz te allegrowe swiecidelka bo spelnia swoje zadanie.Co jakis czas spuszczam z rurki wode i szlam.

Nie wykluczam ale OCT zostawię sobie na moment gdy będzie ściągana głowica i przy okazji czyszczony kolektor dolotowy...

Tom się szybko uwinął więc towar już jest:

newegr.JPG

Nie różni się niczym od "oryginału" - poza wytartym znaczkiem jest identyczny. W ASO trzeba za niego zapłacić 1102zł - aftermarketowy odpowiednik to zależnie od tego jak trafimy wydatek rzędu 360-510zł. W tym konkretnym przypadku nie widzę sensu aby przepłacać :wink:

egrdiff.JPG

Wróćmy jeszcze na chwilę do usterek stwierdzonych przy starym zaworze... Na zdjęciu poniżej widać tłoczek zaaworu EGR, który jest zaciągany do góry siłą podciśnienia. Ten element uległ zużyciu - ma luzy, których nowy zawór nie posiada.

valve1.JPG

Skoro jest luz to mamy także i szczeliny, którymi olej dostaje się pod flanszę zworu EGR - gdzie następnie jest wyrzygiwany bocznymi otworami (najczęściej spotykany problem przy pocących się EGR w AVF/AWX). Poza tym - kolejny wyrobiony element, ośka przestawnika klapy... Tutaj też puszcza uszczelnienie i olej jest wyrzucany na zewnątrz.

damage.JPG

No nic, idę montować nowego grata - po montażu zrobię logi i zobaczymy jak to wygląda od strony czysto diagnostycznej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ja też będę musiał się przymierzać do wymiany...raz już go czyściłem ale znowu daje ostro olejem. Daj znać czy wszystko w porządku z nim:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ja też będę musiał się przymierzać do wymiany...raz już go czyściłem ale znowu daje ostro olejem. Daj znać czy wszystko w porządku z nim:wink:

Przy zużyciu elementów, które opisałem czyszczenie nic nie da. Teraz pytanie którędy olej leci u Ciebie... Generalnie jeśli cieknie ośką klapy gaszącej to pozostaje tylko wymiana na nowy (przy pozostałych wyciekach można pokombinować bez potrzeby wymiany zaworu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...