Ukasz699 Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Wcześniej w reflektorach siedziały LEDy z którymi FIS miał pracować bez problemu - okazało się że żarówki padały w bardzo krótkim czasie. Vario wpiął mi równolegle w obwód postojówki rezystor 25W 47Ohm (metodą "bezinwazyjną) i od tego czasu mam spokój http://www.a4-klub.pl/smf/b6_avf_moja_pierwsza_niunia_a4_avant_19tdi_130km_sline-t33889.150.html - odpowiedź 164. O wielkie dzięki Bart
Bart-S Opublikowano 11 Marca 2010 Autor Opublikowano 11 Marca 2010 Tutorial do instalacji sterownika pamięci jest już praktycznie gotowy - muszę jeszcze uzupełnić fotki i ostatecznie zamknąć listę sterowników drzwi (które współpracują z memo a które nie - generalnie audi ma niezły bajzel w sterownikach, do tego żadnego wykazu co i który obsługuje - trzeba dochodzić do wszystkiego samemu ). Myślę, że w tym tygodniu uda się wszystko pozamykać (do sprawdzenia zostały mi jeszcze 2 modele silniczków). Wybaczcie poślizg ale nie chciałbym oddawać do warsztatu czegoś nierzetelnego Aktualnie zbieram graty potrzebne do montażu tunera TV (mocowania, półki, kable itd.). Utknąłem ze wzmakiem antenowym - zależy mi na tym aby było "fabrycznie", no i niestety nigdzie nie mogę dorwać odpowiedniego sterownika. Trochę to zajmie ale pewnie w końcu gdzieś go znajdę Realizuję jeszcze jeden projekt - ale do czasu aż nie zbiorę wszystkich gratów, pozostanie on niespodzianką Szukam też info odnośnie fabrycznej instalacji alarmowej - chodzi o czujniki zbicia tylnych bocznych szyb (Avant). Oglądając schemat rozumiem to tak... Z panelu klimy leci sobie kabel o przekroju 4.0 który grzeje tylną szybę - na wysokości tylnego lewego boczka bagażnika odbija od niego kabelek który podpięty jest do sensora tylnej bocznej lewej szyby (rozumiem że chodzi o podpięcie się do wiązki anteny która przez tą szybę przechodzi - gdyby ktoś mógł pomóc mi rozwiać te wątpliwości ) - następnie przechodzi przez prawą szybę i wraca sobie w odpowiedni pin do modułu komfortu. Schemat jest dla mnie jasny - jednak chciałbym się dowiedzieć którędy fabrycznie został poprowadzony w/w kabelek i czy dobrze rozumiem, że wiązka anteny w tylnej bocznej szybie jest sensorem ze schematu? HELP [br]Dopisany: 07 Marzec 2010, 03:44_________________________________________________Tutorial do memo skończony, ufff http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6b7_instalacja_modulu_pamieci_ustawien_fotela_kierowcy_i_lusterek-t122143.0.html Moje mechaniory (czyli Marcin i Robert) dorwały się dziś do koła pasowego mojej sprężarki - od jakiegoś czasu znów zaczęło hałasować. Myślałem, że może znów stabilizatory popękały albo coś jeszcze gorszego... Praktycznie już miałem zamawiać nowe sprzęgiełko (700zł ) - powstrzymał mnie brak pewności co do numeru części (wg. ETKI powinienem mieć sprężarkę BJ, w aucie siedzi BA którą w 2005 roku zastąpiła BF a następnie w 2006 roku BJ - nie byłem pewien czy wszystkie kompresory mają identyczne koło pasowe). I bardzo dobrze Chłopaki rozebrały dziś koło pasowe i okazało się że klękło łożysko (luz, nawet dość spory). Koszt łożyska (przymując jakieś firmowe np. SKF lub ori czyli Koyo) to max. 100zł - nie ma to jak być 600zł do przodu A oto winowajca: Gumki które otaczają łożysko to właśnie słynne pękające stabilizatory. Gdyby ktoś trafił na ten sam problem co ja - oznaczenie łozyska to: KOYO DAC355222RD3D (35 średnica wewnętrzna, 52mm średnica zewnętrzna, 22mm szerokość)
HiRide Opublikowano 11 Marca 2010 Opublikowano 11 Marca 2010 Tutorial do instalacji sterownika pamięci jest już praktycznie gotowy - muszę jeszcze uzupełnić fotki i ostatecznie zamknąć listę sterowników drzwi (które współpracują z memo a które nie - generalnie audi ma niezły bajzel w sterownikach, do tego żadnego wykazu co i który obsługuje - trzeba dochodzić do wszystkiego samemu ). Myślę, że w tym tygodniu uda się wszystko pozamykać (do sprawdzenia zostały mi jeszcze 2 modele silniczków). Wybaczcie poślizg ale nie chciałbym oddawać do warsztatu czegoś nierzetelnego Aktualnie zbieram graty potrzebne do montażu tunera TV (mocowania, półki, kable itd.). Utknąłem ze wzmakiem antenowym - zależy mi na tym aby było "fabrycznie", no i niestety nigdzie nie mogę dorwać odpowiedniego sterownika. Trochę to zajmie ale pewnie w końcu gdzieś go znajdę Realizuję jeszcze jeden projekt - ale do czasu aż nie zbiorę wszystkich gratów, pozostanie on niespodzianką Szukam też info odnośnie fabrycznej instalacji alarmowej - chodzi o czujniki zbicia tylnych bocznych szyb (Avant). Oglądając schemat rozumiem to tak... Z panelu klimy leci sobie kabel o przekroju 4.0 który grzeje tylną szybę - na wysokości tylnego lewego boczka bagażnika odbija od niego kabelek który podpięty jest do sensora tylnej bocznej lewej szyby (rozumiem że chodzi o podpięcie się do wiązki anteny która przez tą szybę przechodzi - gdyby ktoś mógł pomóc mi rozwiać te wątpliwości ) - następnie przechodzi przez prawą szybę i wraca sobie w odpowiedni pin do modułu komfortu. Schemat jest dla mnie jasny - jednak chciałbym się dowiedzieć którędy fabrycznie został poprowadzony w/w kabelek i czy dobrze rozumiem, że wiązka anteny w tylnej bocznej szybie jest sensorem ze schematu? HELP [br]Dopisany: 07 Marzec 2010, 03:44_________________________________________________Tutorial do memo skończony, ufff http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6b7_instalacja_modulu_pamieci_ustawien_fotela_kierowcy_i_lusterek-t122143.0.html Moje mechaniory (czyli Marcin i Robert) dorwały się dziś do koła pasowego mojej sprężarki - od jakiegoś czasu znów zaczęło hałasować. Myślałem, że może znów stabilizatory popękały albo coś jeszcze gorszego... Praktycznie już miałem zamawiać nowe sprzęgiełko (700zł ) - powstrzymał mnie brak pewności co do numeru części (wg. ETKI powinienem mieć sprężarkę BJ, w aucie siedzi BA którą w 2005 roku zastąpiła BF a następnie w 2006 roku BJ - nie byłem pewien czy wszystkie kompresory mają identyczne koło pasowe). I bardzo dobrze Chłopaki rozebrały dziś koło pasowe i okazało się że klękło łożysko (luz, nawet dość spory). Koszt łożyska (przymując jakieś firmowe np. SKF lub ori czyli Koyo) to max. 100zł - nie ma to jak być 600zł do przodu A oto winowajca: Gumki które otaczają łożysko to właśnie słynne pękające stabilizatory. Gdyby ktoś trafił na ten sam problem co ja - oznaczenie łozyska to: KOYO DAC355222RD3D (35 średnica wewnętrzna, 52mm średnica zewnętrzna, 22mm szerokość) piszesz o sprezarce klimy tak ? Czegos nie rozumiem.Z tego napisalem wynika ze juz miales popekane stabilizatory(gumki) w ozysku.Te gumki mozna wymieniac osobno?Nie trzeba razem z lozyskiem?
Bart-S Opublikowano 11 Marca 2010 Autor Opublikowano 11 Marca 2010 piszesz o sprezarce klimy tak ? Czegos nie rozumiem.Z tego napisalem wynika ze juz miales popekane stabilizatory(gumki) w ozysku.Te gumki mozna wymieniac osobno?Nie trzeba razem z lozyskiem? Można je wymienić osobno - usterka którą miałem wcześniej była związana właśnie z popękanymi stabilizatorami. Gość u którego naprawiałem koło pasowe po prostu wymiótł cały syf ze środka i założył nowe gumki. Nie wiadomo tylko skąd je brać - koło pasowe jest dostępne w ASO tylko w całości - widocznie serwisy klimy mają swoje dojścia do tego typu części. Symbol i wymiary łożyska już podałem... Jedyne oznaczenie które znalazłem na gumkach to A 248. Poniżej pojedynczy stabilizator...
HiRide Opublikowano 11 Marca 2010 Opublikowano 11 Marca 2010 piszesz o sprezarce klimy tak ? Czegos nie rozumiem.Z tego napisalem wynika ze juz miales popekane stabilizatory(gumki) w ozysku.Te gumki mozna wymieniac osobno?Nie trzeba razem z lozyskiem? Można je wymienić osobno - usterka którą miałem wcześniej była związana właśnie z popękanymi stabilizatorami. Gość u którego naprawiałem koło pasowe po prostu wymiótł cały syf ze środka i założył nowe gumki. Nie wiadomo tylko skąd je brać - koło pasowe jest dostępne w ASO tylko w całości - widocznie serwisy klimy mają swoje dojścia do tego typu części. Symbol i wymiary łożyska już podałem... Jedyne oznaczenie które znalazłem na gumkach to A 248. Poniżej pojedynczy stabilizator... dzieki teraz juz rozumiem ciekawe sie robi jak padnie lozysko sprezarki i kolo paskowe altka :gwizdanie:
GRazny Opublikowano 11 Marca 2010 Opublikowano 11 Marca 2010 Bartku... a mógłbyś się dowiedzieć coś więcej w sprawie tych gumek? skąd można wziąć?... bo znajomemu też padło czy coś... rozumiem że są to te elementy które są narażone na większe zniszczenie przy włączaniu klimy przy wyższych obrotach silnika - bo tego się nie zaleca... po drugie to dziwne z tym łożyskiem... wpisałem w google i zero znalezionych... pewnie po katalogach trzeba szukać...
Bart-S Opublikowano 11 Marca 2010 Autor Opublikowano 11 Marca 2010 Bartku... a mógłbyś się dowiedzieć coś więcej w sprawie tych gumek? skąd można wziąć?... bo znajomemu też padło czy coś... rozumiem że są to te elementy które są narażone na większe zniszczenie przy włączaniu klimy przy wyższych obrotach silnika - bo tego się nie zaleca... po drugie to dziwne z tym łożyskiem... wpisałem w google i zero znalezionych... pewnie po katalogach trzeba szukać... W sprawie gumek - spróbuję się czegoś dowiedzieć (zgadza się, jest to element który najbardziej dostaje w d*pę przy włączaniu sprężarki na wyższych obrotach). Twój znajomy jakie ma objawy? Hałasuje na włączonej klimie czy na ECON/OFF? Jeśli chodzi o łożysko, jeszcze nie szukałem ale pewnie masz rację i w grę wchodzi tylko jakiś katalog...
GRazny Opublikowano 12 Marca 2010 Opublikowano 12 Marca 2010 z tym, znajomym to tak dla picu... chodziło mi o to żebyś temu od gumek kit wcisnął o jakimś znajomym i że chcesz same gumki kupic... oczywiście jeśli będzie chciał sprzedac to bierz cały komplet - ja wezmę z chęcią i drobne pytanko... nie zamierzasz zmieniac samochodu w niedalekiej przyszłości?
H4mm3R Opublikowano 12 Marca 2010 Opublikowano 12 Marca 2010 Jest gdzieś o tym temat na forum, nawet podawałem linka do firmy z wawy co sprzedaje te gumki po 6zł/szt. bo też to wymieniałem jak auto kupiłem (łożysko też ) nawet kiedyś na allegro widziałem takowe gumki.
GRazny Opublikowano 12 Marca 2010 Opublikowano 12 Marca 2010 no to będę szukał... a te łożysko to gdzie najtaniej dostac? nie zależy mi na czasie... może ktoś kiedyś przez neta kupował?
H4mm3R Opublikowano 12 Marca 2010 Opublikowano 12 Marca 2010 no to będę szukał... a te łożysko to gdzie najtaniej dostac? nie zależy mi na czasie... może ktoś kiedyś przez neta kupował? http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_nierowna_praca_silnika_i_dziwne_trzaski-t81294.0.html łożysko jest specyficzne i wątpię żebyś je gdzieś taniej dostał, zapytaj tych u których będziesz gumki zamawiał [br]Dopisany: 12 Marzec 2010, 11:42_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t81803.0.html;msg916365;highlight=sprzęgiełko+klimatyzacji#msg916365
Bart-S Opublikowano 12 Marca 2010 Autor Opublikowano 12 Marca 2010 Łożysko znalazłem w kilku miejscach - cena Koyo nie przekracza 100zł. Tańsze marki to kwota ok. 60zł... Czekam na odpowiedzi z jeszcze kilku miejsc i wtedy podam dokładne ceny i namiary. BTW - zanosi się na kolejne fotostory Teraz tylko złapać namiar na gumki i mamy w pełni obsłużoną awarię koła pasowego klimy Tomek - linki z gumkami nie banglają (już trochę czasu minęło), trzeba znaleźć coś nowszego No i koła pasowe z końca produkcji B6 są inne niż te z początku (z tego co widzę po zdjęciach antonio - inna konstrukcja)
H4mm3R Opublikowano 12 Marca 2010 Opublikowano 12 Marca 2010 Bartku za szybko temat przejrzałeś :gwizdanie: http://www.newageproduct.pl/?page=shop&run=det&id=117
Bart-S Opublikowano 12 Marca 2010 Autor Opublikowano 12 Marca 2010 Masz rację, przejrzałem tylko pierwszą stronę... I za***iście - 5 zyla za sztukę. Ostatnio za wymianę gumek płaciłem 350zł (wyciąganie kompresora, wymiana czynnika - wszystko na cholerę tak naprawdę). No cóż, kolejne doświadczenie
GRazny Opublikowano 12 Marca 2010 Opublikowano 12 Marca 2010 no i jak miło się zrobiło... [br]Dopisany: 12 Marzec 2010, 14:51_________________________________________________nie to żeby wcześniej nie było podziekowanie za linki[br]Dopisany: 12 Marzec 2010, 14:52_________________________________________________ i drobne pytanko... nie zamierzasz zmieniac samochodu w niedalekiej przyszłości? ??
Bart-S Opublikowano 12 Marca 2010 Autor Opublikowano 12 Marca 2010 i drobne pytanko... nie zamierzasz zmieniac samochodu w niedalekiej przyszłości? Nie wiem - jeszcze tyle jest do zrobienia W tej chwili jestem w trakcie realizacji 3 kolejnych projektów Przymierzam się do czegoś nowego ale jakos nie mogę się zdecydować - na bank B8 ale nie do końca wiem jaki chcę motor. Żal mi rozstawać się z multitronikiem ale kolejny wybór to definitywnie Quattro - zatem w grę wchodzi tylko tip (lub S tronic ), do manuala już raczej nie wrócę... Opcje są 3: - 2.0TDI 170PS - 3.0TDI 240PS - S4 3.2TFSI 333PS Każdy wariant ma swoje plusy i minusy... Chciałbym po trochu każdego i tak się bujam od jakiegoś czasu nie mogąc się zdecydować Grzesiek odpowiem pytaniem na pytanie... Dlaczego pytasz? :>
dzejk Opublikowano 12 Marca 2010 Opublikowano 12 Marca 2010 A nie myślałeś o 2.0tfsi ? Jeżeli stać Cię na eSe to wybór jest jeden Co się stało z pomysłem Recaro :> wchodzi w życie ?
Bart-S Opublikowano 12 Marca 2010 Autor Opublikowano 12 Marca 2010 a nie myślałeś o 2.0tfsi ? Jeżeli stać Cię na eSe to wybór jest jeden A co się stało z pomysłem Recaro :> wchodzi w życie ? Raczej wolałbym zostać przy dieslu - temat 3.2TFSI to grubsza sprawa, mało wiem o tej jednostce... Marzy mi się ale czy sobie pozwolę, czas pokaże... Dopiero od niedawna silnik ten pojawił się w klubie - będzie okazja do testów Sprawa Recaro cały czas otwarta... Problem w tym że nie mogę trafić wybranej przez siebie konfiguracji (czarna skóra + czarna alcantara). Co jakiś czas pojawia się zestawik na ebay-u ale albo cena zaporowa (2500 euro lub więcej) albo jakaś wyjebka typu pojedynczy fotel w cenie połowy wnętrza...
dziadek Opublikowano 12 Marca 2010 Opublikowano 12 Marca 2010 Czekam na odpowiedzi z jeszcze kilku miejsc i wtedy podam dokładne ceny i namiary Czekamy, czekamy...
lagadula Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 FSI ze względu na Carbon Buildup sobie odpuść, dopóki Audi nie wymysli jak to rozwiazać. 3.0 tdi to najlepszy wybór mocy / kosztów eksploatacji.
Rekomendowane odpowiedzi