Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z ogrzewaniem w naszych A4 B6 i B7 od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 godzin temu, Karol89 napisał:

Panowie Kupujecie nowe nagrzewnice czy używki ? Jak nowe to jakiej firmy? Oraz jaki koszt ? 

Pisz do naszych sprzedawców forumowych , @dzik, @Wandej, @tomekhxc

To ja już nie wiem jak to ma być, przepraszam za zamieszanie.

 

Opublikowano

Masz najpierw czujnik temperatury na wyjściu z tyłu głowicy, potem ten wąż idzie na chłodnicę, czyli wejście u góry, po przejściu przez chłodnicę masz dolny wąż wyjściowy, gdzie jest czujnik, który mierzy temperaturę po przechłodzeniu... Dalej prowadzi to do termostatu. Jeśli piszemy o ALT to jest podwieszony temat i tam opisane dokładne działanie tego specyficznego termostatu...

 

To samo z nagrzewnicą - góra zasilanie a dół powinien być powrót...

 

Taki prosty schemat:

https://www.cstatic-images.com/original/srvc-gloss/1415724101107.png

Opublikowano

Nagrzewnica to nie taki duży koszt , Nissens 150 zł , lub oem (Valeo) troche więcej ;) wymiana banalnie prosta u siebie sam to robiłem miesiąc temu , 30 min i po robocie 

Opublikowano

Witam ponownie. Brnę dalej w ten kierunek przepływu nagrzewnicy. Dziś byłem w kilku miejscach i powiem szczerze że ile mechaników tyle wersji. W jednym serwisie mechanik sprawdzał i mówił ze raczej inaczej nie da się tych węży podłączyć ze względu na ich budowę. Więc mam nagrzewnice zasilaną dolnym króćcem. Zaczynam myśleć że tak musi być. 

Mam wielką prośbę w związku z tym. Koledzy czy mógłby ktoś sprawdzić który przewód pierwszy robi się ciepły? Zaraz po odpaleniu na zimnym silniku. Dla mnie to wszystko jest zagadką póki co do końca nie wyjaśnioną. Mój silnik to alt ale w innych wersjach powinno być tak samo.

P.S. We wtorek jestem umówiony na wymianę nagrzewnicy. Po moim odpowietrzaniu na parkingu pod blokiem pojawiło się grzanie ale od 2000obr/min. Więc wymieniam nagrzewnice.

Pozdrawiam 

Opublikowano

Zasilający ma być ten wąż, który wychodzi z tyłu głowicy - proste. Powrót z nagrzewnicy do termostatu... 

Tu masz schemat z ALT:

 

Schemat układu chlodzenia.pdf

Opublikowano

kamil-vag z nieba mi ten schemat wysłałeś. Z rysunku wynika ze tam gdzie odpowietrznik ma być powrót. Tak też jest u mnie. Czyli dół zasilanie a góra powrót.  Bo odpowietrznik jest zawsze na górze. 

Czekam jeszcze jak ktoś to sprawdzi organoleptycznie na zimnym silniku☺

Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc?

Opublikowano

U mnie jest tak dolny przewód zasilenie ( robi się jako pierwszy ciepło ) górny przewód powrót posiada mały otwór do odpowietrzania. e7e2508353659c6eb931f3c21956bf97.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Może komuś pomoże tem filmik




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
5 godzin temu, Karol89 napisał:

U mnie jest tak dolny przewód zasilenie ( robi się jako pierwszy ciepło ) górny przewód powrót posiada mały otwór do odpowietrzania. e7e2508353659c6eb931f3c21956bf97.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dziękuję kolego za fatygę. Bardzo mi pomogłeś. Teraz jestem pewien że dolny ma zasilać a górny to powrót. Odpowietrzanie na krótko pomaga a jutro jadę z malutką córeczką 80 km w traskę. Moze jakos oblece. We wtorek zmiana nagrzewnicy. Dam znać jak poszło i czy jest poprawa. Na YT chyba wszystkie filmiki obejrzałem na temat nagrzewnicy tj polskie angielskie nawet ruskie☺Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

zalej zagotowanym octem nagrzewnice i ją wypłucz szlauchem

tylko najpierw wydmuchaj kompresorem z niej płyn

 

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano
W dniu 10.02.2018 o 12:31, wyzyk83 napisał:

zalej zagotowanym octem nagrzewnice i ją wypłucz szlauchem

tylko najpierw wydmuchaj kompresorem z niej płyn

 

Ocet nic nie pomoże jak jest naprawdę zapchana. Taniej jest wymienić nawet na używkę w dobrym stanie.

Opublikowano
3 godziny temu, m4ever napisał:

Ocet nic nie pomoże jak jest naprawdę zapchana. Taniej jest wymienić nawet na używkę w dobrym stanie.

odkamieniałem nie jedną b5, b6 i b7

wszystkie grzeją jak ta lala

potrzebny szlauch , ocet i kompresor

Opublikowano

Witam wszystkich śledzących temat. Drodzy Forumowicze wstrzymałem się z wymianą nagrzewnicy do wiosny. Na wiosnę przy możliwie ładnej pogodzie sam wymienie tą nieszczęsną nagrzewnice. W sobote śmignąłem ok 170km audicą po górkach i miejscami z troche wyzszymi obr. Okazało sie ze układ odpowietrzył się przez drogę. Szału nie ma ale przez zimę przejezdzę. Odwołałem wizytę w serwisie i przy okazji dowiedziałem się ze miała być założona nagrzewnica firmy NRF. W zestawie nie było uszczelek do rurek i prawdopodobnie na starych by złożyli. Co to za firma? Słyszeliście o takiej? Może dobrze się stało że odwołałem ten montaż. 

Pozdrawiam 

Opublikowano

Świetny pomysł.Zimę przejeździsz w zimnym aucie a na lato ogrzewanie jak znalazł.:thumbup1:

Opublikowano
Godzinę temu, Rabbi napisał:

Świetny pomysł.Zimę przejeździsz w zimnym aucie a na lato ogrzewanie jak znalazł.:thumbup1:

Nie pomogłeś nic koledze.

Napisał, że trochę puściło i zimę da radę przejeździć, czytaj ze zrozumieniem i pomagaj albo w cale nic nie pisz.

@master8406 pisali Ci wyżej z jakiej firmy brać nagrzewnicę, cofnij się kilka wiadomości do tyłu ☺️

Opublikowano

Mam taki problem trochę czytałem na forum ale nie znalazłem takiego problemu mianowicie.

Prawa strona tz nawiewy Powietrze cieple lewa zimna.

Jeśli wezmę na klimatronik ta Strzałkę w górę to czasem leci cieple Wszędzie ale to bardzo rzadko każda inna opcja prawa strona cieple lewa zimne rozebrane schowek ten dolny silniczek od ciepłego powietrza strony lewej jeśli zadziała to się rusza wtedy szybko przedstawiam na auto bądź na wprost nawiew chwilę leci cieple wszędzie nagle ten ów silniczek się Przestawia i lewa.strona zimna co jest zero błędów vag nastawy niby mechanik też robił nie wiem co dalej 

Opublikowano
41 minut temu, MICHU KP napisał:

Mam taki problem trochę czytałem na forum ale nie znalazłem takiego problemu mianowicie.

Prawa strona tz nawiewy Powietrze cieple lewa zimna.

Jeśli wezmę na klimatronik ta Strzałkę w górę to czasem leci cieple Wszędzie ale to bardzo rzadko każda inna opcja prawa strona cieple lewa zimne rozebrane schowek ten dolny silniczek od ciepłego powietrza strony lewej jeśli zadziała to się rusza wtedy szybko przedstawiam na auto bądź na wprost nawiew chwilę leci cieple wszędzie nagle ten ów silniczek się Przestawia i lewa.strona zimna co jest zero błędów vag nastawy niby mechanik też robił nie wiem co dalej 

Był na forum opisywany ten problem, musisz poszukać. Prawdopodobnie zapchany syfem jest układ, ewentualnie problemy z nagrzewnicą.

Opublikowano
6 godzin temu, k232 napisał:

Nie pomogłeś nic koledze.

Napisał, że trochę puściło i zimę da radę przejeździć, czytaj ze zrozumieniem i pomagaj albo w cale nic nie pisz.

@master8406 pisali Ci wyżej z jakiej firmy brać nagrzewnicę, cofnij się kilka wiadomości do tyłu ☺️

Puścić to może lód na rzece.Przejechał 170km więc trudno żeby trochę się nie nagrzało.Na krótkich odcinkach będzie lipa.Trupa nie wskrzesisz,potrzebna jest wymiana nagrzewnicy i lepszej rady nie ma.I to mu napisałem.Gdybyś przeczytał wątek to byś wiedział a  nie mędrkował

Opublikowano
10 minut temu, k232 napisał:

Był na forum opisywany ten problem, musisz poszukać. Prawdopodobnie zapchany syfem jest układ, ewentualnie problemy z nagrzewnicą.

Ok szukałem były różne problemy ale takiego nie znalazłem jeśli wiesz gdzie to jest to daj znać 

Opublikowano

Panowie B7 2.0 TDI BRD problem z ogrzewaniem mam taki ze jak się nagrzewa leci ciepło później zimo. Pogoda już nie bardzo jeździć tylko z grzaniem d*py. Co mogę sprawdzić? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...