k232 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 5 godzin temu, Karol89 napisał: Panowie Kupujecie nowe nagrzewnice czy używki ? Jak nowe to jakiej firmy? Oraz jaki koszt ? Pisz do naszych sprzedawców forumowych , @dzik, @Wandej, @tomekhxc To ja już nie wiem jak to ma być, przepraszam za zamieszanie.
kamil-vag Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 Masz najpierw czujnik temperatury na wyjściu z tyłu głowicy, potem ten wąż idzie na chłodnicę, czyli wejście u góry, po przejściu przez chłodnicę masz dolny wąż wyjściowy, gdzie jest czujnik, który mierzy temperaturę po przechłodzeniu... Dalej prowadzi to do termostatu. Jeśli piszemy o ALT to jest podwieszony temat i tam opisane dokładne działanie tego specyficznego termostatu... To samo z nagrzewnicą - góra zasilanie a dół powinien być powrót... Taki prosty schemat:https://www.cstatic-images.com/original/srvc-gloss/1415724101107.png
tomekhxc Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 Nagrzewnica to nie taki duży koszt , Nissens 150 zł , lub oem (Valeo) troche więcej wymiana banalnie prosta u siebie sam to robiłem miesiąc temu , 30 min i po robocie
master8406 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 Witam ponownie. Brnę dalej w ten kierunek przepływu nagrzewnicy. Dziś byłem w kilku miejscach i powiem szczerze że ile mechaników tyle wersji. W jednym serwisie mechanik sprawdzał i mówił ze raczej inaczej nie da się tych węży podłączyć ze względu na ich budowę. Więc mam nagrzewnice zasilaną dolnym króćcem. Zaczynam myśleć że tak musi być. Mam wielką prośbę w związku z tym. Koledzy czy mógłby ktoś sprawdzić który przewód pierwszy robi się ciepły? Zaraz po odpaleniu na zimnym silniku. Dla mnie to wszystko jest zagadką póki co do końca nie wyjaśnioną. Mój silnik to alt ale w innych wersjach powinno być tak samo. P.S. We wtorek jestem umówiony na wymianę nagrzewnicy. Po moim odpowietrzaniu na parkingu pod blokiem pojawiło się grzanie ale od 2000obr/min. Więc wymieniam nagrzewnice. Pozdrawiam
kamil-vag Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 Zasilający ma być ten wąż, który wychodzi z tyłu głowicy - proste. Powrót z nagrzewnicy do termostatu... Tu masz schemat z ALT: Schemat układu chlodzenia.pdf
master8406 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 kamil-vag z nieba mi ten schemat wysłałeś. Z rysunku wynika ze tam gdzie odpowietrznik ma być powrót. Tak też jest u mnie. Czyli dół zasilanie a góra powrót. Bo odpowietrznik jest zawsze na górze. Czekam jeszcze jak ktoś to sprawdzi organoleptycznie na zimnym silniku☺ Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc?
Karol89 Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 U mnie jest tak dolny przewód zasilenie ( robi się jako pierwszy ciepło ) górny przewód powrót posiada mały otwór do odpowietrzania. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Karol89 Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 Może komuś pomoże tem filmik Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1
master8406 Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 5 godzin temu, Karol89 napisał: U mnie jest tak dolny przewód zasilenie ( robi się jako pierwszy ciepło ) górny przewód powrót posiada mały otwór do odpowietrzania. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Dziękuję kolego za fatygę. Bardzo mi pomogłeś. Teraz jestem pewien że dolny ma zasilać a górny to powrót. Odpowietrzanie na krótko pomaga a jutro jadę z malutką córeczką 80 km w traskę. Moze jakos oblece. We wtorek zmiana nagrzewnicy. Dam znać jak poszło i czy jest poprawa. Na YT chyba wszystkie filmiki obejrzałem na temat nagrzewnicy tj polskie angielskie nawet ruskie☺Pozdrawiam
wyzyk83 Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 (edytowane) zalej zagotowanym octem nagrzewnice i ją wypłucz szlauchem tylko najpierw wydmuchaj kompresorem z niej płyn Edytowane 10 Lutego 2018 przez wyzyk83
m4ever Opublikowano 12 Lutego 2018 Opublikowano 12 Lutego 2018 W dniu 10.02.2018 o 12:31, wyzyk83 napisał: zalej zagotowanym octem nagrzewnice i ją wypłucz szlauchem tylko najpierw wydmuchaj kompresorem z niej płyn Ocet nic nie pomoże jak jest naprawdę zapchana. Taniej jest wymienić nawet na używkę w dobrym stanie.
wyzyk83 Opublikowano 12 Lutego 2018 Opublikowano 12 Lutego 2018 3 godziny temu, m4ever napisał: Ocet nic nie pomoże jak jest naprawdę zapchana. Taniej jest wymienić nawet na używkę w dobrym stanie. odkamieniałem nie jedną b5, b6 i b7 wszystkie grzeją jak ta lala potrzebny szlauch , ocet i kompresor
master8406 Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 Witam wszystkich śledzących temat. Drodzy Forumowicze wstrzymałem się z wymianą nagrzewnicy do wiosny. Na wiosnę przy możliwie ładnej pogodzie sam wymienie tą nieszczęsną nagrzewnice. W sobote śmignąłem ok 170km audicą po górkach i miejscami z troche wyzszymi obr. Okazało sie ze układ odpowietrzył się przez drogę. Szału nie ma ale przez zimę przejezdzę. Odwołałem wizytę w serwisie i przy okazji dowiedziałem się ze miała być założona nagrzewnica firmy NRF. W zestawie nie było uszczelek do rurek i prawdopodobnie na starych by złożyli. Co to za firma? Słyszeliście o takiej? Może dobrze się stało że odwołałem ten montaż. Pozdrawiam
Rabbi Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 Świetny pomysł.Zimę przejeździsz w zimnym aucie a na lato ogrzewanie jak znalazł.
k232 Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 Godzinę temu, Rabbi napisał: Świetny pomysł.Zimę przejeździsz w zimnym aucie a na lato ogrzewanie jak znalazł. Nie pomogłeś nic koledze. Napisał, że trochę puściło i zimę da radę przejeździć, czytaj ze zrozumieniem i pomagaj albo w cale nic nie pisz. @master8406 pisali Ci wyżej z jakiej firmy brać nagrzewnicę, cofnij się kilka wiadomości do tyłu ☺️
MICHU KP Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 Mam taki problem trochę czytałem na forum ale nie znalazłem takiego problemu mianowicie. Prawa strona tz nawiewy Powietrze cieple lewa zimna. Jeśli wezmę na klimatronik ta Strzałkę w górę to czasem leci cieple Wszędzie ale to bardzo rzadko każda inna opcja prawa strona cieple lewa zimne rozebrane schowek ten dolny silniczek od ciepłego powietrza strony lewej jeśli zadziała to się rusza wtedy szybko przedstawiam na auto bądź na wprost nawiew chwilę leci cieple wszędzie nagle ten ów silniczek się Przestawia i lewa.strona zimna co jest zero błędów vag nastawy niby mechanik też robił nie wiem co dalej
k232 Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 41 minut temu, MICHU KP napisał: Mam taki problem trochę czytałem na forum ale nie znalazłem takiego problemu mianowicie. Prawa strona tz nawiewy Powietrze cieple lewa zimna. Jeśli wezmę na klimatronik ta Strzałkę w górę to czasem leci cieple Wszędzie ale to bardzo rzadko każda inna opcja prawa strona cieple lewa zimne rozebrane schowek ten dolny silniczek od ciepłego powietrza strony lewej jeśli zadziała to się rusza wtedy szybko przedstawiam na auto bądź na wprost nawiew chwilę leci cieple wszędzie nagle ten ów silniczek się Przestawia i lewa.strona zimna co jest zero błędów vag nastawy niby mechanik też robił nie wiem co dalej Był na forum opisywany ten problem, musisz poszukać. Prawdopodobnie zapchany syfem jest układ, ewentualnie problemy z nagrzewnicą.
Rabbi Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 6 godzin temu, k232 napisał: Nie pomogłeś nic koledze. Napisał, że trochę puściło i zimę da radę przejeździć, czytaj ze zrozumieniem i pomagaj albo w cale nic nie pisz. @master8406 pisali Ci wyżej z jakiej firmy brać nagrzewnicę, cofnij się kilka wiadomości do tyłu ☺️ Puścić to może lód na rzece.Przejechał 170km więc trudno żeby trochę się nie nagrzało.Na krótkich odcinkach będzie lipa.Trupa nie wskrzesisz,potrzebna jest wymiana nagrzewnicy i lepszej rady nie ma.I to mu napisałem.Gdybyś przeczytał wątek to byś wiedział a nie mędrkował
MICHU KP Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 10 minut temu, k232 napisał: Był na forum opisywany ten problem, musisz poszukać. Prawdopodobnie zapchany syfem jest układ, ewentualnie problemy z nagrzewnicą. Ok szukałem były różne problemy ale takiego nie znalazłem jeśli wiesz gdzie to jest to daj znać
Marian_NOL Opublikowano 22 Listopada 2018 Opublikowano 22 Listopada 2018 Panowie B7 2.0 TDI BRD problem z ogrzewaniem mam taki ze jak się nagrzewa leci ciepło później zimo. Pogoda już nie bardzo jeździć tylko z grzaniem d*py. Co mogę sprawdzić?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się