grzes2132 Opublikowano 7 Listopada 2012 Opublikowano 7 Listopada 2012 Byłem dziś u mechanika no i stwierdził ze zaczoł by od korka zbiorniczka bo on takze ma za zadanie upuszczać nadmiar cisnienia i przez to może nie grzać jesli to nie pomoże to ja am powiem ze chyba także pożegnam marke audi i kupie sobie opla tak jak naciska żonka mam go rok czasu a zrzarł mi tyle nerwów o kasie już nie wspomne poprzednia Audi 1.9tdi 95r miałem z nia troche pracy ale to rezczy eksploatacyjne bo poprzedni własciciel nie dbał ale ta to juz przekracza wszelkie granice 1
satineqq Opublikowano 7 Listopada 2012 Opublikowano 7 Listopada 2012 byłem dziś u mechanika no i stwierdził ze zaczoł by od korka zbiorniczka bo on takze ma za zadanie upuszczać nadmiar cisnienia i przez to może nie grzać jesli to nie pomoże to ja am powiem ze chyba także pożegnam marke audi i kupie sobie opla tak jak naciska żonka mam go rok czasu a zrzarł mi tyle nerwów o kasie już nie wspomne poprzednia audi 1.9tdi 95r miałem z nia troche pracy ale to rezczy eksploatacyjne bo poprzedni własciciel nie dbał ale ta to juz przekracza wszelkie granice najgorsze jest to ze cena jest wysoka 20 tys + a za te pieniadze chyba kupie opla vectre 2006 rok no ale jednak nie to samo ; /
wasyl291 Opublikowano 8 Listopada 2012 Autor Opublikowano 8 Listopada 2012 satineqq-masz rację opel to jednak nie to samo co wykonanie audi narazie niedawaj za wygraną ja jak mi naprawią pojezdze i zobaczę,wyzywam na audiczkę ale autko i markowe i wykonanie
Nosb Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 A ja tak czytam , patrze i nie wierze... Odpowietrzal te auta wogole ktos ? Bo juz nie raz slyszalem ze audi "Samo" sie odpowietrza. Szczegolnie na 90% problem z odpowietrzeniem ma kolega ktoremu na obrotach grzeje a na niskich nie. 1
sgx Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 Też mi się wierzyć nie chce. Miałem podobny problem z brakiem ciepłego powietrza w B5, znajomy od którego kupiłem cuda na kiju robił, a to silniczki, a to płukanie nagrzewnicy, nawet filtr kabinowy wyją (bo miało pomóc) jak zaczęło się robić chłodniej zamówiłem nową nagrzewnicę, i korzystając z weekendu wybebeszyłem całą deskę aby się do rzeczonej nagrzewnicy dostać, co się okazało była tak zapchana, że po wlaniu wrzątku lekko ciepłe zrobiły się rurki, a sama nagrzewnica zimna, a w nowej nie zdąrzyłem zalać całej i nie byłem jej w stanie w rękach utrzymać ! Po zmianie grzała jak szalona - wysiedzieć nie dało rady. A skąd to się bierze? jak ktoś oszczędza i leje wode zamiast płynu to i się kamień wytrąca
waskivw Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 Pisałem o tym nie raz, że odpowietrzyć trzeba, a oni swoje, nie wspominając o mechanikach.
satineqq Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 Ale o czym my mowimy, o odpowietrzeniu ? Dobra juz nie raz to robilem, jednakze plyn mi ucieka notorycznie wiec uklad chlodzenia jest nieszczelny co za tym idzie ciagle sie zapowietrza i dlatego nei grzeje. Powodem u mnie moze byc chlodnica ktora wymieniam w weekend bo gnije i sączy płyn sie znije chlodzący. Wiec prosze was nie mowice o odpowietrzaniu w moim przypadku bo gdzies ten plyn spier***** wiec uklad jest nieszczelny ;]
waskivw Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 To Cię chłopie podziwiam , wymieniłeś większość elementów nie potrzebie wiedząc że układ masz nieszczelny. Trochę naprawiasz ten samochód od d*py strony(powinno być 1 DIAGNOZA,2 NAPRAWA,a nie odwrotnie) i jak się czyta takie posty to się doradzania odechciewa .
darkle Opublikowano 9 Listopada 2012 Opublikowano 9 Listopada 2012 Też mi się wierzyć nie chce. Miałem podobny problem z brakiem ciepłego powietrza w B5, znajomy od którego kupiłem cuda na kiju robił, a to silniczki, a to płukanie nagrzewnicy, nawet filtr kabinowy wyją (bo miało pomóc) jak zaczęło się robić chłodniej zamówiłem nową nagrzewnicę, i korzystając z weekendu wybebeszyłem całą deskę aby się do rzeczonej nagrzewnicy dostać, co się okazało była tak zapchana, że po wlaniu wrzątku lekko ciepłe zrobiły się rurki, a sama nagrzewnica zimna, a w nowej nie zdąrzyłem zalać całej i nie byłem jej w stanie w rękach utrzymać !Po zmianie grzała jak szalona - wysiedzieć nie dało rady. A skąd to się bierze? jak ktoś oszczędza i leje wode zamiast płynu to i się kamień wytrąca Nie no chyba już nikt nie jest tak głupi żeby do auta z ponad 20tys oszczędzać na płynie chłodzącym. Chociaż Ale najprędzej gdy ciekła chłodnica ktoś dolał jakiegoś specyfiku do uszczelniania co spowodowało że uszczelniła się nagrzewnica (ale w środku:decayed:) a chłodnica cieknie dalej. Sama z siebie nagrzewnica się tak łatwo nie zapcha. Jeśli nie grzeje na wolnych obrotach a na wysokich jest ok to oznacza raczej że układ jest zapowietrzony. Może to być uszczelka pod głowicą ale to prędzej jakaś nieszczelność w układzie chłodzenia. Można spróbować zdjąć lekką ten górny wąż idący do nagrzewnicy, ten z małą dziurką do odpowietrzania i sprawdzić czy nie ma powietrza. Można też zdjąć ten drugi wąż, do króćcy podłączyć wąż z wodą z kranu i przepłukać nagrzewnicę Oczywiście podłączyć ciśnienie do dolnego króćca aby płynęło odwrotnie niż podczas pracy. Swoją droga nie ma tu cudów i każdy mechanik powinien sobie z tym poradzić
edekxp Opublikowano 9 Listopada 2012 Opublikowano 9 Listopada 2012 Czy to problem w tych silnikach, zdawało mi się że są podobne do 1.8T, mam na myśli blok Wymieniałem płyn i nic nie odpowietrzałem, zagrzałem tylko auto do 90st i klimatronik na HI i wszystko działa i grzeje b.dobrze 1
wasyl291 Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Opublikowano 15 Listopada 2012 waskivw-miał racje w moim przypadku musze wymienic nagrzewnice wszystko inne wymieniome i dalej dopiero jak jade tak ok 100km/h leci ciepło a może ktoś wymieniał jak to zrobic?
satineqq Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 waskivw-miał racje w moim przypadku musze wymienic nagrzewnice wszystko inne wymieniome i dalej dopiero jak jade tak ok 100km/h leci ciepło a może ktoś wymieniał jak to zrobic? Witaj kolego, i co jednak nie wina uszczelki pod glowica? Wymieniles ja ? Sam raczej nagrzewnicy nie wymienisz bo jest to zajebiscio duzo roboty.
dario_77 Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 Przerabiałem w zeszłym roku problem z brakiem ciepła w kabinie i ubytkiem wody z układu jednocześnie. Wynik był taki, że nagrzewnica w B7 w 2.0 tdi jest zamontowana na dole silnika i robi ona za syfon wszelkiego rodzaju zabrudzeń w układzie chłodniczym. Tak się nagrzewnica zapchała, że nic ciepła nie puszczała. Po wymianie jajka smażyć. Woda za to ubywała bo już czas był na wymianę rozrządu i pompy wody. Pompą woda wyciekała na zewnątrz a nic nie było widać bo na bieżąco wyparowywała. Teraz mam ciepło i woda siedzi na miejscu. Zalecam od nagrzewnicy rozpocząć poszukiwania usterki.
subi555 Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 Witam! Panowie, a może wiecie co w moim przypadku. Odpalam autko, ładnie się nagrzewa, szybko łapie 90 stopni. Ogrzewania dziala jest milo i ciepło. Niestety jak tyko wyjadę w trasę temperatura wewnątrz auta spada... no może po kilku kilometrach przestaje ładnie grzać. Dzieje się tylko tak w trasie, po mieście jest wszystko ok.
satineqq Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 Co przypadek to jeszcze lepszy : D ja juz sam niewiem : D
janusz_stg Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 kolega subi555 na 99% termostat do wymiany.
wasyl291 Opublikowano 20 Listopada 2012 Autor Opublikowano 20 Listopada 2012 satineqq-uszczelki nie wymieniałem mechanik mówił ze dobra wymienią mi nagrzewnicę i wtedy zobaczę co się będzie działo ---------- Post dopisany 20-11-2012 at 13:52 ---------- Poprzedni post napisany 17-11-2012 at 16:49 ---------- Panowie dostałem się do nagrzewnicy ale mechanik niekazał wymieniac bo stwierdził ze czyścił dobrze.druga sprawa sam powiedział ze jest zdziwiony ze silnik pracuje a po śćiągnięciu górnego węza z nagrzewnicy płyn nie leci niema ciśnienia w poniedziałek zaprowadzam będzie walczył z tym.tak naprawdę duzo osób pisze ale niema sensownego rozwiązania tej przyczyny,kazdy pisze wymienic to tam to i nic z tego nie wychodzi
zbojna Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 Daj znac co z tego wyszlo...czy uklad nadal byl zapowietrzony czy tez moze pompa wody. Pozdr
wasyl291 Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Opublikowano 22 Listopada 2012 zeby dostac się do nagrzewnicy niemusiałem u siebie demontowac deski rozdzielczej u mnie znajduje się koło nug kierowcy po prawej zdemontowałem schowek pod kierownicą i widac od razu osłonę,ale dzis zauwazyłem ze odpaliłem auto po 10min nic nagrzewnica zimna więc dodałem gazu i zaczeła grzac mało tego słychac było tak jak by woda się wlewała do nagrzewnicy czy mogło by to świadczyc o zapowietrzeniu choc mechanik powiedział ze odpowietrzał układ.
gizmus2006 Opublikowano 22 Listopada 2012 Opublikowano 22 Listopada 2012 Panowie jak Wam auta się ładnie nagrzewają i trzymają temperaturę to raczej nie termostat. Jak nie ma ciepłego powietrza na wolnych a jest nw wyższych to niedomagająca nagrzewnica. Z mojego przypadku wynika że: 1 Nie wymieniać płynu chłodzącego i nie zalewać nowym chyba ew dolewki zostają. G12 chyba ma jakieś właściwości, które wytrącają jakiś syf może on zapychać nagrzewnice ( choć wydaje mi się, że to w autach które coś kombinowane mają, a że auto lata ma to ciężko to wykluczyć) 2 Jeśli już płukamy nie tylko nagrzewnice ale latem solidnie cały układ 3 Ja pkt 2 nie zastosowałem i po płukaniu nagrzewnicy i zalaniu płynem ciepło znów uciekło 4 Mimo, że przy płukaniu nagrzewnica była drożna to po tym jak ciepełko znikło na chodzącym silniku po zdjęciu wężyka wylotowego nie wypłynął płyn. Gdzieś na forum ktoś te węże odwrócił więc i ja tak zrobiłem. Narazie testy trwają miesiąc. Ciepłe powietrze jest co prawda nie tak jak jeździłem na wypłukanej nagrzewnicy ale nawet na wolnych obrotach jest i grzeje zanim ruszy się wskazówka. To moje myśli i mój przypadek, a objawy miałem 2 lata temu podobne( zaczęły się jakieś 2 miesiące po wymianie płynu) w ASO fiata ( tak wiem ) i ciepło na wyższych obrotach aż znikło zupełnie. Może komuś pomoże ten opisik, a jak napisałem gafe proszę o korektę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się