Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z ogrzewaniem w naszych A4 B6 i B7 od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Byłem dziś u mechanika no i stwierdził ze zaczoł by od korka zbiorniczka bo on takze ma za zadanie upuszczać nadmiar cisnienia i przez to może nie grzać jesli to nie pomoże to ja am powiem ze chyba także pożegnam marke audi i kupie sobie opla tak jak naciska żonka mam go rok czasu a zrzarł mi tyle nerwów o kasie już nie wspomne poprzednia Audi 1.9tdi 95r miałem z nia troche pracy ale to rezczy eksploatacyjne bo poprzedni własciciel nie dbał ale ta to juz przekracza wszelkie granice

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
byłem dziś u mechanika no i stwierdził ze zaczoł by od korka zbiorniczka bo on takze ma za zadanie upuszczać nadmiar cisnienia i przez to może nie grzać jesli to nie pomoże to ja am powiem ze chyba także pożegnam marke audi i kupie sobie opla tak jak naciska żonka mam go rok czasu a zrzarł mi tyle nerwów o kasie już nie wspomne poprzednia audi 1.9tdi 95r miałem z nia troche pracy ale to rezczy eksploatacyjne bo poprzedni własciciel nie dbał ale ta to juz przekracza wszelkie granice

najgorsze jest to ze cena jest wysoka 20 tys + a za te pieniadze chyba kupie opla vectre 2006 rok no ale jednak nie to samo ; /

Opublikowano

satineqq-masz rację opel to jednak nie to samo co wykonanie audi narazie niedawaj za wygraną ja jak mi naprawią pojezdze i zobaczę,wyzywam na audiczkę ale autko i markowe i wykonanie

Opublikowano

A ja tak czytam , patrze i nie wierze... Odpowietrzal te auta wogole ktos ? Bo juz nie raz slyszalem ze audi "Samo" sie odpowietrza. Szczegolnie na 90% problem z odpowietrzeniem ma kolega ktoremu na obrotach grzeje a na niskich nie.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Też mi się wierzyć nie chce. Miałem podobny problem z brakiem ciepłego powietrza w B5, znajomy od którego kupiłem cuda na kiju robił, a to silniczki, a to płukanie nagrzewnicy, nawet filtr kabinowy wyją (bo miało pomóc) jak zaczęło się robić chłodniej zamówiłem nową nagrzewnicę, i korzystając z weekendu wybebeszyłem całą deskę aby się do rzeczonej nagrzewnicy dostać, co się okazało była tak zapchana, że po wlaniu wrzątku lekko ciepłe zrobiły się rurki, a sama nagrzewnica zimna, a w nowej nie zdąrzyłem zalać całej i nie byłem jej w stanie w rękach utrzymać !

Po zmianie grzała jak szalona - wysiedzieć nie dało rady.

A skąd to się bierze? jak ktoś oszczędza i leje wode zamiast płynu to i się kamień wytrąca

Opublikowano

Pisałem o tym nie raz, że odpowietrzyć trzeba, a oni swoje, nie wspominając o mechanikach. :grin:

Opublikowano

Ale o czym my mowimy, o odpowietrzeniu ? Dobra juz nie raz to robilem, jednakze plyn mi ucieka notorycznie wiec uklad chlodzenia jest nieszczelny co za tym idzie ciagle sie zapowietrza i dlatego nei grzeje. Powodem u mnie moze byc chlodnica ktora wymieniam w weekend bo gnije i sączy płyn sie znije chlodzący.

Wiec prosze was nie mowice o odpowietrzaniu w moim przypadku bo gdzies ten plyn spier***** wiec uklad jest nieszczelny ;]

Opublikowano

To Cię chłopie podziwiam , wymieniłeś większość elementów nie potrzebie wiedząc że układ masz nieszczelny. Trochę naprawiasz ten samochód od d*py strony(powinno być 1 DIAGNOZA,2 NAPRAWA,a nie odwrotnie) i jak się czyta takie posty to się doradzania odechciewa .:thumbdown:

Opublikowano
Też mi się wierzyć nie chce. Miałem podobny problem z brakiem ciepłego powietrza w B5, znajomy od którego kupiłem cuda na kiju robił, a to silniczki, a to płukanie nagrzewnicy, nawet filtr kabinowy wyją (bo miało pomóc) jak zaczęło się robić chłodniej zamówiłem nową nagrzewnicę, i korzystając z weekendu wybebeszyłem całą deskę aby się do rzeczonej nagrzewnicy dostać, co się okazało była tak zapchana, że po wlaniu wrzątku lekko ciepłe zrobiły się rurki, a sama nagrzewnica zimna, a w nowej nie zdąrzyłem zalać całej i nie byłem jej w stanie w rękach utrzymać !

Po zmianie grzała jak szalona - wysiedzieć nie dało rady.

A skąd to się bierze? jak ktoś oszczędza i leje wode zamiast płynu to i się kamień wytrąca

Nie no chyba już nikt nie jest tak głupi żeby do auta z ponad 20tys oszczędzać na płynie chłodzącym. Chociaż :decayed:

Ale najprędzej gdy ciekła chłodnica ktoś dolał jakiegoś specyfiku do uszczelniania co spowodowało że uszczelniła się nagrzewnica (ale w środku:decayed:) a chłodnica cieknie dalej.

Sama z siebie nagrzewnica się tak łatwo nie zapcha. Jeśli nie grzeje na wolnych obrotach a na wysokich jest ok to oznacza raczej że układ jest zapowietrzony. Może to być uszczelka pod głowicą ale to prędzej jakaś nieszczelność w układzie chłodzenia. Można spróbować zdjąć lekką ten górny wąż idący do nagrzewnicy, ten z małą dziurką do odpowietrzania i sprawdzić czy nie ma powietrza.

Można też zdjąć ten drugi wąż, do króćcy podłączyć wąż z wodą z kranu i przepłukać nagrzewnicę:decayed: Oczywiście podłączyć ciśnienie do dolnego króćca aby płynęło odwrotnie niż podczas pracy. Swoją droga nie ma tu cudów i każdy mechanik powinien sobie z tym poradzić

Opublikowano

Czy to problem w tych silnikach, zdawało mi się że są podobne do 1.8T, mam na myśli blok :eusathink:

Wymieniałem płyn i nic nie odpowietrzałem, zagrzałem tylko auto do 90st i klimatronik na HI i wszystko działa i grzeje b.dobrze

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

waskivw-miał racje w moim przypadku musze wymienic nagrzewnice wszystko inne wymieniome i dalej dopiero jak jade tak ok 100km/h leci ciepło a może ktoś wymieniał jak to zrobic?

Opublikowano
waskivw-miał racje w moim przypadku musze wymienic nagrzewnice wszystko inne wymieniome i dalej dopiero jak jade tak ok 100km/h leci ciepło a może ktoś wymieniał jak to zrobic?

Witaj kolego, i co jednak nie wina uszczelki pod glowica? Wymieniles ja ?

Sam raczej nagrzewnicy nie wymienisz bo jest to zajebiscio duzo roboty.

Opublikowano

Przerabiałem w zeszłym roku problem z brakiem ciepła w kabinie i ubytkiem wody z układu jednocześnie. Wynik był taki, że nagrzewnica w B7 w 2.0 tdi jest zamontowana na dole silnika i robi ona za syfon wszelkiego rodzaju zabrudzeń w układzie chłodniczym. Tak się nagrzewnica zapchała, że nic ciepła nie puszczała. Po wymianie jajka smażyć. Woda za to ubywała bo już czas był na wymianę rozrządu i pompy wody. Pompą woda wyciekała na zewnątrz a nic nie było widać bo na bieżąco wyparowywała. Teraz mam ciepło i woda siedzi na miejscu. Zalecam od nagrzewnicy rozpocząć poszukiwania usterki.

Opublikowano

Witam! Panowie, a może wiecie co w moim przypadku. Odpalam autko, ładnie się nagrzewa, szybko łapie 90 stopni. Ogrzewania dziala jest milo i ciepło. Niestety jak tyko wyjadę w trasę temperatura wewnątrz auta spada... no może po kilku kilometrach przestaje ładnie grzać. Dzieje się tylko tak w trasie, po mieście jest wszystko ok.

Opublikowano

Co przypadek to jeszcze lepszy : D ja juz sam niewiem : D

Opublikowano

kolega subi555 na 99% termostat do wymiany.

Opublikowano

satineqq-uszczelki nie wymieniałem mechanik mówił ze dobra wymienią mi nagrzewnicę i wtedy zobaczę co się będzie działo

---------- Post dopisany 20-11-2012 at 13:52 ---------- Poprzedni post napisany 17-11-2012 at 16:49 ----------

Panowie dostałem się do nagrzewnicy ale mechanik niekazał wymieniac bo stwierdził ze czyścił dobrze.druga sprawa sam powiedział ze jest zdziwiony ze silnik pracuje a po śćiągnięciu górnego węza z nagrzewnicy płyn nie leci niema ciśnienia w poniedziałek zaprowadzam będzie walczył z tym.tak naprawdę duzo osób pisze ale niema sensownego rozwiązania tej przyczyny,kazdy pisze wymienic to tam to i nic z tego nie wychodzi

Opublikowano

Daj znac co z tego wyszlo...czy uklad nadal byl zapowietrzony czy tez moze pompa wody.

Pozdr

Opublikowano

zeby dostac się do nagrzewnicy niemusiałem u siebie demontowac deski rozdzielczej u mnie znajduje się koło nug kierowcy po prawej zdemontowałem schowek pod kierownicą i widac od razu osłonę,ale dzis zauwazyłem ze odpaliłem auto po 10min nic nagrzewnica zimna więc dodałem gazu i zaczeła grzac mało tego słychac było tak jak by woda się wlewała do nagrzewnicy czy mogło by to świadczyc o zapowietrzeniu choc mechanik powiedział ze odpowietrzał układ.

Opublikowano

Panowie jak Wam auta się ładnie nagrzewają i trzymają temperaturę to raczej nie termostat. Jak nie ma ciepłego powietrza na wolnych a jest nw wyższych to niedomagająca nagrzewnica.

Z mojego przypadku wynika że:

1 Nie wymieniać płynu chłodzącego i nie zalewać nowym chyba ew dolewki zostają. G12 chyba ma jakieś właściwości, które wytrącają jakiś syf może on zapychać nagrzewnice ( choć wydaje mi się, że to w autach które coś kombinowane mają, a że auto lata ma to ciężko to wykluczyć)

2 Jeśli już płukamy nie tylko nagrzewnice ale latem solidnie cały układ

3 Ja pkt 2 nie zastosowałem i po płukaniu nagrzewnicy i zalaniu płynem ciepło znów uciekło

4 Mimo, że przy płukaniu nagrzewnica była drożna to po tym jak ciepełko znikło na chodzącym silniku po zdjęciu wężyka wylotowego nie wypłynął płyn. Gdzieś na forum ktoś te węże odwrócił więc i ja tak zrobiłem. Narazie testy trwają miesiąc. Ciepłe powietrze jest co prawda nie tak jak jeździłem na wypłukanej nagrzewnicy ale nawet na wolnych obrotach jest i grzeje zanim ruszy się wskazówka.

To moje myśli i mój przypadek, a objawy miałem 2 lata temu podobne( zaczęły się jakieś 2 miesiące po wymianie płynu) w ASO fiata ( tak wiem ) i ciepło na wyższych obrotach aż znikło zupełnie. Może komuś pomoże ten opisik, a jak napisałem gafe proszę o korektę :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...